AEG VX82-1-2CR

• Test panel 8 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG VX82-1-2CR op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Silke VdS 07-11-2020

Onhandig in gebruik

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Ik heb deze stofzuiger gekregen via Reviewclub om te testen. Deze review is mijn eerlijke mening na enkele weken de stofzuiger bijna dagelijks te gebruiken.
Pluspunten zijn de snoerlengte en de zuigkracht. Eindelijk een stofzuiger met een snoerlengte waarmee ik de hele benedenverdieping en bovenverdieping kan stofzuigen zonder telkens van stpcontact te moeten veranderen. En hij zuigt hard.
Minpunten zijn ... zowat al de rest. Bij het uit de doos nemen voelen de delen van de stofzuigerbuis aan als heel goedkoop plastic. Het body voelt goed aan en ziet er strak uit. Maar dat weegt niet op tegen de nadelen dat er aan verbonden zijn. Het handvat is onhandig, geef mij maar een vaststaand handvat. Als je het omhoog liet staan zat het constant in de weg voor de knoppen en dergelijke. En om het snoer op te bergen moet je het handvat naar beneden doen en er op trappen. Aan de zijkant, terwijl het pictogram in het midden staat. Maar voor je kan stofzuigen met je de buis in elkaar klikken. En zelfs dat is zo slecht en goedkoop gedaan. Het kliksysteem werkt meer niet dan wel. En als het dan klikt, kost het terug uit elkaar krijgen zoveel moeite dat je het wel gewoon zo laat. De flexibele buis is ook al uit zo'n cheap plastic dat die constant rond zichzelf draait, waardoor er een knik in komt, waardoor er een vacuüm ontstaat, waardoor hij heel hard gaat protesteren en uit valt. Hetzelfde liedje trouwens als je hem manueel op harde vloeren zet en dan tapijt waagt te stofzuigen. Dat mag absoluut niet en dan valt hij dus uit. Wel goed dat er een safety op zit zodat je hem niet kan opblazen. Maar als je dan dus eindelijk aan het stofzuigen raakt, plakt het mondstuk zo aan de grond dat je moet vechten om van links naar rechts te stofzuigen.
In het kort, het is het absoluut niet waard. En moest ik hem gekocht hebben, ik had hem zo snel mogelijk terug naar de winkel gebracht.

Pluspunten

• Snoerlengte
  • Zuigkracht

Minpunten

• Cheap plastic
  • Flexibele buis
  • Kliksysteem buis
  • Mond plakt te hard aan de grond

axekebe 19-10-2020

AEG VX82-1-2CR - test

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Enkele weken geleden deze stofzuiger mogen ontvangen van Reviewclub. Voorheen nog geen ervaring gehad met het merk AEG. Met dit toestel merk je toch een degelijke kwaliteit. De meegeleverde handleiding was duidelijk. Het in elkaar steken van de "stangen" verliep vlot. Even moeten zoeken naar het handvat. Deze heeft er 2. Het eerste handvat zit mooi verwerkt aan de onder voorkant van het toestel. De inham had iets dieper mogen zijn. Het echte draaghandvat zit netjes verwerkt aan de bovenkant van het toestel, die je moet uitklappen. Bij het dragen merk je duidelijk dat het gaat over een licht toestel. Hierbij nog eens de grote wendbare rubberen wielen en dit toestel rolt makkelijk overal doorheen. Het Silence Puresound-systeem dat dit toestel heeft meegekregen mag zeker in de verf worden gezet. Dit zorgt voor een zeer stille achtergrond waardoor je soms zelf bijna vergeet dat het toestel aanstaat.
De smartfunctie, een technologie die het vloertype detecteert en automatisch de zuigkracht aanpast, is een mooie gimmick. Deze werkt naar behoren. Op een tapijt zal deze, wanneer het niet toestel niet meer kan ademen de zuigkracht verminderen. Dit was voor mij iets nieuws en moest ik even aan wennen. Je kan uiteraard ook manueel overschakelen naar jouw eigen gewenste stofzuigdmodi. In tegenstelling tot mijn huidige stofzuiger, heeft deze grote rubberen willen en 1 draaibaar wielletje aan de onderkant. Dit draagt bij aan de zeer soepele bewegingen over de vloer. Vervolgens wil ik nog even hebben over het mondstuk.
De zwaaibeweging over de vloer verloopt ongelofelijk zacht en soepel. Ik waande me soms op een ijsbaan. Dit voelde echt verrassend goed aan, wat maakt dat die eigenlijk zelfs plezierig werd.
Voor mij persoonlijk mocht de zuigkracht nog iets harder zijn. De aan/uit knop mocht misschien nog iets soepeler zijn om in te drukken. Alsook een ledlicht rond de aan/uit knop mocht nog aanwezig zijn zodat je weet dat het aanstaat. (ik doe altijd koptelefoon aan tijdens het stofzuigen en deze was zo stil dat ik goed kon genieten van mijn muziek. maar omdat het zo weinig geluid maakt merkte ik soms niet als het nu aan of uit stond.) In het algemeen een zeer degelijk toestel waar je veel plezier van gaat hebben.

Pluspunten

• stil
  • fijn glijdend over de voer
  • weinige gewicht toestel
  • smartfunctie zuigkracht regeling

Minpunten

• ledlamp
  • zuigkracht
  • aan/uit knop som iets forser indrukken

Laura 18-10-2020

Stille, kwaliteitsvolle stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Deze stille stofzuiger is echt heel gebruiksvriendelijk en kwaliteitsvol. Dit merkten we al na ontvangst. Bij het in elkaar zetten viel het ons onmiddellijk op dat dit om een lichtgewicht ging. Wat het stofzuigen echt een stuk makkelijker maakt. De rubberen wielen rollen heel vlot en zonder krassen te maken over de vloer. We waren natuurlijk direct nieuwsgierig naar de smart-mode en of dit effectief werkte. Het is echt een meerwaarde als je verschillende vloeren hebt in je woning.. Geen gedoe en de zuigkracht te verminderen en vermeerderen en de borsteltje opnieuw uit te schuiven en in te trekken.. echt handig vond ik dat voor onze woning. Ik heb natuurlijk ook de handmatige zuigkracht geprobeerd maar daar merkte ik wel 1 minpuntje: een hels gepiep op de maximumstand op onze gestructureerde parkettegels 😔 en dat in schril contrast met de anders zo stille stofzuiger.
Ik vermoed dat dit aan de structuur in de tegels ligt want op gladde oppervlakken was dit niet Het geval. Eigenlijk dus een heel goede stofzuiger als je gladde oppervlakken hebt of hem steeds in smart-mode laat staan.

Pluspunten

• Stil
  • Extra lang snoer
  • Goede zuigkracht
  • Kwaliteitsvol

Minpunten

• Gepiep bij sterkste stand

Jengis 13-10-2020

Stille en krachtige stofzuiger

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Ik ben trotse eigenaar van twee honden en een kat. Een lang- en kortharige hond, wat inhoudt dat ik dagelijks stofzuig. Wat me het eerste opviel aan de AEG stofzuiger is het geluid. Heerlijk, je kan tijdens het stofzuigen perfect een programma op,radio,of tv mee volgen. De zuigmond is perfect voor het opzuigen van alle vuil en hondenhaar zowel op de vloer, tapijt en parket. Het is een heel lichte stofzuiger die goed wendbaar is. De stofzuiger heeft een lang snoer waardoor je een volledige kamer kan stofzuigen. Misschien één puntje kritiek, als je het snoer wil opbergen moet je blijven duwen op de voorziene knop. Maar al met al een handig en efficiënt toestel ! Een aanrader !

Pluspunten

• Licht
  • Stil
  • Goed wendbaar
  • Krachtige motor
  • Lang snoer

Minpunten

• opbergen v/h snoer

Wendy 12-10-2020

Goede zuigkracht, stil in gebruik

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Deze stofzuiger is echt een verademing ten opzichte van ons vorige toestel. Hij is heel licht, dus gemakkelijk de trap mee op te nemen. Daarnaast is hij ook een stuk stiller, wat het stofzuigen ook een stuk aangenamer maakt. Hij heeft ook een goede zuigkracht en laat geen vuiltje liggen. Tot nu toe dus zeker tevreden!

Pluspunten

• weegt niet veel
  • stil

Leen83 11-10-2020

Krachtig stil toestel voor verschillende ondergronden

Geschreven voor: AEG VX82-1-2CR

Het toestel is heel krachtig voor tapijten, zeer grondige reiniging. Het is een heel stil toestel, als je het vergelijkt met de meeste andere toestellen. De stofzuiger volgt heel vlot tijdens het stofzuigen door het ganse huis. Het design is heel gebruiksvriendelijk, het is ook een licht toestel om te verplaatsen. Ideale stofzuiger om verschillende ondergronden krachtig te reinigen, dankzij de smart functie die hey het toestel aanwezig is.

Pluspunten

• Krachtige reiniging
  • Heel stil toestel
  • Eenvoudig om te gebruiken
  • Smart functie

Minpunten

• Volgt soms iets te vlot