Miele Triflex HX1 Pro grijs

Type/soort
handstofzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Miele Triflex HX1 Pro grijs op Kieskeurig.be.

6,9

Piewen 24-02-2020

Mooie stofzuiger, maar ik had er meer van verwacht.

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

De Mieke Triflex HX1 Pro is een mooie stofzuiger. Je kunt alle delen loshalen en er andersom op zetten. Hierdoor kun je deze op verschillende manieren inzetten. Zo is de stofzuiger te gebruiken met de motor onderin, waardoor het zwaartepunt onderin ligt en dit maakt hem heel handzaam. De motor is helaas nogal log, waardoor je er niet makkelijk mee onder de bank of kasten komt. Gebruik je de stofzuiger met de motor bovenin, dan is het wat zwaarder, maar kom je makkelijker overal onder. Fijn is ook dat je deze dan makkelijker om kunt bouwen tot kruimeldief. De aan en uit knop zit namelijk bovenin het handvat en deze heb je dus nodig om ook de kruimeldief te bedienen. Als de kruimeldief onderin zit, krijgt je deze niet aan zonder handvat. De zuigkracht van de stofzuiger is prima. Door de borstels zuig je niet per ongeluk grotere dingen op, dat is fijn. Maar ook papiertjes enz. Worden niet altijd opgezogen, waardoor ik dit toch weer later met de hand moest oppakken. Het lampje voorin de borstel is makkelijk, maar gebruik ik niet echt. Voor mensen met donkere ruimtes onder bijv. De kasten of bank kan dit wel handig zijn. Een nadeel is dat er lucht uit de motor geblazen wordt, waardoor je soms dingen eerst wegblaast als je ze op wilt zuigen (dit gebeurt vooral als je er nog niet recht voor staat). Wat mij opviel is verder dat de borstel heel goed werkt om haren uit tapijt te halen. Zo goed zelfs dat de hele borstel vol zat met ineengedraaide haren die we er vervolgens met een schaar uit hebben moeten knippen. Gelukkig kun je de borstel aan de zijkant van de voorkant losmaken en deze dan schoonmaken, maar dat was wel een heel karwei. De haren worden dus niet opgezogen omdat deze vastdraaien in de borstel. Het legen van de opvangbak gaat niet heel makkelijk, je maakt deze wel makkelijk los, maar er blijven veel dingen vastzitten die je dan met je vingers of een pinnetje los moet maken. Verder gaat de accu op de hoogste stand niet langer dan 10 a 20 minuten mee, waardoor je nooit aan de beloofde 60 min per accu komt. Fijn is wel dat je 2 accu’s krijgt, dus met een nieuwe accu weer even door kunt.

Pluspunten

• Op veel verschillende manier te gebruiken
  • Zuigkracht

Minpunten

• Accuduur
  • Veel werk om om te bouwen
  • Blijft niet staan met motor bovenin

Dimara34 29-09-2020

Wat een gemak !

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Ik vind de Miele Triflex zo fijn! Echt een nieuwe manier van stofzuigen en het gebruiksgemak is super. Je pakt deze er echt even bij en het handgedeelte voor de trap is ook fijn. Daarnaast is hij ook stiller dan een normale stofzuiger wat ik heel prettig vind.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Zacht qua geluid

Minpunten

• Na een hele verdieping wat zwaar

HansBo 18-09-2020

Bijzonder wendbaar en makkelijk te gebruiken

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Stevig maar licht apparaat dat makkelijk is om te bouwen tot verschillende handzame formaten. Het is bijzonder wendbaar. Handig dat de aan/uit knop niet voortdurend ingedrukt hoeft te worden, dat voorkomt een 'lamme' duim. De rollende borstelmond kan makkelijk gedemonteerd worden. Door de motor in de laagste stand op de steel te plaatsen, kan het apparaat zelfstandig staan, dus zonder muurbeugel. Dit vergemakkelijkt het wegzetten. Gewicht en handzaamheid maken de stofzuiger ook ideaal voor trap en auto. Zuigkracht is net zo goed als volwaardige stofzuiger. Dus 'gewone' stofzuiger is overbodig.

Pluspunten

• wendbaar
  • zelfstandig staan zonder muurbeugel
  • verlichting in zuigmond
  • makkelijke bediening
  • makkelijk te demonteren

R Smit 29-06-2020

Lange accuduur en verlichting in de borstel

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Wat een fijne stofzuiger, geen gehannes meer met snoertjes en trap op en af en stopcontacten zoeken. Je neemt hem makkelijk mee, kunt hem ombouwen zodat je zelfs onder de bank kunt komen, althans bij ons maar wees eerlijk, daar hebben heel veel stofzuigers problemen mee. De verlichting is ideaal en dat had ik niet verwacht, ik dacht dat het alleen leuk zou staan in het donker. Het geluid valt mij heel erg mee, ik had veel meer lawaai verwacht. Wat mij het meest opviel was de gebruiksvriendelijkheid, zo makkelijk te gebruiken en je loopt zelfs snel naar de auto om die nog even mee te doen. Er worden 2 accu’s geleverd bij de pro versie en dat is werkelijk fantastisch. Enige nadeel vond ik, er is nog een smallere borstel te verkrijgen alleen moet je deze apart bestellen, wel gedaan ondertussen voor bijna 90 euro, maar ik denk dat deze, met name voor de trap en auto, wat makkelijker te hanteren is.

Pluspunten

• Licht in gewicht
  • Laag geluidsniveau
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk om te bouwen
  • Tevens een kruimeldief

Minpunten

• Wordt niet geleverd met de kleinere kop

DvD85 22-03-2020

Miele Triflex Pro: ik kan niet meer zonder

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Deze nieuwe manier van stofzuigen went snel! Wat ik een groot voordeel aan de Triflex vind is dat er een 2e accu wordt meegeleverd en je het opvang gedeelte ook lager aan de steel kan doen waardoor hij voor grotere oppervlakken super geschikt is. De led verlichting op de borstel vind ik een grote pre want zo zie je stof extra goed op de grond liggen. Echt handig voor in de avond bijvoorbeeld! Als ik nog wat mag noemen ter verbetering; is het knopje voor het losmaken van het handgedeelte. Dit mag wat soepeler.

Maar ik ben om! Draadloos stofzuigen it is en de Triflex maakt het zoveel makkelijker om even na het eten onder de tafel te stofzuigen. Erg handig met een klein kindje!!

Pluspunten

• 2e accu
  • led verlichting op borstel
  • 3 stofzuigers in 1

Petra1966 01-03-2020

Prijs kwaliteit niet in verhouding

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Zuigt prima maar zitten meer nadelen dan voordelen aan.
Grootste probleem is dat prijs kwaliteit niet in verhouding is.

Pluspunten

• 2 accu's ruim voldoende voor het hele huis
  • Snoerloos
  • Stofzakloos

Minpunten

• Geluid
  • Prijs kwaliteit
  • Borstels moeilijk schoon te maken
  • Zwaar
  • Kan niet overal onder stofzuigen

Anne-Marie 25-02-2020

Verlichte zuigmond

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Ik heb de Miele Triflex HX1 Pro nu twee weken in huis. Een handige steelstofzuiger die niet heel veel ruimte in neemt. De twee accu’s die er bijgeleverd worden zijn erg handig. Zo kan je altijd gebruik maken van de stofzuiger. De verlichte zuigmond is erg handig, zo kan je goed zien waar je gebleven bent. Of waar er nog iets ligt. Als de kleinkinderen zijn geweest pak ik even snel de steelstofzuiger om de kruimels op te zuigen. Dit werkt 10 x sneller omdat je deze stofzuiger heel snel uit de kast kan pakken. Ook is de stofzuiger handig met de diverse standen. Al moet ik zeggen dat ik hem automatisch toch elke keer op de turbo stand zet. De zuigkracht is dan prima. Het enige nadeel is dat de grote zuigmond een beetje onhandig is in de hoekjes van de kamer. Je moet dan wel heel goed manoeuvreren om alles op te kunnen zuigen.

Pluspunten

• Twee accu’s
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Vrij prijzig

Blaucel 24-02-2020

Zwaar stofzuiger met korte accuduur

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

De Miele Triflex is een mooi ontworpen stofzuiger, en ook op een lagere stand is de zuigkracht goed.
Het apparaat is voorzien van led verlichting waardoor stof en vuil goed zichtbaar zijn en is eenvoudig te manouvreren,
hoewel minder gemakkelijk dan een gemiddelde slede stofzuiger omdat je ook de motor moet dragen.

De stofzuiger is te gebruiken als steelstofzuiger, maar na enig ombouwen ook als kruimeldief.
Het ombouwen naar een kruimeldief is echter enigszins bewerkelijk, en in deze configuratie is de stofzuiger iets aan de zware kant.
Het zwakste punt van deze stofzuiger is de accu. Niet alleen in de krachtigere zuigstanden is de batterij te snel leeg.
Als je een groot oppervlak moet stofzuigen is het erg vervelend om een toch al vervelende klus ook nog te moeten onderbreken.
Er wordt weliswaar een tweede accu meegeleverd, maar het opladen duurt veel langer dan de beschikbare batterijduur.

Het is daarom vooral een prima stofzuiger om erbij te hebben, en handig om even snel iets op te zuigen, maar minder geschikt als je maar een stofzuiger wilt.
Tot slot is de Miele Triflex aan de prijzige kant voor een stofzuiger voor korte klusjes.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Flexibel
  • LED verlichting

Minpunten

• Accuduur erg kort
  • Ombouwen niet erg snel
  • Zwaar

Rens 24-02-2020

Multifunctioneel stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

De Miele Triflex HX1 Pro heb ik inmiddels een paar weken in huis. Voor mijn huishouden (appartementje) is hij zeer geschikt! Door z'n flexibele modulaire design kan hij naast krachtige stofzuiger ook als handzame kruimeldief dienen. Tevens kun je het zwaartepunt van de stofzuiger verplaatsen waardoor hij iets lichter/handzamer in gebruik is. Door de verschillende meegeleverde opzetstukjes, kun je ook makkelijk langs randjes en over matjes.

De stofzuiger heeft 3 verschillende standen in zuigkracht. Bij gebruik van de hoogste zuigkracht, gaat de accu naar mijn mening niet zo lang mee (ca. 15 minuten). Gelukkig heeft Miele een tweede accu meegeleverd waardoor je het poetsplezier kunt verlengen.

Al met al een prima apparaat wat doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Modulair/flexibel
  • 2e accu
  • Verlichting in de voet

Minpunten

• Relatief zwaar

Wilbert1976 24-02-2020

In zijn algemeen valt hij tegen.

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, voor vervanging van een "normale" stofzuiger vindt ik hem niet geschikt. Bij het uitpakken viel het op dat de stofzuiger er mooi afgewerkt uitziet. De stofzuiger heeft door de kleurcombinatie een luxe uitstraling. Bij deze stofzuiger zijn 2 accu's, meerdere opzetstukken, een oplader en wandmontage geleverd. Bij het opladen van de accu's was niet direct zichtbaar dat dit werkte maar naar verloop van tijd begonnen de lampjes te branden dat ze daadwerkelijk opladen. Voor een volledige oplaadduur moet je ongeveer 4 uur nodig. Er staat bij specificaties dat je met een volle accu 30 minuten kan, dit is dan wel in de zwakste stand. Persoonlijk zie ik het nut van verschillende standen op de stofzuiger niet in. Ik kan me geen situatie indenken waarbij je minder vermogen nodig hebt. Op vol vermogen is de accuduur echt wel tot 10 minuten (max 15) beperkt. Ik vindt de stofzuiger zwaar in gebruik, dit misschien doordat de motorunit nu nog bovenin zit. Ik ga dit nog proberen met de motorunit onderin. Wat mij tegenviel is de werkhoogte, ik hoopte met de stofzuiger onder de bank door te kunnen maar dit paste niet, ondanks dat wij een vrij hoge bank hebben. Door de combinatie zuigen en draaiborstel in de voet pikt de stofzuiger veel op, nadeel van de ronddraaiende borstel is dat de langere hondenharen (Golden Retriever) zich om de borstel heendraaien. Deze zijn moeilijk te verwijderen en verminderen de opname van stof en kruimels. In praktijk gebruiken we hem alleen voor de trap en daarvoor vindt ik de prijs te hoog.

Pluspunten

• 2 accu's, daardoor redelijke gebruiksduur
  • Multifunctioneel

Minpunten

• Vrij luidruchtig
  • Zwaar in gebruik

Toos2020 24-02-2020

Krachtige zuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Een krachtige draadloze stofzuiger die ik nu een paar weken in gebruik heb, ondanks hij zwaar is pak ik hem toch makkelijk en sneller dan een stofzuiger met snoer.
Een plus punt zijn de twee accu’s waardoor je snel door kunt zuigen, de zuigmond is verlicht en dit geeft goed zicht op je werkzaamheden. Met veel dieren en kids moet je het stofreservoir wel snel legen, dit had prettig geweest als die groter was geweest. Het geluid is prettig zeker niet hard.
Ondanks het gewicht en de prijs vind ik het een aanrader.

Pluspunten

• Krachtige motOr
  • 2 accu’s
  • Geluid
  • Draadloos

Minpunten

• Zwaar

Ericske 18-02-2020

Korte accuduur en zwaar

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Ik heb deze stofzuiger nu een aantal weken in huis maar ben er niet erg tevreden over. Het apparaat is erg zwaar en lastig te gebruiken op krappe plekken. Door zijn gewicht is het ook lastig om stofdraden of spinnenwebben van het plafond te verwijderen. De zuigkracht en gemotoriseerde borstelkop zijn geweldig op vloerbedekking maar op een harde vloer heeft hij moeite om dingen zoals kattenbrokjes op te zuigen. De verlichting in de voet is erg fijn op gladde vloeren omdat je daarmee erg duidelijk kan zien waar er vuil ligt. De stofzuiger is zeer degelijk gebouwd maar het ombouwen tussen de 3 gebruiksmogelijkheden is vrij omslachtig en tijdrovend. Helaas is de accuduur ook niet erg lang en zeker op de hoogste stand is de accu na een minuut of 10 leeg, hierbij komt de 2e accu dus erg van pas. Met de motor unit boven geplaatst zou je makkelijk onder meubels moeten kunnen maar de voet met de stang zijn samen zo hoog dat ze niet onder wat lagere meubels passen (20 cm ruimte is denk ik wel nodig). Als de accu op het laatste streepje is en je zet de stofzuiger even uit dan gaat hij niet meer aan en dien je een volle accu te plaatsen. De vuilbak is wat onhandig te verwijderen en de filter in de stofbak is ook lastig te verwijderen en terug te plaatsen. Voor mij heeft de stofzuiger te veel nadelen tegenover de voordelen.

Pluspunten

• Extra accu en lader
  • Verlichting in de voet
  • Hoge zuigkracht

Minpunten

• Zwaar
  • Korte accuduur
  • Past niet goed onder meubels

JeffW 17-02-2020

Gemak kent grenzen

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

Inmiddels zo'n 3 weken in bezit nadat ik deze stofzuiger via Reviewclub mochten testen. Bij binnenkomst snel uitgepakt en de zuiger zit goed in elkaar. Goede kwaliteit materialen gecombineerd met een goed systeem om de zuiger op meerdere manier te gebruiken. Van hand zuiger tot de mogelijkheid deze zelfstandig te laten staan, super handig. Over de bouwkwaliteit valt weinig te klagen en is gewoon prima in orde. Dan de zuigkracht zelf, daar gaat het tenslotte om, deze is ook prima. Als ik de diverse materialen in huis bekijken van kleed, tot beklede trap en PVC vloer valt het mij op dat vooral het kleed echt super goed schoon gezogen. Op een normale PVC of laminaat vloer is het voldoende maar geen krachtpatser. De zuiger kent trouwens 3 standen, je bent geneigd in het begin vaak de hoogste stand te selecteren maar na enkele weken in gebruik is het vaak slimmer om de laagste te gebruiken. De zuiger heeft dan nog steeds voldoende zuigkracht maar de accu houdt het dan toch echt wat langer vol. Op de hoogte stand is de accu in max 20 min leef, op de laagste stand zo'n 30 min. Bij dit type ontvang je trouwens een 2e accu erbij, voor een goed schoonmaak beurt in huis geen overbodige luxe dus! Wat ook echt super handig is, is de lamp in de zuigmond van de zuiger. Hiermee zie je goed alle stof en vuil delen liggen en zie je dus wanneer er goed gezogen is. Ik zeg prima zuiger maar er zitten grenzen aan de kracht en duur van de accu zoals bij de meeste draadloze varianten, daar is deze Miele geen uitzondering op.

Pluspunten

• Wendbaarheid
  • Verlicht mondstuk

Minpunten

• Accuduur
  • Gewicht

Multa 10-02-2020

Super praktische en stabiele stofzuiger

Geschreven voor: Miele Triflex HX1 Pro grijs

De Miele Triflex stofzuiger heb ik nu een paar weken in huis. Het omwisselen van het motorgedeelte gaat me nu een stuk vlotter af wanneer ik de juiste volgorde hanteer. Handig, omdat ik het motorblok beneden prettiger vind wanneer er grote stukken gezogen moeten worden en hij keurig blijft staan wanneer ik een stoel of iets dergelijks wil verschuiven. Het voelt als een hele stabiele stofzuiger die geen vuiltje over slaat. Ik gebruik meestal de middelste zuigstand en krijg daar met behulp van de 2de accu het huis makkelijk schoon.
Het motorgedeelte boven voelt wat zwaarder voor grote stukken, maar in slaapkamers met veel onhandige hoekjes, weer makkelijker wendbaar. Om boven mijn hoofd te zuigen gebruik ik uiteraard het motor gedeelte boven. De hulpstukken komen goed van pas bij het zuigen van de bank, richels in de vensterbank en het stofzuigen van objecten of het lijstwerk van schilderijen. Voor het zuigen van de trap is het ideaal om de lange steel weg te laten
Kortom, ik ben er erg tevreden over.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Led verlichting in de voet
  • Veel mogelijkheden
  • Kan staan

Minpunten

• De motor aan de bovenkant is wat zwaarder