Thomas Aqua + Pet & Family

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Thomas Aqua + Pet & Family op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

n****************@h********* 17-10-2022

Helaas, voldoet niet aan mijn verwachting

Ik ben helaas niet zo enthousiast over deze stofzuiger. Heb hem inmiddels zo'n 3 maanden in gebruik.
Op een harde vloer werkt de stofzuiger prima. Maar op stof, zoals de bank, honden- en kattenmand vind ik hem flink onder de maat presteren. Het voetje wat erbij geleverd wordt rolt de haren mooi op, maar opzuigen ho maar. Niet te doen om deze haarvrij te krijgen en ik stofzuig toch iedere dag! Verder zijn diverse onderdelen van de stofzuiger erg fragiel. Zit de buis / steel niet goed vast in de hendel waardoor hij steeds valt. En is de tank die je na gebruik moet reinigen met zoveel randjes en hoekjes gemaakt dat schoonmaken een ramp is en er overal vuil achterblijft. Sorrie, maar ik vind hem z'n geld echt niet waard.

r**********@h********** 04-07-2021

Top stofzuiger wat betreft normaal zuigen

Maar heb hem nu 1 week in huis zal wel aan mij liggen maar dat nat reinigen snap ik werkelijk niks van

DJDJ 22-02-2021

Beuker van een stofzuiger!

Na een mindere ervaring met een overpriced Dyson en AEG steelstofzuiger gekozen voor pure zuigkracht. Alles moest hiervoor wijken. Uiteindelijk uitgekomen op de Thomas. Wat een genot.

Een hoop herrie maar doet wat het moet doen: alles wat los zit opzuigen.

Ik wilde graag een stofzuiger zonder stofzak omdat de ervaring leert dat ik hiervan altijd te weinig op voorraad heb als het nodig is. Komen ze even voorbij met ene stofzuiger die ook nog eens van allerlei anti-allergie dingen heeft. Da's boffen! Voor mijn vrouw dan, ik heb nergens last van.

Een waterbak die al het stof direct doodslaat, een HPA filter enzo...genieten. Helemaal grote blij!

Nadelen die ik derhalve graag voor lief neem:
- Herrie. De stofzuiger zuigt met MAG5 en straalmotoren maken nu eenmaal lawaai. Deal with it.
- Waterbak schoonmaken. Omdenken: je ziet alle rotzooi die je zojuist uit je huis verwijderd hebt. Maak er een spel van. Stofzuigen; de nieuwe First Person Shooter.

Het enige waar mijn (redelijk onderhouden) wenkbrauwen van fronsen is de indruk die het gebruikte materiaal geeft. De waterbak en accessoires voelen en ogen goedkoop en breekbaar. Voorzichtig mee omgaan dus tijdens het verwijderen en omspoelen van de elementen.

Nog nooit gebruik gemaakt van de dweilfunctie trouwens, daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Zou niets worden met de bende die mijn kinderen maken dus dat neem ik de fabrikant ook niet kwalijk.

Al met al een aanrader voor mensen die van resultaat houden, voldoende spierkracht hebben om deze machine te bedienen (hij is een tikkie zwaar) en niet malen om en esoterisch, energetisch en zen verantwoorde stofzuiger.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Opvang stof
  • Je waant je een straaljagerpiloot op missie!
  • Rustmoment, je verstaat toch niemand.

Minpunten

• Gevoelsmatig fragiele onderdelen

DJDJ 19-04-2022

Helaas blijkt de levensduur van korte duur. Te snel piepjes, kraakjes en andere ongemakken. Inmiddels gewisseld voor een ander apparaat.

DJDJ 19-04-2022

mvanlijden 26-02-2016

Mijn vriendin en ik hebben deze stofzuigen via 4Launch aangeschaft omdat we op zoek waren naar een stofzuiger die en onze huisdieren (2 katten en 1 konijn) aankon en haar huisstofmijt allergie wat kon helpen. Dit zou de ideale match moeten zijn. Dat bleek het ook wel te zijn!

Deze stofzuiger is een van de meest complete die we ooit gezien hebben. Je hebt alle normale mondstukken die je bij een stofzuiger verwacht (voetstuk groot, voetstuk klein, lang stuk, meubel/plumeau) maar daarnaast ook nog een turbo zuigstuk voor tapijt. De extra functie van de stofzuiger om ook te "dweilen" levert je nog twee extra opzet stukken op, een voor de vloer en een voor bijvoorbeeld meubels.
De stofzuiger zelf ziet er heel modern vormgegeven uit en is vrij zwaar als je hem uit de doos haalt. Dit merk je in gebruik totaal niet, omdat de grote wielen achter ervoor zorgen dat hij enorm soepel rijdt. De snoer is soepel en meer dan lang genoeg. Hier heb je dan ook totaal geen last van tijdens het stofzuigen. Ook het oprollen voelt aan alsof dit niet snel zal slijten.

Als normale stofzuiger werkt deze perfect. De meerdere standen geven allemaal voldoende zuig vermogen. Op de (standaard) eco stand hadden we voor ons gevoel net zo veel zuigkracht als met onze oude 2000W Samsung stofzuigen. Hier boven zitten nog een aantal standen waarop het vermogen alleen meer toeneemt. Het geluid wat de stofzuiger maakt is niet te hard, het heeft een lagere toon dan dat we gewend zijn van stofzuigers. Daarmee is het een stuk aangenamer.
De turbo reiniger voor tapijt heeft wonderen verricht op onze donkere vloerbedekking. Je moet niet snel willen bewegen met dat mondstuk, maar als je het rustig aan doet krijg je je vloerbedekking weer mooi schoon.

Het water filter systeem werkt enorm goed, we hebben met het uitproberen een aantal keer onze neus in de uitgaande luchtstroom gehangen en deze ruikt nooit vreemd of muf. Het water filter systeem zorgt er echt voor dat je niet meer stof uitblaast. Voor mijn vriendin is dit een enorme opluchting, zij heeft hierdoor al veel minder last van haar allergie.

Deze stofzuiger zou speciaal dierenharen beter moeten opzuigen. Om eerlijk te zijn heb ik hier geen direct voordeel voor gemerkt. De mondstukken zijn goed gevormd en halen in combinatie met de zuigkracht zeker genoeg haren van de grond en uit je meubels. Het filter systeem vangt de haren wel enorm goed in het water. Hierdoor blijven de haren ook echt in de stofzuiger achter. De haren gaan goed weg, maar zoals altijd met dierenharen moet je wel even de tijd voor nemen om ze allemaal weg te krijgen.

Het systeem waarmee je "dweilt" werkt ook heel fijn. Ik had een bus mee besteld om harde vloeren mee te reinigen. Standaard wordt enkel een busje meegeleverd om meubels mee schoon te maken. Je moet, zeker met het eerste gebruik, nogal wat slangetjes bevestigen. Het systeem is wel goed bedacht en klikt snel en soepel vast. Ik heb de slangetjes voor water op de stofzuiger en de slang laten zitten. De slangetjes welke op de stand zitten bevestig ik opnieuw als ik mondstuk wissel. Hiermee kost het je niet enorm veel tijd om het systeem aan te sluiten.
Je ziet aan het water wat je over houd goed dat deze manier van reinigen echt goed werkt. Je begint met water met een beetje sop en eindigt met bruin vies water. Je zorgt dus dat er echt een hele hoop vuil van de grond af komt. Ook deze manier van schoonmaken werkt heel soepel met de mondstukken. Je kunt makkelijk banen trekken over de vloer met het grote mondstuk. Met het kleine mondstuk hebben we ook een aantal vlekken uit de bank kunnen halen van de katten welke er al even inzitten.
We hebben wel gemerkt dat stevige vlekken/plekken op een harde vloer niet weg gaan. Om plekken/vlekken echt weg te krijgen zul je toch moeten gaan schrobben. Daar is het sproei en zuig systeem toch niet krachtig genoeg voor. Maar om je vloeren schoner te houden van het normale stof/vuil is het heel handig om mee te nemen als je al gaat stofzuigen.

Het enige wat toch minder handig blijkt aan de stofzuiger is helaas het wel heel goed werkende watersysteem. Per stofzuiger beurt moet ik ongeveer 2x het watersysteem legen en weer vullen. Dit kost even tijd omdat je het water met vuil in de toilet moet weggooien en daarna weer moet vullen voordat je door kunt gaan met stofzuigen. Je krijgt hier wel handigheid in, maar je kunt veel minder lang doorgaan dan met een stofzak. Naderhand moet je het filter systeem altijd uitspoelen. Dit kost ook even tijd wil je deze echt goed schoon krijgen. Om luchtjes te voorkomen doordat je vocht afsluit in een kleine ruimte, moet je de onderdelen van de waterbak goed laten drogen. Dit duurt wel even voordat dit echt droog is. Hierdoor moet je onderdelen dus wel ergens te drogen leggen. Als je dit niet erg vind, weegt het zeker op tegen de schone manier van zuigen.

Sdu7cb 22-02-2016

De stofzuiger nu ongeveer een maand in gebruik. Zuigkracht is (zelfs op de standaard 2e stand) meer dan goed genoeg: veel beter dan veel andere stofzuigers in deze klasse en dat terwijl je hem nog twee standen hoger kunt zetten! De stofzuiger zelf voelt erg stevig aan, heeft goede soepel lopende wielen met als enige nadeel het wieltje aan de voorkant: die is wat aan de kleine kant waardoor hij minder soepel over de draad heen kan rijden.

Bij de stofzuiger is een keur aan accessoires aanwezig die allemaal degelijk aanvoelen. Vooral de mogelijkheid om ook gelijk te dweilen spreekt aan: het kost maar iets meer tijd dan alleen stofzuigen, maar je hoeft daarna niet meer te dweilen en de vloer is eerder droog. Vooral met dieren wel zo fijn.

Het grootste nadeel aan de stofzuiger is dat je wat meer voorbereiding en opruimwerk hebt: eerst de filterbak vullen met water en deze na het stofzuigen weer legen en uitspoelen. Daarnaast moet de bak na gebruik ook drogen zodat er geen water in achterblijft. Daar staan tegenover dat echt al het vuil in het water achterblijft en je dus niet een deel van het stof dat je hebt op opgezogen weer aan het verspreiden bent. Ook het legen is fijner dan met een normale zakloze stofzuiger: Bij het legen van deze stotfzuiger komt er geen stof vrij. Opvallend detail: bij de stofzuiger is ook een houder en stofzag meegeleverd voor wie de stofzuiger als traditionele stofzuiger wil gebruiken.

Het snoer van de stofzuiger is aardig lang (dat hebben we wel eens anders gezien...) maar wat aan de dunne kant. Dit is denk ik het zwakste punt van de stofzuiger.

Tot slot iets om rekening mee te houden: Het stofzuigen (maar vooral het stofzuigen + dweilen in één moeite) kost aardig wat water: het vullen van de filterbak valt wel mee, maar je wilt de bak uiteraard ook omspoelen. Een normale zakloze stofzuiger heeft hier geen last van. Bij het stofzuigen + dweilen lijkt het aardig hard te gaan, maar als je het vergelijkt met de hoeveelheid water die je bij normaal dweilen gebruikt valt het eigenlijk wel mee.

Onderaan de streep is deze stofzuiger een aanrader voor wie echt van stof af wil, een kwalitatief goede stofzuiger zoekt en zonder moeite ook wat wil kunnen opzuigen. Een aanrader!

Bontjebontje 19-02-2016

Alles in 1, stofzuigen en "dweilen".
Scheelt een hoop tijd alhoewel je in het begin het even onder de knie moet krijgen als je ook gaat "dweilen" . Na verloop van tijd gaat het beter.
Maar wat een vuil komt er van de vloer! En dat iedere keer terwijl we iedere dag stofzuigen. Een eye-opener. Maar wat wil je met een gezin van 6 en huisdieren?
Eindelijk ook geen stofzuiger luchtjes meer in huis en geen niesende kinderen tijdens het stofzuigen.
De voorbereiding en nazorg is iets langer dan een gewone stofzuiger, je moet eerst inderdaad het reservoir vullen met water en aan het einde leegmaken, schoonmaken en drogen. Ga je dweilen dan moet je inderdaad eerst wat meer accessoires bevestigen en de eerste keer is het even zoeken.
Ik heb nog nooit zoveel accessoires gezien bij een stofzuiger! En wat ben ik blij dat ik ook vloerkleden, stoffen bekleding en bijvoorbeeld de vloerbedekking op de trap kan reinigen. Top!
De zuigkracht is uitstekend.
Ik heb mijn vraagtekens bij de snoer, deze is plat en lijkt wat minder duurzaam dan een stevige ronde kabel maar hij is wel erg lang. We gaan het zien.
Voor ons een aanwinst deze stofzuiger. Inderdaad een aanrader. Zeker voor mensen die allergisch zijn maar ook mensen die, zonder te overdrijven, bewust met hygiëne bezig zijn. Ik geloof op dit moment niet dat je dit met enig andere consumenten stofzuiger gaat bereiken.
Besteld en direct opgehaald bij 4Launch en aan de gang gegaan.

eblijsie 15-02-2016

Deze stofzuiger gehaald bij 4Launch als vervanger van een Dyson, welke gekocht was met de gedachte "beste stofzuiger" - mooi staaltje marketing, maar al snel niet waar.

Op zoek gegaan naar een nieuwe en kwamen bij de Thomas uit, een redelijk nieuwe speler op de Nederlandse markt maar doet het blijkbaar al langer goed in de oostblok landen en Duitsland (waar de stofzuigers ontworpen en gemaakt worden).

Het eerste wat opvalt als je de doos open doet is het gigantisch aantal accessoires, dat wisten we al van te voren aangezien het een ontzettend uitgebreid stofzuiger pakket is, en het gewicht. De stofzuiger ziet er futuristisch en strak uit, prima uiterlijk en voelt goed stevig aan. Er zit een waterfilter in, een waterbak voor het sproei systeem en het waterfilter kan verwijderd worden zodat er een stofzuigerzak in kan. Achterop zitten 2 houders voor de 2 extra stofzuiger koppen en een 11 (zo uit mijn hoofd) meter lang snoer. Hij staat er stevig op zijn wielen en rolt heerlijk mee. Bij de Dyson hadden we nog wel eens last van de polsen bij het stofzuigen, de Thomas heeft dit niet, hij lijkt een stuk ergonomischer te zijn.

Het stofzuigen; Om te beginnen vul je het waterfilter met 1 liter water, zodat de stofdeeltjes / het vuil hier in opgevangen worden, i.p.v. het waterfilter vullen kun je deze ook verwijderen en de stofzuigerzak aansluiten (ook nog goed allergeen - maar niet zo zwaar als het waterfilter, wel gemakkelijker in gebruik, zie ook iets later). Hierna zet je de stofzuiger aan en merk je meteen het geluid, hij is niet stil. Het is echter geen vervelend geluid zoals sommige stofzuigers hebben (hoog / piep erdoor) maar meer een machine die aanstaat, een lage constante harde toon die ander geluid blokt maar niet zo zeer storend is. Zodra je begint te stofzuigen merk je meteen de zuigkracht, er zijn 4 standen en hij staat standaard op stand 2, kort maar krachtig; Wow! Hier waren we naar op zoek, op stand 2 is de zuigkracht al vele malen beter dan de Dyson, op stand 4 is het bijn belachelijk te noemen, er blijft NIETS liggen! Super tevreden dus, en bijkomend pluspunt; met het waterfilter kun je ook water opzuigen (geen glas leegzuigen, maar een ongelukje kan zo opgezogen worden). Met de verschillende zuigkoppen zuig je zo alle dierenharen op, en op meubels kun je hier nog het 'spuitsysteem' voor gebruiken, ideaal dus voor huisdieren en nog idealer voor huisdieren in combinatie met kinderen. Na het stofzuigen vul je het waterfilter met nog wat meer water, schud je het zachtjes rond, en gooi je de inhoud weg (bij ons in de WC - anders zit je wasbak binnen no time verstopt). Hierna spoel je alles mooi na en laat je het waterfilter buiten de stofzuiger drogen. Geen hele intensieve handeling en het werkt makkelijk, maar het vullen in het begin en het reinigen aan het einde kost toch wat extra moeite en tijd, vandaar het gebruiksgemak iets lager dan perfect gegeven, want met een stofzuiger zak is er niets aan de hand mocht het waterfilter werk storen.

Het spuitsysteem; Er zit een zak met accessoires bij puur voor het spuitsysteem, en het werkt goed maar is een crime om aan te sluiten. Je sluit een buisje aan de voorkant van de stofzuiger aan, en leid deze via de stofzuigerbuis naar de zuigmond. Je vult het aparte reservoir voor het spuitsysteem met water (zijn ook supplementen voor te krijgen; schoonmaakmiddel voor harde vloeren en vloerbedekking / tapijt - niet kunnen testen nog), je stelt de pomp druk in en je kan los. Het spuit systeem er op laten vond ik onhandig voor het normale stofzuiger werk. Het aansluiten / vullen duurt 10 minuten, het afkoppelen en reinigen ook 10-15, dit zorgt ervoor dat het dus sneller is om even een plekje in je meubels of het tapijt met de hand te doen. Maar als je 1x in de zoveel tijd alles bij langs wilt i.p.v. elk vlekje / plekje meteen aanpakken dan is het ideaal en de voorbereiding en afsluit tijd meer dan waard! Toch voor de extra handeling, weer wat naar beneden in gebruiksgemak.

Al met al; ZEER tevreden, verbaasd over de zuigkracht (dacht niet die zo goed kon zijn bij een stofzuiger), ERG veel mogelijkheden met de accessoires en functies, strak uiterlijk (maar moet je wel van houden, vandaar een 9), iets langere voorbereiding en nawerk bij het stofzuigen maar dat maakt het gebruik en het stofvrij / allergeen werken meer dan goed!

Top stofzuiger, dikke aanrader, en zoals altijd een super snelle service bij 4Launch, erg prettige klantenservice en alles snel gecommuniceerd / geregeld!