Canon EOS 1300D Body - Reviews

3 inch

8,9

RogerG4 25-07-2016 Product paar dagen in bezit

EOS 1300D ter vervanging van analoge body

Canon EOS 1300D body aangeschaft ter vervanging van oude analoge Canon body. Alle objectieven die ik reeds heb werken hier feilloos op.
Goede grip en herkenbare functies zorgden ervoor dat ik meteen aan de slag kon met deze camera. Gezien de mogelijkheden maakt deze camera mooie foto's voor een amateur. Makkelijke bediening en ideaal dat je via WiFi meteen toegang hebt tot de foto's via je smartphone of tablet.
Hier hoop ik de komende jaren weer mee vooruit te kunnen (pas een paar dagen in bezit momenteel).

Nitro13 17-04-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne camera

Ik heb de overstap gemaakt van een Nikon DSLR naar de Canon Eos 1300D met een 18-135 STM lens. En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad! De bouw van de body is prima en foto's zijn van dezelfde hoge kwaliteit, maar de autofocus van de STM lens is fluisterstil, duidelijk beter dan wat ik had. De 1300D is snel en laat zich eenvoudig bedienen. Foto's binnen zijn ragscherp zonder flits en met flits nóg beter. Het display is helder, kleurecht en van hoge kwaliteit. Maar bovenal: de WiFi functie is fantastisch. Nog nooit was het zó makkelijk om foto's van de camera direct over te zetten naar iPhone of iPad, en daarmee iCloud. NFC heb ik niet kunnen testen, omdat Apple dat nog niet ondersteunt voor third party applicaties (zoals Canon Camera Connect). Maar WiFi werkt ook prima en snel.

Jan Miedema 10-12-2016 Product paar dagen in bezit

Licht van gewicht, soepel te bedienen

Licht van gewicht, duidelijke handleiding, soepel in gebruik, mooie draagriem. Groot scherm, helder.

Pluspunten

• licht in gewicht
  • duidelijk, helder schermpje

Minpunten

Alice 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Fijne body

Ik had hiervoor een Nikon (d40), maar deze was vrij oud en ik wilde graag een nieuwe. Deze body stond in een krantje en trok mijn aandacht omdat er een goede aanbieding bij zat. Ik heb de body gekocht in combinatie met een tamron 18-200 en ben hier heel blij mee. De camera geeft mooie foto's en is makkelijk te bedienen. In vergelijking met de Nikon vind ik dit prettiger omdat de camera beter in de hand ligt en met 1 hand te bedienen is. Als je een klein beetje technisch bent en de handleiding er eventueel naast houdt heb je zo door hoe de camera werkt. Het enige minpunt dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat hij niet niet makkelijk scherp stelt in de live view. Dit is op te lossen door de manier van scherpstellen aan te passen en ik vind het zelf altijd prettiger om zonder live view foto's te maken dus ik heb hier geen last van.

Pluspunten

• Bedienen met 1 hand
  • Mooie foto's
  • Veel opties
  • Filmen

Minpunten

• Stelt in live view niet prettig scherp

J. Bloemert 07-01-2017 Product paar dagen in bezit

Voor starter supermooie camera!

Dit is onze eerste camera, onlangs aangeschaft, en we zijn er nu al blij mee. Makkelijke bediening, duidelijke uitleg, veel mogelijkheden. Wij hebben incl. een 18-200 mm lens.

Pluspunten

• duidelijk
  • goede uitleg bij verschillende mogelijkheden
  • veel mogelijkheden
  • top kwaliteit

Jeske 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Goede instapcamera

Ik kan meteen mooie foto's hiermee maken zonder dat ik een cursus heb gevolgd. Het is een echte aanrader voor mensen die nog weinig af weten van spiegelreflex camera's.

willy bosman 23-12-2016 Product paar weken in bezit

fijne camera met goede mogelijkheden.

camera instellingen zijn goed te bedienen.mooi groot beeldscherm.maakt duidelijke beelden op diverse instellingen.