Bosch BCS61BAT2

Accu/Batterij oplaadtijd
4,0 uur
Hoogte
122,00 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 16 reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BCS61BAT2 op Kieskeurig.be.

Miep 16-01-2020

super wendbaar

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Was even wennen een heel andere manier van stofzuigen, de zwaarte ligt aan de voorkant dus in je hand. De stofzuiger is super wendbaar en heel prettig snoerloos. accu gaat best lang mee, fijn dat er een de accu bij zit.
Ik zuig wel mijn hele huis op de turbo stand.

Pluspunten

• snoerloos
  • mooi design
  • 2 de accu

Minpunten

• zuigkracht niet op turbo te laag

Alexandra Bruins 05-01-2020

Handig in (licht) gebruik - maar mist toch wel zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Ik was erg benieuwd en enthousiast om deze steelstofzuiger te gaan proberen. Met een gezin van twee pubers, een man die regelmatig kruimelt en twee konijntjes, leek mij deze steelstofzuiger een uitkomst. Bij het uitpakken zag ik 2 accu's wat heel handig is, maar niet handig is als je deze niet apart kunt opladen. Wij hebben in huis deels een kurkvloer en deels plavuizen, daarom was ik benieuwd of er een soort van parketborstel bij zit of in ieder geval een inklapbare borstel in het mondstuk. Helaas is dat niet het geval. Wel heeft het mondstuk een roterende borstel bij het zuigen. Heel handig is dat niet, want alle haren komen hier tussen waardoor je lang bezig bent met het mondstuk schoon te maken. Dit mondstuk is dus erg lawaaiig op een harde vloer. Op gewone zuigkracht vind ik deze steelstofzuiger te weinig presteren. Met de turbo gaat het wel aardig. Het mondstuk is goed wendbaar, wat ik persoonlijk erg fijn vindt. Ik gebruik deze steelstofzuiger voor vooral even snel iets opzuigen, de trap, de auto en plaatsen waar ik met een snoerstofzuiger niet goed bij kom. Ook had ik er graag meer accessoires bij willen hebben: bijvoorbeeld een klein mondstuk om de computer schoon te maken of achter de verwarming te komen. De lengte van de steel is voor mij te klein, ik ben 1.78 m lang. Dus nee deze steelstofzuiger zou ik niet kopen, maar wel eentje die langer is, meer vermogen heeft en met meer accessoires.

Pluspunten

• Handige stofzuiger voor er bij
  • Wendbaar mondstuk
  • Reservoir makkelijk te legen
  • Accu snel leeg

Minpunten

• Korte steel
  • Weinig toegevoegde waarde 2e accu
  • 2e accu niet apart oplaadbaar
  • Lastig om mondstuk schoon te maken
  • Geen parketborstel

AlexandraB 05-01-2020

Handig in (licht) gebruik - maar mist zuigkracht

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Handig in (licht) gebruik - maar mist zuigkracht [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Spin 28-12-2019

Mooi, stil, makkelijk, zwaar

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Mooie stofzuiger die je makkelijk even tussendoor pakt om snel te stofzuigen. Twee accu's erbij en groot voordeel dat hij snoerloos is. Wel zwaar in de hand, wat het niet heel uitnodigend maakt om een heel huis te stofzuigen.. Als hij lichter zou zijn zou hij zeker aan te bevelen zijn! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Spin 21-12-2019

Mooi, stil, handig maar zwaar

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Mooie steelstofzuiger en enthousiast ermee aan de slag gegaan. Fijn is dat er twee accu's bij zitten. Bij gebruik valt meteen op dat hij zwaar in de hand ligt, door die accu... Ik heb hier ook niet aan kunnen wennen helaas. Het is wel een heel stille stofzuiger en zuigvermogen is met de turbo stand goed. De gewone stand had wat moeite met de stukjes van de kerstboom. Mooi ophangsysteem erbij. Voor deze prijs zou ik hem niet snel aanbevelen.

• Handig

Minpunten

• Gewicht

Sophie 21-12-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Deze stofzuiger is ideaal om er even snel bij te pakken en al het zichtbare vuil weg te zuigen.
Voor het grondige werk vind ik een snoer stofzuiger net wat krachtiger en ook makkelijker om daar even snel de steel van af te halen.
Maar deze is snel te pakken, ook snel op te laden. En de accu gaat lang genoeg mee om 1x door het huis te gaan. Daarna gewoon aan de lader, en je hebt altijd een volle accu. Er zit zelfs een tweede accu bij, zodat je nooit zonder stroom zit. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Sarah85 19-12-2019

Fijne stofzuiger, voor de snelle klusjes of kleine ruimtes

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Ik ben erg blij met de steelstofzuiger. Om het hele huis te stofzuigen voor de grotere schoonmaak gebruik ik nog wel een normale stofzuiger met snoer en zak.
Maar met twee kleine kids in huis, is het ideaal om tussendoor de steelstofzuiger te pakken. Ook om even de keukenlades of auto mee uit te zuigen is ideaal omdat hij erg handzaam is en snoerloos. Daarnaast zit er ook een makkelijke mondstuk bij, om tussen de stoelen en handrem alles weg te zuigen. De turbo stand is erg fijn, en die gebruik ik bijna standaard. Enige jammere vind ik dat je de accu in de stofzuiger moet opladen. Het was handiger geweest als deze in een acculader gingen. Want nu kun je de stofzuiger niet gebruiken als 1 van de 2 accu's wordt opgeladen. Er zit een handig ophangsysteem bij, maar daar moet dus wel een stopcontact bij in de buurt zitten.

Pluspunten

• Heel wendbaar
  • Makkelijk en snel
  • Ideaal voor de auto, keukenlades etc

Minpunten

• Moet opladen in de stofzuiger
  • Ergens ophangen in de buurt van stopcontact

Bellablue 19-12-2019

Licht en flexibel

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Heb de stofzuiger nu ruim een maand in huis. Het is vooral handig voor de kleine klusjes of dagelijks onderhoud. Het is niet zozeer de zuigkracht dat het werk doet maar de snel draaiende borstel. Het mondstuk en de aansluiting met de slang is heel flexibel waardoor je makkelijk een 90graden hoek kunt maken (fijn bij het zuigen rondom pootjes) en je kunt hem helemaal plat leggen voor onder de bank en bed. Doordat hij licht is ook ideaal voor de trap! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Royz88 16-12-2019

Prima (extra) stofzuiger!

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Nu een heel aantal keer de stofzuiger gebruikt. Na het openen van de doos, meteen de accu compleet opgeladen. De laadtijd viel me enigszins tegen (4 uur!). Nadat deze was opgeladen kon het feest beginnen. Het eerste dat mij opviel was de lengte van de steel. Voor iemand van 1.93 is de steel wat kort, waardoor je licht gebukt staat te stofzuigen.
Het opzuigen van stof en kleine kruimels gaat goed. Voor de mat en kattenbakkorrels moet ik de turbo stand gebruiken. In deze turbo-stand is de accu enorm snel leeg (nadeel!).
Het hele huis stofzuigen is hierdoor onmogelijk. Voor kleine stukjes of bijvoorbeeld één kamer is hij handig. Daarnaast vind ik het erg vervelend dat de accu alleen opgeladen kan worden, terwijl deze vast zit aan het apparaat. Ik kan de extra accu dus niet apart opladen. Bij een duurder model is dit volgens mij wel mogelijk.

Het zuigen van de trap gaat goed. De bijgeleverde zuig accessoire (zachte afstofborstel) klapt helaas steeds in tijdens gebruik, waardoor je deze telkens opnieuw moet uitschuiven. Tijdens gebruik op de trap is dit vervelend.

Tot nu toe een prettig apparaat, maar voor mij als 'extra' stofzuiger. Een volwaardig apparaat is het voor mij (nog) niet. De prijs voor deze extra stofzuiger vind ik aan de hoge kant (369,-)

Update na aantal weken:
Inmiddels ben ik steeds enthousiaster geworden over deze steelstofzuiger. Het laden lijkt sneller te gaan dan in het begin en ook lijkt de accu langer mee te gaan. Het voordeel is dat je hem snel even pakt als er stof, kruimels of dennennaalden (kerstboom) op de vloer liggen. Hij is ook erg wendbaar en vrij stil. Na een half uur stofzuigen, merk ik wel dat hij wat aan de zware kant is. Vooral als je hem al kruimelzuiger gebruikt, om bijvoorbeeld de trap te zuigen. De extra accessoire (afstofborstel) blijft steeds inklappen waardoor hij steeds op de meubilair-stand schiet.

Voordeel: Snel, makkelijk en stil, goede accuduur, extra accu, stofreservoir heel makkelijk te legen.
Nadeel: hulpstuk (afstofborstel) klapt steeds weer in, vrij zwaar na verloop van tijd, extra accu alleen in de stofzuiger op te laden.
Conclusie:
Ik vind het een heel fijne stofzuiger en ben er erg tevreden mee. Toch blijft het voor mij een extra stofzuiger, die je even snel pakt, maar vervangt hij niet mijn normale (zakloze) model.
Qua prijs vind ik hem wel wat aan de hoge kant liggen, de tijd zal uitwijzen of dit het waard is (blijft de accu goed, etc.).

Pluspunten

• Snel, makkelijk en stil
  • Extra accu
  • Stofreservoir simpel te legen

Minpunten

• Vrij zwaar
  • Extra accu alleen op te laden in stofzuiger

Renard 15-12-2019

Goede stofzuiger die je er makkelijk bijpakt

Gebruiksgemak:
Je pakt hem er snel bij en dat is ook makkelijk als je even op zolder bezig gaat of in de auto. Zeker ook enthousiast over de borstel: met vijf dames met lange haren in huis zie je dat dat resultaat heeft. Heel praktisch met die muurbeugel waarin hij ook kan opladen. Tijdens het zuigen de stofzuiger even opzij zetten is er echter niet bij, dan rolt hij weg - maar op de grond leggen kan natuurlijk ook.

Gewicht:
Ik vond hem meteen lekker licht, maar het is natuurlijk wel wat anders dan alleen een stofzuigerslang terwijl het apparaat op de grond staat. Omdat het formaat praktisch is gehouden moet je hem ook wat vaker legen: enige nadeeltje van een zakloze stofzuiger.

Zuigkracht:
Zuigkracht zeker voldoende en met de turboknop meer dan dat. Zal eens testen wat het effect is op de batterijduur. Mooi dat de borstel makkelijk uit de voet/zuigmond te halen is - maar om dan de daarop gerolde haren eruit te halen viel niet mee. Maar goed, ik heb het idee dat die haren zonder die draaiende borstel niet zouden worden opgezogen. Je hebt gewoon minder zuigkracht nodig voor een goed resultaat.

Pluspunten

• Draaiborstel pakt haren mooi mee
  • Makkelijk erbij te pakken
  • Lekker licht
  • Zakloos

Minpunten

• Rolt weg als je hem neerzet
  • Ietwat klein stofreservoir

ItsWendy 14-12-2019

Snel gepakt, makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Ik heb deze Bosch steelstofzuiger op accu nog ongeveer 3 weken in gebruik en ik ben er erg blij mee. Waar ik normaal het stofzuigen eigenlijk maar uitstelde omdat ik geen zin had om dat grote, zware apparaat uit de kelder te tillen, pak ik deze stofzuiger er snel even bij. Ook voor het stofzuigen van onze trap vind ik dit echt een uitkomst! De kruimeldief hier in huis was eigenlijk niet krachtig genoeg en de gewone stofzuiger is gewoon zo zwaar om te moeten vasthouden terwijl je de trap zuigt.
Wij hebben overal een laminaat- of zeilvloer en daarop werkt deze steelstofzuiger prima. Ik had verwacht voor onze slaapkamer met vloerbedekking de gewone stofzuiger nog wel nodig te hebben. De Bosch steelstofzuiger heeft me echter doen verbazen, want ook daar kan hij prima mee overweg. Door de roterende borstel neemt hij meer haren mee uit de vloerbedekking dan onze gewone stofzuiger en dat is echt top! Wel de turbostand nodig op vloerbedekking. Minpuntje van de borstel is dat ik hem zelf niet makkelijk los krijg om schoon te maken. Misschien is dat nog de nieuwigheid of ben ik gewoon nog niet handig in. Mijn partner klikt hem wel zo los.
Grootste minpunt vind ik het gebrek aan een oplaadstation voor een losse accu. De accus kunnen nu alleen maar opladen wanneer ze zich aan het apparaat bevinden en voor mijn gevoel ben je hierdoor het voordeel van de tweede accu kwijt. Ik zou het prettig vinden als de ene accu alweer kan opladen als ik de andere in gebruik heb.
Bijgeleverde opzetstukken zijn fijn. Vooral de kierenzuigmond vind ik fijn. Deze is erg smal en flexibel en ik kom er mee op plekken waar ik eerder niet bij kon met stofzuigen.
Schoonmaken/legen van de stofcontainer en het filter gaan makkelijk en snel.

Pluspunten

• Je pakt hem sneller
  • Makkelijk voor stofzuigen trap
  • Werkt ook goed op vloerbedekking
  • Roterende borstel pakt veel haren op
  • Fijne opzetstukken

Minpunten

• Roterende borstel gaat niet makkelijk los
  • Geen oplaadstation voor losse accu

Wiesje 14-12-2019

Lekker licht en flexibel

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Wij hebben 3 zonen dus altijd wat te stofzuigen, steeds de grote stofzuiger was wat onhandig. Deze getest om te kijken of her handig is en meteen de andere kan vervangen. Het enige dat mist is een accu oplader. Wel zit er een extra accu bij. Perfect voor keuken, auto maar ook de rest van het huis doordat er ook het lange stofzuigerdeel bij zit [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

ysjcapelle 13-12-2019

Zeer fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Zeer fijne stofzuiger! Makkelijk in gebruik, met accu en dus zonder snoer. Voor kleine klusjes dus echt een uitkomst. Opladen eerste keer duurt even, maar daarna gaat hij dan ook lang mee. Accu is generieke Bosch accu en kun je ook gebruiken voor bijv. een boormachine; lekker duurzaam dus. Stofzuiger is erg wendbaar dus je kan makkelijk overal in een handomdraai bij. e moet even wennen aan het gewicht, want bij een gewone stofzuiger zit het gewicht natuurlijk niet in je hand; hier wel. Hij is niet heel erg zwaar, maar zal ook niet zeggen dat hij licht is. De stofzuiger maakt ook niet veel geluid, met de turbo functie natuurlijk iets meer, maar zelfs dat is nog minder dan een gewone stofzuiger. Met deze stofzuiger kun je je hele huis door, boven, onder, kamer in, kamer uit, zonder hem tussentijds op te laden. Ja, ik ben erg tevreden over deze stofzuiger en zou hem zeker aanraden! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

melissavera 12-12-2019

Perfect voor huisdier haren

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Gebruik hem nu ongeveer al een week, maar ik ben fan. Hij zuigt prima en de turbo stand is perfect. Hij is wel snel leeg. Jammer dat er niet een houder bij zit zodat je alleen de accu’s kan opladen. Nu moet je gelijk de hele stofzuiger opladen. Kattenbak korrels haal je zo weg en even snel de kerstboom takjes wegzuigen werkt perfect!

Pluspunten

• Kleine hoekjes
  • je pakt hem snel

Minpunten

• geen oplaad station

Esther 10-12-2019

Gemakkelijk en snel stofzuigen

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Ik gebruik de Bosch steelstofzuiger nu bijna een maand. Normaal is stofzuigen een heel gedoe, maar met de steelstofzuiger ben ik zo klaar. Je hoeft niet meer in en uit te pluggen, super fijn! Ik merk dat ik hem er snel even bij pak, eigenlijk net zo handig als wanneer je even snel met een swiffer door het huis gaat. Hij rolt mooi over de vloer en heeft een goede zuigkracht. Nadeel vind ik dat hij iets grotere dingen zoals een blaadje of een snippertje minder gemakkelijk opzuigt. Dan moet je het apparaat echt optillen en er opzetten. Wat door het gewicht van het apparaat niet super prettig werkt. De batterij gaat lang genoeg mee voor het hele huis, mits je niet te veel turbo gebruikt. De filter moet (hond in huis, dus veel haar) wel na elke zuigbeurt geleegd worden, maar dat gaat wel makkelijk. De borstel moet helaas ook vaker dan gehoopt schoongemaakt worden. Voor spinnen en stofrag bovenin vind ik hem wat zwaar, maar is nog niet een groot probleem. Wat ik mis is een snellader, nu is het nut van de tweede batterij eigenlijk weg. Die kan je namelijk alleen in de stofzuiger zelf opladen. Maar ik ben vooral heel blij met de stofzuiger doordat hij draadloos is en snel en makkelijk te gebruikten! Of dat deze steelstofzuiger nou fijner maakt dan een andere steelstofzuiger, dat kan ik niet beoordelen. Tot nu toe zeer tevreden!

Pluspunten

• Draadloos
  • Glijd makkelijk over de vloer

Minpunten

• Geen snellader, wel tweede batterij
  • Pakt niet alle grotere prullen of snippers

Sharquellamom 10-12-2019

Fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Ik vind dit een hele fijne steelstofzuiger. Hij zuigt krachtig zonder dat er kruimels of dennennaalden weg schieten. Goed voor gladde oppervlakten, maar ook voor tapijt. Maakt niet veel lawaai.

Pluspunten

• Je hoeft de aan knop niet ingedrukt te houden

Maaike82 09-12-2019

Krachtige snoerloze stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Ik vind het een erg fijne stofzuiger. Het is ideaal dat hij 2 opladers heeft, hierdoor kun je meteen door als de eerste accu leeg is. Door de turbo stand ideaal voor tapijt, in 1x zuigt hij alle bloem en rijst op die in in de test op mijn tapijt had gelegd. De draaiende borstels zijn super makkelijk te reinigen. Je kunt ze er makkelijk uit schuiven. Uiteraard is het opvang bakje relatief klein vergeleken met de snoer stofzuigers maar ook dat bakje is makkelijk te leggen.

Pluspunten

• 2 accu's
  • Turbo stand
  • Makkelijk te reinigen borstels
  • Accessoires om in de kleine hoekjes te komen

mgeld27 09-12-2019

handig in gebruik, maar ik mis het ultieme gebruiksgemak

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

O wat was ik benieuwd naar deze steelstofzuiger om uit te proberen. Met 2 puberkinderen waarvan 1 met dik lang haar, 2 kittens en een ietwat onhandige man komt deze goed van pas. Bij het uitpakken zag ik 2 accu's wat heel handig is, maar niet handig is als je deze niet apart kunt opladen. 1e minpuntje. Omdat we een nieuwe houten vloer hebben was ik benieuwd of er een soort van parketborstel bij zit of in ieder geval een inklapbare borstel in het mondstuk. Helaas is dat niet het geval. Wel heeft het mondstuk een roterende borstel bij het zuigen. Heel handig is dat niet, want alle haren komen hier tussen waardoor je lang bezig bent met het mondstuk schoon te maken. Op gewone zuigkracht vind ik deze steelstofzuiger is te weinig presteren. Met de turbo gaat het wel goed. Het mondstuk is heerlijk wendbaar, wat ik persoonlijk erg fijn vindt. Ik gebruik deze steelstofzuiger voor vooral even snel iets opzuigen, de trap, de auto en plaatsen waar ik met een snoerstofzuiger niet goed bij kom. Ook had ik er graag meer accessoires bij willen hebben: bijvoorbeeld een klein mondstuk om de computer schoon te maken of achter de verwarming te komen. De lengte van de steel is voor mij te klein, ik ben 1.78 m lang. Dus nee deze steelstofzuiger zou ik niet kopen, maar wel eentje die langer is, meer vermogen heeft en wat meer accessoires.

Pluspunten

• je pakt de stofzuiger er erg snel bij
  • te gebruiken voor huis en auto
  • wendbaar mondstuk
  • makkelijk te legen

Minpunten

• korte steel
  • weinig toegevoegde waarde 2e accu
  • 2e accu kun je niet apart opladen
  • veel haren in borstel mondstuk
  • geen aparte parketborstel

ysjcapelle 09-12-2019

Zeer fijne stofzuiger

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

Wat een fijne stofzuiger zeg! Opladen voor eerste keer duurt even, maar daarna is hij dan ook makkelijk in gebruik. Je zet ' m simpel in elkaar en het gebruiksgemak is uitermate goed. Je moet even wennen aan het gewicht, want bij een gewone stofzuiger zit het gewicht natuurlijk niet in je hand; hier wel. Hij is niet heel erg zwaar, maar zal ook niet zeggen dat hij licht is. Deze stofzuiger heeft ook een turbo functie, wat erg handig is bij het stofzuigen van bijvoorbeeld tapijt. Voor kleine klusjes zul je nu zeker sneller de stofzuiger pakken, omdat hij natuurlijk snoerloos is. Je kan overal makkelijk in een handomdraai bij. De stofzuiger maakt ook niet veel geluid, met de turbo functie natuurlijk iets meer, maar zelfs dat is nog minder dan een gewone stofzuiger. Met deze stofzuiger kun je je hele huis door, boven, onder, kamer in, kamer uit, zonder hem tussentijds op te laden. Ja, ik ben erg tevreden over deze stofzuiger en zou hem zeker aanraden!

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Snoerloos
  • Turbo functie

Minpunten

• Ligt zwaarder in de hand
  • Eerste keer opladen duurt even

dirkje 09-12-2019

uitneembare rol uit stofzuigervoet heel handig en praktisch

Geschreven voor: Bosch BCS61BAT2

De steelstofzuiger is snoerloos en daardoor kun je makkelijk je door het hele huis makkelijk stofzuigen. De oplaadbare accu (en bijgeleverde extra accu) kan op diverse Bosch apparaten worden gebruikt. Dat is nog eens duurzaam.
De rol van stofzuigervoet kan heel makkelijk worden losgemaakt om haren eenvoudig te kunnen verwijderen