AEG QX9-1-ALRG

• Test panel 8.1 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG QX9-1-ALRG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

t*************@h********** 11-01-2023

Waardeloos

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Totaal geen zuigkracht. Haren worden niet opgezogen, klein kruimels ook niet.
Waardeloos.

Minpunten

• geen zuigkracht

Kgobeyn 16-11-2020

heel leuke stofzuiger/kruimeldief

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Dit is echt een leuk apparaat. Toen ik het juist uit de verpakking nam dacht ik van pffff...dit is gewoon een veredelde stofzuiger maar eenmaal ik het gebruikt heb veranderde mijn mening al snel. Dit is echt een goeie stofzuiger. Die lampjes vooraan zorgen ervoor dat je het vuil wel goed ziet liggen. Het is heel wendbaar, gewoon een heel praktisch toestel. De extra accessoires zijn ook mooi meegneomen en heel handig aan te brengen en te verwijderen. De batterijs houdt het redelijk lang uit. Het is geen vervanger voor onze vaste stofzuiger maar heel handig om vlug eens te stofzuigen in het huis.

Pluspunten

• wendbaarheid
  • zuigkracht
  • lampen vooraan

Minpunten

• batterijduur kan beter

Céline 28-10-2020

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over deze stofzuiger. Hij heeft een heel mooi en strak design dat in elk interieur past. Het handige bijzet stuk zodat je de stofzuiger zonder problemen rechtop kunt zetten en waarmee je de stofzuiger oplaad is dan ook een enorme meerwaarde. De batterij duur van dit apparaat is best wel oke, je merkt wel dat de zuigkracht afneemt naarmate de batterij mindert. De kruimeldief die je uit de stofzuiger kan nemen is ook zeer handig. Ik ben ook heel enthousiast over het lichtje. Tijdens het stofzuigen mis je op die manier geen enkel vuiltje. Ik ben dus zeer zeer tevreden over dit apparaat! Het is een goed apparaat dat doet wat het moet doen.

Pluspunten

• Lichtje
  • Kruimeldief

BekkA 26-10-2020

Sterke steelstofzuiger met lange accuduur

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Deze stofzuiger is al één van de betere steelstofzuigers die wij ooit gehad hebben. Niet alleen laadt de batterij supersnel op, maar ze gaat dan ook nog eens heel lang mee. Wij kunnen de beneden verdieping makkelijk 2x doen met een opgeladen accu. Onze benedenverdieping is zeker niet klein.
Er zitten voldoende hulpstukken bij de stofzuiger en het handigste aan deze stofzuiger vinden wij dat je de kruimeldief eruit kan klikken. Dus als je wat kruimels geknoeid hebt, kan je deze snel uit de stofzuiger klikken, opzuigen en weer in de stofzuiger zetten.
Het meeste vuil wordt meteen opgezogen maar soms heeft de stofzuiger wat meer last met hondenharen, hier moet je dan toch een paar keer overheen gaan.
Het reservoir is ook makkelijk zuiver te maken, je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben zoals bij sommige andere varianten!
Een minpunt is dat de stofzuiger niet goed onder het bed kan en ook niet onder alle kasten. Voor ons geen probleem omdat wij ook nog een gewone stofzuiger hebben. Als dit onze enige stofzuiger was, was het wel een groot minpunt.
Tot nu toe voor de rest erg tevreden met deze AEG!

Pluspunten

• kruimeldief die eruit kan
  • accuduur
  • blijft rechtop staan

Minpunten

• kan niet onder alle meubels

Bianca.V 23-10-2020

Top stofzuiger

Beste stofzuiger ooit!
Zeer mooi design met een 2 in 1 functie. Stofzuiger en kruimeldief in 1! Zeer stevige kwaliteit en handig in gebruik. Het geluid is aangenaam dus niet te luid. Brush roll clean: met 1 druk op de knop op de zuigmond verwijder je alle haren en stofdeeltjes van de borstel. Ze worden dan doorgesneden en op gezogen. Door de magnetische contactpunten glijd de stofzuiger met 1 beweging in het oplaad station. Stofzuiger en kruimeldief zijn heel krachtig, hebben geen vermogens verlies als reservoir vol zit. Zeer makkelijk om te reinigen.
Deze stofzuiger heeft een uitzonderlijk lange gebruiksduur ongeveer 55 minuten op eco stand. Laad ook snel terug op, tijdens het opladen kan ik wat rusten of een ander werkje doen.
Door het volledig kantelbare slanke design kapn ik goed onder het bed en onder de kasten in. De inclusief handige mini borstel plaats ik op de kruimeldief en stofzuig er mijn matras zetel en kasten mee! Alles gaat heel vlot en goed.
Ik had nooit verwacht dat poetsen op deze manier zo fijn gemakkelijk snel en ergonomisch kan. Met dit toestel gaat het! Ik ben enorm onder de indruk en zou geen ander meer willen.

Pluspunten

• snoerloos
  • aangenaam geluid
  • ergonomisch
  • zeer sterke gebruiks vermogen

Minpunten

• aan/uit knop te dicht bij de hand

Jessy 17-10-2020

Top steelstofzuiger

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Vanaf het eerste gebruik ben ik zeer positief verrast over deze steelstofzuiger.
Word nu bijna dagelijks gebruikt, zo makkelijk is het.
Heel licht, heel gebruiksvriendelijk.
Je swiert er mee rond alsof het niets is.
Krachtig genoeg om alles goed te stofzuigen.
Momenteel mijne favoriet in steelstofzuigers.
Enige minpuntje tot nu toe vind ik de gevoelige aan/uit knop.
Maar dit heeft natuurlijk ook zijn voordeel dat deze snel en soepel reageert.
De ingewerkte lichtjes in de voet zijn zeer handig.
Makkelijke kruimeldief.
Handige hulpstukken.
Tof design, makkelijk in gebruik, stevige voetsteun, handig oplaadsysteem.

• Gebruiksgemak

Tinne 14-10-2020

Heel leuk design, zuigkracht mag ietsje feller...

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Het eerste wat je meteen opvalt is het mooie design van deze steelstofzuiger en buiten dat mooie design is hij ook nog wel stevig opgebouwd. Er zijn een aantal handige opzetstukjes bijgeleverd. Wat ik erg praktisch vind is de opzetborstel voor zetels, matrassen… Dat werkt echt super gemakkelijk. De kruimeldief is vernuftig ingewerkt in de steel. Hij is er zo uit te nemen en er zit zelfs een klein borsteltje in de kruimeldief zodat je die altijd dichtbij hebt. Het reservoir voor vuil is ook gemakkelijk te reinigen. Je klikt het er zo uit. Het laadstation staat op de grond, waardoor je de steelstofzuiger niet moet ophangen of bevestigen aan de muur. Het laadstation mocht van mij wat zwaarder. Nu schuift die soms wel wat weg als je de steelstofzuiger erin klikt. Het opladen gaat naar mijn mening vlot. Heb je een erg groot huis of stofzuig je zo graag dat je langer dan 50 minuten tekeer wil gaan, ga je toch even een pauze moeten inlassen om je vriend wat energie te geven. Wat ik een echte topper vind, is de wendbaarheid van de steelstofzuiger. Superfijn om zo over de vloer te glijden. Verder heb ik wel wat minpuntjes ontdekt. De zuigkracht mocht voor mij nog ietsje feller, maar dat valt eigenlijk best nog mee. Wat ik minder leuk vind, is dat de stofzuiger wel eens wat kruimels laat slingeren. Over het algemeen ben ik dus best wel tevreden, maar het mag toch net dat tikkeltje meer afwerken.

Pluspunten

• wendbaarheid
  • opzetstukjes
  • design
  • functionaliteiten

Minpunten

• zuigkracht mag ietsje meer

JuVe 11-10-2020

Gekeurd en getest

Geschreven voor: AEG QX9-1-ALRG

Wij gaan graag met de moderne tijd mee en daar waar het nodig is, schaffen we ons graag up-to-date zaken aan die het leven positief beïnvloeden.
Wij hebben 2 stofzuigers, maar een snoerloos exemplaar leek ons fijn om uit te proberen. Direct bij opening werd de stofzuiger uitgetest. Spannend !
Héél handig is de vlot wendbare voet die alle hoeken en kanten kan bereiken.
De bijgeleverde draaiende borstel was fijn om de zijkanten van de zetels eens onder handen te nemen. Dat ging eveneens vlot.
De stofzuiger kan ook uit elkaar genomen worden, dwz men kan een gedeelte gebruiken als kruimeldief. Altijd goed om tussendoor eens een blad van de tafel schoon te maken.
Maar er zijn ook iets mindere punten:
- de reservoir (waar het vuil in komt) mocht iets groter zijn
- de opening van de filter ging bijzonder lastig
- de steel is voor lange personen toch net iets te kort
- er is een ecostand om te stofzuigen, maar dan vinden wij hem net niet krachtig genoeg
- de niet-ecostand werd steeds door ons gebruikt, maar dat verbruikt snel
- het opladen ervan gaat vlot/duidelijk, maar whauw.... wat een piek gaf het op de elektriciteitsmeter
We zijn ervan overtuigd dat het toestel bij een ander gezin wel méér voldoening kan geven, maar wij willen net wat meer krachtigheid.

Pluspunten

• de wendbaarheid
  • snoerloos
  • mogelijk gebruik als kruimeldief

Minpunten

• het verbruik bij het opladen
  • het openen voor schoonmaak van filter
  • té korte steel
  • te kleine vuilreservoir