Bosch BGL35MOV20 - Reviews

8,1

Marco 11-11-2016 Product paar maanden in bezit

tekorte flexibele slang

Ik heb deze stofzuiger gekocht omdat er zulke goede reviews waren op deze site. Ik heb de stofzuiger inmiddels enkele maanden en ondervind verschillende problemen die ik niet terug zag in de reviews. Ik vind dat de stofzuiger tekort schiet op de volgende onderdelen:

1. De flexible slang is te kort. Ik ben een man van gemiddelde lengte (1.85m) maar telkens als ik mijn arm uitstrek bij het stofzuigen is flexibele slang zo kort dat ik telkens de stofzuiger achter me aantrek. Bij elke uitstrekking ruk ik de stofzuiger mee. Dit is vervelend en zwaar. Een langere flexibele slang zou het probleem verhelpen

2. Er zit geen knop op de stofzuiger om de elektrischetijdskabel in te laten rollen. Je moet eerst de hele kabel uit de stofzuiger trekken waarna het daarna terug rolt in de stofzuiger. En soms rolt de kabel op zonder dat je het wil.

3. De stofzuiger heeft maar 2 wieltjes en is vrij rond. Wanneer je 180 graden draait en verder wil stofzuigen dan rolt de stofzuiger niet achter je aan maar rolt het ondersteboven. ook deels weer het gevolg van de tekorte flexibele slang.

4. Bij het zuigen van de trap ontkoppel ik de voorste buis zodat ik met de flexibele slang de trap kan zuigen. Het gripstukje daarvoor heeft een beetje een ronding waardoor het moeilijk vasthouden is en je weinig druk kunt zetten. Je moet stijf knijpen in het gripstukje om te voorkomen dat het uit je handen glijdt. Hierdoor heb je na een paar minuutjes kramp in je handen.

Pluspunten

• zuigt goed

Minpunten

• flexibele slang is te kort
  • geen knop om de kabel terug te laten rollen
  • de stofzuiger rolt snel op z'n rug
  • weinig grip wanneer de rechte buis is ontkoppeld

claudia 28-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

goede zuigkracht met wat handicaps

In eerste instantie heeft deze stofzuiger een erg grote zuigkracht, misschien wel te groot. Dit wordt minder naarmate hij langer wordt gebruikt. Verder is hij erg licht dus je trekt hem makkelijk omver. Wat ook erg vervelend is, is dat het snoer telkens vanzelf intrekt als je aan het stofzuigen bent. Bij ons ging de klip van de slang kapot ( waar je de slang vastclipt aan de stofzuiger ), opgelost met een haarspeld. Wij hebben deze stofzuiger 3 jaar gebruikt. Ineens deed hij niks meer. Dus niet erg duurzaam.

Pluspunten

• zuigkracht
  • licht in gebruik
  • geluid
  • prijs

Minpunten

• oprol mechanisme snoer
  • duurzaamheid
  • te zware parketborstel
  • dure stofzakken

Esther 02-09-2016 Product paar weken in bezit

Goede prijs-kwaliteit verhouding

Ik ben erg blij met deze stofzuiger. De zuigkracht is heel erg goed en daar ging het mij om. Ik heb veel harde vloeren en een kat die vaak een spoor haren achterlaat ;) Die haren zijn nu nergens meer te bekennen. En ook een pluspunt voor de kat: de stofzuiger maakt (zeker omdat ik hem niet op zn max hoef te zetten) niet heel veel geluid, dus geen stress. Heel blij dus!

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Vrij stil
  • Lang snoer
  • Hepa filter

alfred2017 02-07-2016 Product paar dagen in bezit

Zuigt als een tierelier

Glimlach toen ik apparaat aanzette, wat een zuigkracht in vergelijking met mijn oude stofzuiger. ZUIGKRACHT IS WEL IN TE STELLEN door de draaischijf om de aan/uit knop. 2 zuigmonden bijgesloten, stang ziet er kwalitatief uit. Je hebt wel stofzakken nodig, die moet je dus kopen. Licht, dus geen stofzuiger voor boven en 1 voor beneden. Ik ben zeer tevreden.

Telly 21-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima stofzuiger voor een aantrekkelijke prijs.

Doordat de stang en het mondstuk van mijn 12 jaar oude Bosch Sphera 23 het begeven hadden, werd het tijd voor een nieuwe stofzuiger. De Sphera 23 was een prima ding en daarom ben ik weer op zoek gegaan naar hetzelfde soort stofzuiger, voor een goede prijs. Uiteindelijk dus bij deze Bosch BGL35MOV20 uitgekomen. In principe hetzelfde model, alleen nieuwer (en beter).

In vergelijking tot de oude stofzuiger, zuigt deze echt een stuk beter. Daarbij is hij bovendien ook veel stiller en heeft daarvoor minder vermogen nodig. De Sphera was 1500W en op vol vermogen kon deze al niet meer tippen aan de zuigkracht van de 1200W BGL35MOV20 op de laagste tot middelste stand!
Ook de hulpstukken en de stang zijn van betere kwaliteit dan de oude en zijn makkelijker verstelbaar. Klein nadeeltje is wel dat je (zoals andere gebruikers reeds vermelden) de hulpstukken niet kunt opbergen in de stofzuiger, of aan de stang kunt bevestigen. Deze moet je dus ergens apart opbergen en tevoorschijn halen, als je ze nodig hebt.

De stofzuiger zuigt inderdaad best stevig en daardoor is stofzuigen op tapijt wat zwaarder dan ik had gedacht. Voor mij geen probleem, maar mijn vriendin vind het toch wel zwaar. Voordeel is wel dat je, door de zuigkracht, minder tijd nodig hebt om tapijt schoon te krijgen. Ook viel ons op dat ons tapijt op de slaapkamer er weer veel dikker en "donziger" uit kwam te zien en te voelen (in vergelijking tot de oude stofzuiger).
Doordat het een klein en licht model is, is hij ook makkelijk (staand) op te bergen. Ook handig om de trap te stofzuigen, waarbij je hem in 1 hand gewoon vast kunt houden.
Het stroomdraad is lekker lang en persoonlijk vind ik het oprolmechanisme ideaal. Als je echter te ver gaat en de kabel compleet strekt, dan heb je inderdaad de kans dat deze weer oprolt. Wel kun je elke gewenste lengte uitrollen.

Als deze net zolang meegaat als de oude Bosch (welke het nog steeds doet, op de stang en stofzuigermond na), dan zit het met de levensduur ook wel snor.

Voor de prijs, een echte aanrader!

Vlearmoes 24-01-2016 Product paar dagen in bezit

Deze stofzuiger pas gekocht omdat de vorige te heet werd. De Bosch gekocht vanwege de prijs en de goede recensies. Misschien een vreemde opmerking, maar deze stofzuiger zuigt te goed. Daarom geef ik geen 10. Bij het stofzuigen van zeil en een tapijt dat niet te vast zit, moet je zelfs oppassen. En dan heb ik nog de laagste stand ingeschakeld ook.

Dhr. Pieper 23-01-2016 Product paar weken in bezit

De stofzuiger zuigt goed, op parket en ook op vloerbedekking. Je kunt na behoren de kracht van het zuigen op bijv. Vloerbedekking, voordeurmat en de stofzuiger zuigt dan nog goed.
Hulpstukken zitten erbij voor parket, vloerbedekking en kieren. Dit zijn de hulpstukken die je het meest nodig hebt.
En wat betreft de snoer die doet wat hij moet doen, je trekt deze eruit met wat voor lengte je ook nodig hebt.
Je hoeft niet de gehele snoer er niet uit te trekken, wil halvewege de lengte stoppen dan trek je zacht aan de snoer en weer los dan blijft deze stoppen.
Je moet het even weten.

Annette 23-01-2016 Product jaar of meer in bezit

5,7
Stofzuiger zuigt erg krachtig ook op de laagste stand. Dat kan lastig zijn voor matjes en vloerkleden.
Als je de stofzuiger vooruit trekt gaat het snoer in, wil je het snoer naar binnen hebben met het opruimen kost dat veel moeite.
Omdat er geen schuifje/regelaar in de stang zit zuigt de stofzuiger zich vaak vast, als oplossing een andere zuigmond gekocht.Geen klein hulpstuk aanwezig dus ook apart gekocht.Samen een prijs van 60 euro.
Zuigt ook erg zwaar op het vloerkleed en vloerbedekking als je het originele mondstuk gebruikt.
Ben dus zeer ontevreden heb hem nu meer als een jaar gebruikt maar zijn aan het uitkijken naar een andere waarbij ik maar beter op mijn eigen mening kan uitgaan.
Het is niet altijd goed iets te kopen wat als 'best uit de test' komt, dat heb ik nu wel ondervonden.

Paulah 16-10-2015 Product maand in bezit

Ik heb deze stofzuiger voor mijn 80+ moeder gekocht, ze vind 'm niet fijn want hij zuigt te hard, ook in de laagste stand. We hebben nu even geruild en ik ben het met haar eens. Hij is fijn voor harde vloeren maar het kleed (koeienhuid dus licht) zuigen is knap lastig. Met mijn eigen Philips stofzuiger in de laagste stand gaat dat prima.
De slang is eigenlijk iets te kort, stofzuiger staat te dicht bij je voeten. Verder prima stofzuiger, geluid ok, lekker handzaam en licht.

Caz56 25-09-2015 Product paar dagen in bezit

Dit ding zuigt als een orkaan. En maakt daarbij betrekkelijk weinig lawaai. Rolt wel lekker achter je aan. En dat voor die prijs. Een aanrader. Site zegt:"Voor minimaal 4 aspecten moet je een cijfer geven" Dus ik doe maar een 8. Maar dat weet ik natuurlijk niet. Dat moet nog blijken...

Sunny99 22-06-2015 Product kwartaal in bezit

De stofzuiger is licht en daardoor gemakkelijk te hanteren. Zuigt goed en is vrij stil. Ik ervaar ook twee nadelen.
1. ik mis een kleine parketborstel. Met de grote borstel kom je niet in hoekjes, maar daar ligt ook stof.
2. het zuigen onder meubels is moeilijk. Door een uitsteeksel aan de onderkant van de parketborstel krast hij voortdurend over de vloer, ook als je de stang draait is dat niet te voorkomen. Maar ook onder meubels wil je geen krassen. Ik begrijp ook helemaal niet waarom dat ding erop zit.
Verder vind ik het een plezierig apparaat dat doet wat het moet doen.

Ik moet een cijfer geven voor duurzaamheid. Ik heb dit product pas drie maanden, hoe kan ik dan wat zeggen over duurzaamheid? Ik heb het gemiddelde genomen van de andere cijfers.

erikpoelman 06-05-2015 Product half jaar in bezit

Zelfs voor iemand die een hekel heeft aan stofzuigen...... dit is een echte aanrader !

+ goede zuigkracht
+ wendbaar
+ lang snoer
+ redelijk stil

- mag nog stiller:-0
- handgreep komt soms erg gemakkelijk los van de stang

Patricks89 17-04-2015 Product kwartaal in bezit

Inmiddels geruime tijd deze stofzuiger in mijn bezit, al met al erg tevreden met mijn aankoop.

Dag 1.
Wat mij opviel bij de levering is dat de handleiding beschreef meerdere stofzuigerzakken te bevatten dit bleek echter niet zo te zijn. Na contact met Bobshop heb ik toch nog de desbetreffende zakken kunnen bemachtigen.

Dag5.
Tjah het moest er van komen, de eerste keer zuigen. Wat me opviel was het geluid, of het ontbreken hiervan. Het is voor een stofzuiger erg stil, ook is de zuigkracht in te stellen wat het geluid ten goede komt. Bij het stofzuigen op laminaat is er niet zoveel zuigkracht benodigd waardoor hij vrij geruisloos is.

Maand3.
Nog steeds de stofzuiger in het bezit, het wisselen van een stofzuigerzak gaat goed en eenvoudig, de prijs van stofzuigerzakken is altijd een puntje. De originele stofzuigerzak is stevig genoeg om een keer te legen en te hergebruiken. Al moet je dit niet te vaak doen ivm de vervuiling in het stoffilter (deze dient ook mee onderhouden te worden.)

Mogelijkheden :
Door de vele opzetstukken die netjes bij de stofzuiger worden geleverd is er voor elke ondergrond een geschikte kop ! Het automatisch oprolsysteem is ook een fijne mogelijkheid.

Gebruiksgemak :
Het opbergen van het snoer gaat soms wat lastig, je moet meerdere malen aan het snoer trekken wil deze automatisch oprollen, het aanhaken van de stang is ideaal, zodoende is hij makkelijk we te zeggen in een hoek (staand of liggend.).

Vormgeving :
Tjah hij is rood ! Niet de kleur die ik zelf gekozen zou hebben maar nog altijd beter dan babyblauw. Het product ziet er verder goed uit.

Duurzaamheid :
Verder geen punt om een aanmerking op te hebben.

neliel 15-04-2015 Product kwartaal in bezit

We hebben deze stofzuiger nu enkele maanden in ons bezit, en hij bevalt zeer goed. Hij is goed van formaat, maakt weinig geluid en heeft genoeg zuigkracht. Dankzij het formaat is de stofzuiger goed te hanteren, manoeuvreert gemakkelijk door de woning en is natuurlijk makkelijk op te ruimen.

Qua duurzaamheid is het lastig in te schatten na zo'n korte periode, wel merken wij dat het automatisch inschuif systeem van het snoer minder soepel lijkt te lopen dan in het begin.

33145Bek 15-04-2015 Product kwartaal in bezit

Fantastische stofzuiger. Oerdegelijk en sterke zuigkracht.
Prima prijs. Voor huishoudelijk gebruik mag voor mij de zuigkracht wat minder zijn. Verder prima tevreden!

A. Need 15-04-2015 Product kwartaal in bezit

We hebben ontzettend veel plezier van deze stofzuiger. De stofzuiger zuigt bijzonder goed en beschikt ook over bijzonder geschikte borstels en zuigmonden. Na onze vorige stofzuiger is het een verademing om met deze stofzuiger het huis stofvrij te maken. De stofzuiger heeft een handig fiormaat en is heerlijk stil. Bovendien is hij erg wendbaar en heeft een lang snoer. Ook de aankoop bij Bopshop verliep vlekkeloos. Kortom wij zijn bijzonder tevreden over deze aankoop en raden hem iedereen aan die een goede stofzuiger voor weinig geld wil.

thekids 14-04-2015 Product maand in bezit

kan iedereen deze stofzuiger aanbevelen. was eerst een beetje sceptisch door zijn kleine afmeting, maar zuigt de vloerbedekking van de vloer bij wijze van spreken. heb hier absoluut geen spijt van

lymafoto 14-04-2015 Product maand in bezit

Ik heb deze stofzuiger nu een tijdje in bezit, mij valt de combinatie van stilte en zuigkracht op. Stofzuiger is echt opvallend stil..De wendbaarheid is enorm, de stofzuiger is prettig van formaat, makkelijk op te bergen.Een aanrader, ik hoop dat deze stofzuiger lang mee blijft gaan

sylviaened 14-04-2015 Product maand in bezit

Perfekte stofzuiger! Maakt veel minder geluid dan de vorige, zuigt enorm goed en wendbaar. Totaal geen problemen en zal deze stofzuiger bij iedereen aanbevelen; echt super!!

suislob 14-04-2015 Product maand in bezit

Deze stofzuiger hebben wij gekocht voor op een boot. Hij is licht, zuigt goed, verbruikt niet zoveel stroom, is handzaam en makkelijk op te bergen. Dus uitermate geschikt voor op de boot.