Canon 80D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon 80D op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Kim 19-06-2019

Een compleet toestel!!!

Geschreven voor: Canon 80D

Na een 5-tal jaren met de canon 100D gefotografeerd te hebben is dit toch zeker wel een upgrade.
De wifi koppeling is zeker een pluspunt. Ik kon er onmiddellijk mee aan de slag door de vergelijkbare werking. Kantelbaar scherm is ook een meerwaarde net zoals het digitaal schermpje bovenop. Hij is wel een heel stukje zwaarder dan mijn vorige, wat wel even wennen is.

Pluspunten

• kantelbaar scherm
  • wifi
  • digitaal schermpje met instellingen
  • ik kan mijn vorige lenzen blijven gebruiken

Minpunten

• wat zwaarder dan mijn vorige

Tom M. 28-01-2017

Perfecte all-in-one camera

Geschreven voor: Canon 80D

Ik was op zoek naar een DSLR om hoofdzakelijk video's te maken en daarbij kwam de Canon 80D telkens naar voren. De camera heeft een supersnelle auto-focus, waardoor je altijd je onderwerp scherp in beeld hebt. Het flipscreen is perfect voor bv. een vlogging setup en omdat het een touch screen is, kan je de instelling supersnel aanpassen in slechts enkele 'klikken'. Ik ben erg tevreden met mijn aankoop!

Pluspunten

• Snelle auto-focus
  • Flipscreen
  • Touchscreen

Minpunten

• Geen 4k

Luce Noens 26-01-2017

Kantelbaar scherm, live view, ligt goed in de hand

Geschreven voor: Canon 80D

Deze camera Canon Eos 80D heb ik gekozen omdat een collega amateurfotograaf deze ook had en er prachtige foto's mee maakte. Voordien had ik een Samsung camera waarvoor ik geen accessoires meer kon aanschaffen omdat Samsung gestopt is. Ik ben nu heel tevreden met mijn Canon-aankoop. De prijs valt goed mee voor deze schitterende kwaliteit-camera.

Pluspunten

• live view voor macro fotografie
  • ligt goed in de hand

dan69 19-12-2016

Gebruiksvriendelijk en snelle AF in Live View

Geschreven voor: Canon 80D

Heb deze camera een 2-tal maand in bezit. Hij is een waardige opvolger voor m'n 600D. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. De enige voorwaarde tot het nemen van goede foto's is echter met toestel combineren met een goede lens. De STM-kitlenzen presteren doorgaans minder dan de duurdere prime USM-lenzen.
Ik fotografeer 100% in RAW.
De AF van de EOS 80D presteert veel beter dan bij de EOS 600D, ook in Live View. Je merkt duidelijk het voordeel van Dual Pixel AF. Het toestel heeft 45 EF-punten, allen van het cross-type. Bij gebruik van bepaalde lenzen is het middelste AF-punt supergevoelig, ideaal bij weinig licht.
Het touchscreen is een handige meerwaarde zowel voor foto's als video's.
Het is een toestel met een APS-C sensor wat duidelijk naar voren komt in de ruis die optreedt bij hogere ISO-waarden. Het dynamisch bereik bij ISO 100 is wel merkbaar beter dan mijn vroegere 600D. Vanaf ISO 400 worden bepaalde fijne details vervaagd.
De videokwaliteit is beperkt tot FHD 50 of 60 gps, dus geen 4K, maar geen must voor mij. Leuk is ook de mogelijkheid om TimeLapse movies te schieten in combinatie met creatieve filters zoals "miniatuur".
Kortom: een mooie update voor wie een instap APS-C camera heeft en een trapje hoger wil maar verwacht geen Full Frame prestaties. De goedkoopste Full Frame op de markt is de EOS 6D maar die beschikt slechts over 11 AF-punten en heeft niet zoveel creatieve opties.

Pluspunten

• Zeer intuïtieve bediening
  • Tilting touchscreen
  • Snelle Dual Pixel AF in Live View
  • Verbeterd dynamisch bereik bij ISO 100
  • Grid en kompas in zoeker

Minpunten

• Niet de beste prestaties in scherpte
  • Tracking AF in optische zoeker dikwijls verward
  • Ruis duidelijk zichtbaar vanaf ISO 1600
  • Geen 4K video