De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSN8YG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Timothy 10-09-2020

Super geluid!

Geschreven voor: LG DSN8YG

Vol ongeduld de soundbar uitgepakt en direct beginnen aansluiten en testen.
Héél eenvoudig om aan te sluiten, echter kreeg ik er niet direct geluid uit maar lag blijkbaar aan welke HDMI ingang ik gebruikte van de TV. Eenmaal het probleem gevonden viel mijn mond open.
Wat een geluid komt er uit die soundbar en draadloze subwoofer. Echt een gemak zo een draadloze subwoofer! Geen gedoe meer met kabels en dergelijke...enkel nog de subwoofer van voeding voorzien en knallen maar. Het TV kijken heeft direct een andere belevenis gekregen.
De mooie klank, de bassen..gewoonweg TOP!
Wat betreft het design heb ik ook niks anders dan mooie woorden voor: slank, elegant, mooi...
Juist wel eerst checken of de soundbar op je TV meubel past! Is nogal lang.
Als je op zoek bent naar een goede, kwalitatieve en mooi uitziende soundbar met bijhorende subwoofer, aarzel niet om voor deze te kiezen!

Pluspunten

• mooi geluid
  • design
  • eenvoudig te installeren

Minpunten

• beknopte uitleg instellingen

Lara VDV 06-09-2020

soundbar die kijken van TV naar een hoger level brengt!

Geschreven voor: LG DSN8YG

wij haalden met veel plezier de soundbar uit de verpakking. Wat een mooi en eenvoudig design, maar wel groot. Gelukkig hebben we een groot TV-meubel, maar veel plaats is er niet over. Mij stoort dit zeker niet, maar wel even de afmetingen bekijken vooraleer je hem aankoopt dus!

Wat ik een leuke extra vond, was dat je naast een gewone soundbar voor je TV je een Google assistent bij krijgt! wij hebben hem ook geconnecteerd met onze spotify (hebben hiervoor wel Spotify Premium aangekocht!). Wat leuk om in je living gelijk welke muziek of podcast te kunnen afspelen. Installatie van de google home app & spotify synchroniseren ging even gemakkelijk als het installeren van de soundbar zelf!

Wij gebruiken de google assistant vooral om vragen te stellen over het weer of onze agenda en om muziek af te spelen. Het zijn echter wel dingen die we niet zouden missen als we deze functie niet zouden hebben (wij hebben wel geen 'Smart home').

Het geluid is van hele hoge kwaliteit, het kijken van films en series is plots naar een hoger level getrokken! Wij vinden de investering zeker waard!

Pluspunten

• design
  • geluid
  • google assistant

Minpunten

• groot

Kristof VDG 05-09-2020

Strakke jongen met verbazingwekkend veel power

Geschreven voor: LG DSN8YG

LG heeft met deze soundbar een verborgen pareltje in handen.

Los van het feit dat ze er wel zeer goed uitziet is de ingebouwde hardware van een superieure kwaliteit. De klank is dan ook navenant.

Dankzij de ingebouwde AI Sound Pro en Dolby Atmos geniet je van een fenomenale audiokwaliteit, of je nu tv kijkt, aan het gamen bent of gewoon muziek aan het luisteren. Het systeem past zich automatisch aan de situatie aan en zorgt voor de juiste klankweergave. Deze set kan moeiteloos 5.1 systemen simuleren om je de volledige surround omgeving aan te bieden.

Installatie van de soundbar gaat zeer vlot en binnen enkele minuten kan je via je gsm de set volledig bedienen en instellen naar je eigen voorkeuren of de app dit werk voor u laten doen.

Via de ingebouwde chromecast software kan je ook moeiteloos muziek streamen van op je gsm en met de google assistent bedien je de soundbar ook om zoekopdrachten uit te laten voeren. Niet noodzakelijk, maar wel een leuke extra.

er zit genoeg power in de set om je van je sokken te blazen tijdens actiefilms en dankzij de automatische settings krijg je ook loepzuivere klank bij lage volumes, zonder aan bas in te hoeven boeten. Dit dankzij de draadloze subwoofer die je net dat extra laag kan leveren.

Pluspunten

• strak design
  • superieure audiokwaliteit
  • Connectiviteit

Minpunten

• valt nogal groot uit

Evelien D. 04-09-2020

Voldoet aan de verwachtingen

Geschreven voor: LG DSN8YG

We waren al een tijdje op zoek naar een soundbar met een goede prijs-kwaliteitverhouding. We kregen de kans om deze LG DSN8YG te testen en deze testperiode heeft ons overtuigd om zelf deze soundbar aan te kopen. De installatie van de soundbar was heel eenvoudig. Het was bijna kinderspel om deze aan te sluiten en te verbinden met de televisie. Ik vond het zeer fijn dat het geluid ook te bedienen was met de afstandsbediening van de televisie zodat je niet altijd de tweede afstandsbediening moet gebruiken. Het pakket bestaat uit de soundbar zelf en een wireless subwoofer. Door de mooie vormgeving passen beide netjes in het interieur en zijn ze zeker niet storend ondanks het feit dat ze toch wel wat plaats innemen. Het geluid is van goede kwaliteit. Ik ben zelf niet zo ervaren op het vlak van geluidskwaliteit maar wanneer je het interne geluid van de tv afwisselt met het geluid van de soundbar, merk je wel dat er een enorm verschil is. Een ander leuk hebbedingetje is de aanwezigheid van de Google Assistant. Door middel van spraakherkenning kan je zonder problemen radio of Spotify aanzetten.

Pluspunten

• vormgeving
  • geluid
  • eenvoudige installatie

Jorrit 21-08-2020

Loepzuivere audiokwaliteit voor een intensere ervaring

Geschreven voor: LG DSN8YG

Deze soundbar was makkelijk te installeren. De volledige set bestaat uit de soundbar, een subwoofer en een aparte afstandsbediening. Wij hadden net ruimte genoeg op onze TV-meubel om de soundbar voor onze TV te plaatsen, de subwoofer hebben we naast het TV-meubel geplaatst. De afmetingen op voorhand dus zeker eens bekijken. Het design van de soundbar geeft ook een meerwaarde aan de ruimte.

De soundbar heeft wifi, dus kan je deze ook connecteren met een smartphone. Hiervoor heb je wel de google home app nodig, daarna kan je bepaalde apps zoals spotify en youtube ook synchroniseren. Het is zeer makkelijk om je muziek/afspeellijsten te laten afspelen met deze app.

De google assistant kan je gebruiken om met spraakherkenning bepaalde taken te laten uitvoeren. Hiervoor moet je wel eerst de "google assist"-button op de afstandsbediening activeren. Al snel werd het duidelijk dat we deze functie niet zo veel gebruiken.

Op de afstandsbediening heb je ook een "sound effect"-button. Hiermee kan je switchen tussen verschillende modes: default, movie, music en sound pro. Dit is zeer handig en zeker een meerwaarde. Bij het bekijken van onze eerste film met deze installatie was het al snel duidelijk dat geluid een enorme impact kan hebben op je volledige kijkervaring, alles is veel intenser. Het geluid is loepzuiver.

• Audio kwaliteit
  • Verschillende soudnd effects

Minpunten

• Redelijk groot