Teufel Ultima 40 Mk2 - Reviews

Aantal speakerunits
Aanbevolen max. vermogen

dijkstra205 02-09-2016 Product paar weken in bezit

Verrassende speakers

Zeven weken geleden speakers ontvangen en aangesloten op een Marantz PM 7001. Ik had sinds 31 jaar een paar boxen van het merk Dantax MC402, welke mij zeer goed bevielen. Maar na zo'n lange tijd wil je wel eens wat anders. Ze zagen er niet meer uit. De nieuwe werden zeer snel geleverd. Het eerste geluid stelde me niet teleur, integendeel: ondanks dat ze nog "ingespeeld" moesten worden was het geluid verrassend mooi en werd na verloop van tijd nog mooier. De basweergave is erg mooi, bij sommige muziekpassages voel je de trilling. De hoge tonen komen goed tot hun recht, zonder schel te zijn. Ook de middentonen zijn erg prettig. De speakers en ook bovengenoemde versterker zijn voorzien van bi-wiring. Voor mij is dat niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat de weergave daardoor nog beter wordt. Het stereobeeld is ook prima. Kortom, ik ben dan ook dik tevreden.Ik begrijp de subjectiviteit van dit verhaal.
Ondanks m'n 69 jaar oude oren: "TOPPIE".

Pluspunten

• Geluid
  • vormgeving
  • prijs/kwaliteit
  • zien er degelijk uit

Minpunten

Frank 15-08-2016 Product paar dagen in bezit

New meets old !

New: Teufel 40 mk2 luidsprekers. Old: Versterker Denon PMA 1060 met gemodificeerde Rotel cd speler.Van de Hul bekabeling.De luidsprekers nu 1 week in bezit : wat een geluid !Bijna onvoorstelbaar voor dat geld.

Minpunten

A Wentink 03-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Ultima 40 Mk2 / T300 MK2

gelijk bij aanschaf een erg goed geluid. NA diverse uren "warm "lopen wordt het geluid alleen maar beter. Deze speakers leveren een breed geluid zowel als het geluid zacht staat en bij buren tergend volume :) Ik gebruik deze speakers als front speakers.Ik heb deze speakers gekocht met een subwoofer maar de speakers zelf leveren alleen ook voldoende bass. Als back-speakers gebruik ik de T300 MK2, ondanks dat dit 2-weg speakers zijn is het geluid hiervan ook erg goed. De speakers zijn aangesloten op de marantz SR6007.

Martin Sint Jansklooster 01-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top speakers

Aangesloten op mn Arcam A85 versterker. Wat een geweldig geluid. Vooral laag is top. Ik mis nog wat hoog in vergelijk met mijn AudioPhysic Spark3 speakers maar ik hoop dat dat na een tijd spelen beter zal worden. Voor dit geld is het absoluut een top speaker die zich niet hoeft te schamen voor de "grote jongens".

Kieskeuringe1991 04-02-2016 Product maand in bezit

na 6,5 week eindelijk 100% overtuigd! de juiste handmatige instellingen via een equalizer op de denon x2200.(ik ben nogal kritisch)
voorheen bekend met de oudere series van B&W.
Nu de overstap naar Teufel en ik kan niet anders zeggen dan TOP!
Prijs kwaliteit is gewoon een dikke 10 als je het mij vraagt!

Wij vonden de grote van de center alleen wel even wennen.. maar als je een film aan zet, dan ben je dat al weer heel snel vergeten..
want de 5.1 presteert ook perfect!

Apex 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

Voor iedereen die nog twijfelt,

Heb deze speakers enkel op review gekocht dus niet wetende hoe deze klinkt. Ik kan enkel dit zeggen de speakers zijn van een klasse die bv. de monitor bronze reeks als amateurmateriaal laat lijken. echte aanrader voor dit bedrag dus NIET twijfelen. Heb de speakers op zowel een oude versterker Pioneer vsx-827k als een NAD T758 amp getest en moet zeggen de speakers hebben zeker genoeg met een low lvl amp, eerlijkheid dwingt me om te zeggen dat de NAD T758 de speakers een nog mooiere detail geeft wat het geluid zeer crisp maakt.
Afwerking vlekkeloos en stijlvol. Ook heb ik de spikes en bananenstekker van Teufel gekocht echt een aanrader! Dus wie twijfelt als ik deed niet doen probeer ze uit je zal merken dat je ze nooit meer weg wil. Bedankt Teufel bijkomende aankoop volgt voor 5.1 set te maken!

Teun Haarlem 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

Speakers net binnen. Direct al het wow-gevoel. Ze zijn meteen beste vriendjes geworden met mijn 15 jaar oude Vincent 2 x 35 watt Class A versterker met buizen voorversterking. Wat een geniale combi! Enorm schoon geluid, breed podium. Nu al, terwijl ze pas een paar uur gespeeld hebben. Alle lof naar Berlijn!
Heb geluisterd naar B&W, Dali enz. van 5 keer zo duur, maar dat was het net niet. Voor mijn oren en in mijn huis is dit het zeker wel. En voor dat geld......

michel 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Net binnen, was wel ff spannend. Maar ben in deze korte tijd al zeer tevreden. Alle soorten muziek en film geluid / muziek komen goed tot hun recht.
Goede kwaliteit cq afwerking. Top geluid kwa lage, midden en hoge tonen. Kortom zeer tevreden met deze speakers van Teufel. Een echte aanrader.

Richard 24-10-2015 Product paar dagen in bezit

Waanzinnig snelle levering.Top.Grandioos verpakt.
Top zuil in alle opzichten.Perfect produkt.
Wit met zwart mooie kleuren combinatie.

Deefzeeduke 19-10-2015 Product half jaar in bezit

6,3
In april wilde ik mezelf eens trakteren op een leuk verjaardagscadeau. Een set Teufel Ultima 40 Mk2 zou het worden. Eigenlijk was het een "emo-aankoop" , aangezien ik het namelijk opvallend vond, dat er maar een beperkt aantal verouderde (nogal subjectieve) reviews op het net te lezen waren. Mijn "oude" speakers , een set Final 90I elektostaten met S220 sub kon ik verkopen, dus er moest wel iets nieuws komen. Het afscheid van mijn oude set was eigenlijk alleen maar vanwege het feit, dat ik het volume niet erg hoog kon zetten zonder geknetter te horen.
Qua geluid ben ik erg enorm fan van elektrostaten geworden, alleen de prijs en duurzaamheid zijn niet in verhouding. Vandaar maar over op de Ultima 40 Mk2. Aangezien ik geen fortuin wilde uitgeven aan bijvoorbeeld een set Bowers&Wilkins CM10, dacht ik een slimme koop te doen om voor 400eu een set potente luidsprekers aan te schaffen.
Ik heb het verkeerd gedacht.. Achteraf klagen is misschien makkelijk, zeker gezien de 12 weken speeltijd die je van Teufel krijgt, maar ik had beter niets kunnen kopen, dan mezelf de gehele tijd te ergeren aan een net niet geluid.
Als ik de alle reviews nalees van de Ultima 40 Mk2, bekruipt mij het gevoel dat eea rooskleuriger is weergegeven.
Aangestuurd door een NAD Viso two heb ik genoeg peut om de luidsprekers voort te stuwen.

Ikzelf vind het geluid erg mank en los. De veelgeprezen bass is weggemoffeld onder het geluidstapijt dat uit de Teufels klinkt.
Als ik de eerste dag "Thousands years" van Sting opzet, schrik ik gewoonweg. Op mijn vorige set dreunde je vanaf de eerste seconde de kamer uit met het dreigende intro van lage tonen.
Bij de Teufel.. Niets(!) Geen lage tonen, geen gedreun. Ik dacht in het begin, de boxen moeten nog ingespeeld worden, maar helaas, Valse hoop.
Ook de scherpe drums van Vinnie Colaiuta vallen weg van de voorgrond, en verzuipen in de brei van de Ultima's. Ik mis gewoonweg onderscheid in de verschillende tonen/frequenties.Ook de wat oudere opnames van "Ghost in the machine" van The Police, missen het authentieke, pure geluid wat het drietal zo bekend maakte. De drums van Copeland blijft niet rechtop staan, en de Fender-bass van Sting klinkt wollig.
Mahler's 9e symphonie bijvoorbeeld, komt niet dramatisch genoeg uit de verf. Wederom zijn de lage tonen nauwelijks aansprekend en blijft het totaalbeeld ondermaats.
Alleen bij Paul Simon's Graceland krijg ik een ietwat warmer gevoel. De vocale wonderstukken uitgevoerd Diamonds on the soles of her shoes en Homeless, uitgevoerd door Ladysmith Black Mambazo blijven wel overeind staan in helderheid en kracht.
Al moet ik dan toch eerlijksheidshalve toegeven, dat ik meer onder de indruk ben van de nummers op zichzelf, dan van de Teufels.

Eindconclusie: Het zou wat te makkelijk zijn om te zeggen: "Wat verwacht je dan voor 400eu". Ik trate in de goede marketing en baal de komende jaren stilletjes van deze luidsprekers, want ik geloof wel dat ze erg duurzaam zijn.. jammer genoeg.

Remon34 23-07-2015 Product paar weken in bezit

Ongelooflijk geluid! En wat een super mooie luidsprekers. Ik had eerst de 2 zuilluidsprekers besteld,maar kwam er al snel achter dat ik de hele set compleet wou hebben. Normaal heb je pech als je alles niet in 1x besteld,maar niet bij Teufel,ze hebben me alsnog een mooie prijs aangeboden voor het resterende gedeelte van de set. En alles super keurig netjes afgehandeld! Maar wat een power in die speakers! Hiervoor had ik een 5,1 set van Pioneer,....niet te vergelijken..echt niet! Niets dan lof dus over Teufel!!

kohni 15-04-2015 Product half jaar in bezit

Normaal gesproken ben ik niet een persoon om snel een review over een aangekocht product te plaatsen. Alleen voor de Teufel Ultima 40 MK2 maak ik een uitzondering want na een half jaar heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Een geweldige geluidskwaliteit en daarbij ook nog eens een lust voor het oog! Alles wordt goed verpakt geleverd en ik kan dan werkelijk niks negatiefs bedenken. Mijn verwachtingen werden volledig overtroffen voor een hele redelijke prijs. Twijfel niet langer over de aanschaf van de Ultima 40 MK2, want deze speakers zorgen voor een volledig nieuwe geluidsbeleving. Je zult er geen spijt van krijgen.

Arrowhead 30-03-2015 Product maand in bezit

Enige jaren terug heb ik mijn Millon zuilen verkocht daar in de kamer surround de voorkeur had en ik muziek ook in mijn homestudio over mijn Adam speakers beluisteren kon, incl room correctie...dus zeer neutrale weergave. Ben dus wel enigzins verwend.

Ik heb deze speakers begin februari bestelt omdat ik toch ook in de huiskamer weer goede audio wilde. Uitgeprobeerd en na 3 weken tot de conclusie gekomen dat het op zich prima speakers zijn maar dat de dreunende basweergave veel te sterk is voor mijn situatie en smaak. Pluspunten zijn vooral de ruimtelijkheid (3D stagesound) en redelijk neutrale weergave. Vooral open en goed opgenomen muziek (denk aan Al Dimeola of Mike Stern en sommige songs van George Duke) doen ze het goed maar bij drukkere (hard)rock muziek wordt het gauw wat rommelig op hoger volume.

Dus toch maar teruggestuurd en blijf ik luisteren in mijn studiootje.

Note: let er wel op dat als je de boxen na 14 dagen terug stuurt je alleen het bedrag van de boxen terug krijgt en niet de verzendkosten (29,99 euro). Dit staat overigens nergens duidelijk vermeld.

Philman 28-03-2015 Product half jaar in bezit

Na de bestelling werden de speakers na twee dagen keurig verpakt geleverd. De Courier is er speciaal dezelfde dag nog een keer voor teruggekomen na al eerst aan de deur geweest te zijn. Na het aansluiten even testen, Top geluid! Wat een verademing. Heerlijk volle bas prachtige verdeling over het volledige bereik. Voor deze prijs. Ook nu is het iedere keer weer een lust voor het oor om even het volume open te zetten. Heerlijk :)

D.Beljan 05-02-2015 Product kwartaal in bezit

Beste Teufel en potentiële klanten,

Wat betreft aankoop proces , was perfect , alles op afgesproken tijd.
Speakers hebben een zeer mooi design. Ik heb besteld de witte kleur.
Past net zo goed als zwart bij woonkamer meubel.
Speakers zijn aangesloten op Pioneer VSX 920-K. Wat betreft afstellingen op versterker zelf, heb ik niks aan gedaan. Het eerste indruk was - klinkt goed, maar ik wist dat speakers moeten ingespeld worden. Ik heb elke dag intensief geluisterd naar music, en elke dag klink beter en beter. Natuurlijk kwaliteit wan geluid hangt af van de bron. So hoge kwaliteit audio file- digitaal of hoge segment platen speller levert uitstekend geluid.
Nu ben ik met alle plezier eigenaar van Ultima MK -40.
Absolute aanrader, prijs is top , kwaliteit is top.

Teufel
Bedankt voor zo mooie product.
Vriendelijke groeten
D.Beljan

TOTAALFOTOGRAFIE 21-01-2015 Product kwartaal in bezit

Voor de prijs een zeer indrukwekkende set! Natuurlijk zijn er betere speakers maar niet in deze prijsklasse!

Ik gebruik de mk2 icm de nieuwe Marantz PM7005 stereo versterker en een Technics SL 1200 platenspeler met een Tonar Banana Naald. Het geluid is werkelijk indrukwekkend! Zeer zuiver, warm en naast de goede hoge tonen ook perfecte midtonen en zoals anderen ook aangegeven hebben een diepe bass. De combinatie met de pm7005 is perfect. Met de marantz pm6005 haal je niet het maximale eruit.

Zelf luister ik alleen reggae platen. De bass is diep en zuiver. En dan ben ik een subwoofer gewend. Deze komt er voorlopig nog niet!

Ook niet onbelangrijk, ik heb de witte variant en die ziet er prachtig uit!

Zeker een aanrader en geschikt voor zware versterkers!!!

Bart Verm 04-12-2014 Product paar dagen in bezit

Ik deed nu ruim 15 jaar met mijn Mission 702 boxen en was aan iets nieuws toe. Mijn eerste ervaring met Teufel was met de in ear-koptelefoon, waar ik erg enthousiast over ben. Daarna was mijn nieuwsgierigheid gewerkt in dit merk. Tijdens mijn bezoek aan Berlijn begin november de winkel bezocht en deze boxen i.c.m. met andere speakers van Teufel beluisterd en ik was erg onder de indruk. Nu heb ik ze een paar dagen in huis (besteld tezamen met nieuwe bekabeling en spikes) en ik ben er totnutoe erg over te spreken. Ongeacht de muzieksoort klinken ze erg goed. Ook als onderdeel van mijn surroundset volstaan ze uitstekend.

ArnhemZuid 28-11-2014 Product half jaar in bezit

Solide en erg mooie speakers. Bereik is perfect!

Speakers werden snel geleverd en waren zeer goed ingepakt. De prijs van deze speakers is meer dan concurrerend.

fmleeman 27-11-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer snelle levering (in twee dagen) en keurig verpakt.
En dan luisteren, gespannen zet in de receiver (een Hartmann cardon) aan. Verrassing veel meer bas dan ik had verwacht, ik was Bose acoustimass-2 gewend. Die heeft toch een aardige bas.
Maar verder een mooi strak en vlak geluid. Zoals beloofd echt wel geschikt van Bach tot Queen.
Ben nog lang niet uitgeluisterd maar verwacht een goede koop te hebben gedaan.

Flip1950 27-09-2014 Product paar dagen in bezit

Snelle levering, goede verpakking en een verrassing direct al bij het aansluiten.
Evenwichtig en een goede rustige basweergave mooi midden en sprankelend hoog.
Goede combinatie met m'n marantz pm 8000. Zelfs op klasse A 2x20 W meer dan voldoende vermogen.
Soms is het nodig om m'n subwoofer in het allerlaagste segment 40hz en lager, zachtjes te laten meespelen. Ze zijn nog niet ingespeeld, maar ik ben nu al tevreden.
Voor het geld een geweldige speaker. Flip