Philips B5/12 - Reviews

Subwoofer plaatsing
los
Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen

Beoordeling op basis van 82 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Landgraver 08-09-2017

Brandgevaarlijk

Sinds bijna 1 jaar was ik een redelijk tevreden gebruiker van de Fidelio B5. De surround eigenschappen vond ik best wel tegenvallen, maar natuurlijk altijd veel beter dan het geluid van de TV. Twee dagen geleden ontstond echter spontaan brand in één van de afneembare speakers en zit ik met een behoorlijke schade opgescheept. e soundbar is onherstelbaar beschadigd. Net als mijn Samsung TV en de kast waarop hij stond. De poetsploeg is net klaar met het opruimen van alle roetschade. Voor mij nooit en te nooit meer een Fedilio. Dat staat wel vast.

bas 15-07-2017 Product paar dagen in bezit

super geluid

We hebben verschillende soundbars gehoort met een goede kwaliteit maar eentje kon echt surround gebruikt worden, door het afkoppelen van de buitenste speakers en deze achter je te plaatsen krijg je echt surround.
Verschillende standen op de afstandsbediening maakt het mogelijk om snel te navigeren van muziek naar movie naar bluethoot. De buitenste speakers kun je ook instellen als BT speaker voor je mobiel. Zeker een aanrader.

Pluspunten

• makkelijk te instaleren
  • goed geluid
  • bluethoot
  • afzonderlijke speakers voor surround
  • BT in de afzonderlijke speakers

Minpunten

• kon er geen vinden

Heeft een houdbaarheid van 3 jaar 30-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Te weinig kwaliteit voor de prijs

Ik was waarschijnlijk 1 van de eerste klanten die de Fidelio kocht. Het design was mooi en de boxen waren draadloos en makkelijk te verplaatsen. Helaas had het apparaat al direct kinderziektes. Tijdens reclame blokken viel het geluid weg en na 2 jaar hield de middelste box ermee op.
Eindstand: na 2,5 jaar heb ik 750,- uitgegeven en doet de soundbar het niet meer.
In mijn ogen is dit te duur voor wat je ervan verwacht.

Philips Sound 05-04-2017

Geachte Heeft een houdbaarheid van 3 jaar,

Hartelijk dank voor het schrijven van uw beoordeling op deze website. We zijn blij te lezen dat u altijd zo tevreden was met uw Fidelio B5. Graag stellen we u een aantal tips voor om de levensduur van uw Soundbar mogelijk te verlengen.

1) Haal de Fidelio gedurende twee minuten van het stroom.
2) Doe een reset door in de AUX-modus binnen drie seconden in deze volgorde op Volume-, BASS – en TREBLE – op de afstandsbediening te drukken.
3) Doe een software update. Deze is te downloaden op http://philips.to/2oBz3XQ alsmede de installatie-instructies.

Heeft u nog vragen of biedt bovenstaande onverhoopt geen soelaas? Neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zijn bereikbaar via telefoon en (gratis) via e-mail, chat, Facebook en Twitter. Gaat u naar http://philips.to/1JPX4fL en kies voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio.

Pascal
Philips Sound Team

Robert 10-04-2017

Beste Pascal,

Ik kan in mijn review nergens lezen dat ik altijd zo tevreden ben geweest met de Fidelio. Ik heb aangegeven dat het geinvesteerde geld het niet waard als ik kijk naar prijs kwaliteit verhouding.

Mvg

Robert van Opmeer

Gerrit 18-09-2016 Product paar maanden in bezit

Nog steeds prima

Kraakhelder en goed geluid, zowel voor muziek als voor films. Ik heb de B5 via de ARC aansluiting op de TV aangesloten. Eerder had ik een alles in één apparaat, met tuner en blue ray player, nu heb ik een losse blue ray player op de TV aangesloten en waren mij TV HDMI poorten op. Daarom Apple tv via de HDMI poort van de B5 er nog bij aangesloten. Werkt perfect. Radio kun je luisteren via een app op je smartphone of tablet. Verbinding via Bluetooth loopt perfect.

Pluspunten

• Geluid is perfect
  • Vormgeving
  • HDMI poorten
  • Draadloze speakers
  • Eenvoudig aan te sluiten

Minpunten

• Eèh

Ibo 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Philips B5/12 Fidelio Soundbar

9,4
Super Geluid,
makkelijk in gebruik...

ik had eerst sony Sony BDV-N5200W 5.1 aangeschaft na nieuw defect uit de doos en 2e met meerdere problemen ben ik toch naar iets duurdere variant gegaan..het is Geen 5.1 >>> 4.1 maar vind als 5.1 klinken:) nadat ik vergeleken heb met Sony
Totaal geen spijt van..

Geen kabel problemen en externe draadloos kastje..

ingesteld op mijn logitech afstandbediening, gaat samen met mijn tv aan en uit...
Aanrader mensen!! don't miss it

rscot49 17-06-2015 Product paar weken in bezit

Er komt een voor ons prachtig geluid uit de soundbar.
Stereo radio via een setup box (Humax) speelt ook goed geluid af.
Een echte aanrader, boven verwachting

Misja1977 18-05-2015 Product paar weken in bezit

Een geweldig systeem! HEt feit dat je zo'n strak ontwerp gecombineerd hebt met zo'n goed geluid en daarnaast nog de mogelijkheid om je soundbar om te toveren in een 4.1 geluidssysteem! Dat is geweldig en tot nu toe uniek!

sjoerd_1970 01-09-2016 Product paar maanden in bezit

Mooie vormgeving, goed geluid, geen surround met chromecast

Mooi vormgegveen soundbar / surroundset, al had de afwerking (plastic) wel iets mooier gemogen voor dat geld. Het geluid is goed en sowieso een stevige verbetering t.o.v. het standaard TV geluid. 5.1 werkt alleen met Dolby 5.1 of DTS en niet bijvoorbeeld met DD+. Chromecast, waarmee ik youtube en Netflix bekijk sturen alleen DD+ aan waardoor dat geluid in stereo wordt weergegveen. In surround modus wordt het geluid wel over de boxen verdeeld, maar geen true 5.1 surround.

Loskoppelen boxen gaat makkelijk en wel leuk dat je ze los kunt gebruiken. Helaas niet in stereo, vandaar dat ik toch uitkom op een 7 en geen 8. Ik denk wel dat dit een van de betere soundbars is met deze mogelijkheden.

Pluspunten

• Draadloze subwoofer
  • Draadloze achterboxjes
  • muurbevestiging boxen
  • Geluidskwaliteit
  • draagbaarheid

Minpunten

• geen DD+
  • Materiaal (plastic)
  • Subwoofer hoog

Esemij 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima Soundbar

Makkelijk aan te sluiten. Geen draden. Prima helder geluid. Past mooi onder TV. Grappig om de afneembare speakers los als Bluetooth speaker te kunnen gebruiken

Cock Visser 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

Philips Soundbar: mooi geluid in een mooie vormgeving

Een zeer fraai geluid, mooi vormgegeven, draadloze rear boxen aan- en afkoppelbaar. Bijbehorende compacte subwoofer. Eenvoudig te bedienen en simpel aan te sluiten. Een zeer goede aankoop.

Robert 26-07-2016 Product paar weken in bezit

Goed geluid.

Moest even puzzelen omdat het geluid via TV niet mooi was.
Instelling in TV stond op PCM en Moest op Surround geplaatst worden. Van af dat moment perfect geluid. Ook de Auto afstemming van de losse achterboxen is perfect.

Door gebruik te maken van HDMI En Optical kabel kan je via ARC ook geluid harder zetten met de afstandbediening van de Samsung 85000. Dus hoef niet te switchen. Bij verhogen en verlagen van geluid geeft de TV ook de naam Fidelio B5 weer. Mooier kan niet.

Jordi 24-07-2016 Product paar dagen in bezit

Philips b5

Aansluiten was erg gemakkelijk.
Vooral positief zijn de afneembare boxen, niet meer gebonden aan vaste locatie in de woonkamer.

Ferdinand 22-07-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterend apparaat

Uitmuntende vormgeving en heel goed geluid.gemakkelijk te installeren en simpel te bevestigen aan muur indien nodig.
Afneembare boxen ideaal.

Jenneke 12-07-2016 Product paar dagen in bezit

soundbar B5/12

Mooie vormgeving en geluid. Super dat je er de 2 zijboxen af kunt halen en ergens los kunt neerzetten. Hoeft niet maar kan wel, mooi geluid bij een film zo!

BBlackadder 01-07-2016 Product paar dagen in bezit

Surround in een soundbar

Deze soundbar bied niet alleen uitstekend geluid voor een zeer redelijke prijs, maar de mogelijkheid om de zijspeakers los te koppelen voor surround sound is uniek en maakt dit voor mij de enige speakerset die het overwegen waard is. In deze versie kan je die losse speakers zelfs gebruiken als stand alone speaker gekoppeld aan de telefoon. Zeker een aanrader.

Bart 30-06-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een sound

Top product qua design en geluid. Gebruiksvriendelijk en zeer makkelijk te installeren, een echte aanrader(!)

Peter 30-06-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi simpel product

Dit is een mooi simpel product.
Vooral de bleuthoot speakers vind ik super.
En geen kabels trekken heerlijk

Fam Wils 27-06-2016 Product paar dagen in bezit

Philips Fidelio B5/12

Mooi geluid en gemakkelijk in gebruik.
Wat een groot voordeel is, dat de speakers geheel draadloos zijn. Makkelijk om overal neer te zetten.
Een echte aanrader!!!

tear 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

Soundbar B5

Mooie soundbar, specifiek de bluetooth verbinding met telefoon, laptop, ipad is erg handig! En natuurlijk films kijken in surround zonder overlast van kabels is een hele mooie oplossing :-)

ruben 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

Complete oplossing

Geweldige geluid, strak vormgegeven, en geweldige surround met de losse, draadloze speakers en bass. Flexibele oplossing zonder ingewikkelde setup.