• Best Reviewed 2 keer feb 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q950T zwart op Kieskeurig.be.

e**z@h**e.nl 06-06-2021

Dit is een bioscoopervaring !

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Na lang zoeken en reviews bekijken, heb ik stap gemaakt om dit juweeltje van Samsung in huis te nemen.
Ik was al enkele jaren in bezit van een Sony soundbar, deze was niet slecht, maar ik miste toch wat in het geluid en omdat deze erg vaak de connectie verloor (ook wireless subwoofer en achterspeakers) heb ik de Samsung HW-Q950T voor een hele mooie prijs gekocht bij Plattetv.nl. Tussen de bestelling en levering heel erg fijn contact gehad via de chat-optie met een van de medewerkers. Die kon mij precies vertellen wanneer het product geleverd zou worden. Deze werd binnen no-time geleverd, alvorens ook een bericht te krijgen van de chauffeur. Top service!
Nadat deze soundbar geleverd werd, ben ik begonnen met het uitpakken van de grote, stevige doos waar alles heel erg netjes verpakt was. Hieruit was al te merken dat het ging om een stukje kwaliteit.
Zoals de beschrijving zegt, heb ik eerst de subwoofer en de surroundspeakers aan het stroomnet geplugd en daarna de soundbar met de bijgeleverde hdmi-kabel gekoppeld met mijn Philips Ambilight, waarna ik de stekker van de soundbar in het stroomnet geplugd heb.
De subwoofer en de surroundspeakers worden dan automatisch verbonden met de soundbar. Doordat de soundbar en mijn tv een hdmi-ARC aansluiting heeft, is het volume met 1 afstandsbediening te bedienen. In mijn geval is dit de afstandsbediening van mijn Ziggo Nextbox.

Het geluid is makkelijk in te stellen via de afstandsbediening en via de knopjes bij het display.
Een heel klein minpuntje is dat het display zich aan de bovenkant van de soundbar bevind, waardoor je steeds moet opstaan vanuit je luisterpositie om te zien wat je aan het instellen bent. Maar nadat je alles hebt ingesteld hoef je in principe het display niet meer te zien, dus is het geen groot probleem (voor mij) dat deze aan de bovenkant zit, wat ook weer het design aan de voorkant van de soundbar egaler en dus mooier maakt. Ook is het handig om gebruik te maken van de handige Samsung applicatie "SmartThings". Hiermee kun je ook je geluid aanpassen naar wens, zoals de geluidmodus, equalizer en woofer, maar ook audiosynchronisatie (audiovertraging) en instellingen om bv je Spotify en Alexa account te koppelen. De speakers zijn overigens niet onafhankelijk van elkaar in te stellen, voor als je op een andere positie zou zitten dan centraal.

Nadat ik de instellingen klaar had, ben ik enkele filmfragmenten en demo's met Dolby Atmos en DTS X gaan beluisteren en kijken.
Ik als audiofiel was wel wat gewend qua surround geluiden, maar dit slaat echt alles en dan meen ik NIET de plank mis, maar WAUW, wat een geluid! Echt alsof je in de bioscoop zit, zo mooi. Dit komt alsmede doordat de soundbar en de surround achterspeakers enkele speakers bevatten die naar boven zijn gericht, waardoor het geluid weerkaatst tegen het plafond en zo het geluid op je neer "valt".

Nu kwam ik er pas achter wat echt de surround maakt in Dolby Atmos en DTS-X!
Het geluid komt nu echt van alle kanten rondom je heen en valt als een warm deken op je.
En als fanatiek gamer wordt je al helemaal verwend met het geluid, als je de geluidmodus op " Spelcomputer" zet. Aangezien ik graag een potje Call of Duty doe op mijn Playstation 4, werd ik ook hier weer compleet verrast door het surround geluid tijdens een multiplayer game. Je hoort nu pas echt waar de voetstappen van je vijand zich begeven tijdens het spel. Wat een genot!

Ook is de soundbar makkelijk te koppelen met je Samsung telefoon, waardoor je met "Tap Sound" je geluid van je telefoon kan laten afspelen via de soundbar doordat je met je telefoon zachtjes tikt (tap) op de soundbar. Ook het geluid van muziek is prima om aan te horen. Geen overdreven bassen of andere geluiden, maar heel erg natuurlijk en lekker. Ook valt het op dat de bass uit de subwoofer erg diep kan gaan. Met een subwoofertest kon ik de bass nog horen tot 19 Hz. En ook is de bass goed te horen als het volume zacht staat.

Ik heb de surround achterspeakers aan de muur opgehangen met 2 Vogel's SOUND 3200 Speaker beugels. Deze kunnen 70 graden draaien.
Maar je kunt ook voor bv de Vebos vloerstandaards of eventuele andere standaards kiezen om daar je surroundspeakers aan te bevestigen. Gewoon op een tafeltje achter je zetten kan ook, omdat de stroomkabels van de surround achterspeakers netjes wegvallen in de speakers.

Al met al ben ik dus super tevreden met deze geweldige soundbar van Samsung en raad deze dan ook echt aan!

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Plug and play

Minpunten

• Display (klein minpuntje)

MariaRosa 08-02-2021

Goed geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Wij zijn tevreden over het geluid van deze soundbar.
Met film kijken via Netflix, is het geluid super mooi en doen de achterste boxen goed mee.
Muziek is ook prachtig, de bas had iets krachtiger gekund... maar voldoende
Alleen jammer de buitenkant van stof is.. benieuwd hoelang het mooi blijft.
Al me al zijn we zeer tevreden.

xGio 04-04-2021

Goed geluid voor goede prijs

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Erg tevreden over deze soundbar, subwoofer en rearboxen. In een normale woonkamer echt een enorm bereik! Op een hard volume trillen de buren bijna van de bank af! Enige jammere is dat bij het afspelen van muziek de rearboxen niet werken. (of ik moet het apparaat verkeerd hebben ingesteld?)

Rob 23-03-2021

Samsung soundbar q950t

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Echt de bom, achterspeakers ietwat te weinig aanwezig, had beter gekund. Display op speaker wat onhandig en niet leesbaar als je zit. Anderzijds staat de instelling vast, so what!

Robdirven 23-03-2021

Wauw, met de speakers van de q950ts erbij wauw

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Achterspeakers kan iets beter, kan aan mezelf liggen. Geluid is echt waanzinnig. Zelfs het journaal is leuker:)

Kemps 18-03-2021

Mooi geluid en eenvoudig in te stellen

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Het installeren van de soundbar is kinderlijk eenvoudig.
Het geluid is overweldigend, zeker als je geen of een oude 5.1 systeem gewent bent.
Min puntjes zijn:
- positie display (niet te zien als je op de bank zit)
- eenvoud van (persoonlijk) configureren. Diverse instellingen zijn alleen mogelijk met de afstandbediening. Het zou fijner zijn als alles (bv volume van de achter speakers) via de Smart Things app kon

Anoniem 15-03-2021

Soundbar samsung hw950 t

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Ik. Wilde graag n soundbar met achterboxen. Bij de winkel platte tv was hij t goedkoopst en kreeg nog extra korting. Echt n aanrader. Goede service. De vorm van de soundbar is mooi gevormd. En heel zuiver geluid. Aansluiten ging vanzelf via wifi en bluetooth. Zeer geschikt bij mijn samsung smart tv. Mooie combinatie

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi gevormd

Minpunten

• Subwoofer is best wel krachtiger (stast hier op-6)

Pieter 12-03-2021

Wel heel makkelijk te installeren

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Zeer makkelijk te installeren soundbar. Volgens de gebruiksaanwijzing moest ik de draadloze woofer en spiekers met heel wat handelingen koppelen... echter dat hoefde helemaal niet.. in één keer goed. Net als de de wifi settings die automatisch werden overgenomen van de TV. Handig ook de extra HDMI aansluitingen.. Ik had er al wat, maar extras voor game consoles best handig.
Maakt makkelijk verbinding met Bluetooth devices al had ik hier dan liever Google Cast gezien... Spotify doet het wel over "connected devices". Jammer dus apps als 3FM enzo alleen met Bluetooth.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • past heel mooi onder onze QLED TV
  • neemt automatisch de WIFI settings van de TV
  • extra HDMI aansluitingen

Anoniem 11-03-2021

Zeer goed ruimtelijk geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Had hiervoor een goede home cinema set, Yamaha receiver met Klipsch boxen en subwoofer.
Het ruimtelijk geluid van deze Samsung HW-Q950Theeft mijn verwachtingen overtroffen.
Ben erg blij met mijn keus. (En mijn mevrouw gelukkig ook!)

Peter 04-03-2021

Zeer goed.... voor een soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Ik zie veel reviews die deze soundbar geweldig vinden. En die mening onderschrijf ik deels.
Het hangt vooral van je startpunt af.

Geen dolby surroundgeluid gewent via receiver en full size luidsprekers? Ja, dit is dan inderdaad geweldig maar ik had 5 zeer goede luidsprekers met een aparte subwoofer en dan merk je verschil ten nadele van deze Samsung set.
Reden van aanschaf is echter dat wij gaan verhuizen en dan worden er keuzes gemaakt.

Positief:
Uitpakken, stekkers in stopcontact. Soundbar als laatste, HDMI aansluiten en .... klaar. Dit is de definitie van plug and play.
Geluid met televisie is zeer helder, zelfs bij laag volume is de spraak zeer goed te volgen.
Muziek is zeer helder en rijk aan details.
Films via Netflix; aha dit is waar deze set voor ontwikkeld is. De set komt tot leven en het enthousiasme maakt meteen een grote sprong.
Alexa via spraak werkt goed, maar kan nog niet op zijn Nederlands.

Minder positief (niet negatief maar is gewoonweg de beperking van een soundbar)
Middengebied is mager maar wordt beter als het volume omhoog gaat. Dit komt vooral door de subwoofer.
Weinig mogelijkheden om het geluid naar je hand te zetten.
Ik heb een oudere tv van Samsung en kan waarschijnlijk daardoor niet zien wat ik moet doen als ik bijvoorbeeld de instellingen via de bijgeleverde afstandsbediening wil aanpassen.
De kwaliteitsindruk van de bar zelf is fantastisch, die van de subwoofer beduidend minder, maar goed staat toch maar in de hoek.
Alexa werkt goed maar spotify nog niet. Wel als je rechtstreeks via Bluetooth met de bar verbind.
Mis bij muziek een duidelijk stereogeluid.

Pluspunten

• Geluid bij Netflix
  • Echt plug and play

Minpunten

• Geluid bij tv kijken

Anoniem 27-02-2021

Fraaie luxe vormgeving en topgeluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Deze soundbar HW-Q950T gekocht door andere goede reviews en de mogelijkheid tot de aansluiting middels Q-symphonie met mijn tv. Supergoed geluid, bij de ene film zijn betere effecten verwerkt dan bij andere maar er worden door deze soundbar geluiden hoorbaar die men zonder nauwelijks hoort en dit is werkelijk een verrijking bij het kijken van een film. Zoals bijvoorbeeld als het regent in een film is dit nu ineens veel beter hoorbaar en dit maakt de film veel realistischer. Top product, ik ben er erg blij mee en film kijken is nu echt een feestje!

Djroy66 25-02-2021

Gemakkelijk in te stellen in combi met samsung TV

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Het oude 5.1 systeem vervangen door de soundbar 950T van samsung. Nog ff getwijfeld voor de 90R maar de 950T genomen in combinatie met Qled 90T tv. Ivm Q symphony. Erg fijn dat het samen met de tv speakers en soundbar goed klinkt tijdens tv kijken.
De installatie ging zeer snel en zonder problemen. Geeft een mooi vol ruimtelijk geluid en voldoet aan de verwachting.
Ben na een dag al zeer tevreden al moet er nog gefinetuned worden.

BobNijmegen 22-02-2021

Prachtige soundbar met een geweldig geluid Q950T

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Het eerste wat opviel tijdens de aankoop was de doos. Deze straalt al meteen luxe en zorgvuldigheid uit, vooral hoe alles is verpakt. Het gewicht verklapt dat er een hoogwaardige product in de doos zit. Het aansluiten is erg gemakkelijk en word beknopt, maar duidelijk beschreven in de handleiding. Alles aan deze set ademt kwaliteit en hoogwaardigheid. Na de installatie aan de slag gegaan om het geluid te personaliseren. Het aantal mogelijkheden is niet enorm uitgebreid, maar voldoende om alles naar smaak aan te passen. Hierna eens rustig de tijd genomen om verschillend materiaal te beluisteren (en voelen!). Wat een geluidsmuur. De set kan echt absurd hard zonder overduidelijke vervormingen en de bass is zeker voelbaar voor de buren (oepss). Alle formaten worden ondersteund en de Atmos ervaring is een absolute meerwaarde. Genieten!

René V 20-02-2021

Perfect geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Perfect geluid en gemakkelijk aan te sluiten. handleiding mag wel iets uitgebreider niet voor de installatie maar wel voor de mogelijkheden. op de site staat geen hendleiding in het Na=ederlands

Sebastiaan57 19-02-2021

Bioscoop gevoel

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Deze soundbar geeft een geweldig geluid in combinatie met de Samsung QLED TV. Wij genieten van onze thuisbioscoop.

Anoniem 14-02-2021

Mooi geluid net bioscoop gevoel

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Na aanschaf van een Samsung QLED tv kon deze beauty niet achterblijven. Het heeft mooi geluid, is een strakke soundbar en heeft een goed design. Helemaal top voor een ultieme thuis bioscoop
gevoel.

Tevreden gebruiker 14-02-2021

Geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Een echte bioscoopervaring in huis! Installatie makkelijk, even instellen via smartthings kabels aansluiten en het werkt!
Vaak valt muziek luisteren tegen op dit soort sets, het verrast me hoe goed het muziek klinkt.

Pluspunten

• Plug and play
  • Vermogen
  • Dolby / dts x
  • Achterspeakers en SW draadloos

Minpunten

• Vrij groot (indien tv <55inch)
  • Stevige prijs

Yvonne 13-02-2021

Geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Hadden eerst voor een denon gekozen maar deze kommuniceerde niet met de nieuwe Samsung tv , dus om laten ruilen tegen de Samsung cinema.... echt super geluid. Echte aanrader

Harrie 09-02-2021

Extra beleving van films

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

Ik heb de Samsung Soundbar HW-Q950T nu enkele weken in gebruik. Het aansluiten door middel van HDMI kabel en het installeren van subwoofer en achterspeakers verliep probleemloos. Hoewel ik de soundbar gebruik met een wat ouder model Samsung TV is de geluidsbeleving, met name bij films, grandioos. Je kunt zelf heel veel instellingen aanpassen en je hoeft daar geen hele gebruiksaanwijzingen voor te bestuderen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Makkelijk in te stellen
  • Geweldige geluid.

Minpunten

• Geen weergave instellingen op tv.

Harrie55 09-02-2021

Heel mooi geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q950T zwart

De soundbar HW-Q950T is makkelijk te installeren. Je kunt veel instellingen makkelijk aanpassen zonder een hele gebruiksaanwijzing te bestuderen. Het geluid, met name bij films, is geweldig goed. Net een bioscoop in je woonkamer.