Nikon D7200 zwart

Nikon D5300 + AF-P 18-55mm VR zwart

Nikon D5300 +  AF-P 18-55mm VR zwart
8,5 (8)
Bekijk alle Spiegelreflexcamera's

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D7200 zwart op Kieskeurig.be.

Cyril 03-03-2016

Ik ben zelf begonnen met de D5100 . daar was ik erg tevreden over en ben ik nog steeds erg tevreden over. Maar deze is in veel opzichten stukken beter. Een van de grootste pluspunten vind ik is de bediening van het d7200 je kan bijna alles met knopen doen zonder dat je eindeloos in het menu moet werken . Twee geheugen slot,s en een erg sterken batterij. Geen draai scherm vind ik zelf ook lekkerder werken ik gebruikten in de drie jaar dat ik me d5100 had het draai scherm bijna nooit. Ik zelf vind het vaak eerde onhandig dan dat je er echt want aan heb. maar dat is natuurlijk mijn eigen meningen en ervaringen. De snelheid is ook prima van de D7200. maar wat ik al eerde aan gaf is de bedieningen van de D7200 is top . Tijdens het fotograferen ben je veel minder tijd kwijt om dat je bijna alles met bedingingen,s knopen kunt doen. en dat gemak had ik niet op de D5100 . En 51 zoek punten werkt ook erg prettig. Het is een pittige prijs deze d7200 maar je krijgt er een hoop voor terug . Ik zelf vind het dat waar voor je geld krijgt.

A. V. 24-03-2016

Nu heb ik een Nikon D5000. Wil er op vooruit gaan, vooral wat betreft foto's nemen met minder licht omstandigheden. Is dan de D7200 aan te bevelen?
En ik denk aan een 18-300 lens van Nikon. Welke lens is aan te bevelen, de oudere 5.6 of de nieuwe 6.3.

Aalt Vreekamp

Cyril 02-04-2016

Dag Aalt Vreekamp.

Het voor deel dat de D7200 heeft op de d5000 is dat de sensor beter en sneller is en een hogere megapixsel heeft,wat heel.handig is als je stukken van je foto wegsnijd zonder te veel kwaltijd verlies . Mag ook wel voor het geld wat je er voor neer moet leggen. Het is zeker een aan rader om voor D7200 te gaan. Twee gooie redens zijn dat het de beste crop camera die nikon te bieden heeft. De stap daar na weet je fullframe. Dus als je de stap naar fullframe niet wilt maken is dit een top koop. Reden 2 de objectiefen zijn lichter en goedkopen van crop camera's. En nog een voordeel is 51 zoek punten in plaats als 13 .

Wat de 18.300 mm objectief betreft is het een moeilijke keuzen. Je moet kijken wat de verbeter punten zij met de nieuwe op het oude model. En dan overwegen of het de moeite waard is meer gelt uit te geven voor de nieuwe. Het zijn bijden erg gooien zoom objectiefen. Als je nog meer vragen heb graag zelf is een van mijn favoriete hobby's. Je nag me gewoon mailen op sipmaurer@gmail.com

Met vriendelijke groet cyril

Rob 21-07-2016

Dag Aalt,

Ik weet niet of je ondertussen al een D7200 hebt aangeschaft, maar hier nog wat info.

Wat betreft fotograferen met minder licht ga je er enorm op vooruit met de D7200!
Wat betreft de objectieven, ik ben niet bekend met alle technische specificaties.
Maar wanneer goede opnamen bij minder licht voor jou echt belangrijk zijn, ben ik geneigd te kijken naar de 5:6 omdat die natuurlijk lichtsterker is dan een 6:3.
Maar gaat het wel om twee objectieven en niet om één met een diafragma verloop van 5:6 - 6:3?

Maar denk nog even goed na, de D7200 verdient echt de betere objectieven van Nikon (zijn wel duurder) want dan haal je echt veel meer uit je nieuwe toestel.
Alles is dan beter in balance.

Zelf ben ik momenteel aan het investeren in de duurdere objectieven met lichtsterktes vanaf 2:8.
Ik combinatie met de D7200 leveren die enorm veel winst op bij het fotograferen onder minder goede lichtomstandigheden, maar ook gewoon buiten in goed licht.
Dan komt de kwaliteit van de D7200 pas echt tot zijn recht.
Maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan en ik weet niet wat jij bereid bent uit te geven.
Tegenwoordig is net de D500 uit, ook een crop camera en meteen het nieuwe topmodel van Nikon crop-toestellen.
Die scoort nog beter op oge iso-waarden dan de D7200 maar is wel ongeveer twee keer zo duur!

Groet, Rob

Rob 20-07-2016
  • Product half jaar in bezit

Gewoon degelijke camera die het verrassend goed doet bij hoge iso's

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Ik heb deze camera als opvolger van mijn D7000 gekocht en ik heb daar geen moment spijt van gehad.
Op alle fronten doet deze camera het beduidend beter dan mijn vorige toestel (waar ik ook tevreden over was).
Doorslag om toch over te stappen zijn de veel ruimere mogelijkheden om bij hoge iso waarden te fotograferen, ik fotografeer veel in theater en dergelijke.
Ik heb zelfs enkele zeer acceptabele opnamen gemaakt met de 7200 bij 8000 iso!
Schaf daarbij goede objectieven aan en je maakt werkelijk echt mooie foto's met dit toestel.
Verder ligt hij goed in de hand en voelt bijzonder degelijk en solide aan.

Voor een amateurcamera is het geen koopje geweest alles bij elkaar (met kwaliteitsobjectieven) maar het plezier dat ik aan deze camera beleef maakt dat voor mij meer dan waard.
De objectieven die ik stapsgewijs aan het aanschaffen ben zijn trouwens geschikt voor de fullframe camera's van Nikon.
Tzt wil ik daar wel op overstappen, het glaswerk heb ik dan tenminste al.

J.Talen 01-12-2016

Van Nikon D7100 naar D7200

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Na al bijna 3 jaar een tevreden gebruiker van een Nikon D7100; moest ik, nadat deze "total loss" was na een val, plotseling een nieuw toestel kiezen. Voor de opvolger, de D7200, gekozen...
Verschil in prijs met een D500 was me te veel en daarnaast kan ik nu dezelfde batterijen gebuiken en de batterijgrip gewoon overzetten.

Qua knoppen en menu's denk je dat de 2 identiek zijn, maar het display is net iets anders waardoor je soms toch opnieuw in de manual moet duiken.
Gelukkig kan ik weer in de user mode's "U1" en "U2" mijn favoriete instellingen zetten.

Mijn UT-1a WiFi adapter heb ik niet meer nodig aangezien WiFi nu is ingebouwd. Maar aangezien de verbinding met NFC is op te zetten hoef ik alleen mijn mobiel er naast te houden en de verbinding wordt gemaakt. Voorheen moest je eerst het netwerk overzetten.

Bij mijn eerste foto's op Auto-ISO was de ISO ongemerkt ver omhoog gegaan, de instelling voor een maximale ISO op de Auto stand zoals op de D7100 moet ik nog tegenkomen en instellen, zodat de qualiteit van de foto altijd goed blijft.

Snelheid van het toestel heb ik nog niet goed kunnen testen. Vooralsnog alleen nog in RAW geschoten van stilstaande objecten.
Toestel maakt volgens mij minder geluid dan de D7100, daar had ik nergens in de reviews iets over gelezen.
Overigens kun je met de D7200 alleen in versie 6 van Adobe Ligthroom de foto's bewerken, dus mijn versie 5 is inmiddels omgezet naar 6 en het verschil tussen deze 2 is mij nog niet opgevallen.

Pluspunten

• Genoeg pixels voor DX 1,3 crop mode
  • Lichtgevoelig

Minpunten

• Duidelijk display, maar anders als de D7100

Marc B. 01-07-2019

Prettig in de hand liggend toestel!

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Op zoek naar vervanger voor m'n oude D70s.
Toestel reageert prima, mooi scherm, genoeg mogelijkheden voor foto's en film!
Ligt prima in de hand.

Lien 13-06-2019

Super snel

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Na 8 jaar lang de nikon d3100 te hebben gehad nu een update gekocht. En wat een verschil. Snelheid ,scherpte . Het is weer even zoeken waar wat zit maar gelukkig zit er een old scool boekwerk bij.

F.Scheijen 07-06-2019

Geweldige camera.

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Een geweldige camera. Ligt goed en stevig in je hand. Gebruikersvriendelijk.
Alle knoppen goed binnen handbereik en de lenzen die ik heb reageren snel en goed met deze camera. Levert mooie haarscherpe beelden op met prachtige kleuren. Van deze koop krijg je echt geen spijt. Is zijn geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Goede kwalitiet
  • zijn geld dubbel en dwars waard.
  • veel menukeuzes
  • mooie scherpe kleurrijke opnames
  • stelt snel en nauwkeirig scherp

RD 02-06-2019

Goede camera

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Goede camera, goede opties. Grip is goed. Gekocht bij de Kamera Express: goed advies gekregen bij de aankoop van de camera.

Pluspunten

• Makkelijk te begrijpen menu
  • Mooie camera

Minpunten

• Zwaar met lens
  • Geen roteerbaar touch screen

Wendy 03-05-2019

Nikon D7200

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Deze camera net twee dagen in huis. Vandaag veel uitgeprobeerd. Ik ben een beginnend fotograaf en volgende week ga ik een cursus volgen. Toch heb ik nu al prachtige foto's kunnen maken in A en S stand. Zoveel mogelijkheden met deze camera. Ik kan niet wachten om er alles over te leren.

Dominique 02-05-2019

Nikon D7200 Body

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

De Nikon D7200 gekocht als vervanger van mijn D80, waarvan ik trouwens tevreden over ben na jarenlange staat van dienst.
Het toestel gekocht bij Kamera-Express-webshop, nadat ik eerder het toestel gaan bekijken en laten uitleggen was in de winkel van Kamera-Express te Maastricht, vriendelijk en deskundig winkelpersoneel. Vorig jaar had ik al een inktjet-printer bij hun webshop aangekocht.
De keten werkt zoals een webshop dient te zijn: directe en snelle informatie, correcte afhandeling van de aankoop. Dik tevreden dus.
De D7200 is fantastisch - wellicht ook omdat tussen de D80 en de nieuwe camera een hele evolutie zit die ik nu vaststel. Het toestel heeft snelle autofocus, de spiegel klapt geruislozer op, de grotere LCD. De twee slots voor de geheugenkaarten geeft zekerheid om de foto's dubbel te bewaren bij bv een reis-rapportage. Handig is ook de WiFi naar de smartphone om een foto snel te versturen.
Er blijft na 4 weken natuurlijk ook nog veel te ontdekken, maar ik beveel het toestel en de webshop zeker en vast aan.

Pluspunten

• Autofocus
  • Geruislozer opklappen van de spiegel
  • Twee slots voor geheugenkaarten
  • WiFi

Minpunten

• Nog geen tot nu toe

Winkels 25-03-2019

Stevige body, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Na lang zoeken en vergelijken heb ik voor deze kamera gekozen. Camera is gebruiksvriendelijk, heeft een stevige body. Nadeel is wel het gewicht..., 1.2kg

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Gewicht

André 03-03-2019

Een geweldige camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Al heel veel jaar gebruik ik Nikon camera's, mijn Nikon D7000 was toe aan een update, ik heb gekozen voor de Nikon D7200 welke voor mij de volgende stap is met weer meer mogelijkheden en toch weer voor betere foto's zorgt. Ik heb camera nu kort in gebruik en eerste resultaten mogen er wezen. De camera heb ik gekocht bij Kemera-Express omdat ik daar altijd goed wordt geholpen en duidelijk advies krijg.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Een stevige camera

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Roy W. 17-02-2019

Nikon D7200

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Ik ben in het bezit van een Olympus E-PL5 wat een uitstekende kamera is. Ik wilde toch meer mogelijkheden en na lang zoeken heb ik de Nikon D7200 gekocht met de kitlens 18-55mm. Kamera Express had hiervoor een hele goede deal. Een goede combinatie bij voldoende licht maar vanwege de mindere reviews van deze kitlens bij low-lights heb ik gelijk de Nikor 35mm besteld. De kamera een paar dagen in bezit en onder de indruk van de kwaliteit en scherpte. Bij low lights is de Nikkor 35mm voor mij een must.

Pluspunten

• kwaliteit foto's/video
  • bediening
  • WIFI-mogelijkheid

Minpunten

• kitlens 15-55mm minder bij low light

Harold Miesen 09-01-2019

Waardige opvolger van de D90

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Ik heb de Nikon D7200 naar aanleiding van de vele positieve reviews en testen op het internet gekocht als vervanger van mijn D90. Hoewel de body ondertussen al meer dan drie jaar op de markt is, is het volgens reviews nog steeds één van de betere DX-bodies. Bijkomstig voordeel van de leeftijd is dat de prijzen van de body beginnen te dalen waardoor er in toenemende mate sprake is van een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

De bouwkwaliteit van de D7200 is uitstekend. Het is een zeer solide body met - met onder andere - een vertrouwd menu en vertrouwde bedieningsknoppen, een uitstekend en snel autofocus systeem, een 24MP sensor en een hoge ISO-gevoeligheid. De foto's tot zover zijn helder en mooi. Een grote stap vooruit in vergelijking met de overgrootvader D90, die overigens ook een goede en degelijke body was.

Gekocht bij Kamera Express Tilburg.
Fijne service, laagste prijs!

Pluspunten

• Snel autofocus systeem, ook bij weinig licht
  • 24MP sensor
  • Hoge ISO-gevoeligheid
  • Zeer solide body
  • Ligt zeer goed in de hand

Minpunten

• Verouderde video-mogelijkheden

Robert 02-01-2019

Alles wat ik nodig heb.

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Ik twijfelde tussen de Canon 80D en de Nikon D7200. Wat voor mij de doorslag gaf was de betere kwaliteit bij lage lichtopbrengst.
Gekocht bij Kamera Express Eindhoven.
Fijne service, laagste prijs!

masiva 26-12-2018

handig in het gebruik

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

prima foto toestel hiervoor een Minolta gehad maar dit werkt toch veel prettiger.handig in het gebruik en makkelijk verwisselbare lensen

W. Stam 03-10-2018

Nikon D 7200 body

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Mooie uitbreiding op mijn andere Nikon. Hierdoor hoef ik niet meer zoveel met mijn objectieven te wisselen.
Moet wel even goed kijken hoe alle knopjes werken. Bij de standenknop moet je bijv eerst het knopje indrukken voordat je kan draaien.
De body ligt fijn in de hand.
Het enige minpuntje wat ik tot nu toe kan ontdekken is dat er geen kantelbaar scherm op zit.

Pluspunten

• ligt fijn in de hand

Minpunten

• geen kantelbaar scherm

Carl Van Gucht 20-06-2018

De ideale opvolger van mijn D80

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Nadat mijn D80 het begeven had was ik op zoek naar een vervanger. Het is de Nikon D7200 geworden zodat ik mijn lenzen kon blijven gebruiken en het toestel in gebruik vergelijkbaar is.
Na 2 dagen super tevreden van mijn aankoop. Vooral de nieuwe features vragen nog wat aandacht maar de kwaliteit ligt, zoals te verwachten, toch een stuk hoger dan de 10 jaar oude D80.

Pluspunten

• Degelijke semi proffesionele camera.
  • prijs/kwaliteit verhouding (cash-back actie)

Marlies 24-05-2018

Degelijk, veel opties

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Nikon d7200 als opvolging van de d3100.
Veel meer opties op de camera, betere iso, meer scherpstelpunten.
Een meerwaarde als je meer uit je camera wil halen.
Wel even goed de handleiding lezen, de bediening werkt net wat anders dan bij de 3100. Maar alles staat duidelijk beschreven in de handleiding.

Pluspunten

• Scherpstelpunten
  • Iso bereik
  • Bedieningsgemak

Henk 19-02-2018

goede camera

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

voor dat ik de Nikon D7200 kocht had ik ook nog de Nkon D 3200/5200 was ik ook te vreden over. ik heb de Nikon D 7200 nu ongeveer 5 weken wat een fijne camera met veel mogelijk heden vooral bij avond/nacht opnames maakt de Nikon hele mooie foto's heel veel mogelijk heden met de iso, heeft lekker veel scherpstel punten al bij al een hele goede camera ik maak alleen nog foto's met de Nikon D 7200, het duurt wel even voor dat je het menu onder de knie hebt maar dat zal geen probleem zijn bij deze camera.

Pluspunten

• iso/witbalans waardes
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• nvt
  • nvt

Marald Wilkes 04-01-2018

Prima vervanging van mijn D7100

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Nadat mijn D7100 vorige maand van de tafel viel bij Kamera Espress een D7200 gekocht. Ten opzichte van mijn oude D7100 ligt de D7200 iets makkelijker in de hand. De mogelijkheden voor beeldbewerking zijn een stuk groter. Tevens zijn de aanwezigheid van Wifi / NFC een pluspunt voor mij.

Pluspunten

• Aanwezigheid Wifi / NFC
  • Snelle processor