Bosch BCS61BAT2 wit

Type
steel-stofzuiger
Type apparaat
steel-stofzuiger

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 23 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCS61BAT2 wit op Kieskeurig.be.

Anoniem 01-08-2020

Blij mee!

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Prima stofzuiger, werkt beter dan verwacht. Twee accu's zijn handig, roterende borstel werkt erg goed. Apparaat is licht genoeg. Prima! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Michel 31-07-2020

Prima steelstofzuiger voor erbij

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

De steelstofzuiger van Bosch bevalt prima. Wel een extra accu erbij nemen, want anders ben je snel klaar met zuigen... Voor goede zuigkracht met de steel eraan heb je toch snel de turbo stand nodig en dan gaat het stroomverbruik flink omhoog.
Ik gebruik hem voor erbij, makkelijk om na het ontbijt even de kruimels onder de tafel vandaan te zuigen. Ook voor even snel de kamer doen werkt het prima, maar voor het echte grondige werk gebruik ik toch een "gewone" stofzuiger. Die heeft toch meer zuigkracht en houdt er niet na 10 minuten mee op omdat de accu leeg is.

De kop is lekker compact, waardoor je ook onder de banken komt. Ook handig dat het apparaat en de bijbehorende accessoires in de ophangbeugel passen, dus alles bij elkaar. Dat was bij mijn oude B&D anders, altijd los slingerende onderdelen.
Het geluidsniveau is acceptabel, zeker op de normale stand. Op turbo iets harder maar nog te doen. Mijn oude B&D was oorverdovend, deed echt pijn aan de oren!
Hopelijk gaan de accu's van deze Bosch langer mee dan die van de B&D, die was na zo'n 2 jaar kapot. Het grote voordeel (en de reden dat ik deze heb gekocht) is dat je de accu's makkelijk kunt vervangen, de accu is vaak het eerste wat het begeeft, niet het apparaat.

Pluspunten

• Handzaam
  • Goede zuigkracht
  • verwisselbare accu's

Minpunten

• prijs

Mike 30-07-2020

Makkelijk

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Zeer makkelijk voor de kleine beetjes op 1 verdieping [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Lo 29-07-2020

Must have!

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Heel lang gezocht naar een meer betaalbare steelstofzuiger dan de Dyson, met goede prestaties. Had eerst een steelstofzuiger met de stofreservoir aan de onderkant, deed het goed maar kon helaas niet onder de bank of kast.
Vandaar verder gaan zoeken naar 1 met het reservoir aan de bovenkant. Omdat het een klein reservoir is en de steel meedraait, kan de stofzuiger onder mijn kast en bank komen (H10cm).
Hij is super flexibel, niet zwaar, en op de normale stand zuigt hij goed genoeg en gaat het lang genoeg mee voor mijn hele woning (80m2). Over hoogpolig tapijt zet ik kort de turbo stand aan.
Op de normale stand is hij ook helemaal niet luid.

Heel fijn dat de tijdens het stofzuigen de steel er makkelijk afklikt zodat je meteen de kruimeldief kan gebruiken.
Stofreservoir is makkelijk te legen, wel erg klein, maar daardoor kan de stofzuiger wel lager bij de grond.
Jammer dat je de accu's niet apart van de stofzuiger kunt opladen, maar als je hem een dag niet gebruikt kun je ze alle 2 achter elkaar opladen en heb je toch 2 volle accu's voor een grote schoonmaakbeurt.
Accessoires kun je aan de wandbevestiging ophangen.

Pluspunten

• Wendbaar, licht
  • Goede zuidkracht normale stand
  • Accuduur op normale stand
  • Past onder mijn bank en kasten
  • Kierenmond voor onder de laagste kasten

Minpunten

• Geen parkeerstand
  • Wandbevestiging (verplicht te boren)
  • Klein stofreservoir
  • Kan accu's alleen laden in stofzuiger

Ilse 22-07-2020

Mooi design, licht.

Extra accu.
Licht.
Gebruiks vriendelijk.
Makkelijk te bedienen.
Zuigkracht is heel goed.
Geweldig design.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen zachte borstel

Janine 21-07-2020

Fraaie steelstofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Vergeleken met duurdere stofzuigers, maar ik denk prijs/ kwaliteit een goede deel. Werkt goed, ook de honden haren. Bak is iets sneller vol dan verwacht. Stil, niet heel zwaar. Ideaal om even snel te pakken. Geen snoer meer, makkelijk de trap zuigen en de auto. Fijn dat er een 2de accu bij zit, waarschijnlijk koop ik er nog wel een losse lader bij. Ik heb hem pas een dag, maar doet alles wat ik verwacht had ben er blij mee.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Niet zwaar
  • 2de accu
  • Honden haren zuigt hij ook prima

Minpunten

• Kleine opvangbak

Hennie de Boer 09-07-2020

Juweeltje om te zien al.

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Ik was op zoek naar een steelstofzuiger.
Ik twijfelde tussen de Bosch en de Dyson.
Had al op internet gekeken en vergeleken.
Toch naar de winkel toe gestapt om ook te vergelijken en het gewicht te controleren.
Mijn keus was heel snel gemaakt.
Licht gewicht, uitstraling, compact en prijs.

Pluspunten

• Licht in de hand
  • Prijs en kwaliteit
  • Uitstraling

Berk 17-06-2020

Fijne handzame stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Geen snoer meer, echt super fijn! Wel nog een 3e accu aangeschaft. Zodat ik het hele huis in 1x kan stofzuigen. En jammer dan er geen andere voet bij zit voor harde vloeren, dat mis ik wel een beetje.

Pluspunten

• Snoerloos
  • Makkelijk en snel te pakken
  • Erg licht, makkelijk op de trap
  • Erg wendbaar

Minpunten

• Accu snel leeg op turbo stand
  • Geen harde vloeren borstel

Berk 14-06-2020

Fijne handzame stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Pluspunten

• Snoerloos
  • Makkelijk en snel te pakken
  • Erg licht, makkelijk op de trap
  • Erg wendbaar

Minpunten

• Accu snel leeg op turbo stand
  • Geen harde vloeren borstel

Miep 16-01-2020

super wendbaar

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Was even wennen een heel andere manier van stofzuigen, de zwaarte ligt aan de voorkant dus in je hand. De stofzuiger is super wendbaar en heel prettig snoerloos. accu gaat best lang mee, fijn dat er een de accu bij zit.
Ik zuig wel mijn hele huis op de turbo stand.

Pluspunten

• snoerloos
  • mooi design
  • 2 de accu

Minpunten

• zuigkracht niet op turbo te laag

Alexandra Bruins 05-01-2020

Handig in (licht) gebruik - maar mist toch wel zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Ik was erg benieuwd en enthousiast om deze steelstofzuiger te gaan proberen. Met een gezin van twee pubers, een man die regelmatig kruimelt en twee konijntjes, leek mij deze steelstofzuiger een uitkomst. Bij het uitpakken zag ik 2 accu's wat heel handig is, maar niet handig is als je deze niet apart kunt opladen. Wij hebben in huis deels een kurkvloer en deels plavuizen, daarom was ik benieuwd of er een soort van parketborstel bij zit of in ieder geval een inklapbare borstel in het mondstuk. Helaas is dat niet het geval. Wel heeft het mondstuk een roterende borstel bij het zuigen. Heel handig is dat niet, want alle haren komen hier tussen waardoor je lang bezig bent met het mondstuk schoon te maken. Dit mondstuk is dus erg lawaaiig op een harde vloer. Op gewone zuigkracht vind ik deze steelstofzuiger te weinig presteren. Met de turbo gaat het wel aardig. Het mondstuk is goed wendbaar, wat ik persoonlijk erg fijn vindt. Ik gebruik deze steelstofzuiger voor vooral even snel iets opzuigen, de trap, de auto en plaatsen waar ik met een snoerstofzuiger niet goed bij kom. Ook had ik er graag meer accessoires bij willen hebben: bijvoorbeeld een klein mondstuk om de computer schoon te maken of achter de verwarming te komen. De lengte van de steel is voor mij te klein, ik ben 1.78 m lang. Dus nee deze steelstofzuiger zou ik niet kopen, maar wel eentje die langer is, meer vermogen heeft en met meer accessoires.

Pluspunten

• Handige stofzuiger voor er bij
  • Wendbaar mondstuk
  • Reservoir makkelijk te legen
  • Accu snel leeg

Minpunten

• Korte steel
  • Weinig toegevoegde waarde 2e accu
  • 2e accu niet apart oplaadbaar
  • Lastig om mondstuk schoon te maken
  • Geen parketborstel

AlexandraB 05-01-2020

Handig in (licht) gebruik - maar mist zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Handig in (licht) gebruik - maar mist zuigkracht [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Spin 28-12-2019

Mooi, stil, makkelijk, zwaar

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Mooie stofzuiger die je makkelijk even tussendoor pakt om snel te stofzuigen. Twee accu's erbij en groot voordeel dat hij snoerloos is. Wel zwaar in de hand, wat het niet heel uitnodigend maakt om een heel huis te stofzuigen.. Als hij lichter zou zijn zou hij zeker aan te bevelen zijn! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Spin 21-12-2019

Mooi, stil, handig maar zwaar

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Mooie steelstofzuiger en enthousiast ermee aan de slag gegaan. Fijn is dat er twee accu's bij zitten. Bij gebruik valt meteen op dat hij zwaar in de hand ligt, door die accu... Ik heb hier ook niet aan kunnen wennen helaas. Het is wel een heel stille stofzuiger en zuigvermogen is met de turbo stand goed. De gewone stand had wat moeite met de stukjes van de kerstboom. Mooi ophangsysteem erbij. Voor deze prijs zou ik hem niet snel aanbevelen.

• Handig

Minpunten

• Gewicht

Sophie 21-12-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Deze stofzuiger is ideaal om er even snel bij te pakken en al het zichtbare vuil weg te zuigen.
Voor het grondige werk vind ik een snoer stofzuiger net wat krachtiger en ook makkelijker om daar even snel de steel van af te halen.
Maar deze is snel te pakken, ook snel op te laden. En de accu gaat lang genoeg mee om 1x door het huis te gaan. Daarna gewoon aan de lader, en je hebt altijd een volle accu. Er zit zelfs een tweede accu bij, zodat je nooit zonder stroom zit. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sarah85 19-12-2019

Fijne stofzuiger, voor de snelle klusjes of kleine ruimtes

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Ik ben erg blij met de steelstofzuiger. Om het hele huis te stofzuigen voor de grotere schoonmaak gebruik ik nog wel een normale stofzuiger met snoer en zak.
Maar met twee kleine kids in huis, is het ideaal om tussendoor de steelstofzuiger te pakken. Ook om even de keukenlades of auto mee uit te zuigen is ideaal omdat hij erg handzaam is en snoerloos. Daarnaast zit er ook een makkelijke mondstuk bij, om tussen de stoelen en handrem alles weg te zuigen. De turbo stand is erg fijn, en die gebruik ik bijna standaard. Enige jammere vind ik dat je de accu in de stofzuiger moet opladen. Het was handiger geweest als deze in een acculader gingen. Want nu kun je de stofzuiger niet gebruiken als 1 van de 2 accu's wordt opgeladen. Er zit een handig ophangsysteem bij, maar daar moet dus wel een stopcontact bij in de buurt zitten.

Pluspunten

• Heel wendbaar
  • Makkelijk en snel
  • Ideaal voor de auto, keukenlades etc

Minpunten

• Moet opladen in de stofzuiger
  • Ergens ophangen in de buurt van stopcontact

Bellablue 19-12-2019

Licht en flexibel

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Heb de stofzuiger nu ruim een maand in huis. Het is vooral handig voor de kleine klusjes of dagelijks onderhoud. Het is niet zozeer de zuigkracht dat het werk doet maar de snel draaiende borstel. Het mondstuk en de aansluiting met de slang is heel flexibel waardoor je makkelijk een 90graden hoek kunt maken (fijn bij het zuigen rondom pootjes) en je kunt hem helemaal plat leggen voor onder de bank en bed. Doordat hij licht is ook ideaal voor de trap! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Royz88 16-12-2019

Prima (extra) stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Nu een heel aantal keer de stofzuiger gebruikt. Na het openen van de doos, meteen de accu compleet opgeladen. De laadtijd viel me enigszins tegen (4 uur!). Nadat deze was opgeladen kon het feest beginnen. Het eerste dat mij opviel was de lengte van de steel. Voor iemand van 1.93 is de steel wat kort, waardoor je licht gebukt staat te stofzuigen.
Het opzuigen van stof en kleine kruimels gaat goed. Voor de mat en kattenbakkorrels moet ik de turbo stand gebruiken. In deze turbo-stand is de accu enorm snel leeg (nadeel!).
Het hele huis stofzuigen is hierdoor onmogelijk. Voor kleine stukjes of bijvoorbeeld één kamer is hij handig. Daarnaast vind ik het erg vervelend dat de accu alleen opgeladen kan worden, terwijl deze vast zit aan het apparaat. Ik kan de extra accu dus niet apart opladen. Bij een duurder model is dit volgens mij wel mogelijk.

Het zuigen van de trap gaat goed. De bijgeleverde zuig accessoire (zachte afstofborstel) klapt helaas steeds in tijdens gebruik, waardoor je deze telkens opnieuw moet uitschuiven. Tijdens gebruik op de trap is dit vervelend.

Tot nu toe een prettig apparaat, maar voor mij als 'extra' stofzuiger. Een volwaardig apparaat is het voor mij (nog) niet. De prijs voor deze extra stofzuiger vind ik aan de hoge kant (369,-)

Update na aantal weken:
Inmiddels ben ik steeds enthousiaster geworden over deze steelstofzuiger. Het laden lijkt sneller te gaan dan in het begin en ook lijkt de accu langer mee te gaan. Het voordeel is dat je hem snel even pakt als er stof, kruimels of dennennaalden (kerstboom) op de vloer liggen. Hij is ook erg wendbaar en vrij stil. Na een half uur stofzuigen, merk ik wel dat hij wat aan de zware kant is. Vooral als je hem al kruimelzuiger gebruikt, om bijvoorbeeld de trap te zuigen. De extra accessoire (afstofborstel) blijft steeds inklappen waardoor hij steeds op de meubilair-stand schiet.

Voordeel: Snel, makkelijk en stil, goede accuduur, extra accu, stofreservoir heel makkelijk te legen.
Nadeel: hulpstuk (afstofborstel) klapt steeds weer in, vrij zwaar na verloop van tijd, extra accu alleen in de stofzuiger op te laden.
Conclusie:
Ik vind het een heel fijne stofzuiger en ben er erg tevreden mee. Toch blijft het voor mij een extra stofzuiger, die je even snel pakt, maar vervangt hij niet mijn normale (zakloze) model.
Qua prijs vind ik hem wel wat aan de hoge kant liggen, de tijd zal uitwijzen of dit het waard is (blijft de accu goed, etc.).

Pluspunten

• Snel, makkelijk en stil
  • Extra accu
  • Stofreservoir simpel te legen

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Extra accu alleen op te laden in stofzuiger

Renard 15-12-2019

Goede stofzuiger die je er makkelijk bijpakt

Gebruiksgemak:
Je pakt hem er snel bij en dat is ook makkelijk als je even op zolder bezig gaat of in de auto. Zeker ook enthousiast over de borstel: met vijf dames met lange haren in huis zie je dat dat resultaat heeft. Heel praktisch met die muurbeugel waarin hij ook kan opladen. Tijdens het zuigen de stofzuiger even opzij zetten is er echter niet bij, dan rolt hij weg - maar op de grond leggen kan natuurlijk ook.

Gewicht:
Ik vond hem meteen lekker licht, maar het is natuurlijk wel wat anders dan alleen een stofzuigerslang terwijl het apparaat op de grond staat. Omdat het formaat praktisch is gehouden moet je hem ook wat vaker legen: enige nadeeltje van een zakloze stofzuiger.

Zuigkracht:
Zuigkracht zeker voldoende en met de turboknop meer dan dat. Zal eens testen wat het effect is op de batterijduur. Mooi dat de borstel makkelijk uit de voet/zuigmond te halen is - maar om dan de daarop gerolde haren eruit te halen viel niet mee. Maar goed, ik heb het idee dat die haren zonder die draaiende borstel niet zouden worden opgezogen. Je hebt gewoon minder zuigkracht nodig voor een goed resultaat.

Pluspunten

• Draaiborstel pakt haren mooi mee
  • Makkelijk erbij te pakken
  • Lekker licht
  • Zakloos

Minpunten

• Rolt weg als je hem neerzet
  • Ietwat klein stofreservoir

ItsWendy 14-12-2019

Snel gepakt, makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2 wit

Ik heb deze Bosch steelstofzuiger op accu nog ongeveer 3 weken in gebruik en ik ben er erg blij mee. Waar ik normaal het stofzuigen eigenlijk maar uitstelde omdat ik geen zin had om dat grote, zware apparaat uit de kelder te tillen, pak ik deze stofzuiger er snel even bij. Ook voor het stofzuigen van onze trap vind ik dit echt een uitkomst! De kruimeldief hier in huis was eigenlijk niet krachtig genoeg en de gewone stofzuiger is gewoon zo zwaar om te moeten vasthouden terwijl je de trap zuigt.
Wij hebben overal een laminaat- of zeilvloer en daarop werkt deze steelstofzuiger prima. Ik had verwacht voor onze slaapkamer met vloerbedekking de gewone stofzuiger nog wel nodig te hebben. De Bosch steelstofzuiger heeft me echter doen verbazen, want ook daar kan hij prima mee overweg. Door de roterende borstel neemt hij meer haren mee uit de vloerbedekking dan onze gewone stofzuiger en dat is echt top! Wel de turbostand nodig op vloerbedekking. Minpuntje van de borstel is dat ik hem zelf niet makkelijk los krijg om schoon te maken. Misschien is dat nog de nieuwigheid of ben ik gewoon nog niet handig in. Mijn partner klikt hem wel zo los.
Grootste minpunt vind ik het gebrek aan een oplaadstation voor een losse accu. De accus kunnen nu alleen maar opladen wanneer ze zich aan het apparaat bevinden en voor mijn gevoel ben je hierdoor het voordeel van de tweede accu kwijt. Ik zou het prettig vinden als de ene accu alweer kan opladen als ik de andere in gebruik heb.
Bijgeleverde opzetstukken zijn fijn. Vooral de kierenzuigmond vind ik fijn. Deze is erg smal en flexibel en ik kom er mee op plekken waar ik eerder niet bij kon met stofzuigen.
Schoonmaken/legen van de stofcontainer en het filter gaan makkelijk en snel.

Pluspunten

• Je pakt hem sneller
  • Makkelijk voor stofzuigen trap
  • Werkt ook goed op vloerbedekking
  • Roterende borstel pakt veel haren op
  • Fijne opzetstukken

Minpunten

• Roterende borstel gaat niet makkelijk los
  • Geen oplaadstation voor losse accu