Nilfisk 128390050 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nilfisk 128390050 wit op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Bizarre 15-11-2019

Krachtige machine

Krachtige machine
De Combi Washer maakt goed en snel schoon. Stofzuigen + schoonmaken in 1 keer, echt handig.
Reinigt krachtiger dan met de hand.
Met huisdieren kan het de stofzuiger niet vervangen.
Goed om tussendoor te gebruiken

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • reinigt grondig
  • lang snoer

Minpunten

• laat strepen na
  • zware machine
  • raakt niet in hoeken of kanten
  • raakt niet onder kasten
  • reservoir snel leeg

NeleG 13-11-2019

Twee in éen

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Ik was verrast door het mooie design en het gemak om meteen aan het stofzuigen/dweilen te kunnen beginnen. Je hebt een paar keren oefenen nodig om het resultaat goed te krijgen want ik had in het begin toch veel strepen op de vloer. Ik vind het toestel vrij zwaar in het gebruik (belastend voor pols en elleboog), ook al gaat het soepel qua hantering. Je kan niet in alle hoeken en kanten van de kamers. Het onderhoud van het toestel vergt ook wat tijd en aandacht om alle stukken uit te halen en proper maken. Ik heb wel het gevoel dat het properder gestofzuigd en gedweild is als je het vuile water ziet. Het snoer is soms onhandig en het lawaai is vrij luid maar dit is door de sterke zuigkracht van dit toestel. Omdat dit toestel het beiden doet, moet je elke ruimte maar 1x overgaan. Het droogt ook heel snel op na het dweilen.
Met huisdieren is dit wel een handig toestel om tussendoor het haar op te zuigen en dweilen in 1 beweging.

Pluspunten

• mooi design
  • sterke zuigkracht
  • beter resultaat dan stofzuigen

Minpunten

• zwaar toestel
  • kan niet in hoeken of kanten
  • strepen
  • veel opkuiswerk na elk gebruik
  • snoer

lienaer 12-11-2019

snel en efficiënt

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Een sterke zuigkracht en redelijk grote opvangvoorziening voor vuil water en stof. De Combi gaat iets luider of een gewone stofzuiger en heeft een voldoende lange snoer.
Je kan goed nat dweilen en alles droogt na 10/15' op. Op het einde heb ik wel strepen op de vloer door de wieltjes, maar dit stoort niet. Er zijn geen strepen van de reinigingsrol! De vloer is anders wel proper en het vuile water bevestigd dit. Het reinigingsmiddel van Nilfisk laat een frisse geur na. Het reinigen gaat erg vlot en neemt niet veel meer tijd in dan gewoon stofzuigen. Je doet het gewoon iets trager.
Het toestel zelf reinigen duurt een 10 min maar kan je gerust eens overslaan tussendoor.

Pluspunten

• vlot reinigen van de vloer
  • snoerlengte

Minpunten

• snoer, geen batterij

Filoufilou 07-11-2019

Grondige reiniging

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Eerst indruk was toch een zwaar en onhandig toestel, na wat geduld en gebruik, viel het toestel toch mee. Heel grondige reiniging, als je het afvalwater ziet is het toch schrikken hoe vuil de vloer toch was zonder je het echt zag. De vloer is vlug droog, handig het stofzuigen en toch met nat schoon te maken. Wel na het gebruik toch een heel werk om het toestel te reinigen. Heb het toestel al veel gebruikt, je hebt vlug een nette vloer

Pluspunten

• Grondige reiniging
  • Stofzuigen en dweilen samen
  • Vlug droog
  • Tijd besparen

Minpunten

• Kan niet overal in de hoekjes
  • Het reiniging van het toestel

Gandalfje 07-11-2019

Helaas niet wat ik gehoopt had

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

De Nilfisk wordt geleverd met een handleiding in de vorm van alleen maar plaatjes zonder enige verduidelijking. Deze waren voor mij niet allemaal even duidelijk.
De dweil en zuig resultaten zijn prima, in het begin had ik wel last dat de vloer gestreept opdroogde, maar door het aanpassen van de manier hoe ik de Nilfisk gebruik was dit opgelost.

Door de vorm van de kop is de werking langs randen en in hoeken minder effectief dan een normale stofzuiger. Ook kom is niet meer onder de bank.

Aangezien wij huisdieren hebben liggen er ook best veel haren op de vloer. Het nadeel van deze haren is dat als ze nat zijn dan plakken ze samen en verstoppen ze de zuigmond. Dit houd in dat tussendoor ik er niet aan ontkom om even te stoppen om deze te verwijderen en los weg te gooien

Maar dan. Na het dweilen en zuigen moet de vuilwater tank geleegd worden.
Dit water kun je (wij niet met een hond en 2 katten) niet zomaar in de gootsteen wegspoelen want alle zuigafval zit gemend door het vuilwater heen. En het schoonmaken de vuilater tank en filter aan zich is ook nog wel even een dingetje.

Bij de Nilfisk zit een handige basis plaat waar je oa de borstel op kan plaatsen om te drogen. Helaas hebben ze geen plek gelaten om de vuilwatertank en de filter te plaatsen deze liggen dus na gebruik nu in de keuken te drogen.

Al met al een prima vinding maar voor mij zitten er nog teveel kinderziektes aan en kost het in totaal meer tijd dan stofzuigen en even dweilen.

Pluspunten

• Dweilen en zuigen in 1 handeling
  • Dweilfunctie

Minpunten

• geen apparte vuilwater opslag
  • relatief zwaar in gebruik
  • Werkt niet goed langs randen en in hoekjes

Gwenny 06-11-2019

Makkelijk stofzuigen en dweilen in één

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Ik vind het principe van stofzuigen en dweil in 1 toestel we super. Het toestel doet z'n werk, maar er zijn enkele minpunten zoals de kabel en de beweegbaarheid van het toestel, het toestel kan ook niet onder lage meubels of onder het bed. Het toestel maakt ook vrij veel lawaai.

Pluspunten

• stofzuigen en dweilen in 1
  • dweilt goed, zonder strepen

Minpunten

• kabel
  • dweilt niet in de hoeken

Ruud 06-11-2019

Zwaar en omslechtig

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

De gebruiksaanwijzing is voor verbetering vatbaar, maar met wat goede wil is hier wel overheen te komen. Zo ingewikkeld was het nu ook weer niet.
Eerste indruk van het apparaat zelf is dat het er stevig uit ziet. Vraag me wel af dat wanneer je per ongeluk de steel laat vallen (we zijn per slot van rekening mensen) of het waterreservoir dan niet gelijk stuk is.
Het vullen van het waterreservoir is niet moeilijk, maar het was gemakkelijker geweest als je het rechtop kan zetten (zonder te hoeven vasthouden)om het detergent toe te voegen. Pluspunt is dat er een lang snoer aan zit, maar is gelijk ook een klein nadeel dat het in de weg kan zitten.
Dan het gebruik. Vandaag de eerste keer. Wat een zwaar ding zeg. Wel een gemak dat het tegelijkertijd zuigt en boent. Helaas toch een dweiltje gebruiken om op de, voor het apparaat, moeilijker te bereiken plaatsen te reinigen. Onder banken, hoeken etc.
Na gedaan te hebben (hal, living, badkamer en keuken) is het reservoir bijna leeg, dus geen extra vulling nodig gehad. De slaapkamers boven doe ik op de oude manier omdat het apparaat iets te zwaar is om naar boven te sjouwen met de kans dat het uit je handen valt. Zou ik dit wel doen dan is een tweede vulling nodig.
Het resultaat dan maar.... Het doet wat het belooft; stofzuigen en dweilen in één. Het wordt proper, maar laat toch hier en daar een streepje achter van de zijkant van de zuig/dweilmond. Voel wel mijn rechterarm een beetje...hoop niet dat ik hier meer spieren ga kweken dan mijn andere arm -:). Dan het schoonmaken...niet moeilijk, wel een beetje omslachtig.

melissa 05-11-2019

goede uitvinding, maar nog wat verbeter punten

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Na het starten van het toestel, zei mijn vriend al direct, dat deze zeer veel lawaai maakte en dit niet aangenaam was. Het kuisen op zich ging vlot, rolde vlotjes over de vloer, goed vochtig maar niet te nat, ook al liet ik de waterknop continu aan staan. Er kwamen wel wat strepen, maar na het drogen waren deze weg.
Het viel wel op dat hij niet tegen de muur gaat of in de hoekjes, dus er bleef telkens een streep achter waar het niet nat werd. Doordat hij zo dik is vanonder, geraakte ik niet onder de trap en niet onder de verwarming.
De draad is ook wel lastig, deze zat telkens in de weg (draadloos zou beter zijn).

Na alles was gekuist en na het drogen, zag alles er wel proper uit. Het toestel heeft een goede zuigkracht. Stofjes, kleine honden haren, mensen haren en zand waren allemaal weg en zaten in het afvalreservoir.
Dit was wel wat onhandig om uit te kuisen. Alle stofjes en haartjes bleven plakken en moest je een paar keer uitspoelen.
Kort samengevat, ik snap de handigheid hiervan wel, in 1 keer stofzuigen en dweilen. Handig en tijdbesparend. Maar er zijn zeker nog werk puntjes aan. Geluid, draadloos, gewicht, grootte, ...

Pluspunten

• tijdbesparend
  • waterbesparing
  • 2 in 1

Minpunten

• lawaai
  • niet draadloos
  • geraakt niet overal

SamD 04-11-2019

Snel en gemakkelijk poetsen

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Mijn eerste indruk van de Nilfisk Combi Washer is redelijk positief. Het toestel is makkelijk in gebruik. Ik heb makkelijk de eerst verdieping van mijn woning kunnen kuisen en dit in minder dan 30 minuten. Het reinigen van het toestel verliep ook zeer vlot, je hoeft geen moeilijke handelingen te doen om het weer proper en gebruiksklaar te maken. Na een inspectie van mijn vloer (stenen vloer) was ik zeer blij van het resultaat, er waren geen strepen en al het stof en hondenhaar was verdwenen ook de plekken die gemaakt werden door de hondenpoten waren verdwenen. Er zijn echter ook enkele minpuntjes, zo vind ik het gewicht van het toestel nogal zwaar en maakt hij veel lawaai. Maar dit weegt niet op tegen de tijdwinst van dit toestel.

Pluspunten

• snel
  • efficient
  • gemakkelijk

Minpunten

• zwaar
  • luid

Elkedc 04-11-2019

Aanrader!

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Ik gebruik de Nilfisk nu al een paar weken en ben er ongelofelijk tevreden van. In het begin was het wat zoeken en oefenen, maar uiteindelijk was ik er wel snel mee weg. Het is echt iets om naar uit te kijken, wetende dat ik stofzuig én dweil tegelijk, dit spaart ZO veel tijd uit! Ik neem ook al sneller eens het toestel erbij om tussendoor het huis wat op te frissen (klein kindje in huis, twee katten, herfstweer dus vuile schoenen, natte jassen...) . Het toestel is vrij wendbaar, dus ik kan er vrij goed mee aan alle oppervlakken. Qua gewicht valt dit zeker ook goed mee, rekening houdend dat je een dweil én een stofzuiger vast hebt. Het is wat oefenen en wennen in het begin, maar dit went snel (zeker eens je beseft hoeveel tijd dit toestel je bespaart!). Ik ben fan!

Pluspunten

• tijdbesparend

Minpunten

• bereikt moeilijk kleine hoekjes

Anita 04-11-2019

Handig hulpje

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Wij zijn een huis aan het verbouwen, dit betekend veel stof en vuil op de vloeren. Omdat ik veel last heb van mijn schouders kon ik maar beperkt dweilen, na een paar meter heb ik geen kracht meer en ben ik de vloer meer aan het aaien dan aan het dweilen. Met de Nilfisk Combi Washer heb ik afgelopen week voor het eerst alle vloeren kunnen dweilen, wat een heerlijk gevoel. Als je op je gemak dweilt dan werkt hij perfect. Alleen jammer dat je niet langs de randen en in de hoeken kunt dweilen, deze moet je achteraf nog met de hand nalopen. Voor mij was hij echter perfect voor de rest van de vloer. Deze heeft nog nooit zoveel geblonken. De Nilfesk voelt zwaar aan maar laat zich gemakkelijk manouvreren, de kop draaid gemakkelijk met je mee, daardoor hoef je hem niet steeds op te tillen. Alsje hem toch optilt dan laat hij wel wat water achter op de vloer, maar dit kun je gemakkelijk weer op stofzuigen.

Pluspunten

• lang snoer
  • maakt goed schoon

Minpunten

• zwaar

Gert S 04-11-2019

Ervaringen na een paar weken gebruik

Eerste korte ervaring:
Gisteren heb ik direct na het ontvangen alles uitgepakt. De verpakking is heel stevig.
De doos had enkele deuken door het transport maar niets te merken op het toestel zelf. De handleiding kon volgens mij wel duidelijker.
Enkel tekeningen en geen tekst in Nederlands. Gelukkig is het niet zo'n ingewikkeld product om te gebruiken. Momenteel enkel eens getest om te stofzuigen zonder nat.
Ik wist niet of dit ging werken of niet, maar dit ging probleemloos. Het is ook heel handig dat hij vanzelf blijft rechtstaan.
Zo kan je hem op meer plaatsen kwijt dan een toestel dat ergens moet tegen leunen.

Na enkele keren gebruik:
Ondertussen hebben we dit toestel al meerdere keren getest. Ik blijf nog wel positief over het toestel.
Wij hebben geen strepen na het poetsen en over het algemeen werkt het wel vlot. Soms blijft het wel sukkelen met de kabel.
Ik weet niet of een toestel zonder kabel zoveel beter zou zijn want dan zal het nog zwaarder worden dan het nu al is.
Het waterreservoir is voor ons huis net gepast. Ik kan volledig rond zonder bij te moeten vullen.
Steeds verrast om te zien hoe vuil het water is dat nadien in het reservoir zit.

Conclusie:
Dit toestel zal zeker nog gebruikt worden, maar dan eerder voor een snelle poetsbeurt tussendoor.
Niet voor de echt grondige beurten, maar door het af te wisselen kunnen we nu wel langer tussen de "grote" beurten door en dus is het werk ook minder.

Pluspunten

• Goed resultaat zonder strepen
  • Perfect voor tussendoor eens te poetsen
  • Kan ook enkel stofzuigen

Minpunten

• Relatief zwaar toestel
  • Soms sukkelen met de kabel
  • Geraakt niet in de hoekjes

Eeefff 03-11-2019

Niet overtuigd

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Zwaar toestel, goede zuigkracht, heeft een snoer en dit is onhandig, te kort en komt vaak vast te zitten in de zuigmond. Maakt veel lawaai. Maakt vrij nat en hzrdnekkige vlekken gaan er niet af. Zuigt het vuil en ook het water op dus afvalbak is vieze bedoeling. Waar blijf je ermee? Kan niet in de vuilbak en ook niet in de afvoer, wc dan? Laat strepen achter op de grond. Het concept is er maar uitwerking nog niet. Ik stuur hem terug en wacht op een verbeterde versie.

Minpunten

• Snoer
  • Lawaai
  • Laat strepen achter
  • Vuile karwij om het afvalbakken te ledigen

D. D. 01-11-2019

Handig voor tussendoor

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

De Nilfisk is een tof product om snel even tussendoor te poetsen (als bijvoorbeeld je peuter gedaan heeft met eten en een boeltje gemaakt heeft op de grond), maar om een grondige poets te doen gebruik je best nog je dweil. De Nilfisk is nogal zwaar en soms wat onhandig met de grote kop die niet in de kleine hoekjes kan en kabel die niet heel lang is zodat je hem moet veranderen van stopcontact.
Doet zijn werk wel naar behoren en stofzuigen en dweilen in 1 bespaart je toch wel tijd.
Het uit elkaar halen en reinigen/drogen van de opvangbak, filter en dweilrol kosten mij dan weer meer tijd dan mijn dweil in de wasmand te gooien en mijn emmer uit te kuisen.
Al bij al een degelijke machine om snel tussendoor even op te frissen.

Pluspunten

• tijdsbesparend
  • doet zijn werk goed

Minpunten

• kan niet in de kleine hoekjes
  • geen lange kabel

NeleL 31-10-2019

Handig in kleine woonruimte zonder dieren

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Het is fijn om in 1 beweging en met 1 toestel meteen een proper huis te hebben. Het geeft je het gevoel veel tijd te besparen. Al was bij mij het kuisen van het toestel achteraf echt geen pretje als je een hond hebt.
Je moet ook elke keer het dichtstbijzijnde stopcontact zoeken, wat niet altijd handig is met een natte vloer.
Mij lukte het ook niet om te dweilen zonder strepen, al zouden hier wel trucs voor zijn...

Pluspunten

• In 1 beweging stofzuigen en dweilen: leuk!
  • Compact in huis

Minpunten

• Kort snoer
  • Opruim achteraf vies karwei met een hond
  • Laat makkelijk strepen na

Nick22 31-10-2019

Op date met de Nilfisk

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Een nieuwe vlam in mijn leven: de Nilfisk combi washer. Een korte overzichtje van onze tijd samen tot nu toe, met onze ups and downs.

De kennismaking
Voor me stond een grote doos uitnodigend te wachten tot ik ze uitpakte. Toen ik eraan begon, vond ik nog veel meer karton. Het apparaat was zeker goed ingepakt. De verpakking is zo gemaakt dat de steel nog ineengeschoven moet worden. (Anders zou de doos nog groter moeten zijn, dat hadden ze handig gezien.) Na even geklungel stond hij daar te pronken, de Nilfisk combiwasher. Ik aarzelde nog even over wat ik ermee moest...
De handleiding dan maar raadplegen! Maar, … Enkel tekeningetjes vergrootte in eerste instantie het enigma. Misschien lag het aan mij, maar een gewone geschreven tekst had er toch ook wel bij gemogen hebben. Al wees alles (ook de handleiding) zichzelf wel uit wanneer je het geheel even van kortbij bestudeert.

De eerste date
Een dag na onze eerste gekruiste blik, konden we niet anders dan samen op ontdekking te gaan. Het reservoir met proper (warm) water en schoonmaakmiddel vullen bleek een koud (of ja, eigenlijk warm) kunstje. Stekker in het stopcontact, even warmdraaien en weg waren we. Geruisloos waren we niet, maar wel bijster efficiënt. Stofzuigen en met nat kuisen ging qua resultaat goed. Maar onstuimig dat we waren, werden we soms wel gehinderd door de kabel, en hoekjes en kantjes in het huis die niet altijd mee wilden met de vorm van het combiwasher hoofd. Blij over het resultaat rustten we even uit. Stopcontact eruit, en vuile water reservoir eruit. Jakkes, lag dat allemaal in huis? Op zich vrij snel opgekuist, maar het ziet er toch wel smerig uit! Dweilroller eruit zo dat die kan drogen en op naar de volgende dates.

De vervolgdates
We werden samen handiger met de kabel, en ook de paden die we volgden door huis waren beter afgetoetst. We leerden het al doende. Het kuisen bleef efficiënt, al merkten we ook wat ergernissen over elkaar. Zo bleek een oude liefde (klassieke dweil) van me roet in het eten te strooien wanneer er wat grondiger schrobwerk aan te pas kwam. Zij leek me toch net wat beter te werken. Anderzijds zie ik een oude vriendin (stofzuiger) nu heel wat minder. Mijn nieuwe liefde combineert goed waardoor zij amper nog langs hoeft te komen...

Relatie?
Ik kan me spijtig toch niet binden. De klassieke dweil overtuigt me voor sommige situaties toch beter. Al breng ik graag heel wat tijd door met de Nilfisk!

Voor de puntjesliefhebbers: zie hieronder ;)

Pluspunten

• Combi stofzuigen en dweilen werkt
  • Efficiënt
  • Kabel is lang genoeg
  • Dun waterlaagje blijft achter = snel droog

Minpunten

• Voor grof schrobwerk onvoldoende
  • Kabel i.p.v. batterij
  • Vuil water reservoir schoonmaken is vies klusje

Linda 31-10-2019

Kuistijd gehalveerd

Geschreven voor: Nilfisk 128390050 wit

Ik had al ervaring met een Karcher Floor cleaner. Daar was mijn ervaring echt slecht mee. Deze Nilfisk Combi Washer is ook zwaar maar is veel beweeglijker. Het is voor mij het ideale apparaat om na het eten snel even de keuken te kuisen. Ook ipv snel even de stofzuiger te nemen neem ik nu de Nilfisk voor het kuisen van de living nu zijn tenminste ineens de vuile vlekken weg. Het is wel zo dat het niet ideaal is om al de hoekjes goed te kuisen maar dat kan je van zo'n toestel ook niet verwachten. Het zal nooit de goede oude dweil vervangen denk ik dan. De zuigkracht is voor mij wel meer dan voldoende ook het vuil gaat mooi in de filter en je kan blijven doorgaan tot het water op is. Ikzelf en onze katten verliezen veel haar en daar heeft deze Nilfisk ook geen problemen mee. Al de haren kwamen mooi in de filter terecht. Ik ben voorlopig fan!

Pluspunten

• tijd
  • gemakkelijk in onderhoud

Minpunten

• snoerlengte