Nikon D5600 zwart

Schermgrootte
1.3 inch scherm
HD type
Full HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D5600 zwart op Kieskeurig.be.

Jeroen 16-03-2018

Geweldige camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Heb de camera inmiddels een aantal weken in bezit en ik ben er zeer enthousiast over. Ik had hiervoor een Nikon J3 systeemcamera maar liep tegen de beperkingen van de instellingen aan. Met deze camera zijn de mogelijkheden eindeloos. Heb nog even getwijfeld om een Canon te kopen maar ik vond de Nikon een prettigere interface hebben en deze body is net even wat fijner dan b.v. de D750 van Canon.
De Snapbridge functie vind ik echt geweldig, je kunt gelijk op je telefoon door je gemaakte foto's scrollen. Je kunt op vrij hoge ISO nog prachtige, ruisvrije foto's maken. Ik heb gekozen voor een 18-270mm Tamron lens. Enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is dat ik de weergave van de foto's op het scherm niet echt geweldig vindt. Daarop zien ze er wat flets uit. Dus vandaar dat ik ze altijd maar gelijk op mijn mobiel terugkijk.
Ik heb de set overigens gekocht bij Kamera Express, daar bieden ze op de body 5 jaar garantie.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Snapbridge
  • Touchscreen
  • Interface

Minpunten

• Weergave foto's op display niet optimaal

Joost 29-09-2017

Supersnel en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Pluspunten

• klein en lichtgewicht
  • uitstekend touchscreen
  • wifi + bluetooth
  • draaibaar LCD scherm

Minpunten

• geen. de D5000 series zijn altijd top.

MIC 22-09-2019

Touchscreen, kantelbaar, veel opties

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Ik heb mijn oude D5000 ingeruild voor de D5600. I was toe aan een upgrade en tot nu maakt deze upgrade het wel waar. Door de talloze opties op de camera en de snelheid kan ik nu veel sneller dieren fotograferen. De kwaliteit is ook vele malen beter. Ik heb nog geen onhandigheden ondekt. De camera ligt goed in de hand, de grip is zelfs beter dan de oude. Camera is ook iets kleiner lijkt het en lichter.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Gewicht
  • Snelheid

Minpunten

• Grote oplader
  • Lensdop weer los

E.Brandon 31-05-2017

Handige en slimme camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Pluspunten

• Groot scherm
  • lekker snel
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen top display
  • De batterij duur kon beter.

Bjorn Eizenga 24-05-2017

Super camera voor hele scherpe foto's

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na lang zoeken, wikken en wegen heb ik uiteindelijk gekozen voor de Nikon D5600. Het aantal meetpunt en scherpstel mogelijkheden van deze camera hebben voor mij de doorslag gegeven. Met de huidige standaard lens van Nikor 18-55 mm heb je al voldoende voor heel veel plezier en mooie haarscherpe foto's. Ik heb zelf gekozen om er een wat groter bereik lens bij te kopen (tamron 18-200 mm) waarmee je net wat meer kunt en ook wat onderwerpen net wat dichterbij kunt halen. De kwaliteit van de camera is voor mij echt wat je zou verwachten van een Nikon van deze prijs. Echt super. De mogelijkheden zijn echt heel uitgebreid. Mooi is dat je ook je smartphone kunt gebruiken om de camera te bedienen en de foto's via SnapBridge naar je tablet (of smartphone) sturen is ook leuk. Of je het heel veel gebruikt vraag ik mij af, met een kabeltje aan de computer werkt toch een stuk sneller. Maar wanneer je de foto's in een kleinere resolutie naar je tablet stuurt dan gaat het nog wel.

Pluspunten

• WiFi, Bluetooth
  • Instelmogelijkheden
  • Resolutie
  • Lichtmeetpunten
  • Scherpstelpunten

Minpunten

• OK, prijs. Het is Een behoorlijke uitgave
  • Standaard lens biedt weinig speelruimte

mas 10-06-2020

Goede camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Ik ben erg tevreden met mijn aankoop. Ik was opzoek naar een camera die betaalbaar was maar die wel goed is. En dat is hij zeker. Hij reageert heel snel, het touchscreen werkt erg prettig. hij heeft 24 mega pixel wat voor mij echt een verbetering is vergeleken met mijn oude camera. De iso waarden kan ik tot vrij hoog instellen zonder kwaliteit verlies. hij licht ontzettend lekker in de hand en is vrij licht. ik ben er erg blij en tevreden mee.
Voor mij is dit de perfecte camera !

Daniel 23-04-2020

Top camera!

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Vandaag na lang twijfelen toch maar besloten om mijn D3200 te upgraden naar de D5600 oa, om gebruik te maken van de nieuwe AF-P objectieven van Nikon. Samen met de body heb ik dan ook meteen de 10-20mm en 50mm objectieven van Nikon erbij gekocht. Tot nu toe zeer tevreden, ook de verbinding met mijn smartphone via de Snapbridge werk erg fijn.

Pluspunten

• Smartphone app
  • Touchscreen
  • Makkelijke bediening

Kelly 25-03-2020

Goed in de hand liggend en makkelijk bedienbaar

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Als beginnend (hobby)fotograaf is het toestel zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. Het menu is overzichtelijk en wordt vergemakkelijkt door de voldoende hulp knoppen op de body. Het is een lichte camera en geeft daardoor extra comfort tijdens het fotograferen uit de hand en het dragen van de camera voor natuurfotografie.

Pluspunten

• Compact en lichtgewicht
  • Bediening camera
  • Overzichtelijk scherm
  • touch screen
  • Wifi en Bluetooth

Minpunten

• Niet gevonden

Blijei 12-03-2020

Fijne service

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Een hele fijne service in de winkel en een fijne camera in gebruik! Ik werd heel goed geholpen. Een gespecialiseerd bedrijf die je als klant echt serieus wil helpen!

Pieter van den Dikkenberg 03-01-2020

Gebruiksvriendelijk en prima kwaliteit foto's

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Een prima investering. Prachtige camera i.c.m. een Tamron 18-400 lens. Handzaam en gebruiksvriendelijk. De eerste foto's zijn veelbelovend.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijkheid
  • vele mogelijkheden

eddy becaus 29-12-2019

top camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Zeer lichte, compacte camera. Voorheen had ik een Nikon D 3000 body camera (dit toestel is in de handel niet meer verkrijgbaar). Het kantelbare view- en aanraakscherm van de Nikon D 5600, wordt bij eerste gebruik als pluspunt ervaren. De eerste foto’s met nieuwe toestel zijn haarscherp (24,2 t.o.v. 10,2 megapixels van de D3000)
Bovendien is de Snap-Bridge functie een pluspunt voor transfer online.
Met het hoge ISO-bereik is fotograferen bij slecht verlichte omstandigheden geen probleem meer (was een minpunt bij de D3000).
Het apparaat biedt tal van mogelijkheden die in de loop van de komende weken zullen worden uitgetest.

Pluspunten

• lichte en compacte bodybody
  • haarscherpe foto's
  • transfer foto's

Anouk 26-12-2019

???? Fijne en goede camera!

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Prima camera! Gekocht bij Kamera-Express in Arnhem en ben daar uitstekend geholpen. Prima advies en uitleg gehad. Camera is niet te zwaar, mooi scherm met uitleg bij elke functie die de camera biedt. Maakt prachtige foto’s. Camera heeft goede grip. Kortom, erg blij mee!

Ellen 13-12-2019

Prettige veelzijdige camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na jaren de Nikon D3200 gebruikt te hebben nu de Nikon D5600 aangeschaft vanwege de verbeterde techniek en de vele mogelijkheden.
Het is een fijn in de hand liggende camera en maakt mooie foto’s. WiFi verbinding ook heel fijn.

Pluspunten

• Lichte camera
  • Kantelbaar scherm
  • Wifi

dirk Gijsbrechts 08-12-2019

schitterende upgrade op mijn D3100

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Na het jarenlange gebruik van mijn D3100 , nu gekozen voor de D5600 camera . Goede upgrade met heel wat meer verbeteringen en mogelijkheden

Pluspunten

• overzetten van foto's naar smartphone
  • kantelbare monitor
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• nog geen gevonden

GG 28-11-2019

Vormgeving, Touchscreen, Kantelbaar Scherm

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Voor deze Camera had ik een Nikon D-90. Dus bediening kwam me bekend voor. Model ligt goed in de hand. Handig, is het grote klapscherm. Heb er zelf een Tamron 16-300 mm bij besteld. WiFi werkt goed, maar via Bluetooth toch regelmatig problemen

Pluspunten

• Vormgeving
  • klapscherm
  • WiFi

Minpunten

• Bluetooth

Inge 02-11-2019

Gebruiksvriendelijk ook voor een starter!

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Als startende hobbyist fotografie deze camera aangeschaft. Alle knoppen spreken voor zich en zijn makkelijk te bedienen. Het schermpje heeft touchscreen, kan je gebruiken hoeft niet. Dit heeft zeker zijn voordelen. Ook kan je t schermpje uitklappen, makkelijk als je net even een foto van wat hoger wilt maken en je toch kan zien wat je doet. Daarnaast zit er een balk in je scherm waar je op kan zien of de belichting icm diafragma goed staat, zodat je foto niet te donker of overbelicht is. De body is ook niet zwaar en ligt fijn in de hand. Niet te grof, ook fijn voor als je (net als ik) geen grote handen hebt. 😊

Pluspunten

• WiFi en Bluetooth op de camera
  • Body niet te grof/ ligt fijn in de hand
  • Kwaliteit foto's
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Uitklap schermpje

Minpunten

• Geen minpunten.

C Verweij 21-10-2019

Eenvoudig te gebruiken geavanceerde spiegelreflex camera

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Enkele weken in bezit van deze Nikon D5600 camera en zeer tevreden. Wat direct opviel is het eenvoudige gebruik. Met de kennis en ervaringen met mijn oude Nikon D50 kan ik de nieuwe camera direct bedienen. Ondanks het groot aantal extra instelmogelijkheden en programma's is het menu overzicht en zelf verklarend. Ik heb ook al zien en gemerkt dat de camera vele extra's waarin met me nog nader moet verdiepen. Ik camera gekocht met een Nikon 18 - 140 mm lens. Wat een luxe zo'n bereik voor een klein beetje grotere lens.
Ik heb deze set overigens gekocht bij Kamera Express. Deskundige uitleg ontvangen om een goede keuze te maken en een extra lange (5 jaar) garantie.
Wat direct opviel was het eenvoudig gebruik.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Lichtgewicht body
  • Uitgebreide en ruim voldoende mogelijkheden
  • Groot en draaibaar scherm

Minpunten

• nog niet ontdekt

R. 18-08-2019

Scherpe, snelle foto's

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Vervolg camera op mijn jaren gebruikte Nikon D90. Nog maar kort in bezit, maar ben erg blij met mijn nieuwe camera. Deze camera is een stuk lichter, sneller en erg scherpe foto's zoals in van Nikon gewend ben.

Pluspunten

• Licht in gebruik
  • Snel
  • Scherpe foto's

E.Kik 12-08-2019

Fijne camera!

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Goede beeld kwaliteit, veel mogelijkheden. Ik fotografeer al enige jaren als amateur en zeer tevreden over de prestaties van deze camera, vooral de Connectivity mogelijkheden zijn zeer handig voor mijn gebruik. De D5600 is supersnel en met touchscreen makkelijk te bedienen. Je hoeft niet meer naar boven/onder/links/rechts te klikken, gewoon een tik en klaar. Met Snapbridge laad je foto's meteen in je mobiel om ze vervolgens in een album in de cloud te zetten. De D5600 is een lichtgewicht hoogwaardige camera waarmee je makkelijk en snel geweldige foto's kunt maken.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Gg 10-08-2019

Compact

Geschreven voor: Nikon D5600 zwart

Handig en compact. Relatief veel mogelijkheden . Nog weinig foto’s kunnen maken, maar camera voelt goed aan. Voorheen Nikon d90 gehad, maar deze biedt meer mogelijkheden als snap bridge. Lens tamron 16-300 bij gekocht. Geen gedoe meer met wisselen van objectief.