Nikon D5300 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm - Reviews

Filmen in full hd
Schermgrootte
3 inch

BvO 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima camera voor veelzijdig gebruik

Camera die voor (hobby) fotografen handig in gebruik is. veel mogelijkheden, maar makkelijk in gebruik en heeft een groot scherm en wifi.

copiusp 15-03-2014 Product maand in bezit

Na 10 jaar Canon EOS 300D was ik aan vervanging toe. Gekozen voor Nikon en dus de D5300.
Twee objectieven erbij aangeschaft, AF-S Nikor 18-55 1:3.5-5.6G en AF-S Nikor 55-300 1:45-5.6G ED. Qua sensor ben ik er natuurlijk gigantisch op vooruit gegaan dus tot nu toe schitterende plaatjes. De body is ook lekker licht en knoppen zitten logisch ingedeeld. Eventueel zijn functie's naar eigen smaak in te delen met de Fn knop.

Ik had vele verwachtingen van de GPS en WiFi functie. Ben zelfs daarvoor geswitched van Canon naar Nikon aangezien Canon maar niet met een camera op de proppen kwam met met name ingebouwde GPS functionaliteit. Beide functie's vallen mij erg tegen. Voor de rest een prima camera en natuurlijk al een enorme vooruitgang t.o.v 10 jaar oude camera.
GPS staat er ver naast scheelt af en toe echt honderden meter. WiFi is lastig te gebruiken. Werkt namelijk niet direct maar altijd via een Android en/of iOS telefoon.
Eerst eens uitgebreid gaan testen nu, daarna volgt wellicht een meer uitgebreide review