LG DSP11RA zwart

• Test panel 7.9 dec 2021

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 45 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSP11RA zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Bart M. 16-01-2022

Twijfels over de prijs-kwaliteit: prijs is te hoog.

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Bij het aankopen van een nieuw tv-toestel het afgelopen najaar, hoort ook een nieuw extra audio-systeem. Want het oude was wel degelijk ‘stokoud' te noemen. En in de zoektocht naar een gepaste aanvullende soundbar voor mijn 65 inch LG TV had ik de unieke gelegenheid om de LG DSP11RA een tijdje te testen.

En bij een 65 inch scherm hoort een soortgelijke kwaliteitsvolle soundbar. Heb ook de kans genomen om de soundbar te testen op het 50 inch TV-toestel van mijn vriendin. Maar we moeten eerlijk zijn: deze combinatie matcht niet qua uiterlijkheden. Je hebt dus wel degelijk een even grootte/lange TV nodig (minstens 65 inch). Een klein nadeel bij deze omvang en kleur zwart: de soundbar vangt wel wat stof op. En uiteraard heb je een tv-kamer nodig die voldoende groot is om de 4 onderdelen (soundbar, woofer en 2 rear-speakers, allen draadloos met uitzondering van de stroomkabel) te herbergen.

Het basis-installeren verliep vrij vlot wat betreft het aansluiten op beide TV-toestellen. Het verder optimaliseren (connecteren met wifi en bluetooth) verliep niet vlekkeloos. Ik slaagde er niet om de soundbar te installeren op de LG ThinQ app (waar mijn tv reeds op gekoppeld was). Je hebt dus nog een extra app nodig om de soundbar verder te installeren (o.a. kamer-kalibratie) ofwel via de remote control. Als je een fan bent van dergelijke apps, snufjes en stuff is dat uiteraard in een wip en knip gedaan. Ben je hier niet zo mee vertrouwd; dan kan dit wel allemaal een beetje verwarrend overkomen. De app is sowieso duidelijk en wijst zichzelf uit. Wat dan weer zeker een pluspunt is. Als het geluid volledig is geïnstalleerd heb je de app niet meer nodig.

Eens geïnstalleerd kan het feest-geluid beginnen.

De tonen zijn helder en de bas is lekker “bassig”: De subwoofer doet dus zijn werk en hij trilt niet (hetgeen wel het geval was met mijn oude installatie). De rear-speakers geven een goed te horen aanvullend geluid (je kan dit met app vooraf zelf instellen afhankelijk van de locaties in de tv-kamer). Qua volume kan dit ding zeker bekoren. Op het vlak van verschillende geluidseffecten, heb ik twijfels of dit allemaal zo verschillend en noodzakelijk is. Heb niet voor alle effecten een groot verschil gehoord.

Eindconclusie: een geslaagde soundbar van LG maar door de hoge prijs ( 1.200 euro) ga ik toch twijfelen aan deze LG soundbar-investering. Ik heb al een stevige prijs betaald voor het tv-toestel zelf. Komt daar praktisch bijna dezelfde som bovenop, waarbij de prijs-kwaliteitverhouding dan toch te hoog is in ruil voor de geluidskwaliteit.

Pluspunten

• mooi, strak design
  • helder geluid
  • makkelijke installatie
  • draadloos

Minpunten

• prijzig
  • grootte/lengte soundbar

Dries Horemans 08-01-2022

Algemeen tevreden

Gebruiksgemak :

- Gemakkelijk aansluitbaar
- Handig in gebruik
- Handige en duidelijke app met vele functies
- Heeft de mogelijkheid om automatisch mee op te starten wanneer je de tv inschakelt. (Afhankelijk over welke tv je beschikt)
- Handig en compacte afstandsbediening

Design :
De Soundbar ziet er mooi uit maar neemt veel plaats in beslag, hier dient rekening mee gehouden te worden. Ook de wireless surround boxen moeten ook een plaatsje vinden in de woonkamer.

Geluidservaring - positieve punten :
- Heeft een mooi en zuiver geluid
- Het volume gaat hoog genoeg
- Je kan de geluidsinstellingen naar eigen wensen opslaan
- Goede basondersteuning door subwoofer
- De surroundboxen zijn een voordeel als je voor deze soundbar kiest
- Geluid van de surround boxen verdelen zich mooi
- Goed voor films

Geluidservaring - negatieve punten :

Je hoort de soundbar (vooraan) zelf niet altijd even mooi uitkomen waardoor het soms lijkt dat het geluid (vooraan) niet aanstaat.

Onze ervaring algemeen:

Op basis van ons gebruik kunnen wij concluderen dat de soundbar in onze ogen - oren :) de meeste mensen zeker tevreden zal kunnen stellen.

- Prijskwaliteit

Doordat we de kans gekregen hebben deze soundbar uit te testen kennen we vooraf zowel de voor als nadelen van dit product.
We zijn best tevreden maar vinden de prijs-kwaliteitverhouding te hoog in ruil voor de geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Surround luidsprekers
  • Aanrader films
  • Cinema gevoel

Minpunten

• Groot

Sylvia super apparaat 07-01-2022

Het zeker een aanrader makkelijk in gebruik

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Deze LG dsp11ra soundbar mogen testen en we hadden er zin, omdat we allereerste keer een soundbar dus de verwachting was groot.
We hadden al een LG tv pas 1 jaar oud een grote van 65 inch en stond er mooi bij , ondanks de soundbar best wel groot was 1,45m maar dat was voor ons geen bezwaar.
We wisten ook niet wat we ervan moesten verwachten, de prijs vonden we wel wat aan de hoge kant maar naar mate kwaliteit en volume dan is de prijs verhouding wel oké en je hebt ook wel een hele set.
we pakte de doos uit en het installeren was zo gebeurd. We hebben de optische kabel gebruikt omdat de HDMI kabel te dik was want we hebben de tv aan de muur hangen. het instellen ging ook heel gemakkelijk met ARC of E-ARC tv en soundbar en speakers starten automatisch op.
We moesten eerst de app installeren en dan de opstelling van de speakers en met de app hergeluid regelen en dat ging perfect, we werden gewoon omver geblazen, alles perfect gekalibreerd klik op AI Room en de installatie deed zijn ding. Je kan naderhand nog via de app alle speakers bijsturen.
En we hadden een film opgezet en het leek wel of in de bioscoop zat mooie effect geluiden.
De soundbar heeft bluetooth, heeft wifi en chromecast je kan er perfect mee streamen zoals met spotify;
Deze soundbar is een aanrader heeft alles op het gebied en zeker de meridan speakers.
Het design is wel wat groot maar paste goed bij onze 65 inch tv kleinere tv zou ik niet pakken.

Pluspunten

• mooi design
  • zuiver geluid
  • Dolby Atmos
  • alles via smart home
  • heel gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• wel erg groot

dannydeclercq 06-01-2022

Kieskeuring test LG DSP11RA

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Ik heb de mogelijkheid gekregen deze unit te testen via de site Kieskeurig. Zelf ben ik in het bezit van een Sonos Arc Atmos installatie en een Samsung HW-MS650 5.1 installatie.
De soundbar van LG is heel groot en je moet al een grote TV hebben om deze eronder te plaatsen. Het installeren en aansluiten is heel eenvoudig.
Dan kon het testen beginnen. Begonnen met de film 6 Underground, waarbij de beginscene met de autoachtervolging een goed geluidsbeeld heeft. Het geluidsbeeld is heel breed. Maar het komt niet in de buurt van de Sonos installatie waar alles meer in detail te horen is en zeker in Atmos modus.
De LG installatie kan je wel veel luider laten spelen.
Als je de LG installatie dan vergelijkt, in de 5.1 modus met de Samsung installatie, dan merk je dat de basmodule van LG een toegevoegde waarde heeft.
Als je alleen muziek afspeelt dan worden de verschillen minder.
Samengevat, deze installatie voldoet zeker voor de meeste luisteraars. Persoonlijk vind ik de Sonos installatie beter klinken, maar de prijs is ook duurder.
Nogmaals bedankt aan Kieskeurig om dit te mogen testen

Pluspunten

• eenvoudig aansluiten
  • kan luid spelen

Minpunten

• minst soms detail

y******@o********** 06-01-2022

Testing Lg dsp11ra

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Deze LG dsp11ra ziet er heel strak uit .

De soundbar is heel makkelijk aan te sluiten samen met de wireless woofer en backspeakers , dus geen gedoe met veel kabels .

Tijdens het uitpakken merk ik wel dat er geen bijgeleverde HDMI kabels aanwezig is maar een optische kabel . Jammer want voor de volle 4K ervaring heb je een HDMI kabel nodig . De meeste tv’s zijn ook voorzien van een HDMI arc dus LG laat die gedateerde optische kabel weg en steek er een HDMI kabel bij .

Wat me vrij snel opviel is dat het geluid vrij scherp is in hoge tonen en soms te scherp wat niet aangenaam is .
Het klink wel zuiver maar er zijn weinig mogelijkheden om deze aan te passen .
Het was ook iets gebruiksvriendelijker geweest als de soundbar een on screen setup had en niet alles via het kleine scherm op de soundbar zelf

Alle functies werken wel naar behoren
Zoals de geïntegreerde Google home waar je makkelijk alles door kan streamen .

Kwa surround is het wel ok
Geen volwaardige 5.1 / 7.1 surround sound maar voor een soundbar is het wel ok

Overal is het een mooie kwaliteit volle soundbar
Misschien in mijn menig iets te prijzig

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Strak design
  • Veel opties
  • Google
  • Geen gedoe met veel kabels

Minpunten

• Te scherp geluid
  • HDMI kabel ontbreekt
  • On screen gebruikers opties

j**************@t********* 05-01-2022

Deze kan knallen tegen je wallen

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Bij aankomst van de Soundbar LG DSP11 RA zwart was ik verrast door de grootte van de soundbar. De doos was bijna groter dan mij. Subtiliteit is niet aan de orde als je een kleine soundbar wilt.
De soundbar zelf heeft een lengte van +/- 145cm. Iedere speaker is verbonden met een stroomkabel. Ieder stuk is nauwkeurig verpakt en schadevrij.
Na het uitpakken is het installeren heel makkelijk. Aansluiten op tv, stroom en een app downloaden en het geluid rolt reeds uit de speakers.
Het gebruiksgemak is heel vriendelijk en de buttons zijn beperkt zodat je snel de juiste keuze vindt hoe jij jouw muziek uit de speakers wilt horen klinken.
Zelf had ik een diepere klank verwacht naar de omvang van de speakers. Het surround effect mocht beter naar voor komen naar mijn mening.
Af en toe kan de soundbar geactiveerd worden terwijl je hem reeds afgezet hebt. Dit is even zoeken naar de juiste instelling en dan werkt deze perfect.
Eindconclusie: Deze soundbar is prettig om in huis te hebben als je de speakers subtiel achter je en voor je kunt connecteren met de stroom. Bij actiefilms heb ik toch een beetje de surround gemist.
Al bij al een topper voor grote ruimtes waar je het geluid eens goed hard kan zetten.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • makkelijk bruikbaar
  • kan luid gaan

Minpunten

• groot
  • prijs

Rog 04-01-2022

Goede surround soundbar, maar wel wat aan de dure kant.

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Ik heb voor een paar weken de soundbar gehad om te testen.
Mijn bevindingen:

Installatie:
De set, inclusief subwoofer, zit verpakt in één grote lange (zware) doos. Je moet die eigenlijk met 2 personen in- en uitladen bij het vervoer. Bij mij werd die set geleverd en de transporteur vroeg mij dan ook of ik de doos even mee wilde uitladen. Alles zit zeer goed en beschermend verpakt in dikke lagen karton.
Bij het uitpakken viel mij op dat er wel een optische kabel bij zat en geen HDMI. Voor TV gebruik is een HDMI het meest voor de hand liggend (althans als je arc/e-arc gebruikt vanuit de TV). Maar goed, HDMI kabels genoeg thuis.
De gebruiksaanleiding moet je online downloaden, de installatiegids van de set komt wel mee op papier.
Er zitten ophangbeugels bij voor de soundbar en er zitten ophangbeugels bij voor de surroundspeakers. De soundbar heb ik op een TV meubel liggen i.p.v opgehangen. De soundbar is best breed, ik heb zelf een 49” 4K tv (geen LG overigens). Op het tv meubel valt dit niet zo op, storend vind ik die breedte t.o.v. de TV dan ook niet. Op de site LG bevelen ze de soundbar overigens aan voor TV’s gelijk of groter dan 55”.
De subwoofer staat direct achter de zitbank opgesteld. LG adviseert de locatie rechts of links bij TV, maar daar is bij mijn inrichting geen plaats voor. De surroundspeakers heb ik links en rechts achter de zitbank tegen de muur opgesteld op oorhoogte. De surroundspeakers kunnen op de meegeleverde beugel gedraaid worden naar de gewenste luisterhoek. De surroundspeakers hebben net zoals de subwoofer netspanning nodig, dus een stopcontact moet ergens in de buurt zijn.
De soundbar staat via HDMI(arc) aan de TV aangesloten.
Na de laatste voedingsstekker in te hebben gestoken kom je erachter dat de soundbar al alles netjes aan elkaar heeft gekoppeld. De daarop gedane automatische kalibratie duurt ongeveer een 1 minuut. Tijdens die kalibratie procedure hoor je al dat er uit de subwoofer een serieuze bas met flink volume kan komen.
De TV schakelt de Soundbar automatisch mee aan en uit, het volume gaat op de soundbar omhoog en omlaag met de afstandsbediening van de TV (= geen LG tv) via de HDMI(arc). De afstandsbediening van de soundbar heb ik dan in principe ook niet nodig voor het verdere gebruik.

Het gebruik:
Ik gebruik de TV voor het journaal, documentaires, Youtube en jawel… Netflix. Het geluid kan voor de diverse soorten type beeldmateriaal: films/muziek/sport/ etc. ingesteld worden. Er is ook een mogelijkheid om dit automatisch te laten doen via "AI Sound PRO" , maar ik merk dat als ik zelf het type kies, dat ik voor mezelf althans, een betere keuze maak.
De subwoofer stond voor mij ook wat te hard mee te spelen, wellicht vanwege de opstelling achter de bank. Gelukkig kan het volume van de diverse geluidskanalen separaat aangepast worden. Volume van de surround speakers heb ik ook aangepast. Dit instellen kan via de LG app en via de meegeleverde LG afstandsbediening. Via de app gaat dit overigens veel gemakkelijker. De app maakt snel de koppeling met de soundbar. Het nadeel van de app vind ik, dat als je de diverse volumes van de geluidskanalen aan het fijnafstellen (tweaken) bent, je tijdens het naar boven/onder scrolled, onbedoeld, de volume instellingen van een ander kanaal verandert. Daar moet je dus goed op letten tijdens het instellen. Daar mogen ze bij LG nog wel een keer een app update voor maken. Het zelf tweaken van de speakersvolumes vond ik zelf noodzakelijk om ze beter te laten klinken, dan dat ze standaard na kalibratie deden.

De geluidskwaliteit:
Het surround geluid klinkt prima, je merkt dat bij films en series de surroundspeakers (achterspeakers) hun nut bewijzen. De subwoofer klinkt strak en niet “bonkerig”.
Tja en dan Atmos. In de soundbar en in de achterspeakers zitten "hoogte"speakers voor Atmos. De TV moet hiervoor ook Atmos "klaar" zijn, althans als je b.v. Netflix kijkt via de ingebouwde Netflix app van de TV. Daarnaast moet men het Netflix premium (4k/UHD) abonnement hebben, in mijn geval had ik dat al vanwege mijn 4K tv (en dan wil je ook series en films in 4K/UHD kwaliteit hebben). Tussen de 4K/UHD films en series zit ook materiaal met een Dolby Digital+/Atmos geluids kanaal. Niet dat je bij Netflix overspoelt wordt met 4k/UHD materiaal, maar er komt er steeds meer bij zag ik. De film "Red Notice" deed het goed om te testen.
Je hoort dat de hoogtespeakers (voor en achter) bij bepaalde scenes de ruimte meer vullen in vergelijk met alleen surround om je heen. Een aardige Atmos ervaring. Verwacht overigens geen Atmos beleving zoals in de cinema, daar waar Atmos (hoogte)speakers hoog bij het plafond zitten. Maar het verschil tussen wel of geen Atmos is duidelijk hoorbaar. Daarbij doet ook de subwoofer zijn werk goed op het moment dat hij het moet doen.
Voor journaal e.d. kan gerust het geluidstype op "Cinema" blijven staan i.p.v. voice.
Voor muziek (Spotify) gebruik ik in principe mijn stereoset. Maar ik merk bij het laatste “oud op nieuw” dat ik enkel Spotify met de soundbar had aanstaan. De geluidsvolume instelling gaat dan gewoon via de volumeknop op de telefoon. Minpunt hierbij is dat de volumeregeling per enkele stappen verspringt (b.v. van stand 4 naar 7), dat had voor mij "stap voor stap" gemogen, het volume van de TV gaat overigens wel gewoon per stap omhoog en omlaag. Misschien dat ze dit met een software update nog kunnen verbeteren.

Het is een prima set, maar ik vind hem wel vrij prijzig. (Die prijs is in de afgelopen week overigens wel wat gezakt, mede door een cashback actie.)

Plus- en minpunten:

+ goede geluidskwaliteit/surround geluid
+ instellen volume ook via de afstandsbediening van een TV die niet van LG komt.
+ mooie strakke afwerking
+ door de Atmos (hoogte) speakers een ruimtelijkere geluidservaring

- de set is vrij prijzig
- de soundbar is relatief lang (breed)
- je moet zelf toch nog wat "tweaken" om het maximale uit de set te halen
- volume-regeling via Bluetooth koppeling telefoon, gaat niet per stap omhoog en omlaag

Pluspunten

• goede geluidskwaliteit/surround geluid
  • volumeregeling ook via ab ander merk tv
  • mooie strakke afwerking
  • door Atmos speakers ruimtelijkere geluidservaring

Minpunten

• de set is vrij prijzig
  • de soundbar is relatief lang (breed)
  • zelf "tweaken" om maximale er uit te halen
  • volumeregeling via Bluetooth gaat niet per stap

Frank 04-01-2022

Een film kijken met goed geluid

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Een kleine 2 weken terug werd deze soundbar geleverd, een gigantische doos . Bij het openen was alles heel goed verdeeld en lege ruimtes goed opgevuld met karton. Netjes van LG! Het uitpakken en installeren ging vanzelf.

Heel simpel, de soundbar verbinden met ARC HDMI en de ARC HDMI van de tv, de subwoofer en de rearspeakers voorzien van de bijgeleverde voedingskabels. De WiFi instellen.
Het pairen van de sub en de achterste speakers was simpel met een klik op de knop achteraan de speakers. Zalig geen kabels over de vloer/ plint!

De instellingen van het geluid van de tv nog veranderen naar externe speakers, en gaan😊

Het eerste wat ik deed was muziek streamen. Zo kreeg ik direct een positieve indruk over deze soundbar.
Het geluid was ruimtelijk, zuiver en warm.

Bij het bekijken van blu-ray ‘s is deze soundbar zeker ook een meerwaarde in de beleving van de films. Uiteraard vooral bij de actie fragmenten is het bombastisch. Ik ben redelijk verrast wat er uit deze , voor mij kleine sub, komt.

Ik heb nog een dolby atmos setup in huis en heb deze soundbar in de slaapkamer geïnstalleerd. Misschien is deze een beetje te groot voor de slaapkamer zeker wanneer je eigenlijk, vind ik, een 65”” erboven moet hebben hangen. Onder een 55” komt hij langs beide kanten wat buiten de tv .
Het voordeel in onze slaapkamer (+\- 16m2) is dat de atmos weerkaatsing wat beter uitkomt tegenover onze grote living (+/-40m2). De weerkaatsing vraagt toch wel wat aandacht en is en blijft virtueel. De atmos in mijn andere setup komt echt vanuit het plafond en is rechtstreekser. Maar het ruimtelijke effect is zeker aanwezig.

Alle speakers zijn in volume regelbaar via de afstandsbediening of via de app. Ook zijn er verschillende geluidsinstellingen zoals cinema, Music, … en AI sound pro. Deze laatste is mijn favoriete instelling.

Ik raad deze soundbar aan, aan ieder die graag muziek streamt en wat meer beleving zoekt in films. Zeker als het niet te ingewikkeld hoeft te zijn qua instellingen zoals bv op een av receiver. Het is echt bijna plug and play.

Het enige minpuntje vind ik is dat het wel om esthetische reden vraagt naar een 65” tv. Een 55” is net te klein.

Pluspunten

• plug and play
  • geluid
  • mooie afwerking
  • app
  • draadloze speakers

Minpunten

• lang
  • stopcontact in de buurt van de speakers

kenny.callaerts@ursulinenmechelen.be 04-01-2022

Zeer mooie soundbar met uitstekende geluidskwaliteit

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

We hebben de LG DSP 11RA soundbar enkele weken kunnen testen en zijn onder de indruk van de vele mogelijkheden en functies/connecties van deze soundbar.
Het is wel een erg zware verpakking, waardoor het een soundbar is, die zich niet makkelijk laat transporteren door 1 persoon. Eenmaal de soundbar op zijn bestemming in de woonkamer was geraakt, ging de installatie zeer vlot. Wij beschikken thuis reeds over een LG-smart TV, waardoor ik het vermoeden heb dat een aantal stappen van de installatie net iets vlotter zijn gegaan, dan bij een Tv-toestel van de concurrentie.
Het design van de soundbar is zeer mooi, maar eerder ook wel groot en robuust, wat uiteraard resulteert in een kraakhelder en fors geluid. Onze LG-smart TV is een toestel van ongeveer 50", waardoor de soundbar zelf, langs beide zijden van de TV, meerdere centimeters voorbij het TV-toestel komt en de Tv-kast onder het Tv-toestel rijkelijk gevuld is met deze mooie soundbar. Mijn persoonlijke mening is dan ook dat dergelijke soundbar beter past bij een Tv-toestel vanaf 65". Wel zijn er bij zowel de soundbar als de achter luidsprekers beugels bijgeleverd in de verpakking om deze netjes te kunnen bevestigen aan de muur.
het installeren van de soundbar ging zeer eenvoudig, het fijne aan de installatie is dat LG alles heeft voorzien voor een vlotte installatie te kunnen bekomen. Met de bijgeleverde optische audiokabel was installatie echt kinderspel.

Pluspunten

• mooie behuizing van de set

Stefan.B 03-01-2022

Grote soundbar , met groots geluid

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Na een tijdje geduld te moeten hebben eindelijk de soundbar ontvangen om te mogen testen,dit in een uit de kluiten gewassen doos.1.m55 lang.

Design:
Alles vlug uitgepakt en blijkt dat de soundbar op zich toch 1m40 lang is.
Voor onze 55’ tv veel te groot.maar is dan ook weer niet storend in mijn geval.
Alles was mooi verpakt en de achterste luidsprekers voelde zwaar en stevig aan.idem voor de subwoofer.
Minder was wel dat er geen HDMI kabel word meegeleverd.wel een optical kabel.

Geluid:
Aansluiting voorlopig via optische kabel dus.
Het instellen via de app ging vlot en heel duidelijk.toch had ik meer verwacht van het geluid.aangezien de prijs voor dit toestel.

De aansluitingen: WiFi/Bluetooth/optical/HDMI arc/HDMI 1 en 2 en usb.
Via WiFi met spotify , verbinding ging vlot , muziek was helder en goed van kwaliteit . Snel te vinden in de spotify app .
Bluetooth had ook goede en snelle verbinding ,kwaliteit van geluid zelfde als bij de wifi.

De voorgeprogrammeerde instellingen : al sound pro/standard/music/cinema/clear voice/sports/game/bass blast.keuze genoeg.

Dag nadien weer alles getest en ditmaal met een HDMI kabel wereld van verschil.
Dus vergeet de optical kabel.
Ditmaal wel warm en vol geluid en de sub deed zijn werk naar behoren.en dit zonder vervelende trillingen. heb nog een beetje moeten afstellen in de app wat volume speakers betreft maar zelfs dat is kinderspel.
de samenwerking van meridian is dan weer beter hoorbaar bij het afspelen van muziek.

Dolby atmos dts: is merkbaar aanwezig en zeer hoorbaar in elke film.
de achterste luidsprekers (draadloos)doen wat ze moeten doen
Uiteraard moet er wel opgelet worden dat zowel provider en tv op sound through staat.
Het streamen van muziek gaat vlot en zonder haperingen en klinkt fantastisch.
Dit werd getest op een niet lg tv. toch werkt deze zoals het hoort, de soundbar gaat aan en uit met de afstandsbediening van de provider .
wat ik toch ook belangrijk vind.

Samenvatting:
na aansluiting van HDMI kabel, en de juiste instellingen van provider en tv, zijn we zeer tevreden over het geluid en zeker over het volume, 770w !deze gaat hard tot zeer hard zonder te vervormen.
ook bij het spelen van games een vol en dynamische geluid waar de kinderen zot van zijn.

Conclusie:
Een te grootte soundbar, met uiteindelijk toch goed tot zeer goed geluid.
Zeer eenvoudige installatie, iedem voor de app
Misschien iets aan de dure kant maar je hebt wel kwaliteit en dat hoor je.

Pluspunten

• Geluid
  • Installatie
  • Dolby atmos

Minpunten

• Prijs
  • Groot

Niels 03-01-2022

Hooggespannen verwachtingen werden niet ingelost.

Geluidservaring
De setup produceert een vol geluid, en is in staat om je van je stoel te blazen zonder al te hoog in volume te gaan. Eens correct geconfigureerd krijg je een mooie surround ervaring, hoewel ik dit in de praktijk eerder als een 5.1 setup ervaarde. De soundbar gaat heel luid zonder de klank te vervormen. De bas is goed, maar ik diende de rear speakers wat te boosten via de configuratie-app om effecten daadwerkelijk te horen. De meegeleverde optische kabel is praktisch, maar ik raad de volgende settings aan op je TV:
- HDMI (ARC)
- HDMI Input Audio Format op HDMI x: Bitstream
- DTV Audio Setting: Auto
- Digital Sound Out: Passthrough (dit is belangrijk voor de beste sound ervaring)
- eARC: aan

Gebruiksgemak
+ LG gidst je door de set-up via een meegeleverde manual en bijhorende configuratie-app. Die app ken je best niet de éénmalige locatie-permissie toe, anders dien je die te herinstalleren en kan de soundbar tijdens een volgende sessie niet meer gevonden worden.
+ Het volume van de soundbar kan bediend worden via alle geconnecteerde toestellen: een smartphone die content streamt, de afstandsbediening van de TV, de afstandsbediening van de soundbar, of de afstandsbediening van de Chromecast met Google TV, ...
+ Content streamen naar de soundbar gaat heel erg vlot, maar die had soms moeite met het verhogen en verlagen van volume via de volumeknoppen van de smartphone waarmee ik streamde.
- Mijn podcast app (Google Podcasts op iOS) stopte de podcast vaak anderhalve seconde voor de aflevering afgelopen was.

Design
Strak en modern design, maar doet wat af aan het design van mijn TV omdat de soundbar breder is. Afhankelijk van je setup zal deze beter tot zijn recht komen bij een grote TV (ik denk aan een 65" of groter; mijn 55" valt klein uit).

Conclusie
De soundbar is een mooi product, maar ik kan die enkel aanraden aan diegene die een nieuwe audio set-up zoekt om te genieten van muziekshows en films op hun TV. Dat je audio kan streamen via de soundbar is handig, maar dan lijken de achterste speakers mij overkill.

Pluspunten

• Content streamen van GSM gaat vlot
  • Gaat heel (tot té) luid zonder vervorming
  • e-ARC werkt heel goed
  • Volume te controleren vanaf meerdere devices
  • Veel controle over speaker configuratie&verhouding

Minpunten

• Volumeknoppen GSM maken onvoorspelbare sprongen
  • Vind de vraagprijs veel voor wat je krijgt
  • Vlakke klank enkel weg na heel wat configuratie

h*******@h********** 02-01-2022

Kwaliteitsvolle soundbar van LG!

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Een vrouwlijke postbode belde bij mij aan met een "pakje" , ze kreeg het amper gedragen aan de hand van de grootte en gewicht.
Aan de hand van het gewicht was dit al veelbelovends voor mij. Kwalitatieve speakers wegen altijd een stuk meer dan de goedkopere! Test maar!

Het uitpakken kon beginnen , dit was allemaal netjes ingepakt.

Het installeren volgens de handleiding was een fluitje van een cent, het configureren en calibreren via de LG Soundbar app ook.
Alles was meteen op mekaar afgestemt.
Ik moet zeggen dat de soundbar zeer groot is , groter als mijn 55" tv.
De (iets grotere) subwoofer staat mooi onopvallend naast de tvkast en de achterspeakers vallen ook niet op.

Nu werd het tijd om uit te testen...

Wanneer ik mijn SmartTV aanzet, gaat de soundbar ook automatisch mee aan. TOP! (Dit is al een vereiste voor mij)
Zodoende moet je de bediening van de soundbar amper aanraken.
Als eerste viel me direct op wat een verbetering van geluid! Kraakheldere tonen en een lekkere zuivere trillingsvrije bass! Mijn living is ongeveer 32m² groot en word helemaal gevuld met het geluid wat uit de speakers komt.

Nieuw voor mij is Meridian van LG , zonder te vervormen kan dit behoorlijk luid gaan!
De 2 poezen hier wisten niet wat hun overkwam, legden hun oren plat en liepen meteen een verdieping hoger!

Ik ben echt tevreden met deze soundbar , enige nadelen zijn misschien toch wel de hogere prijs , geen hdmikabel meegeleverd en dat het een behoorlijke stofmagneet is (een keer vaker stof afdoen)
Wil je echt zuivere kwaliteit , betaal je hiervoor graag een paar centen meer.. DOEN!

Pluspunten

• Geluidservaring
  • Draadloos
  • Gaat mee aan met de TV

Minpunten

• Misschien toch wel de prijs
  • Stofhapper
  • Grootte van de soundbar

ArtE 02-01-2022

Misschien toch wat teleurstellend

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Deze speakerset twee weken mogen testen en toch een paar teleurstellingen tegen gekomen.
Alles kwam mooi verpakt toe, mooie grote set die door de postbode maar net door de deur kon en de doos is zo zwaar dat je bijna met z’n 2 moet zijn om te dragen.
Subwoofer is erg mooi, zwart, afgewerkt met mooi stof en enkel een logo bovenaan geprint zodat het erg mooi staat in elk interieur. Haakse stekkers zodat alles mooi weggewerkt kan worden.
De achterspeakers zijn ook erg mooi, perfecte size en lijken ook erg kwalitatief.
Erg fijn is dat deze drie speakers via wifi verbinden en dus enkel 1 stekker nodig hebben.
Daarboven komen er nog verschillende brackets waardoor je alles kan ophangen en dus erg prima geleverd, wat je ook van een set van deze kwaliteit verwacht.
De soundbar zelf is simpelweg te groot.
LG zal ervan uit gaan dat iedereen die deze set koopt een tv van meer dan 65” heeft en de soundbar aan de muur hangt, maar als dit niet het geval is, is de soundbar gewoonweg te groot.
Dat er dan geen HDMI kabel in de doos zit, is dan ook teleurstellend. Ik verwacht van een high level set dat alles inbegrepen is, niet dat je nog een aparte kabel moet voorzien om deze via de tv te verbinden.

Installatie is gemakkelijk, via WiFi kan je alles verbinden en hoewel de verbinding tussen de subwoofer en de soundbar bij mij enkele pogingen in beslag nam, was de connectie met de achterluidsprekers kinderspel.

Dan download je de LG app en ook dit is makkelijk.
Echter ik vind de app echt teleurstellend. De mogelijkheden die de app heeft zijn erg beperkt. Aanpassen van het volume heeft een delay en de geluidsinstellingen aanpassen van de verschillende speakers doet bij mij niets.
Is er iets mis of niet, weet ik niet, maar de settings by speaker kan ik aanpassen zonder er iets aan het geluid verandert.
Als je dan in de equalizer (tone control) enkel Treble en Bass kan aanpassen, is het toch teleurstellend dat je niet meer mogelijkheden hebt.
De app laat je wel toe om te switchen tussen Original Sound (enkel de soundbar en subwoofer) of Surround (waarbij de achterspeakers ook geactiveerd worden.
Maar daar ook teleurstellend.
Het geluid is vlak en als je dan de surround optie activeert is het zelfs een soort metaalachtige klank, die het niet aangenaam maakt om naar te luisteren als je gewoon televisie kijkt.
De app laat toe om 8 verschillende Sound effects (presets van geluid) te kiezen, waar bij er ook 1 mogelijkheid is om van AI gebruik te maken…lijkt me toch eerder een marketingsetting dan een echte setting.

Dan komt het belangrijkste natuurlijk en dat zorgt ervoor hoe de set klinkt. Ik heb verschillende keren geswitched tussen het geluid uit de TV en het geluid uit de set maar ik kan uiteindelijk niet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het geluid.
Ik vind het erg metaalachtig klinken en de Subwoofer lijkt me ook op een erg laag niveau te spelen (maar dat kan ik dus niet aanpassen in de app).
Bij sommige films en/of sportwedstrijden is er wel een verschil te horen, maar niet van die aard dat ik het van mijn sokken geblazen wordt.
Samen met de familie naar een film kijken in surround klinkt dan ook (zoals hierboven aangehaald) wat te metaalachtig, waardoor ik bijna de hele tijd de achterspeakers weglaat en het geluid dan wat beter is.
Dan vind ik dan toch teleurstellend en probeer je de bioscoop ervaring in je huis te halen en kom je hier toch wel wat tekort.

Positiever ben ik dan wel wanneer we muziek luisteren (Spotify over WiFi via iPhone) en de setting van Meridian gebruiken. Hier kan ik echt van zeggen dat het geluid voller is en mooi weergegeven wordt.
De kamer wordt door de achterspeakers goed gevuld en is hier wel voller dan wanneer er TV gekeken wordt.
Toch koop je een speakerset vooral om het geluid van de TV beter te maken en zeker bij een set van deze prijsklasse vind ik dat het teleurstellend is.

Al bij al kan ik niet zeggen dat ik van mijn sokken geblazen ben van deze set, wat je wel verwacht van een set van 770W.
De set ziet er erg mooi uit (hoewel de soundbar te groot is) maar persoonlijk vind ik toch dat mogelijkheden van deze set te beperkt zijn voor in deze prijsklasse mee te spelen.
De Chromecast die ingebouwd is voor muziek te streamen, de wifi connectiviteit en de wireless speakers verwacht je in deze prijsklasse.
Laatste minpuntje is toch ook wel dat het display vooraan niet uitgeschakeld kan worden.
Niet dat het super storend was, maar toch als de soundbar gewoon onder de tv staat is het fijner dat deze ook gewoon zwart wordt.

Pluspunten

• Mooie sub en achterspeakers

Minpunten

• Te groot
  • Geluid niet optimaal
  • App brengt weinig meerwaarde

p************@h********** 01-01-2022

Een heel goed soundbar en prijskwaliteit.

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Een zeer goed soundbar speel goed en de bas is goed luidbaar en de design is zeer mooi en groot en aparte boxen erbij is het helemaal af.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Speel heel zuiver

Alex 31-12-2021

Mooie soundbar met perfect geluid

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

Bij het uitpakken van de doos viel meteen de grootte op.
Is een redelijk lange soundbar die goed tot zijn recht komt bij de grotere televisies.
De klank is wel goed tot zeer goed.
Geeft een meerwaarde tot het beperkte geluid van onze tv.
Zeer tevreden van onze test. Voor in onze situatie is ze wel wat te groot.
De bediening is ook eenvoudig met de afstandsbediening

Minpunten

• De grootte

Corer 30-12-2021

Prachtige soundbar, zowel voor voor design als geluid.

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

We hebben de LG DSP11RA Soundbar 3 weken mogen testen en we stonden te popelen, voor de allereerste keer een soundbar in huis.

Zelf hebben we een (7 jarige) AV-receiver met 5.1 opstelling, dus tijd voor nieuwe technologie met Dolby Atmos & DTS:X.

Het leuke is dat we LG OLED tv’s in huis hebben. Weliswaar slechts een 55inch vanwege onze tv-kast en daar knelde het schoentje een beetje. De LG DSP11RA soundbar is een gigantisch beest. Wat nog al logisch is, aangezien de vele luidsprekers die in deze soundbar zitten. Je moet ze maar kwijt kunnen.

Deze soundbar kwestie design en uitzicht past perfect bij een 65inch tv of groter. Bij ons was het geen zicht, want de soundbar was zeer aanwezig voor onze tv. De soundbar stak langs beide kanten 10cm uit. Wat nog een klein minpuntje is, dat onze LG OLED55E8PLA tv kwestie design een mooie voet heeft met daarin een glazen strook van enkele centimeters. Dit geeft als effect dat je tv zweeft boven je tv-kast. Maar de soundbar met zijn forse afmetingen en zijn 6 centimeter hoogte, doen dit effect teniet.

Er is nog een klein nadeel omdat de soundbar voor je tv staat en dat is dat je met de afstandsbediening van je tv hoger moet gaan richten om je tv bedienen. De soundbar belemmert het “connectieoog” van de tv voor te communiceren. Dus al liggend of hangend in je zetel moet je je arm in de lucht steken en zappen. Ik noem dit een design foutje van LG want niet iedereen hangt zijn tv op aan de muur. Dan kan je wel spelen kwestie hoogte met het plaatsen van de tv en soundbar.

Genoeg smalltalk, tijd voor de ervaring.

Prijs:

Is deze soundbar duur? Wat is duur? Prijs is een relatief gegeven. Als ik vergelijk met mijn bestaande 5.1 installatie dan is deze soundbar absoluut niet duur. Maar het is zeker niet de goedkoopste soundbar op de markt, maar je krijgt er wel iets voor terug. Dit ding gaat hard.

Installeren:

De doos waarin alles netjes verpakt zit weegt zo’n kleine 30kg. De soundbar met zijn afmeting van 144cm lengte, 15cm breed en 6cm hoogte + een subwoofer van 31cm x 22cm x 39cm. En vergeet de 2 rear speakers niet van een respectievelijke 13cm x 19cm x 21cm.

Het installeren is een fluitje van een cent. Alles uitpakken, steek alle luidsprekers (ja, je hebt 5 stopcontacten nodig omdat alles draadloos is), plug je HDMI kabel of de bijgeleverde optische kabel in van je tv naar de soundbar en je bent klaar. Zet je tv aan en stel deze in op ARC of E-ARC (naargelang je tv) en je soundbar + speakers starten automatisch op.

Geluid:

De eerste uren was dit zeer teleurstellend… We waren niet van onze sokken geblazen. Te weinig volume en warme klank maar vooral een gebrek aan BASS. Met onze oude 5.1 installatie trilt het ganse huis. Nu moesten we op zoek gaan naar de LG subwoofer om te kijken of hij wel werkte.

Misschien kan de LG app dit oplossen? Met deze app kan je alle speakers apart regelen en ook de diverse geluidsniveaus. En toch bleven we op onze honger zitten kwestie ondersteuning van de subwoofer. Deze bleef op de achtergrond maar was zeker niet aanwezig. Dan maar experimenteren met de opstelling van de speakers.
We hebben een relatieve grote woonkamer van 5 meter op 6. In een normale opstelling zet je subwoofer links in een hoek aan je tv, maar dat gaf niet het gewenste geluid. Vervolgens verhuisde we de subwoofer in de linkse hoek achteraan van de woonkamer, met de grill van de sub naar voren gericht (richting tv). Nu kregen we al meer basgeluid maar toch niet wat het moest zijn. Dan de sub 90° draaien zodat hij met de grill in de lengte van de woonkamer staat en het geluid achter ons doorgaat. En YES, vanaf toen knalde de sub. Je voelt de bas daveren door het huis.

Nu alles perfect kalibreren en dit doet je met de app. Klik op AI Room Calibration en laat de installatie zijn ding doen. Na een kleine minuut diverse geluiden door alle speakers te horen, stelt de installatie zich af op de omgeving van je woonkamer. Je kan naderhand nog via de app alle speakers wat bijsturen. We vonden dat de achter speakers net iets te stil klonken en dit kan je gemakkelijk verhogen via de app.

Hoog tijd voor de Dolby Atmos ervaring.

Ervaring:

TV kijken is sowieso al plezanter via deze soundbar, vol warm geluid en je krijgt een soort van ‘stereo’ effect. Verwacht geen supereffecten als je naar je favoriete soapserie of avondfilm aan het kijken bent. De dialogen zijn zeer goed, die komen vanuit het midden en eventuele verkeer of dergelijke hoor je van links naar rechts gaan. Ook de speakers achteraan ondersteunen het geluid wat ruimtekijker.

Schakel je over naar Amazon Prime of Disney+, dan knallen de effecten om je heen. Een wereld van verschil ten opzichte van mijn oude installatie. De naar boven gerichte Meridian speakers doen hun werk. Je hoort langs alle kanten geluid, een streling voor het oor. Je hoort de Dolby effecten duidelijk langs het plafond binnenkomen.

De soundbar heeft ook voorgeprogrammeerde geluidsinstellingen zoals:
• AI Sound Pro
• Standard
• Music
• Cinema
• Clear Voice
• Sports
• Game
• Bass Blast

Maar deze kan je niet gebruiken als je effectief een Dolby Atmos/DTS:X streaming dienst gebruikt of een Blue Ray afspeelt. Je krijgt dan het perfecte geluid van de Dolby codering. Is dit een minpunt? Absoluut niet, het klinkt super!

De voorgeprogrammeerde geluidsinstellingen kan je enkel gebruiken als je tv kijkt of muziek gaat afspelen. Voor ons gaf het AI Sound Pro het beste geluid, zelfs voor muziek af te spelen.

Audio connectie:

Deze soundbar heeft Bluetooth, Wifi en Chromecast aan boord. Via mijn Spotify abonnement is het peanuts om mijn favoriete muziek te streamen. Één klik en er galmt muziek in de woonkamer. Apple Airplay werkt ook perfect, een radiozender selecteren en streamen maar.
Bluetooth connectie werk ook goed maar als je Wifi in huis hebt, waarom Bluetooth gebruiken.
Google Assistant, ook deze hebben we getest. Je moet je soundbar toevoegen aan je Home-app en dan kan je via je Google Nest vragen voor bv. muziek te streamen naar je woonkamer. Alles werkt zonder al te lange pauzes of haperingen.

Conclusie:

Op zoek naar een alleskunner-soundbar? Dan is deze zeker een aanrader.

Zeer gemakkelijk in gebruik vanwege de vele functionaliteiten, Airplay, Spotify, Google Chromecast enz. Als je een LG tv hebt dan verloopt de integratie zeer soepel en ook de bediening achteraf. De Meridan speakers zijn een streling voor het oor en absoluut geen vervorming als je het volume op 100% zet.

Het design is ook super, alles lekker strak en geborsteld zwart. De bedieningsknoppen bovenop de soundbar werken met het Touch principe, dus niets dat uitsteekt.
Alle kabelaansluitingen in de soundbar kan je verbergen in de holtes achteraan, mocht je soundbar ophangen. Alle beugels zitten erbij, ook voor de achter speakers. De 220V kabels voor de achterste luidsprekers hebben een 90° connector. Superhandig als je je speakers vlak tegen een muur wil ophangen.

Maak dat je tv minimaal een 65” is, want het is geen zicht met onze 55” tv. Maar dat is misschien een reden voor een nieuwe tv aan te schaffen. 😊

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Smarthome-integratie
  • Zuiver geluid
  • Gemakkelijk te installeren
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• GROOT
  • Verplicht uitgebreide handleiding te downloaden

Joey 29-12-2021

Krachtige soundbar met super geluid

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

De set kwam geleverd in een zeer goed verpakte doos. De doos zelf was nogal fors van gewicht, dus extra hulp om het de trappen op te krijgen zou raadzaam zijn. Het installeren ging zeer vlot. De subwoofer en speakers zijn draadloos en vereisen enkel stroom. De soundbar zelf was makkelijk aan te sluiten via een HDMI kabel aan de tv. Helaas zat er geen HDMI kabel bijgeleverd en dat zou je wel verwachten voor een set van deze prijs.

Design
De LG DSP11RA is zeker een van de mooiere sounders die ik tot nu toe gezien heb. Het design past perfect bij de huidige line-up van LG tv’s, maar zal zeker ook volstaan in ieder interieur. Zowel de soundbar als de speakers & subwoofer zijn van goed bouwkwaliteit en voelen stevig aan.

De speakers en de subwoofer zijn licht van gewicht en beschikken over een stoffen frontje. De soundbar zelf voelt redelijk zwaar, maar dat geeft wel een gevoel van kwaliteit. Bovenop de soundbar vind je twee roosters voor de speakers die geluid richting het plafond sturen (Dolby Atmos) en vind je een aantal controls. Houd rekening met het formaat van de soundbar, deze is zeer breed en paste nog net op mijn tv kastje.

Gebruik
Doormiddel van de handige app was het zeer makkelijk om geluidsinstellingen en voorkeuren aan te passen. Er zijn meer dan genoeg geluidsprofielen voor elke situatie. Ik had zowel mijn Xbox Series S als mijn TV receiver op de twee HDMI-in poorten aangesloten en de HDMI-out naar mijn LG tv. Bij het aanzetten van mijn Xbox of receiver wist de soundbar direct welke source hij moest pakken en switchte automatisch zonder dat daar de afstandbediening voor nodig was. Enkel bij mijn TV receiver ervaarde ik telkens 1 seconde een paars flikkerend beeld. Dit heb ik niet zo ervaren bij mijn Xbox.

Helaas ondersteund mijn tv geen eARC, gelukkig wel ARC. Dit was voor mijn gebruik ook meer dan genoeg aangezien mijn tv Dolby Atmos & DTS:X ondersteund.

Geluidservaring
Ik was zeer onder de indruk van de geluidskwaliteit. De soundbar geeft een zeer helder en vol geluid. Samen met de subwoofer en rearspeakers en door de Dolby Atmos & DTS:X zit je echt een een bubbel van geluid en hoor je alle kleine nuances in een film rond je heen. De subwoofer heeft veel kracht en toch voel je deze nauwelijks trillen (blije buren). Ook TV kijken of gamen is een plezier. Met de afstandbediening switch je makkelijk tussen geluidsprofielen. Zo gebruikte is CINEMA voor films & series, Meridian voor muziek en AI Sound Pro voor reguliere TV.

Muziek streamen via Wifi of Bluetooth vanuit Spotify is zeer eenvoudig. Je merkt dat het Meridian geluidsprofiel perfect is afgestemd voor een muziek ervaring.

De set heb ik enkel nog getest op halve volume, maar dit was meer dan genoeg om een luid en kamer vullend geluid te creëren.

De LG Soundbar DSP11RA zeker een aanrader voor mensen die op zoek zijn naar een echte cinema ervaring of gewoon meer uit hun tv setup willen halen. Dit is een zeer brede soundbar dus hij zal niet op elk kastje passen, let daarbij dus op!

Pluspunten

• Uitmuntend geluid
  • Dolby Atmos & DTS:X
  • LG Soundbar app
  • Draadloze speakers
  • Veel geluidsprofielen

Minpunten

• Zeer breed
  • Geen HDMI kabel meegeleverd

Wesley M 28-12-2021

Krachtpatser in je woonkamer

Geschreven voor: LG DSP11RA zwart

De voorbije weken heb ik de kans gekregen om deze soundbar te mogen testen. Zelf heb ik al een soundbar liggen die al wat jaartjes ouder is en ik hierdoor wel toe was aan een nieuwe.
Persoonlijk heb ik een goede ervaring met LG waardoor ik zeer benieuwd was naar deze LG DSP11RA
Het was me ook meteen duidelijk dat deze soundbar een enorme sprong vooruit was over mijn oude.

Prijs:
Bij de aanvang van de test stond deze soundbar duurder dan dat ze nu is. Tijdens het schrijven van deze review stond ze op 1000 euro met een cashback van 200 euro. Hierdoor komt ze op rond de 800 euro waardoor ik dit een zeer mooie deal vind.
In ruil voor dit geld krijg je een 770W geluidsinstallatie dat je in elke serie mee betrekt.

Uitstraling:
Het is een zeer strak design en best wel kwalitatief afgewerkt. Langs de bovenkant zitten ook je touchknopjes ingewerkt. Jammer genoeg zie je hierdoor zeer snel vingerafdrukken op je soundbar.
De surround speakers zijn ook zeer simplistisch maar passen wel in elk interieur.

Het enige minpuntje aan de uitstraling van deze soundbar is dat ze enorm groot is. Als je een 55 inch TV hebt staan is ze groter dan de TV zelf.

Geluid:
het geluid van deze soundbar is fenomenaal dankzij de AI calibratie dat ingebouwd zit in deze soundbar. Dit zorgt ervoor dat de soundbar zich volledig afstelt op je persoonlijke woonkamer.
Dankzij de E-ARC feature gebruikt de soundbar ook alle kanalen dat aangeboden worden bij je serie en of film.
De meeste streaming diensten voorzien tegenwoordig een 5.1 of Dolby Atmos optie. Hierdoor kan je nog meer genieten van je favoriete serie.
Door de 2 achter luidsprekers en Dolby Atmos voelt het alsof je mee in de actie zit. Deze zorgen net voor die extra kick.

Gebruik:
De soundbar is zeer makkelijk in gebruik. Je download een appje op je gsm en je stelt ze op 1 2 3 in.
Zelf gebruik ik de soundbar in combinatie met mijn LG OLED TV waardoor de integratie zo goed als vanzelf verloopt.

Algemeen:
Als je een nieuwe soundbar zoekt in de prijsklasse tussen 800 en 1000 euro is deze soundbar de ideale kandidaat. De samenwerking tussen LG en Meridian zorgt ervoor dat je voor een mooie prijs een zeer goede geluidsinstallatie in huis haalt.

Pluspunten

• kwaliteit
  • Dolby Atmos
  • AI room calibration
  • LG Mobile APP
  • Smart Home integratie

Minpunten

• enorm groot