Sonos Playbar - Reviews

Soundplate

Daniel81 22-06-2016 Product paar weken in bezit

Sonos Playbar na 4 weken weer verkocht

6,2
De Sonos Playbar heb ik na een aantal weken weer verkocht wegens tegenvallende prestaties.
De Playbar laat zich zoals de fabrikant zegt zich makkelijk installeren.
Maar na de installatie viel mij op dat het geluid meer geschikt is om tv en films af te spelen dan om muziek af te spelen mede omdat het de bas overheersend is en het vocale gedeelte niet zuiver overkomt.
Verder heb ik geprobeerd om het geluid van de Playbar dmv equalizer
te optimaliseren maar deze is zeer beperkt en kent maar beperkte mogelijkheden. Het streamen van muziek is ook maar beperkt want je kan alleen maar de apps gebuiken welke standaard in de Playbar geprogammeerd zijn (geen Youtube). Dus mocht je op zoek naar alleen een soundbar om tv en films te bekijken dan is deze geschikt maar mocht je ook graag naar muziek op dezelfde manier willen beluisteren dan is de Playbar niet aan te raden en zou ik bijv. de Denon Heos aanraden.

remsiee 28-05-2015 Product paar dagen in bezit

Playbar gekocht en het aansluiten kostte me een halve dag. Mn draadloze netwerk werd herkend maar ik kon maar niet verbinding maken. Bleek dat de sonos kanaal 13 van mn router niet herkende. Voordat je daar achter bent.....ben je een halve dag verder. Na aanpassing naar kanaal 11 werkte het pas. Geluid is goed, de app was ook zo geinstalleerd. Helaas geen equalizer voor de middentonen. Enkel de treble en bas en loudness. Ik heb echt een instelling nodig voor het middenbereik want ik heb heldere treble en bas is vol maar ik mis de middentonen. Dat is dus een minpunt.
De App is geweldig vooral icm betaalde spotify van 9,99 per maand. Gebruiksgemak is groot. Kedereen die de app installeert binnen het netwerk kan het systeem bedienen. Ook zien zij de spotify in de app . De sonos kan uitgebreid worden en dat is de reden waarom ik hem kocht. Hou er rekening mee dat de componenten behoorlijk wat energie vragen in standby de playbar 6,1 watt dat is een spaarlamp die continu brandt. Breid het systeem uit en de energieconsumptie kan oplopen tot 100 euro per jaar. Een duidelijk minpunt. Maar goed als je dat voor lief neemt heb je er een prachtset voor terug en je vrienden kun je er jaloers mee maken ;)

martijn75 29-06-2015

Dat is ook het punt waar ik mee zit. Hoe eenvoudig en "draadloos" is het allemaal. Ik wil bijvoorbeeld een systeem waar ik mijn optical out van de tv op kan aansluiten maar ik wil ook een redelijk stereo HiFi geluid. Bij Sonos begin je dan dus met een Playbar want daar zit alleen een optical in op. Vervolgens heb ik daar minimaal 2 Play 3's bij nodig voor stereo HiFi geluid. En eigenlijk heb je vervolgens ook nog een sub nodig welke je enkel en alleen met een Sonos systeem kunt gebruiken. Ben je al snel 2000 euro verder!

Met bovenstaande wensen is er wellicht een beter alternatief in de vorm van een set actieve speakers van het topmerk Q Acoustics BT3.

Connectiemogelijkheden Q Acoustics BT3:

2*50 watt (rms)
Bluetooth V4.0 inclusief aptX®
Analoge 3.5 mm stereo jack
Analoge RCA phono aansluitingen
Digitale optische aansluitingen (Toslink) voor oa smart TV
Subwooferuitgang (RCA) (elke subwoofer, indien wenselijk).

Je sluit je TV er eenvoudig op aan en je kunt ook je muziek, bijvoorbeeld Spotify op meerdere manieren afspelen. Namelijk via Spotify op je smart TV of door deze via Bluetooth te streamen vanaf je smartphone of tablet. Ook Youtube etc stream je eenvoudig naar de speakers. Geluid is vele malen beter dan de beste playbar voor dat geld. Voor 499 euro ben je klaar.

Andreas 12-01-2016 Product paar weken in bezit

6,6
Sinds enkele weken de Sonos bar in huis. Geweldig geluid prachtig om te zien. Echter met Dolby voortdurend korte uitval van geluid.. Op internet kun je lezen dat deze problemen al jaren bestaan en niet opgelost worden door Sonos.. Terug naar PCM lost het probleem op maar gaat ten koste van de kwaliteit. Het plan was om het systeem verder uit te breiden maar dat gaan we maar niet doen. Echt jammer, had hoge verwachting..

925963 16-12-2014 Product paar weken in bezit

Je kunt merken dat Sonos al jaren hun producten ontwikkelt. Het is echt een volwassen product. Verpakking, installatie, geluid, gebruikersgemak, functionaliteit, materiaal.

De installatie is echt kinderspel. Het duurt wel 5 minuten, maar het is dan ook een grondige installatie, die gewoon werkt.

Het geluid vind ik echt heel goed. Ik heb de Playbar als vervanging van 2 zuilen. Ik had verwacht dat ik er behoorlijk achteruit zou gaan op geluidskwaliteit. Maar ik deed dit omdat ik de Playbar later wil uitbreiden met extra Sonos speakers.

Maar ik vind eigenlijk de geluidskwaliteit erg goed. Zelfs als primaire huiskamer speaker.

Ben Pieter de Vries 04-05-2015 Product paar dagen in bezit

Na jaren van teleurstelling m.b.t. de matige geluidskwaliteit van de nieuwe Led t.v.'s, de teleurstellingen met diverse soundbars, van 140 euro tot 700 euro en mijn afnemende gehoor, toch nog een keer voor een vervanging gegaan.
Dat moest dan, na vele dagen lezen van reviews en technische beschrijvingen de Sonos worden.
Na inlichtingen en demonstratie van een deskundig verkoper, bekend van: "Ik ben toch niet gek", heb ik zijn advies opgevolgd en ben voor de playbar in combinatie met twee play 1's gegaan, aangestuurd door een bridge. Na installatie, dat bijna vlekkeloos verliep, kan ik niet anders zeggen, dat ik totaal verrukt ben van het geluid en de kwaliteit van de installatie. Geweldig, ik kan de tv weer fatsoenlijk op een normaal volume beluisteren. Helemaal te gek vind ik de vele radiozenders die ik kan beluisteren zonder de t.v. aan te zetten en dan nog mijn persoonlijke muziek, die ik vanaf mijn iPhone over de installatie beluister, net of de uitvoerders van de muziek bij mij in de kamer staan. Ik geniet weer van tv en muziek. Sonos je hebt een wereldproduct gemaakt en hebt iedereen achter je gelaten.

Henk 05-05-2015

Helemaal mee eens 👍👍👍

Henk 05-05-2015

Helemaal mee eens 👍👍

Peter 02-05-2016

Heb ook een playbar met twee play one's. Ben er niet erg tevreden mee. De playbar is oke, maar de play one's hoor ik bijna niet. Heel af en toe met volledig dolby surround geluid is het wat beter. Als ik radiozenders via de kabeltv luister, doen de play one's ook niet veel. Heb de volumeschuif van de surroundspeakers op vol staan en dan gaat het redelijk maar fantastisch is anders. Ze doen het wel als ik spottify opzet, maar dan moet ik de volumeschijf weer terugzetten op het midden van het volume. Hebben meer mensen hier ervaring mee en hebben die een oplossing?

Hhijnekamp 11-01-2015 Product half jaar in bezit

Waardelloos systeem. Ik wordt verplicht een nieuwe tablet te kopen omdat Sonos een ipad 1 niet meer ondersteund. Terwijl de tablet verder het nog aardig doet. Waarschijnlijk gaat het ook zo met een volgende generatie tablets. Erg veel spijt dat ik dit systeem heb gekocht en voel mij gepakt door sonos. Heeft Sonos soms belangen in apple of andesom?

Ik raad niemand de sonos systemen aan want de duurzaamheid is nul nul niks op deze wijze.

Anoniem 12-01-2015

Tja, op mijn windows 95 computer draaide hij ook niet.... Beetje kort door de bocht conclusie dus. Hier zijn de technische specs goed voor om van te voren te kijken of het werkt in jouw situatie.
De app is er ook voor PC en mac, alle telefoons (behalve Windows) en je hebt nog een dedicated afstandsbediening. Keuze genoeg lijkt me. Maar als die niet tot je beschikking staan zou ik hem terugbrengen. Een belangrijk feature van sonos is dat je alles vanuit een app kan bedienen. Ik vind het top werken

Liene64 16-01-2015

Dit reviews waar men niets aan heeft . U zou van te voren kunnen kijken of iets past bij wat U heeft ipv achteraf zeuren . U kunt ook overwegen om een goedkope smartfone of tablet erbij te nemen . Of gewoon streamen van pc .

nihami 18-01-2015

De review is zeker ongenuanceerd maar verwoord wel een zorg die ik ook had tijdens mijn zoektocht naar een soundbar. Je kunt vandaag de dag een werkende keten samenstellen met tablets, apps, router, devices, etc. Maar er is nergens een garantie dat het blijft werken wanneer een component in die keten in de toekomst vervangen moet worden of wordt geupdate.

Ik neem aan dat je na de investering in de bar voor vele jaren plezier wilt hebben maar je weet ook zeker dat over b.v. 5 jaar android of IOS diverse versies verder zijn dan de huidige. En blijft het dan werken ?
En die zorg heb ik ook voor allerlei andere internet connected devices zoals b.v. kamerthermostaten of homeautomation. Functionaliteit die vandaag de dag nog werkt kan morgen verdwenen zijn.

Voor een fabrikant is het ook ondoenelijk om alle combinaties van software en devices ter wereld te testen cq te supporten.

Ter info: Ik heb uiteindelijk niet gekozen voor de SONOS maar dat was vanwege het geluid. Kwestie van smaak.

sjoerd007 19-01-2015

Er is een app die niet gemaakt is door sonos, weet de naam even niet uit mijn hoofd, maar die werkt op de Ipad. Daarnaast kun je de Playbar ook met je pc aansturen en smartphone. Ik begrijp je frustratie, maar het is vanuit Sonos standpunt ook te begrijpen dat ze de app op een bepaald niveau willen houden en dat deze daardoor naar verloop van tijd op oudere hardware niet meer werkt. De nieuwe Microsoft Office zal ook niet meer werken op Windows 98.

Jusuf M. 14-05-2015

ik hep ook ipat1, dank uw voor review

martijn75 08-07-2015

In mijn zoektocht naar een alternatief voor mijn receiver met vele speakers zocht ik naar een setje actieve speakers. Eerst naar Sonos gekeken, maar kon me niet overtuigen. Niet alleen zeer beperkte aansluitmogelijkheden, ook zeer matig geluid voor dat geld. Ook kon het uiterlijk mij niet overtuigen. De Play 1 is nog wel mooi, maar Play3 en Play 5 zijn gewoon geen modern ogende speakers.

Ik wil een systeem waar ik mijn smart TV optisch op kan aansluiten én met een redelijk stereo HiFi geluid. Bij Sonos begin je dan met een Playbar want daar zit alleen een optische ingang op. Vervolgens heb je daar minimaal 2 Play 3's bij nodig voor een beetje vol stereo HiFi geluid. En eigenlijk moet daar nog een subwoofer bij a 699,- welke je enkel en alleen met een Sonos systeem kunt gebruiken. Ben je al snel 2000 euro verder! Komt nog eens bij, hoe 'draadloos' is het nu echt, je moet toch stroomaansluiting op elke Sonos speaker hebben. Als laatste zou ik witte speakers willen terwijl de sub en playbar van Sonos zwart zijn. Al met al nog niet strak maar een wirwar aan speakers in verschillende kleuren en met stroomdraden.

Uiteindelijk een (voor mij) beter alternatief gevonden in de vorm van een set actieve speakers van het topmerk Q Acoustics, de BT3 voor 475 euro!

De speakers zijn mooi compact, strak en maken een zeer degelijke indruk. Je sluit je TV eenvoudig optisch aan en je kunt ook je muziek, bijvoorbeeld Spotify op meerdere manieren afspelen. Namelijk via Spotify op je smart TV of door deze via Bluetooth (apt-X) te streamen vanaf je smartphone of tablet. Ook Youtube etc stream je eenvoudig naar de speakers. Geluid is vele malen beter dan de beste soundbar en zeker dan een setje play 1's of 3's met een mooie natuurlijke bass. Ook mooi stereo HiFi geluid.

Voor 475 euro ben ik klaar. Ben er zeer tevreden mee en kan de BT3 van harte aanbevelen!

Specificaties Q Acoustics BT3:

2*50 watt (rms)
Bluetooth V4.0 inclusief aptX®
Analoge 3.5 mm stereo jack
Analoge RCA phono aansluitingen
Digitale optische aansluitingen (Toslink) voor oa smart TV
Subwooferuitgang (RCA) Hoeft zeker niet, maar kán wel.

Verkrijgbaar in rood, wit of zwart.

Wingrider 06-11-2016 Product paar maanden in bezit

Geweldig geluid

De Sonos Playbar is niet de goedkoopste maar wel het BESTE luidsprekersysteem voor bij de TV. Geweldig geluid . Meerdere kanalen voor WiFi ,heb je storing waardoor je een dip in het geluid hebt zitten neem je gewoon een ander kanaal en het probleem is op gelost. Ook het koppelen in een andere groep van sonos is heel simpel.

Pluspunten

• Goede spreiding van het geluid
  • Mooie vorm
  • Makkelijk te installeren
  • Goed werkende App

Ronald 20-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prima geluid

Goed geluid en goede wifiverbinding, mooie vormgeving. Makkelijk aan te sluiten en werkt goed in combinatie met de Sonos app

Pluspunten

• Goed geluid
  • Goede WiFi verbinding

Adrie 04-11-2015 Product paar dagen in bezit

Sinds 30 oktober in bezet van een Sonos Soundbar-Sub en 2x play 1 als surroundspeaker.
Installatie binnen 5 minuten alles werkende.
Prima geluid, goede surround, prima SUB

leroyb007 17-07-2015 Product half jaar in bezit

erg mooi design

geluid is erg goed
zelf wel voor gekozen om een subwoofer extra te nemen en 2 play 3s ben er nog steeds er van onder de indruk en heb nooit vertragingen

666cram666 20-06-2014 Product paar dagen in bezit

Heb de Playbar sinds enkele dagen in bezit.
Veel problemen met het rechtstreeks aansluiten op m'n router.
Ondanks dat alles op de zelfde router zit aangesloten kan ik de Playbar wel benaderen met m'n iPad maar niet met m'n iphone5
Verder werkt m'n (smart) afstandsbediening van m'n LG smart tv niet met de Soundbar waardoor ik toch weer een extra AB nodig heb om het geluid harder of zachter te zetten.
Kortom het geluid (zelfs zonder sub) is zeer behoorlijk, maar een kwestie van "stekker erin en draaien maar" is het na een halve week prutsen nog steeds niet!!!

666cram666 05-07-2014

Uiteindelijk is het gelukt op de Playbar aan te sluiten.
Het probleem zat in het feit dat de playbar niet compatible was met mn router.
Nadat ik de router vervangen had ging het installeren inderdaad prima. Bedienen met een normale afstandsbediening, of met m'n iPhone, laptop, iPad. Het is echt kinderspel.

Inmiddels ook twee Play:1 componenten aangeschaft welke als surround dienst kunnen doen maar ook net zo makkelijk als stereo systeem muziek kunnen afspelen.
En omdat de play:1 componenten zo klein van stuk zijn was m'n vrouw ook helemaal happy ;)))

Ik moet zeggen dat zelfs zonder sub er een zeer behoorlijke bas uit voort komt.

Voor het doel waar ik ze voor heb gekocht de beste keuze gemaakt!!!

Mark 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Sonos playbar

Top geluid. Wel heb je de sub erbij nodig. Ik ben een fan van volle lage klanken. Helder geluid zonder vervorming als je hem harder zet.

Pluspunten

• Super geluid
  • Simpele installatie

Minpunten

• Kost wel wat

thies 27-07-2016 Product kwartaal in bezit

goed spul van sonos

Ik ben dik tevreden over de playbar.
heb er verder de 2x play1 en de sub er bij voor 5.1
echt goed geluid

Eliseraika 26-03-2015 Product half jaar in bezit

9,4
Wij hebben in december de Sonos Playbar aangeschaft ongelofelijk makkelijk te instaleren, kind kan de was doen en het bedienen met je telefoon is gewoon super. De Sonos Playbar is iedere euro waard, wij genieten er nog elke dag van!!
en gaan ook zeker uitbreiden met de play1 en play2

Avankemenade 17-02-2015 Product paar dagen in bezit

Het installeren verliep heel moeizaam. Uiteindelijk contact gezocht met de helpdesk van SONOS. De ondersteuning was zeer vriendelijk en deskundig. De problemen werden veroorzaakt door de router, er moesten enkele instellingen gewijzigd worden. Na een minuutje of 20 waren de ipad, iphone en een android tablet gekoppeld. En toen genieten....... Goed geluid, gemakkelijke bediening, prima ondersteuning voor het geluid van de TV. De wijze waarop je Spotify kunt koppelen is een fluitje van een cent. Kortom, dit had ik veel eerder moeten doen.

aklasse 20-01-2015 Product kwartaal in bezit

7,6
We hebben al een soundbar een canton DM 8.2 die bevalt prima, maar wilde graag een soundbar met meer mogelijkheden.
Na diverse revieuws over de sonos deze aangeschaft, maar het valt mij erg tegen tegenover de canton, deze canton geeft veel meer bas en de hoge tonen klinken veel beter.De sonos is in de hoge tonen soms scherp, wat mij irriteerd. Ook de bas met films schiet tekort. Ik vindt de prijs dan ook erg hoog.

pjotter344 23-06-2014 Product paar dagen in bezit

Zoals al vaker te lezen is hier is het aansluiten van de Playbar een fluitje van een cent. De app werkt zeer prettig, zeker op de iPad.

Wie veel films/series kijkt met DTS en Dolby 5.1 zou ik niet aanraden om alleen de Playbar te kopen maar door te sparen voor een complete soundbeleving met 2x de play:1 en een sub. Voor wie een véél beter geluid als vervanging van de speakers van de TV zoekt is het een top speeltje.

Muziek afspelen is heerlijk met de app, je schakeld met gemak van radio naar Spotify of naar mp3 op je pc of NAS. Je moet alleen even Sonos software op je PC installeren om de mappen met je muziek te zien. Maar daarna is het heerlijk en wil je niet meer terug naar je oude audio setje.

Voor wie niet super hoge eisen aan muziek stelt, is het geluid van de Playbar geweldig.

Wat alleen een gemis van Sonos is, is dat er maar 1 optische ingang in zit. Veel TV's hebben geen optische uitgang. Daar ik een mediaspeler, een PS3 en een decoder van Ziggo heb, ben ik nu nog aan het informeren of een optische switch werkt en zal dit melden wanneer dit het geval is.

pjotter344 23-06-2014

Nog even een aanvulling: Je heb jammer genoeg ook niet de mogelijkheid om het geluid van bijvoorbeeld films die op je tablet staan of die van Youtube te streamen op de Playbar.

rcmklomp 25-03-2015

Sonos ondersteund geen DTS geluid en ook kun je de soundbar niet koppelen met de Play1. Dit is alleen mogelijk met de Play3 en Play 5.

Dave.a3 29-12-2015

Dat is onjuist rcmklomp, De playbar is gewoon aan te sluiten op 2x play 1, met de oude play 5 is dat juist niet mogelijk! play 5 2gen daarentegen weer wel.

Wim 30-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super geluid

De Sonos Playbar heeft een heel mooi design, is uitstekend afgewerkt en is in een "handomdraai" geinstalleerd. Is uiterst gebruiksvriendelijk. Ik heb de playbar aangesloten op de optische digitale uitgang van de LG Oled 55c6v en het geluid is echt super. Zelfs de bassen klinken uitstekend in de woonkamer. Via mijn smartphone is de playbar heel goed te bedienen via de Sonos app en ook de af te spelen muziek via de vele te downloaden streamingsdiensten. Het is een kwalitatieve uitstekende soundbar voor die prijs.

Pluspunten

• super geluid
  • gebruiksvriendelijke bediening
  • uiterst gemakkelijk en snel te installeren

Minpunten

• geen bluetooth

Andy 25-01-2017 Product paar weken in bezit

Product paar dagen in bezit

Pluspunten
Goede spreiding van het geluid
Mooie vorm
Makkelijk te installeren
Goed werkende App
Minpunten
Prijs

Pluspunten

• Goede spreiding van het geluid
  • mooie vorm
  • makkelijk te installeren

Minpunten

• de prijs
  • standards niet in hoogte verstelbaar

Ad 19-01-2017 Product paar dagen in bezit

Geuid

Mooi van vorm en zeer goede kwaliteit muziek geluid.
Makkelijke bediening goede beschrijving.ook nog tal van uitbreidingen mogelijk

Pluspunten

• Mooi
  • Goed geluid