Philips HTL3140B/12

Beoordeling op basis van 34 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Bolster 25-01-2016 Product paar weken in bezit

Deze soundbar aangeschaft om z'n goede kwaliteit/prijsverhouding. Het geluid is dan ook monsterachtig goed. Aansluiten was een makkie. De subwoofer wordt zonder probleem gevonden. Bij het in elkaar zetten van de drie delen moest ik bovenmatige kracht zetten om het linker gedeelte vast te klikken. En daarna ging 1 van de 4 schroeven er met geen mogelijkheid in, wat ik ook probeerde.
Het TV-geluid is erg zacht bij aanzetten, wat enigzins ergerlijk is. Wel fijn is dat je alles direct kan in- en uitschakelen en het volume kan regelen met je TV afstandsgeval.
Tijdens afspelen met Bluetooth vanaf m'n laptop treed af en toe een hapering op, dit kan aan een sterk Wi-Fi-signaal in de buurt liggen. Ook heel vreemd is het rare golfeffect wat bij muziek via Bluetooth optreedt. Het lijkt alsof de muziek dan weer wat sneller, dan weer wat langzamer wordt afgespeeld en de soundbar probeert om het signaal te synchoniseren, erg vervelend effect. Al met al een goed apparaat met wat bijzondere nadelige eigenschappen.

Bolster 26-01-2016

De jengel (pitch-shift) van muziek via Bluetooth is opgelost door andere drivers op de laptop, lag dus niet aan de soundbar, sorry Philips.

Marty01 06-07-2015 Product paar weken in bezit

4,6
Nadat mijn Onkyo versteker de geest gaf wilde ik af van de losse boxen en draden en besloot om de Philips HTL3140B te kopen na het lezen van de specificaties en de reviews op verschillende sites, waaronder Kieskeurig.

Wat ben ik teleurgesteld over dit product!
Urenlang bezig geweest om de HDMI Arc werkend te krijgen maar de verbinding kwam niet tot stand (Mijn TV beschikt over HDMI Arc).
Nieuwe HDMI High speed met Ethernet kabel gekocht maar mocht ook niet baten. Toen besloten om het "maar" via de optische kabel te regelen. Deze verbindingis dusdanig gevoelig dat als je aan de TV zit of aan de soundbar dat het geluid weg valt en dat je de kabel moet loskoppelen en opnieuw moet aansluiten om het geluid weer werkend te krijgen.

Dan begint het echt vervelend te worden. De audio wilt maar niet synchroon lopen. Hoe ik de synch knop ook blijf indrukken (+ of -) het kwam maar net niet synchroon lopen. Kreeg je een keer de tv/soundbar synchroon, moest je na 10 minuten weer aan de slag om het apparaat weer synchroon te laten verlopen. Sommige zenders moet je ook apart synchroon stellen.

Direct contact opgenomen met de winkel en gelukkig mag ik het apparaat inleveren.

Ik heb trouwens wel de update van de soundbar en TV helemaal bijgewerkt.

Chris124 02-01-2017

ARC/PCM probleem

Net 3 weken een nieuwe Philips Ultra HD aangeschaft incl Philips soundbar.
Soundbar aangsloten met HDMI kabel.
Echter mijn soundbar veranderd continu onderling tussen PCM naar ARC geluid!? Daarmee krijgt soms uitval in geluid. Hoe kan dit voorkomen worden??? Heeft dit met de HDMI kabel te maken?

Bear777 04-11-2016

Een leuke soundbar heb hem nu 1 jaartje in gebruik

Sinds een maand of 3 valt de subwoofer te pas en te onpas uit al op verschillende plekken gezet maar helpt niet de soundbar klinkt goed als hij het doet was er ook blij mee na de aankoop maar nu een grote ergenis helaas heb op de soundbar alle aansluitingen uitgeprobeerd maar ook dat helpt niet en net de garantie verlopen uiteraard haha al met al prijs kwaliteit verhouding een topper maar hij moet het dan wel doen....groet Hans

Thijs96 13-10-2016

Erg slechte bluetooth functie

De soundbar ziet er mooi uit, is makkelijk te installeren en heeft erg mooi geluid áls ie naar behoren functioneert. Helaas is de bluetooth functie erg slecht en functioneert ie vrijwel nooit helemaal naar behoren. Ik gebruik deze soundbar voornamelijk om muziek mee af te spelen van mijn telefoon via bluetooth en dat doet ie erg slecht, ik heb zelfs het gevoel dat het de afgelopen tijd slechter is geworden dan ooit. Er kan geen liedje voorbij gaan zonder dat om de tien seconden een hapering plaatsvindt. Ik moet mijn telefoon tegen de soundbar aan of op de soundbar leggen wil ik nog enigszins kunnen genieten van mijn muziek. De connectie tussen de subwoofer en de soundbar is ook slecht, vaak mist de gehele baslijn een aantal seconden, heel erg irritant als je, zoals ik, zo kan genieten van basgitaar of drums. En dat terwijl de subwoofer zich binnen een halve meter van de soundbar bevindt. Als het nog kon had ik dit product ingeruild maar mijn garantie is helaas al verlopen. Niet gewend van Philips dat ze zulke kwalititief slechte producten op de markt brengen...

Meezymyself 03-07-2016

Goed product alleen de mogelijkheid om het uit te breiden met andere speakers draadloos is er niet althans kan ik niet vinden

Ferdi90 02-05-2016

Prima soundbar als je de bluetooth niet gebruikt

Soundbar ziet er goed uit en er komt ook nog eens goed geluid uit. Wat wel echt een nadeel is is de bluetooth, een hele handige functie (ook de reden dat ik hem had aangeschaft) echter verbind de bluetooth niet altijd even goed met mijn apparaten, daarnaast blijft de muziek echt heel vaak haperen. Tips uit voorgaande reviews hebben niet geholpen. Erg zonde van de soundbar, vooral omdat mijn philips bluetooth adapter aea2000 het wel goed doet.

Patrickk 09-03-2016

Geluid is niet synchroon

Erg mooi product, en zeer goede geluidskwaliteit. Echter loopt het geluid niet gelijk met het geluid van de TV, zeer vervelend. Wat kan ik hieraan doen? Heb hem momenteel aangesloten via HDMI ARC. Heb ook al met L/R tulpstekkertjes geprobeerd en optical kabel, geen van allen werkt goed. Ik gebruik er overigens een Philips TV bij.

Gerard1207 04-03-2016

bluetooth met sub is gewoon dramatisch

Mooi apparaat met mooi geluid op de momenten dat de sub niet uitvalt vanwege
bluetooth met sub.... is gewoon dramatisch
Hebben de sub al achter de tv gezet bij de rest want verder weg is het nog slechter.
Jammer want het is wel een mooi product
* als het werkt dan....dat dan weer wel *

Bolster 13-02-2016

Uitstekend geluid, veel aansluitingen

Tijdens afspelen met Bluetooth vanaf m'n laptop treedt af en toe een hapering op, dit kan aan een sterk Wi-Fi-signaal in de buurt liggen. Ook heel vreemd is het rare golfeffect wat bij muziek via Bluetooth optreedt. Het lijkt alsof de muziek dan weer wat sneller, dan weer wat langzamer wordt afgespeeld en de soundbar probeert om het signaal te synchoniseren, erg vervelend effect (pitch-shift). Al met al een goed apparaat met enkele nadelige eigenschappen.

rinus16 05-02-2016

niet goed in gebruik

ik had een soundbar wat ik graag wou hebben daar ik alles van philips heb dacht ik ook deze,maar het was niets anders dan ellende het was niet syngroon met de tv stoorde na drie uur tv ging hij spontaan uit na drie minuten weer aan duurde heel lang dat de soundbar het geluid van de tv door gaf en kon ook geen dvd af spelen dus spijt daarom heb de soundbar terug gestuurd naar de leverancier en doe het nu met de oude weergave
gr r stappers

PieterLc 30-01-2016

Prijs/kwaliteit is redelijk. issue met bluetooth

Alles werkt , maar bluetooth zit constant met onderbrekingen. 1 minuut muziek en dan een "hik", terug muziek en terug een "hik"
Dringende software update nodig om de bluetooth link stabiel te maken.
Daaarom ==> prestatie gemiddeld.
Als issue met bluetooth opgelost raakt krijgt deze een goed

Rowintj 08-01-2016

Alles werkt mooi behalve de bluetooth

Ik breng hem nu voor de 2de x in 2 maand terug voor reparatie omdat hij niet kan communiceren en verbinden met de bluetooth van de soundbar... Dit is erg vervelend en een dikke tegenvaller..

Raffel1968 07-12-2015

Prachtig geluid en mooi design

Heel snel te installeren en makkelijk in te stellen. De soundbar is smal en mooi vormgegeven en misstaat niet onder de TV. Als het geluid Dolby Digital is dreun je bijna van je bank af maar is makkelijk en snel aan te passen. Als het geluid stereo (Pcm) is loopt de audio niet altijd sync met je TV. Dit is ook niet aan te passen omdat je de audio alleen kan plussen(+) en niet minnen.
Als dit ook nog mogelijk is zou ik 5 sterren geven.

Drik 01-12-2015

Ideal product voor uitbreiding standaard tv, ook voor muziek

Het is compacte en handige installatie waar toch aardig goed geluid uit komt. Voor een kleine huiskamer is dit perfect. Zijn verschillende ingangen maakt dit apparaat bijzonder veelzijdig. Zeker voor de aangeboden prijs. Er zijn alleen voedingskabels bijgeleverd. Ik gebruik het apparaat nu meer dan 1 maand nagenoeg dagelijks. De subwoofer staat 3 meter verder weg en valt regelmatig uit voor een halve seconde -niet storend genoeg voor mij. Met de afstandbediening is het makkelijkst bedienen, echter met 3-4 meter afstand tot het apparaat is het zelfs zonder hindernissen niet vaak direct responsieve.

IGKL 17-09-2015

Apparaat doet wat het moet doen

Tevreden over product. Flatscreen tv heeft slecht geluid daaro deze soundblaster gekocht. Geluid is nu 100% beter.

19kubel71 12-09-2015

Prima product, waar voor je geld.

Toeviging op vraag of product online of bij een fysieke winkel is gekocht: online, omdat we het product niet in een fysieke winkel hebben kunnen vinden.

Ingrid67 10-09-2015

Prima soundbar

Soundbar doet, zeker voor deze prijs, wat hij moet doen. Makkelijk aansluiten, makkelijk in gebruik, prima geluid en goede uitstraling.

jfklop 10-09-2015

een aanwinst voor de gezondheid

de air fryer doet waar dr die voor is bedoeld je kunt er letterlijk van alles in klaar maken en dat allemaal zonder toegevoegde vetten en dus een aanwinst voor je cholesterol niveau ,ik zou hem voor geen geld meer willen missen . het vlees wat je er in kan braden blijft zijn vocht behouden en is malser als je het zelfde vlees zou braden in een koekenpan of braadpan waar de nodige vetten moeten worden toegevoegd.

monique236 09-09-2015

het beeld van deze tv is heel erg mooi

het beeld is zeer mooi, super helder
het uiterlijk van de tv is ook mooi, mooie dunne rand er omheen