FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

magneet
Zadel horizontaal verstelbaar
Gewicht vliegwiel
22 kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 70 reviews die zijn achtergelaten voor de FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro op Kieskeurig.be.

Erwin 16-03-2019

Super fiets. Zou zo in de sportschool kunnen staan

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Lang gezocht en de perfecte fiets om te spinnen gevonden. Heel stil door de riem aandrijving en de magneet weerstand, dus ook bijna geheel onderhoudsvrij. Met een vloermat (Focus Fitness - 130 x 70 cm) is hij helemaal fluisterstil. Van tijd tot tijd wel het normale aanbevolen onderhoud doen zoals het natrekken van een aantal bouten. Maar dit dient bij iedere fiets te gebeuren. Ook de straat fietsen, ook al doet bijna niemand dat. En natuurlijk schoonmaken/afdrogen na het sporten.
De SPD Clipon / toe clip pedalen zijn een uitkomst. Op deze manier kan ik mijn eigen Shimano Clipon schoenen gebruiken en andere familie leden de normale sportschoenen. Het vliegwiel van 22Kg is meer dan genoeg. Voor de rest een hele stabiele en stevige fiets. hij geeft geen krimp tijden het trainen. geen gepiep, geen gekraak, niks. Helemaal top. Prijs kwaliteit verhouding is geweldig. Deze fiets zou je zo tegen kunnen komen in een sportschool.

Ik heb getwijfeld tussen de Race Magnetic Pro en de Magnetic Home. De doorslag voor de Pro was het zwaarder vliegwiel, dikker stuur en steviger en stabieler frame. Ik ben 1,85 en 105Kg en de fiets geeft geen kik (ik wel :-)). De computer heb ik er nog los bij gekocht.

Ik heb deze bike nu 2,5 maand in bezit (Samen met de FitBike - Trainingscomputer met borstband) en er al bijna 1000 Km erop gereden bijna zonder problemen. De fiets is heel gemakkelijk in elkaar te zetten. Stelt echt niks voor. Hier is echt bij nagedacht.
In het begin en klein defect. Er was nl. een kleine tik voelbaar in de linker pedaal. Na contact te hebben gehad met de klantenservice, welke mij heel vriendelijk en behulpzaam te woord stond (top zo hoort het) een aantal zaken zelf gecontroleerd. Daarna toch een service request ingediend via de site. Al zeer snel een terugkoppeling ontvangen en binnen een paar dagen een monteur op bezoek om het probleem op te lossen. De monteur was netjes van voorkomen en met terdege kennis van zaken. Wist met welke apparatuur hij te maken had en heeft het probleem bij het eerste bezoek opgelost. Allemaal top geregeld.
Sindsdien, geen defect meer gehad. Kan niet wacht op de volgende spinning les welke ik van Cycle Masters volg. Abonnement van een paar euro per maand is het dubbel en dwars waard.

Ik kan voorlopig vooruit met spinnen, en ben blij met de aanschaf.

Pluspunten

• Voelt heel stevig en stabiel aan
  • Zwaar vliegwiel (22Kg)
  • Stil en makkelijk instelbaar
  • Makkelijk in elkaar te zetten
  • Prijs Kwaliteit

Minpunten

• Bidon houder te laag geplaatst
  • Je komt aan het zweten
  • Wordt er moe van

Jan J.F.M. Tersteeg 19-12-2018

wat een top product, het proffesinele straalt er van af

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

De uitstraling, het gebruik en de look zijn fantastisch. De reacties die ik van familieleden krijg zijn dat ziet er professioneel uit die heeft je zeker veel geld gekost. Het is , zeker voor de aanschafprijs een top spinning Bike.

Pluspunten

• uitstraling en look
  • kwaliteit en gebruik

Tom 19-12-2018

Stille, mooi ogende spiningbike voor een correcte prijs

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Dit is mijn tweede race magnetic pro die ik kocht. De eerste dateert van 2015, en was van de eerste lichting. Ik was blij vast te stellen dat er een evolutie merkbaar was. Zo zijn ze afgestapt van de exotische asmaat voor de cranks. Op het nieuwe model passen gewoon jouw standaard trappertjes. Wil je SPD, SPD-SL, Look, noem maar op, je kan ze monteren.
Verder is de fiets nog even stil als voorheen, de af en toe tikkende geluiden zijn ook helemaal verdwenen, dus ik ben er opnieuw blij mee.
De weerstand is voor amateurs voldoende zwaar in te stellen, draai je hem op zijn maximum, dan moet je flink wat arbeid leveren om de trappers rond te krijgen. Dus qua toestel om de winter door te komen, al is het o je basisconditie te onderhouden of wat te intervallen bij slecht weer is dit een aanrader. Ook de stabiliteit is fantastisch en stukken beter dan de Race Magnetic Home. Twijfel je? Deze moet je hebben, niet de blauwe!!
Enig puntje van kritiek, nog steeds, voor grote mensen is ie niet geschikt. Ik ben zelf 1m88 ben een binnenbeenlengte van 95 cm. Op de hoogste stand zit het zadel voor mij 2-3cm te laag. Als oplossing heb ik zelf een gaat bijgeboord in de zadelbuis en dan past ie wel prima. Ik geef het maar mee...

• Correcte prijs
  • Standaard asdikte voor pedalen

Minpunten

• Niet voor grote mensen (met lange benen)

ah 11-11-2019

hallo,

Ik sta op het punt om de FitBike Race Magnetic Pro aan te schaffen.
Ik ben een redelijk groot persoon en zou dus ook eventueel een gaatje bijboren.
Zou u mij kunnen zeggen hoeveel cm u nog overhebt van de zadelbuis na het boren van het gaatje?

Alvast bedankt.

mvg.

Gerard 18-04-2018

Spinnig fiets race magnetic pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze spinnig fiets is precies dat wat je van deze fiets mag verwachten.
Hij simpel af te stellen en dankzij de magneet die heel goed werkt onderhoudsvrij wat voor mij een van de voornaamste redenen was om deze fiets aan te schaffen.
Ik ben nu elke dag een uur aan het spinnen en had deze fiets veel eerder moeten aanschaffen. Het is voor mij elke keer weer een genot om op deze fiets te stappen en kom er elke keer moe maar voldaan vanaf.
Mijn advies is dan ook : koop deze fiets je krijgt er zeker geen spijt van!!!
Voor mij alleen pluspunten en zeker geen minpunten

Ger 30-01-2018

Stille spinning bike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Mooie stille spinningbike welke goed stevig op de grond staat en makkelijk op de gewenste ‘hoogte’ te zetten

Pluspunten

Minpunten

• Geen computer

D.Hendriks 28-10-2019

FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro is stil en degelijk

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

De Racing Pro Spinning bike moest vooral stil en stevig zijn voor een goede workout.
Stil was de eis van de echtgenote natuurlijk, maar nu wilt ze ook dat ik wat minder hijg tijdens de workouts :). Stevig en stabiel is ie zeker! Het enige minpuntje is dat het stuur niet in het midden vastgenomen kan worden daar het liggedeelde vast zit op het stuur. Het zou handig zijn indien het stuur en liggedeelte niet uit 1 geheel zou bestaan maar een los liggedeelte welke je snel eraf en erop kunt plaatsen. Verder is hij snel geleverd en ook snel in elkaar gezet. De klikpedalen moest ik nog even goed afstellen. Ben er erg tevreden mee!

Pluspunten

• Snelle levering
  • zeer stil vliegwiel
  • Stevig en stabiel

Minpunten

• stuur liggedeelte bestaat uit 1 geheel

Marlon 19-09-2019

Misvormd stuur, vervelende piep bij omwentelen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ik zou nooit zomaar een defect product een negatieve beoordeling geven omdat het altijd voor kan komen dat je een defect product ontvangt.

Helaas heb ik de race magnetic pro ontvangen met een misvormd stuur, verkleurde gele lak en een voelbare knik tijdens het trappen. Betersport heeft hier netjes een monteur voor gestuurd en nadat deze 2 keer was geweest en het probleem niet kon verhelpen ( het vervangende stuur had hetzelfde defect namelijk een behoorlijk dunnere rechter dan linkerkant, de knik kwam terug en de lak was nou eenmaal zo) heb ik een omruiling gekregen.

Bij de 2e fiets is het stuur krom naar rechts gebogen, dat had de eerste niet dus ik heb hiervoor toch een nieuw stuur aangevraagd (en ook deze is dunner aan de rechterkant waardoor dit in mijn ogen een structureel iets is). Ditmaal zit er geen knik in de trapper maar hoor je een piep bij het vliegwiel bij elke omwenteling...dat had het eerste exemplaar dan weer niet.

Ik kan me voorstellen dat als je deze fiets zonder defecten ontvang het een topper is, vandaar dat ik graag dit model houd want hij is lekker zwaar en stabiel en ziet er prachtig uit. Ik denk wel dat de kwaliteitscontrole stukken beter moet gaan worden aan de kant van de fabrikant want het zijn geen kleine missers. Betersport doet zijn best maar dit is natuurlijk voor niemand leuk.
Hopelijk kan ik na weken wachten wel genieten van de fiets zoals hij bedoeld is. geruilsloos en probleemloos.

• Goed zadel
  • comfort
  • Grijze lak zit er strak op en is heel robuust

Minpunten

• Kwaliteit van stuur
  • Rare geluiden bij het trappen
  • Gele lak verkleurd bij ontvangst

Sipko Koets 26-08-2019

Makkelijk op maat te stellen en een perfect vliegwiel.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Je verwacht niet dat je voor deze prijs zo’n goede spinningfiets krijgt. Hij is heel eenvoudig op maat te stellen. Als ik zelf ben uitgefietst kan mijn zoon er met een paar eenvoudige wijzigingen met zijn gewone gympies ook zo op. Het vliegwiel dat magnetisch verstelbaar is (wat een verademing) staat dan ook s’avonds nauwelijks stil.
Het enige minpuntje voor mij is het ligstuur dat tamelijk hard is en niet in stand verstelbaar. Gewoon een stukje van een oud ligmatje op geplakt en ook is het probleem verholpen.

Pluspunten

• Eenvoudig te verstellen
  • Magnetisch eenvoudig te verstellen vliegwiel
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Harde ligstuur

Frank Nijland 26-08-2019

Fantastische spinningbike (sportschool kwaliteit)

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Een zeer stabiele spinningbike, zeker sportschool kwaliteit. Voor lange mensen niet zo geschikt i.v.m. beperkt instelbaar zadel.

Pluspunten

• Stabiel
  • Nauwkeurig weerstand in te stellen door magneet
  • Goede afstel mogelijkheden
  • Standaard spd pedalen

Minpunten

• Beperkte instelbaarheid zadel

John 16-07-2019

1 jaar gebruik

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Heb de eerste 3 maanden dit een zeer fijne bike gevonden. Na 3 maanden waren de lagers vast gelopen reparatie verricht niet professioneel gedaan maar goed is vernieuwd. Na 2 maanden opnieuw lagers hoorbaar. Voor men deze opnieuw door betersport werden vernieuwd waren we 3 maanden verder. Bike niet kunnen gebruiken. Eindelijk weer nieuwe lagers, in trapas. Wat wil het geval nu begint vliegwiel ligt geluid te vertonen. Ben er klaar mee en betersport zegt nu , Wat verwacht u na 1 jaar fiets gebruik u traint te veel. Nou ja, dus weet nu even niet wat te doen om betersport voor de 3e keer in beweging te krijgen.

• Vorm

Minpunten

• Lagers
  • Zadel piept
  • Trapas lagers slechte kwaliteit
  • Vliegwiel lager maakt geluid
  • Magneet herstelling valt uit elkaar.

Marc Wolfs 01-07-2019

Beste spinningbike ever

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ik heb lang gezocht naar een goede spinningbike. Stabiliteit, soeplesse en goede gelijkmatige weerstand instelling vind ik belangrijk. Deze bike is ongelooflijk stabiel, totaal geruisloos door de riemaandrijving en de weerstand is fantastisch instelbaar door de magnetische rem waardoor er geen contact is met het vliegwiel. Het stuur biedt heel veel mogelijkheden om vast te pakken. Bike is niet goedkoop maar met deze specificaties kon ik zelfs in China geen betere koop doen. Ik heb er twee staan want we spinnen graag samen.

Pluspunten

• Stabiel
  • Geruisloos
  • Goede fijnmazige weerstandinstelling
  • Instelmogelijkheden

Minpunten

• bidonhouder zit te laag

Chantal D. 27-06-2019

Stevige fiets!

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Grotendeel op basis van het gewicht van deze fiets, hebben we hiervoor de keuze gemaakt. Als we s'morgens vroeg nog even een spinninglesje zouden willen doen voordat we moeten werken, willen we niemand in huis daarmee wakker maken natuurlijk. De fiets is erg stevig, als je er op raced of een staande klim maakt, blijft de fiets op zijn plek. Vanwege de V-Belt en magnetische rem heb je heel weinig onderhoud nodig. Dat scheelt weer op langer termijn. De reden waarom ik 9 punten heb gegeven is omdat ik bij het stuur een aantal dingen mis. Je kan het stuur moeilijk aan de voorkant vasthouden als je gewoon rechtop zit, omdat daar de ligpads zitten als je het middelste deel vast houdt voor een race. Evenals de houdgrepen aan de onderkant van het stuur voor de echte racer ontbreken hierbij. Maar wellicht zijn deze nog wel zelf aan te schaffen indien het echt gemist gaat worden.

Al en met al echt een prachtige fiets, makkelijk te verstellen als je er met meerdere op fiets op de beurt. Lekker zwaar en robuust. De mogelijkheid om het in 3 delen te betalen was geweldig. Zo kon je toch kijken naar betere kwaliteit en de fiets meteen in huis hebben!

Pluspunten

• makkelijk te verstellen
  • stoere uitstraling
  • racen zonder beweging in de fiets
  • zwaar vliegwiel

Minpunten

• geen racestand op het stuur
  • positie 2 niet praktisch vast te houden

Arie de Koning 26-06-2019

mooie bike en fijn om mee te trainen

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Spin bike gekocht i.p.v. hometrainer,
Mijn op zich zelf wonende kinderen doen aan mountain bike en wilde graag een spin bike
Om thuis te kunnen trainen.
Ikzelf eigenlijk een hometrainer ,dus toch gekozen voor een spinbike en daar ben ik heel blij mee.
De bike fiets echt heerlijk en de houding op de fiets is veel fijner dan op een hometrainer.

Pluspunten

• Stabiele fiets
  • Mooi uiterlijk
  • goede instel mogelijkheden

Minpunten

• misschien een beetje zwaar om boven te krijgen

Louis Rosengarten 24-06-2019

Fantastische fiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Het is een hele goede fiets en voldoet aan alle eisen van een spinning fiets alles van te voren gelezen in de beschrijving en het klopt allemaal wat erin staat ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Goed verstelbaar

John 24-06-2019

Fitbike Race Magnetic Pro

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Nadat ik lange tijd getwijfeld heb om een spinningbike aan te schaffen en op internet rondgekeken heb. Ben ik naar Betersport gereden om te kijken of deze bike voldeed aan mijn verwachtingen. Ben zelf 2 meter lang en op een aantal reviews kwam hij eruit als zijnde te klein voor mijn lengte.
Heb hem daar uitgeprobeerd en toch gekocht, ook nadat de verkoper vertelde dat er eventueel een extra gat bij gezet zou kunnen worden om het zadel hoger te zetten. Na dit gedaan te hebben ben ik zeer tevreden over deze bike en ga er vele kilometers op trainen. Het bijgeleverde programma van cyclemasters is een aanrader om uit te proberen. Het enige minpuntje is de trainings computer die erg slecht te lezen is.

Pluspunten

• loopt zeer soepel
  • erg stil

Minpunten

• fiets computer(is optie)

Henk Lansink 24-02-2019

Spinning op niveau, koop de fit bike van Race Magic Pro.

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Deze fit bike is professioneel gemaakt, goed instelbaar, stabiel, nagenoeg geruisloos, en ook een stijlvol uiterlijk.
Een echte aanrader!

Pluspunten

• Geruisloos
  • Stabiel
  • Goede materialen

Minpunten

• Niet traploos instelbaar

Henk 22-02-2019

Geluidloos goede spinbike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Goed apparaat al veel plezier aan beleeft. Geluidloos en goed voor de kilo's!😁
Met de app cycle master van een maand gratis is het helemaal goed!

Pluspunten

• Geluidloos
  • Makkelijk in mekaar zetten
  • Stevige fiets

J Boelen 22-02-2019

Robuste Spin Bike

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Ik heb dit product gekozen omdat ik snel een redelijk goedkoop alternatief nodig had voor mijn fiets training in de winter. Mijn keuze is daarom gevallen op deze fiets. Ik was eerst sceptisch, omdat de prijs voor een goede fiets zoals een fiets van het merk Schwinn veel hoger ligt.
Deze fiets komt ook met een voorbereiding voor een computer scherm voor snelheid afstand en hartslag. Deze is apart te bestellen heeft alleen 1 minpunt dat het is bulky en heeft geen scherm verlichting.
Maar over het algemeen is het goede fiets met een mooi design voor een redelijke prijs.
Heb alleen soms een tikkend geluid maar dat verdwijnt na een paar minuten ik moet hierover nog contact op nemen met de leverancier, welke overigens snel is met probleem oplossingen via de chat.
Je krijgt ook bij aankoop een maand gratis Cycle Master virtueel Spinning les waar ik erg enthousiast over ben.

Pluspunten

• Prijs kwaliteit verhouding.
  • Modern design.
  • Robuust.

Minpunten

• Bidon houder zit wat aan de ongemakkelijke kant.

Bart 19-02-2019

Top spinningsfiets

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

Dit is echt een prima aankoop. Na 10 jaar spinning in fitnescentra heb ik me een eigen fiets aangeschaft, en ik moet zeggen, deze doet volkomen aan mijn verwachtingen. Deze kwaliteit van fiets heb ik nooit gehad in de sportclubs. Stevig, stabiel, en vooral geruisloos. Van mijn fietsvrienden zijn er nu al die er aan denken hun rollen weg te doen en ook een spinningfiets aan te schaffen. Tja, wielertoeristen houden mekaar in het oog ! En mijn fiets mag best gezien worden !

Frans van Leijsen 21-12-2018

FitBike Race Magnetic Pro en trainingscomputer

Geschreven voor: FitBike Spinningfiets Race Magnetic Pro

De spinningbike is een prima aanwinst. Het is een luxe om in de avonduren en bij slecht weer te kunnen trainen. De spinningbike geeft de mogelijkheid om goed op kracht te trainen. De spinningbike heeft te weinig instelmogelijkheden om goed recht te kunnen zitten. Voor iemand met onderrug klachten geeft dit problemen om klachtenvrij te trainen.

Van de trainingscomputer die ik er bij heb gekocht heb ik spijt. Ik vind de werking en de mogelijkheden hiervan tegenvallen. Ik gebruik hiervan alleen het standaard scherm.

Pluspunten

• Duurzaam materiaal
  • Traploze weerstand verhogen

Minpunten

• Beperkte instelmogelijkheden (rechtop zitten)
  • Mogelijkheden van trainingscomputer