LG SH6 - Reviews

Optische ingang

8,1

Testicide 15-11-2016 Product paar weken in bezit

Alleen maar BASS!

Bij binnenkomst van het pakket kon ik mijn ogen niet geloven over het feit hoe groot de soundbar daadwerkelijk is: ruim 1.60! Ik moest in mijn kast dus even wat plek vrijmaken zodat de soundbar goed tot zijn recht komt qua geluid. Ik verwachtte een plat geluid, maar ik was verbaasd over de hoeveelheid bass die erin zat. Aan de ene kant positief, aan de andere kant belde de bovenbuurman meteen op om te vragen of het wat zachter kon; zijn katten waren op hun zij gaan liggen van de bass!
Als eerste de bar aangesloten aan de TV. Het geeft een extra dimensie, maar qua uiterlijk heb je ook een enorme TV nodig, waardoor de soundbar tot zijn recht komt (nu heb ik een mini TV vergeleken met het geluid wat eruit komt). Over bluetooth en wifi heb je verschrikkelijk veel kwaliteitsverlies. Via HDMI en directe aansluiting is er een redelijk goed geluid; de bass overheerst helaas alles en is minimaal weg te draaien. Zet het geluid wat harder en je hebt een topgeluid, boze buren en een probleem met je trommelvliezen. De hoge tonen zijn ver te zoeken bij dit product!

Pluspunten

• maakt een mooi vol geluid
  • makkelijk te connecten op wifi/bluetooth

Minpunten

• Groot en log
  • enorm veel BASS!

Ben 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Groot apparaat, maar ook groots geluid!

De Soundbar van LG is een enorm apparaat, waarvoor je wel ruimte dient te hebben bij of rondom je televisie. Uiteraard alleen wanneer je hem primair voor de televisie hebt aangeschaft. Als hij is aangesloten via de optische kabel werkt hij bijna synchroon met de televisie. Persoonlijk vind ik dit prettig, maar ik kan me voorstellen dat je dit ook irritant kan gaan vinden. De Soundbar geeft ondanks de afwezigheid van een subwoofer een mooi laag en helder geluid. Ideaal voor het spelen van games en het kijken van films! Bij normale televisie (Eenvandaag, Journaal, etc) zetten wij de Soundbar uit, omdat je dan "moe" wordt van het geluid. Aanrader? jazeker! Wennen, ja dat ook!

Pluspunten

• Mooi helder geluid
  • Direct gebruiksklaar
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Erg groot

GeBe 17-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prima soundbar

Momenteel deze soundbar een week in gebruik. Allereerst is het formaat behoorlijk groot, er ligt een serieuze jongen bij mij op de dressoir. Misschien als je hem ophangt (beugeltjes bijgesloten) is het wat minder opvallend, maar daar is bij mij geen mogelijkheid voor.
Kort samengevat: Het geluid is gewoon goed. Bij het gewoon televisie kijken heb je er niet zo veel erg in maar bij muziek en films komt het geluid goed tot leven. Met name de lagere tonen hoor je goed, de hogere tonen hadden van mij iets helderder gemogen. Mogelijk kan ik hier nog wat mee doen.
De installatie is eenvoudig. Omdat ik een LG televisie heb helemaal, want hij kan gewoon via bluetooth gekoppeld worden, lekker makkelijk. Uiteraard zit er ook een HDMI en optische mogelijkheid op. Prima soundbar, maar oogt wel aanwezig.

Pluspunten

• Geluid
  • installatie

Minpunten

• Oogt groot

Paul 20-09-2016 Product paar dagen in bezit

Nu al tevreden

Heb de soundbar nu een tijdje en ben nu al tevreden. Tijdens het openen van de verpakking waren alle onderdelen netjes apart en overzichtelijk verpakt, en tevens een schema met de juiste maat voor het eventueel ophangen. Aansluiten is heel eenvoudig door middel van bijgeleverde optische kabel, en eventueel met de HDMI kabel. Het geluid wat eruit komt is heel vol en diep van klank. Met de ethernet aansluiting is de sounbar ook te bedienen met je smartphone of tablet, of muziek hiervan te streamen naar je soudbar. De afmeting is wat aan de grote kant waardoor hij duidelijk zichtbaar blijft. zet het geluid van je tv uit want anders gaat het galmen.

Pluspunten

• Makkelijke aansluiting
  • Bediening met smartphone
  • Schema voor ophangen
  • Mooi vol geluid

Minpunten

• Had iets platter gemogen
  • Wifi verbinding moeilijk
  • Galmt met TV Geluid aan

Peter 19-09-2016 Product paar dagen in bezit

Doet wat het beloofd

Ik heb deze LG soundbar nu een week in huis,en aangezien ik de tv en audio van LG heb, heb ik deze gehaald ivm compatibel met de andere producten.
Het aansluiten gaat uitermate simpel, ben een 5,1 set gewent maar deze soundbar haalt bijna het zelfde niveau,
Na een week bevalt mij dit product prima!

Pluspunten

• Sound
  • Gebruikersgemak

Miranda 19-09-2016 Product paar weken in bezit

Soundbar LG SH

Sinds een week de soundbar van LGin huis, het is een mooi product, een minpunt vind ik wel dat hij aan de forse kant is, zet je hem op je dressoir dan neemt hij veel ruimte in beslag, wil je hem onder je tv hangen dan moet je wel een grote tv hebben zodat deze er netjes onder past.
Het geluid is gewoonweg super! de muziek komt zeer mooi door.
De bediening van de afstandsbediening is erg makkelijk.
Het fijne van het aansluiten is dat deze zowel met een optische kabel als met een hdmi aansluiting aangesloten kan worden, dus bijna iedereen kan hem aansluiten.
Zet wel je geluid van de tv uit anders galmt het geluid en dat is niet mooi.
Kortom al met al een super apparaat en ik beveel hem zeker aan.

Pluspunten

• goed geluid
  • makkelijke bediening

Minpunten

• erg fors

Henk 19-08-2016 Product paar weken in bezit

Soundbar met goed geluid

Het geluid van deze soundbar is perfect. Wel het geluid van je tv uitzetten, want anders zit er een echo in. Het formaat is wel aan forse kant.
Hij is wel erg gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. Bovenal een goede soundbar.

Pluspunten

• goed geluid
  • Simpele bediening

Minpunten

• Erg groot

Ron 16-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prima soundbar

Een goede soundbar die makkelijk is aan te sluiten. Simpele bediening. Geeft een voller geluid dan de tv (samsung).

Pluspunten

• Vol geluid
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Simpele bediening