Klipsch RP-160M - Reviews

Plaatsing
tafelblad/boekenplank
Nominaal vermogen (rms)

Lajosse 26-03-2016 Product paar weken in bezit

Heel goede set luidsprekers!...Kippenvel!

Mooi degelijk gebouwde houten kasten, mooie look, ik heb gekozen voor kersen kleur (zwart is er ook). Vergulde aansluitingen. De druk-luchtpoort bevind zich aan de achterkant. 2 sterke magneetjes houden de front-plaat goed vast. De tweeter heeft een goede ruime afstraling. De magneten van de Tweeter en Mid/Laag zitten mooi op één lijn waardoor er geen fase verschuiving optreed. Daardoor klinkt het geluid ook niet vermoeiend. Ik denk wel dat het laagste geluid toch wel lager gaat dan het bescheiden opgegeven 45 Hz vervormd niet bij een flink volume Middengebied klinkt overtuigend duidelijk en net als het hoog loep zuiver. 95 dB is lekker gevoellig ook prima voor aansluiten op een electr.piano (hier in de hobby kamer) Totaal geen vorming over het gehele geluidspectrum alles klopt bij deze speakers. Klassiek, Pop of Dance...dit setje is een alles-kunner! Bij de CD van Sting is deze heel duidelijk in het stereo beeld te plaatsen, ook bij een klassieke CD...alle instrumenten duidelijk aanwezig. Ik heb hier nog een (dure) set Canton speakers staan (van 88 dB) in de woonkamer....nou het geluid van deze Klipsch speaker set misstaat absoluut niet! Dit setje Is absoluut een aanrader! Het geld zeker meer dan waard! (ik ga nu sparen voor een duurdere set voor in de woonkamer...t'ja dat krijg je ervan...) Voor de luidspreker bouwhobbyisen onder ons nog een paar tips: binnen-behuizing refex demping: schapenwol matten in de boxen plaatsen en trim de basreflex pijp met een toongererator, ik vermoed dat woofer zelfs nog iets lager kan.

AudioJan1970 01-07-2015 Product paar weken in bezit

Deze set 14 dagen op proef gehad om in mijn huis te testen.
Het eerste wat je zegt is zo wat een helderheid.
Het mid en laag is zeer mooi in balans en deze set gaat redelijk diep door in het laag.
Ik vind het echt een speaker van, je vind het goed of je vind het niks.
Omdat ik B&W gewend ben met het zachte en niet vermoeiend hoog vind ik de klipsch te veel op me af komen.
Na een paar uur luisteren heb ik het wel gehad.
Het geluid is zeker niet slecht maar je moet er van houden.
Daarom raad ik aan om met de winkel af te spreken om ze zeker een paar dagen thuis te mogen testen.

De afwerking is gewoon super mooi.

Duurzaamheid kan ik niet weten omdat ik ze niet lang gehad heb.