Dali Zensor 5 - Reviews

Aanbevolen max. vermogen
Kleuren
zwart

thijskl 09-01-2013 Product half jaar in bezit

Heb deze speakers nu iets meer dan een half jaar in gebruik en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.
Ik kom zelf van een bose 2.1 setje en moet zeggen wat een verschil. De speakers klinken goed bij zowel hard als zacht geluid.

dekkersp 14-01-2013

Hoe is de bass-weergave van de Zensor 5? Is een subwoofer noodzakelijk voor allround gebruik (muziek en film)?

thijskl 26-02-2013

Ben onlangs verhuist en heb mijn subwoofer nog niet aangesloten en moet eerlijk zeggen dat het erg goed gaat zonder! Muziek is zeker te doen zonder sub, af en toe met een film zou een sub goed/fijn zijn maar de sub die uit de dali's komt vind ik verbazingwekkend goed.

Caspervc 12-09-2012 Product maand in bezit

Heerlijke speakers, wat een goed geluid uit zo'n smalle kast! Een verademing tov mijn 7 jaar oude Dali's.
Ook in vergelijking met andere merken een goed, vol geluid. Mist hier en daar wat bas, maar in deze prijsklasse imo een topper!

Arnie68 21-10-2012

Beste Caspervc,
welke Dali speakers had je hiervoor? Uit de Concept serie? Ik zelf heb de Concept 6, en ben er eigenlijk nog best tevreden over, maar ben al aan het orienteren....

JCAS 28-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Na de aankoop van een ander huis was er ineens ruimte voor een dedicated homecinema-ruimte. Deze ruimte was wel kleiner dan de vorige woonkamer, m`n oude 5.1 setup met 4 volwaardige vloerstaanders was een beetje overkill.
Eerst een shortlist gemaakt (Dali Zensor, Monitor Audio BX, Tannoy Mercury en Wharfdale Diamond)en uiteindelijk de Dali`s, MA en de Tannoy`s naast elkaar kunnen beluisteren in 1 zaak (Iear). De Tannoy`s vielen al snel af, m`n oude vloerstaanders klonken beter en IRL vond ik ze wat goedkoop aandoen.

Hoewel de MA`s eigenlijk favoriet waren door alle positieve reviews en hun looks, spraken de Dali`s voor zich. Ze presenteerden zich daar opener, muzikaler en voller (op dezelfde versterker en naast elkaar). De MA`s klonken op een of andere manier een beetje dunner, koeler en klinischer, bijna afstandelijk.
Uiteindelijk heb ik een komplete set besteld: 2x Zensor 5, 2x Zensor 1 en de Zensor Vokal. Alleen de sub niet, dat is een SVS SB2000 geworden.

De Zensor 5 in stereo zijn geweldig. Ze hadden wel wat inspeeltijd nodig (boekje zegt 100uur)voordat het in de buurt kwam zoals het in de winkel klonk. Het stereobeeld is nu breed, gedetailleerd en goed in balans. Gewoon lekker vol en muzikaal zonder modderig te klinken. Bij films ook erg goed, al zal het ongetwijfeld helpen dat de gehele setup van dezelfde serie is.

Voor het geld is er wat mij betreft op dit moment geen betere, al blijft dat natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak* ;)

*icm een Denon receiver

LA-384 30-07-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb sinds enkele maanden mijn eigen stekkie, en wilde er al vanaf het begin een mooi home-cinema systeem plaatsen.

Mijn gevoel zei dat ik weg moest blijven van de all-in-one systemen van enkele reguliere merken. Ik ben dus op zoek gegaan naar een mooi (instap) hifi-systeem.

Na heel wat zoeken op verschillende sites kwam ik uit bij Dali. Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar volgens de vele reviews moest het een topper zijn.

Ik heb momenteel 2 dali zensor 5 speakers naast mijn tv staan, en ik heb er absoluut geen spijt van. Het geeft een luxe uitstraling en de geluidsweergave is subliem. Er is geen enkele toon overheersend aanwezig en zelfs de bassweergave is naar mijn idee perfect. Aanvankelijk wilde ik een losse sub erbij kopen, maar daar zie ik nu toch maar vanaf.

Over een tijdje wil ik het systeem gaan uitbreiden met de zensor vokal en twee zensor 1 (volgens velen dé beste speaker wat betreft prijs/kwaliteit). Misschien ga ik zelfs zo ver om deze speakers ook elders in huis te plaatsen.

Ik heb geen ervaring met andere hifi speakers, maar ik ben er van overtuigd dat ik met Dali geen miskoop kan begaan.

P. van der Put 04-05-2012 Product paar weken in bezit

Ik had de Dali 1 Zensor al in bezit en deze relatief kleine speakers geven al een formidabel geluid.
Deze Dali 5 serie, zijn qua afmetingen even breed als de Dali 1, iets dieper en uiteraard hoger. schitterend afgewerkt Onder de voet kun je naar keuze viltjes plakken of op bijgeleverde spikes zetten. De speaker heeft een mooie niet overheersende laagweergave en heldere hoge tonen zonder scherp te zijn.
Laat ze wel een weekje rustig inspelen, dit komt de geluidkwaliteit zeker ten goede.