De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q950A zwart op Kieskeurig.be.

rvdp 01-08-2021

niet zo super als ik had verwacht

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Ook deze gekocht,uitpakken is een eitje,alles netjes verpakt.
De hele handel geplaatst waar t moet staan,en lets goo.

Nou daar ging t al mis,dacht ff die smartthing app downloaden,en meteen ff updaten............mooi niet dus.blijkt dat ik de soundbar niet kan registreren,en dan werkt de app niet.
Gezocht naar samsung service,en na wat zoeken gevonden ,en met Emily van samsung geappt.
De vriendelijke vrouw vertelde mij dat ik niet op wifi kan,als ik geen samsung tv heb,er stonden nog meer opties bij om te proberen,,(ehm..... dit is een soundbar van ruim 1000euro mag toch wel verwachten zonder problemen aan de slag te kunnen.)

Afijn dan updaten via een usb stick.,stickkie gekocht de update na wat zoeken op usb stick gezet en via de handleiding alles gevolgd hoe te handelen,maar nee hoor werkt niet.

Via de afstandbediening kun je het een en ander verzetten,maar dan moet je op de soundbar kijken welke keuze je maakt,niet handig dus.
Zelfs de afstandbediening werkte niet naar behoren ,in mijn beleving ,daar ik op bass drukte en dat ik de bass niet kon verzetten,maar dat hij op een andere instelling sprong.

Ik was/ben er helemaal klaar mee,nu staat hij ingepakt om retour winkel te gaan.

Oja Emily van samsung heeft goed der best gedaan om mij opweg te helpen.

Nu dus opzoek naar een andere sounbar,helaas want het geluid is TOP.

Pluspunten

• geluid
  • achter spiekers draadloos

Minpunten

• bediening via smarttingapp
  • afstand beding niet compleet.
  • aflezen menu ,op de sound bar

Marcel 24-10-2021

Prachtig geluid maar een miskleun in het ontwerp!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Sinds twee weken deze HW-Q950A in gebruik. Degelijk apparaat met een fantastisch geluid alhoewel ik niets merk van Athmos. Geluid viel tijdens TV kijken 2x plotseling uit. Dit i.c.m. met een kleine beschadiging aan de sub (tijdens uitpakken geconstateerd) maakte het dat ik 'm mocht omruilen voor een andere. Wat ik absoluut niet begrijp en waar Samsung duidelijk niet over heeft nagedacht is dat het display niet aan de voorzijde maar bovenop de soundbar zit. Deze is dus vanuit zitpositie niet te zien en wanneer je 'm onder de TV ophangt helemaal niet meer omdat het display achterop zit. Dit ervaar ik als een groot minpunt.

Pluspunten

• geluid
  • degelijk

Minpunten

• display bovenop SB i.p.v. voorzijde
  • Athmos weinig van te merken

Blitz 21-06-2021

Overtuigende bioscoopervaring met deze Dolby Atmos sounbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Na altijd een aparte receiver en luidsprekers gehad te hebben, nu, na lang wachten en onderzoek gedaan te hebben, deze soundbar gekocht.

Materialen zijn zakelijk, degelijk en functioneel. Goede bouwkwaliteit.

Installeren en herkennen van de wireless speakers gaat vlekkeloos. Aansluiting met de LG G1 Oled gaat via eArc en zonder problemen.

De soundbar past perfect onder de 65 inch Oled en wordt aangevuld met een aparte subwoofer en 2 achter surroundspeakers met Dolby Atmos functie.

De eerste test is met muziek en de verwachtingen zijn hoog gespannen. Muziek op deze sounbar is niet slecht, maar op geen enkele manier te vergelijken met een aparte receiver met speakers. Het valt wat tegen en klinkt vlak met vaak duidelijk hoorbaar dat het uit de sounbar komt. Het is ok, maar niet muzikaal.

De tweede test is met een Netflix 4k film met Dolby Atmos. Nu wordt eindelijk duidelijk waar deze krachtpatser de hoge verwachting aan te danken heeft! Als een raceauto die eindelijk op het circuit mag rijden, laat de soundbar in al z'n lagen zien waartoe het in staat is: het geluid vliegt door de kamer, ondersteund door een krachtige, overtuigende maar gecontroleerde bas uit de subwoofer. Stemmen, explosies en achtergrondgeluiden worden heel zuiver en theatraal overgebracht zonder overdreven of over the top over te komen. Zelfs met een enorm volume blijft de soundbar gecontroleerd een échte bioscoopervaring creëren. Het is lastig voor te stellen dat dit allemaal door die soundbar wordt geproduceerd, heel indrukwekkend! In dit opzicht is de Samsung soundbar zonder twijfel te vergelijken met een serieuze Atmos receiveret losse speakers, maar dan zonder alle kabels en volle huiskamer.

Samengevat erg verrast en blij met deze aankoop en voor diegene die een overtuigende bioscoopervaring zoekt een absolute aanrader!

Pluspunten:
- Bioscoopgeluid met Dolby Atmos (zeer goed)
- Earc aansluiting
- Overtuigende en gecontroleerde Subwoofer
- Wireless aansluiting zonder signaalverstoring
- Bouwkwaliteit
- Werkt ook prima samen met niet Samsung tv
- Totaalbeleving Films & Series
- Zeer krachtig geluid zonder vervorming

Minpunten:
- Prijzig, maar z'n prijs zeker waard, zeker met cash-back 200 E
- Minder geschikt voor muziekliefhebber
- Samsung app lijkt wat beperkt en traag in gebruik
- Update installatieproces wat omslachtig en niet automatisch

oleg123 19-11-2021

please reduce minimum woofer volume

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Great sound, however minimum woofer volume (-12) is sometimes way too much, so I have to plug it off from time to time.
please fix in firmware updates!!

Danny7B 07-10-2021

Super goed geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Het moederschip van Samsung soundbar is echt de HW-Q950A. Thuis naar de bioscoop, dat gevoel krijg je ervan. Enige minpunt is dat Alexa niet werkt in de Benelux, zit deze er nu wel of niet ingebouwd? Maar zeker het geld waard.

Rvdp 31-07-2021

Teleur gesteld

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Na het kopen van deze vrij dure soundbar gelijk geïnstalleerd.
Daarna begon t.,je kan zonder Samsung tv,niet eens verbinding met wifi maken.vanalles geprobeerd, contact met service center gehad die dame heeft t zelfs bevestigd,dat t niet gaat zonder Samsung tv.afijn dan via USB proberen,downloads Ed gedaan via pc,naar USB stick.zelfs dat werkt niet zoals beschreven in beschrijving.let wel de soundbar heeft prima geluid,maar de rest is sucks als je t mij vraagt.ook het scherm op de bovenkant zie je niet,en je moet maar gokken welke soundmode hij staat,daar ik niet met de smartthingapp kon werken.wel sorry voor deze prijs een hoop gedoe,en heb m maar weer snel met een hoop gesjagrijn in gepakt.

DennisT49 25-01-2022

Q950A (HW-950A_XN puur Geweld en zuiver

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Het geweld en de zuiverheid wat deze soundbar produceert is eigenlijk niet te beschrijven. Normaal ben ik geen persoon voor een soundbar maar meer van de losse componenten in de high-end range. Nou moet zeggen dat ik inmiddels al mijn high-end componenten te koop heb aangeboden... De kracht en zuiverheid van deze soundbar heeft mijn verwachtingen overtroffen en het allermooiste is nog dat ik meer ruimte in de kamer heb gekregen. Geen grote zuilen (met de benodigde kabels) meer geen dikke achter speakers en geen centerspeaker geen kast meer onder de tv voor alle componenten. gewoon de Samsung HW-Q950A-XN aan de wand en klaar. En toch een kleine kanttekening, het uitleesventer zit aan de bovenkant dit valt helaas zittend niet af te lezen. Samsung is er nou geen mogelijkheid om dit paneel in de voorkant te plaatsen?

Tille 24-01-2022

HEEL TEVREDEN!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Ben heel tevreden over deze soundbar, makkelijk aan te sluiten , excellent geluid, mooi van vormgeving!

Anoniem 23-01-2022

Wauw wat een geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Overgestapt van een Pioneer soundsysteem naar de Q-series Soundbar HW-Q950A. Wauw wat een geluid! Geluid loopt mooi synchroon met het geluid van de TV. De verschillende geluidselementen zijn goed in te stellen en het installeren was een fluite van een cent met de draadloze verbinding. Genieten!

Superi0r 23-01-2022

Wat een geluid! Verliefd!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Deze soundbar maakt het verschil! Je hoeft niet meer naar de bios om een film of serie of zelfs een tv programma echt te beleven! Atmos werkt super! De 2 rear speakers zijn echt een toevoeging aan deze set en maken dat je geraakt word van alle kanten met de meest prachtige geluiden. Het instaleren en fine-tunen gaat heel makkelijk met de app! Ik kan mij geen leven meer bedenken zonder deze soundbar. Hij is compleet en echt van meerwaarde, een goede krachtige bass en een juweel om naar te kijken!

Delightit 23-01-2022

Heerlijk geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Het kijken van films en series is sinds deze soundbar echt van een ander niveau. Het geluid is vol en erg levendig. Kort om heerlijk.

D2022 22-01-2022

Topper

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Alles in een pakket. Mooi surround geluid, via de soundbar, subwoofer en 2 achterspeakers. De achterspeakers en subwoofer zijn niet al te groot, waardoor ze niet al te aanwezig zijn in onze woonkamer. De soundbar is wel breed (kan ook niet anders, met al die speakers erin) maar niet breder dan onze tv, waardoor hij ondergeschikt blijft. De afstandsbediening heeft alle basic knoppen op de het geluid te bedienen en bron te kiezen. Eenmaal alles gekoppeld, heb je er verder geen omkijken meer na.

Irrepeer 22-01-2022

Top soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Eerst al een Qled tv gekocht en daar de oude cinema home set op aangesloten. Was niet om aan te horen. Dus toch maar vervangen voor deze complete soundbar. Aansluiten was in een zucht gelukt. Hoewel het wel enige overtuiging nodig had om de afstandsbediening open te krijgen om de batterijen er in te doen. Waarna het nog even uitvogelen was, dat de volume knop omhoog en omlaag gedrukt moet worden ipv ingedrukt.
Maar nu is het genieten van een top surround sound. De bas is indrukwekkend en de tweeters kunnen ook een hoop aan. Wat fijn is dat je zelf nog met de equaliser je muziek smaak het beste kunt laten schallen. Van klassiek tot hardstyle hij kan het zonder vervormen aan.

Anoniem 21-01-2022

Geweldig product

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Installatie was een fluitje van een cent uitpakken stekkers erin en spelen maar met de instellingen
Geluid is super zeker als je met de instellingen speelt
Design is mooi alleen jammer dat de haren van de hond er snel opkomen
Enigste minpuntje is dat er voor dat bedrag geen beugels aanwezig zijn voor de rearspeakers
Voor de rest zeer zeker een aanrader

Michael2207 20-01-2022

Echt een top soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Ik kom van een volwaardige Atmos opstelling af en ben ivm gemak en eenvoud overgestapt op een soundbar. Ik dacht dat ik een flinke stap terug zou doen met een soundbar maar niks is minder waar. Echt een topgeluid bij films en series.

Enige minpuntje is het display wat totaal niet te zien, laat staan te lezen is, vanaf de bank. Dit omdat die bovenop zit. Dat is echt wel een serieuze ontwerpfout wat mij betreft.

SPRT 20-01-2022

Beter dan verwacht!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Ik had wat "problemen" met de HW-K950, dusdanig dat het tijd werd om een nieuwe aan te schaffen. Twijfelde eerst om weer een Samsung te kopen, maar toch blij dat ik dat gedaan heb uiteindelijk...
Installatie van deze set was vele malen makkelijker en sneller! Ook de nieuwe functies zoals AutoEq zijn een vooruitgang. Verder mooi vormgegeven. Prima product dus!

Michael Su 20-01-2022

Eerste soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Dit is onze eerste soundbar en zijn super blij met de aankoop
Maakt het kijken van series en films veel leuker

Jeffrey66 20-01-2022

Wat een mooi geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Vanuit de verschillende goede reviews deze soundbar gekozen. En echt geen moment spijt. Wat een ongelofelijke ervaring als je een Dolby Atmos film aan het kijken bent. Super immersive. Ik vind het persoonlijk een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding

Comsim37 19-01-2022

Verbluffend deze soundbar ben zeer tevreden mee.

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

De recensies kloppen met de werkelijkheid. Goed geluid en vele instelmogelijkheden ook vind ik het een mooi apparaat om te zien. Opmerking voor surround speaker hier had wat mij betreft een langer snoer bij geleverd mogen worden verder wat mij betreft een aanrader

Ozdemir 19-01-2022

Perfectie tot in de puntjes

Geschreven voor: Samsung HW-Q950A zwart

Heb de HW-Q950A/XN gekocht. Een Qled van 75 inch had ik al. Nu is de thuisbioscoop compleet. Binnen 10min. aangesloten en werkend. De finetuning doe ik op mijn gemak als iedereen de deur uit is. Geweldig, een grote blij voor mij..:)