Canon EOS 1200D + EF-S 18-55mm - Reviews

Schermgrootte
3 inch

Charlotte 03-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Super camera!

Ik vind deze camera erg fijn. Hiervoor heb ik met de 1100D gefotografeerd, maar aangezien die erg langzaam werd en niet meer voldeed aan mijn eisen was ik toch op zoek naar iets anders. Ik fotografeer niet erg veel, en niet professioneel, dus ik wilde graag een instapcamera. Deze voldoet helemaal aan mijn eisen! Hij is snel en doet het gewoon goed. Mooie, heldere foto's. Ik fotografeer vaak paarden en daar is hij perfect voor, ik heb bijna nooit onscherpe foto's.

Pluspunten

• Snel
  • Mooie foto's
  • Prijs/kwaliteitverhouding

Frans 23-09-2016 Product paar weken in bezit

handig te bedienen

De canon eos 1200d is een handige camera.
je kan alle knoppen bedienen met je duim en wijsvinger.
De canon eos 1200d heeft veel verschillende modus mogelijkheden.

Pluspunten

• handig te bedienen
  • licht lekker in je hand

Tamar 05-07-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige camera

De camera is makkelijk in gebruik en maakt prachtige foto's. Zowel in automatische als manuele stand prima te gebruiker voor beginners en gevorderden.

m.vinken 30-05-2016 Product paar dagen in bezit

Zoals normaal bij Canon

Heerlijk camera met veel functies. Zeker voor de beginner een makkelijk te begrijpen camera. Resultaat is prima wat ik niet anders van Canon gewend ben.

bertp 02-08-2015 Product half jaar in bezit

Ik heb alleen de body van de 1200D gekocht omdat ik mijn Sigma 18-200 lens wilde blijven gebruiken. Na enkele honderden foto's ben ik tot de conclusie gekomen dat de Canon 1200D een prima camera is. In het begin vond ik de scherpte van de beelden niet optimaal maar dat heb ik verholpen door de foto's te bewerken met het gratis programma Photoscape. Het filmen gaat minder gemakkelijk omdat body en lens daar net te zwaar voor zijn. Kwaliteit van het filmen in Hd is goed.
Kortom een prima camera tegen een schappelijke prijs.

MarjanSt 21-07-2015 Product maand in bezit

Dit is mijn eerste spiegelreflexcamera.
De camera is heel gemakkelijk in te stellen, duidelijke uitleg. Kon er meteen mooie foto's mee maken.
Het 18-55 objectief is heel geschikt om binnen mooie lichte foto's te maken.

BarnET 26-11-2014 Product paar weken in bezit

5,6
Werk in een zaak en heb een paar weken kunnen proberen naast een Nikon D5100(in bezit) en Pentax k30. deze camera's zijn niet veel duurder omdat ze langer op de markt zijn.

Kwaliteit foto.
Canon is lui geweest. de sensor en processor zijn respectievelijk 5 en 6 jaar oud. en dat zie je als je hem naast de vergelijkbare nikon zet.

mogelijkheden.
Hij schiet maar 3 beelden per seconde. de competitie zit op 5-6.
dit is zeer handing voor sport. voeg daar het beperkte 9 punts af system bij op en hij is gewoon niet zo goed als de andere opties.

Daarnaast heeft hij geen WiFi wat we steeds vaker zien en kan je het niet later erbij kopen zoals bij bijvoorbeeld Nikon. Verder zit er gen interval timer op dus je kan geen timelapse maken uit de doos. terwijl dit weer bij de competitie wel mogelijk is.

gebruiksgemak.
hier had Canon makkelijk kunnen scoren met hun touchscreen. echter hebben ze deze hier niet gebruikt. het is een slecht laag resolutie scherm zonder touchscreen.Dat maakt je beelden beoordelen niet makkelijker Nikon heeft geen touch maar wel een hoger kwaliteit scherm met 2 keer zoveel beeldpunten.

vormgeving
Standard plastic beginners camera. niks meer niks minder. voldoende maar niet meer dan dat.

degelijkheid.
geen problemen gehad. maar de plastic body gaf me zeker niet het vertrouwen van de Pentax K30. die voelt gewoon een stuk degelijker aan en is ook spatwaterdicht

conclusie.
Koop deze camera niet. Er staat misschien Canon op maar het is gewoon niet de kwaliteit Dslr doe je van z'n groot merk mag verwachten. Nikon bied gewoon meer waar voor je geld in dit segment. Verder zijn de diverse system camera's een stuk gebruiks vriendelijker. omdat je direct ziet wat je doet op je scherm of in de zoeker. daarnaast hebben deze modernere sensoren wat de beeldkwaliteit bevorderd

ik-kies-keurig 12-10-2014 Product maand in bezit

Hij is echt een super goede camera .
alleen jammer dat ie niet draadloos kan worden bediend met een afstandsbediening.

delano3006 23-08-2014 Product paar dagen in bezit

Het is een super goede camera, en zeker in licht omstandigheden, in het donker is het ook ruim voldoende. Alleen even een tip voor in het donker:
- Zet je Iso Waarde op 1600, dan is de kwaliteit het best
- Sluitingstijd op 1/30.
- Diafragma op het laagste punt
- En de camera natuurlijk op de M mode.
Dan is het naar mijn mening het beste tot nu toe!
Ik ben iemand die liever geen flitser gebruik, als je dat liever heb in het donker hoef je denk geen instellingen te gebruiken.
Maar voor een beginner en de prijs, is het een super toffe camera!
Stay awesome :D

Thomas de Kievit 13-06-2014 Product paar weken in bezit

Volgens Canon een instapcamera, maar voor de amateur die net iets meer wil doen is het een geweldige camera met genoeg mogelijkheden en een goede kwaliteits prijsverhouding.
Ben er zeer tevreden over