Nikon D7200 - Reviews

Schermgrootte
3 inch

J.Talen 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Van Nikon D7100 naar D7200

Na al bijna 3 jaar een tevreden gebruiker van een Nikon D7100; moest ik, nadat deze "total loss" was na een val, plotseling een nieuw toestel kiezen. Voor de opvolger, de D7200, gekozen...
Verschil in prijs met een D500 was me te veel en daarnaast kan ik nu dezelfde batterijen gebuiken en de batterijgrip gewoon overzetten.

Qua knoppen en menu's denk je dat de 2 identiek zijn, maar het display is net iets anders waardoor je soms toch opnieuw in de manual moet duiken.
Gelukkig kan ik weer in de user mode's "U1" en "U2" mijn favoriete instellingen zetten.

Mijn UT-1a WiFi adapter heb ik niet meer nodig aangezien WiFi nu is ingebouwd. Maar aangezien de verbinding met NFC is op te zetten hoef ik alleen mijn mobiel er naast te houden en de verbinding wordt gemaakt. Voorheen moest je eerst het netwerk overzetten.

Bij mijn eerste foto's op Auto-ISO was de ISO ongemerkt ver omhoog gegaan, de instelling voor een maximale ISO op de Auto stand zoals op de D7100 moet ik nog tegenkomen en instellen, zodat de qualiteit van de foto altijd goed blijft.

Snelheid van het toestel heb ik nog niet goed kunnen testen. Vooralsnog alleen nog in RAW geschoten van stilstaande objecten.
Toestel maakt volgens mij minder geluid dan de D7100, daar had ik nergens in de reviews iets over gelezen.
Overigens kun je met de D7200 alleen in versie 6 van Adobe Ligthroom de foto's bewerken, dus mijn versie 5 is inmiddels omgezet naar 6 en het verschil tussen deze 2 is mij nog niet opgevallen.

Pluspunten

• Genoeg pixels voor DX 1,3 crop mode
  • Lichtgevoelig

Minpunten

• Duidelijk display, maar anders als de D7100

a v lonkhuijzen 30-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie camera

Overgestapt van de Nikon D80 naar D7200. Veel meer mogelijkheden, maar toch de bekende werkwijze. Het vergt even wat tijd om de camera nog beter te leren kennen maar de resultaten zijn goed. Erg blij mee

Pluspunten

• makkelijk handteerbaar
  • oude lens blijft bruikbaar

Minpunten

• geen touchscreen

Rob 20-07-2016 Product half jaar in bezit

Gewoon degelijke camera die het verrassend goed doet bij hoge iso's

Ik heb deze camera als opvolger van mijn D7000 gekocht en ik heb daar geen moment spijt van gehad.
Op alle fronten doet deze camera het beduidend beter dan mijn vorige toestel (waar ik ook tevreden over was).
Doorslag om toch over te stappen zijn de veel ruimere mogelijkheden om bij hoge iso waarden te fotograferen, ik fotografeer veel in theater en dergelijke.
Ik heb zelfs enkele zeer acceptabele opnamen gemaakt met de 7200 bij 8000 iso!
Schaf daarbij goede objectieven aan en je maakt werkelijk echt mooie foto's met dit toestel.
Verder ligt hij goed in de hand en voelt bijzonder degelijk en solide aan.

Voor een amateurcamera is het geen koopje geweest alles bij elkaar (met kwaliteitsobjectieven) maar het plezier dat ik aan deze camera beleef maakt dat voor mij meer dan waard.
De objectieven die ik stapsgewijs aan het aanschaffen ben zijn trouwens geschikt voor de fullframe camera's van Nikon.
Tzt wil ik daar wel op overstappen, het glaswerk heb ik dan tenminste al.

Gigi 06-06-2016 Product paar weken in bezit

Op en top tevreden over deze camera!

Ze zeiden dat het niet verstandig was om met zn nieuwe en hoog gegrepen camera te beginnen. Onzin als je de handleiding leest weet je eigenlijk al heel veel. En al doende leert men. Wat een fijn toestel en wat een mooie foto's. Dat niet alleen zet ze met WIFI stand zo op mijn telefoon en deel ze met al mijn vrienden en de rest van de wereld. Je kan al veel dankzij alle opties op het toestel. Echt een aanrader!

Cyril 03-03-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben zelf begonnen met de D5100 . daar was ik erg tevreden over en ben ik nog steeds erg tevreden over. Maar deze is in veel opzichten stukken beter. Een van de grootste pluspunten vind ik is de bediening van het d7200 je kan bijna alles met knopen doen zonder dat je eindeloos in het menu moet werken . Twee geheugen slot,s en een erg sterken batterij. Geen draai scherm vind ik zelf ook lekkerder werken ik gebruikten in de drie jaar dat ik me d5100 had het draai scherm bijna nooit. Ik zelf vind het vaak eerde onhandig dan dat je er echt want aan heb. maar dat is natuurlijk mijn eigen meningen en ervaringen. De snelheid is ook prima van de D7200. maar wat ik al eerde aan gaf is de bedieningen van de D7200 is top . Tijdens het fotograferen ben je veel minder tijd kwijt om dat je bijna alles met bedingingen,s knopen kunt doen. en dat gemak had ik niet op de D5100 . En 51 zoek punten werkt ook erg prettig. Het is een pittige prijs deze d7200 maar je krijgt er een hoop voor terug . Ik zelf vind het dat waar voor je geld krijgt.