Samsung HW-Q90R grijs

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 57 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q90R grijs op Kieskeurig.be.

8,9

Bert 30-11-2019

Software is nog lang niet af!

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Dit model gekocht vanwege de hoge waardering en wereldwijd op nummer 1 van alle beoordelingssites. Wat heb ik een spijt.
Bij de eerste bar kreeg ik de achterspeakers en de subwoofer niet gekoppeld als ik de handleiding volgde. Na onderzoek bleken er ook zeer veel mensen te zijn die dezelfde problemen hadden.
De firmware moest eerste geupdate worden voordat er gekoppeld kon worden. Ik wilde de update via SmartThings doen, maar helaas bij het koppelen van de soundbar bleef de scan op 39% hangen, bij nakijken op internet weet Samsung nog niet waar dat aan ligt, er zijn meer mensen met dit probleem. Eerst dus de Firmware geupdate via een usb stick, die in 1 minuut klaar was (dit zou volgens de documentatie langer moeten duren), daarna geprobeerd de achterspeakers te verbinden, na 5 pogingen had ik eindelijk de subwoofer verbonden en na 12 pogingen ook de achter speakers. Wel verbonden maar geen geluid uit de achter speakers.
Dus de vervolgstappen gedaan om de achter speakers te updaten, maar helaas, na 0,1 seconde is de update over. Na 4 uur ploeteren Samsung gebeld, die mij vertelde dat ik de fabrieksinstellingen terug moest zetten. Dit gedaan, toen waren de achterspeakers met geen mogelijkheid meer te verbinden. Na een uur aan de lijn vertelde Samsung dat dit niet goed was en dat ik de soundbar terug moest brengen naar de winkel. In de winkel aangekomen, wilde ze toch nog 'even' testen. 1,5 uur later waren ze er achter dat hij niet goed was en kreeg ik na een aantal dagen mijn geld terug. Meteen dezelfde dag een nieuwe besteld. De nieuwe soundbar verbond meteen de achter speakers en de subwoofer. Maar nog steeds een probleem met verbinden via SmartThings. Uiteindelijk eerst gekoppeld met een Galaxy S7, dat ging meteen goed, daarna de set met mijn S8 overgenomen en weer op mijn Samsung account gekoppeld.

De achter speakers klonken erg zacht, ook na het volume op +6 te zetten en de soundbar zelf op -6. De volume regeling werkt gewoon niet. Samsung gebeld en de eerste mevrouw zei dat ik eerst moest updaten, iets wat ik al meteen gedaan had. Toen vertelde ze dat ik de achter speakers apart moest update, wat ik ook al geprobeerd had, maar net als de eerste soundbar meteen werd afgebroken. Bij navraag bleek er volgens de mevrouw dat er toch geen update was voor de achter speakers en dat dit het was.
Het volume moet echt keihard om de achterspeakers te horen, ook bij een DTS 5.1 film.
Wederom gebeld met Samsung, nu krijg ik weer te horen dat er meer mensen zijn met het probleem van de achter speakers en dat ik het beste deze set kan terug brengen naar de winkel, wederom met 28 kilo sjouwen. De kwaliteit is dus om te huilen.

Via Smartthings kan je internet radio via wifi aanzetten, echter alleen via het Samsung account waar de soundbar is geregistreerd, dus de rest van de familie heeft gewoon pech als die internet radio op wil zetten. Het kan wel, maar dan alleen via bluetooth, waardoor je alle piepjes van elk appje ook over de speaker krijgt.

Al met al, vind ik dit geen aanrader, als je een Soundbar op de markt brengt, zorg dan op zijn minst dat de software af is. Ik ben geen leek met dit soort dingen, maar dit ding is echt een draak van een soundbar. Heb je geen zin in uren het internet afzoeken voor een oplossing en je een breuk sjouwen, vooral NIET kopen!

Pluspunten

Minpunten

• Te duur, erg groot
  • Niet te koppelen via SmartThings en voor 1 persoon
  • Achter speakers en subwoofer slecht te verbinden
  • Eerst update nodig,
  • Achter speakers niet of nauwelijks hoorbaar

CeeBee 21-03-2020

De meest betaalbare Dolby Atmos oplossing van dit moment

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Omdat ik een echte audio freak ben, maar geen zin had om er duizenden euro's in te investeren en vanwege het niet hoeven plaatsen van plafond speakers voor Dolby Atmos geluid, besloot ik voor de Samsung soundbar te kiezen. Voorheen had ik een AV receiver i.c.m. Harman Kardon speakers, in een 5.1 opstelling, en aangezien ik zeer tevreden was over het geluid van Harmon Kardon….....
Het surround /Atmos geluid is inderdaad overweldigend, maar voor muziek te luisteren vond ik het aanvankelijk waardeloos. Na wat equalizer instellingen, en een abonnement op Deezer (een van de 2 standaardapps die op de Samsung Smart Things app zit, ben ik hier nu ook super tevreden over. Aangezien de soundbar ook muziek in HiFi kwaliteit (high resolution audio) ondersteunt wil ik in de toekomst ook eens een abonnement voor HiRes audio uitproberen. Enige minpuntje is dat de equalizer instellingen niet werken in de surround modus. Met aansluiten geen enkel probleem gehad, maar volgens mij moet je de volgorde goed aanhouden. Firmware updates hoeven niet met een USB stick, maar kunnen met de Smart Things app, mits de soundbar op wifi is aangesloten. Een minpuntje misschien is dat de subwoofer af en toe wel heel erg aanwezig is, maar ook dit is in te stellen, echter bij -12 houdt het op. In mijn geval ook wel belangrijk; ik moest de standaard meegeleverde HDMI kabel van Samsung verwisselen voor een CEC geschikte kabel omdat ik last had van wegvallend geluid bij Netflix. En ook belangrijk om te weten; Atmos geluid is alleen mogelijk via een (e)ARC verbinding (TV) en HDMI kabel. Nog een aandachtspunt is de afmeting van de soundbar, je TV moet toch minimaal 55 inch zijn, anders steekt hij aan weerskanten uit t.o.v. het scherm. Wat ik ook wel een beetje mis is een kalibratie functie, ik zit erg dicht bij de linker surroundspeaker, en dit is m.b.v. geluidskalibratie aan te passen.
Het is geen goedkope soundbar, maar de prijs/kwaliteit/mogelijkheden verhouding is prima.
Conclusie; voor een betaalbare prijs een hele goede bioscoop ervaring!

Pluspunten

• Geluid/Atmos functie
  • Compactheid
  • Geen kabelspaghetti

Minpunten

• Equalizer werkt niet in surround modus
  • De korte kabeltjes van de surround speakers
  • Geen kalibratie mogelijk

Evert 23-12-2019

Niet goedkoop, wel formidabel.

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Harmann/Kardon, dat wekt verwachtingen. Wat mij betreft waargemaakt. In andere reviews gelezen over connectieproblemen, totaal geen last van. Werkt uitstekend. Woofer en satellietspeakers zonder problemen verbonden. Aangesloten op een Philips 49PUS4612/12 middels HDMI (optisch kan ook nog, maar dat kabeltje was tekort....)en alles functioneert naar behoren. Schijnt met Samsung tv's nog beter compatible te zijn omdat er dan een user-interface in beeld schijnt te komen, maar zonder is het ook uitstekend te bedienen. Heb het weekend als een soort van kluizenaar doorgebracht om alles uitgebreid te testen.
Het geluid: mijn vorige home-cinema set (Sony BDV n7200) was ook niet verkeerd. Toch daar meer naar mijn smaak het gevoel dat het signaal soms wat geforceerd klonk. Niet helemaal natuurlijk zeg maar.
Bij deze installatie komt het geluid echt van alle kanten. Aan te raden titel om uit te proberen: Alita:Battle Angel. Het geluid is goed te regelen en af te stemmen op alle speakers. Met een goed afgestelde balans tussen bar, woofer en satellieten kan je met je ogen dicht je hoofd draaien en blijf je het geluid van alle kanten vloeiend horen alsof je midden in de film zit. Daarna wel weer je ogen open doen, want anders mis je de film.....
Muziek: 'gewone muziek' via de standaard mode levert een mooi direct geluid van de soundbar en woofer. Een dvd (Get over it, Eagles) via surround mode: alsof je in het concert zit.
Enige minpunt: de smart-thingsapp van Samsung wil geen verbinding maken. Aan de andere kant: ik gebruik de app nu dus niet, en ik kan heel goed zonder.
De afstandsbediening is inmiddels met succes geïntegreerd in de Harmony Elite. Werkt ook zonder mankeren.
Verder in andere reviews gelezen dat een kalibratiefunctie ontbreekt. Klopt. Echter, ik pas het geluid/balans vaak aan per titel, omdat het uitsturen van diverse kanalen behoorlijk per titel (film/cd of dvd) kan verschillen. Dat is met de afstandsbediening een peulenschil.
Ik ben écht blij met de aanschaf, ondanks de prijs!

Pluspunten

• Bioscoopervaring!
  • Muziek prima
  • Makkelijke installatie
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• stevig prijskaartje

R kraan 24-02-2020

Geen mooi geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Nu twee maanden in bezit maar twee maanden ergernis achterspeakers en de sub doen slecht mee ook na firmware update ook met dolby atmos films ook de sounbar klinkt als mn tv speaker tv is ook de 55q90r nieuw monteur gehad van servilux die had er geen verstand van zei hij zelf ging naar de achter speakers luisteren en doen het toch wit heet was ik en nee ik stuur hem niet op voor reperatie wat ik wil is iemand die er echt verstand van heb en zegt ja klinkt niet best sorry had beter verwacht

Tallie853 07-09-2019

Mooi geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Afgelopen week gekocht aansluiten was 1 2 3 en een super geluid zowel voor muziek als film wij zijn dik tevreden

Bert 22-08-2019

Mooi geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Mooi geluid door de hele ruimte, makkelijk aan te sluiten, mooi design, meteen geleverd, blikvanger en makkelijk te bedienen

Woody2406 05-09-2020

Geluid is super, rear speakers vallen vaak weg

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Het geluid is super, maar de soundbar verliest wekelijks contact met de rearspeakers en de subwoofer. Jammer

Jori 04-08-2020

Geluid uitstekend voor de rest bagger.

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Na de hw-Q90R een jaar in bezit te hebben en eerder een positive beoordeling gegeven ben ik minder enthousiast.

Kort een aantal positive punten:
Geluid is uitstekend, hiervoor een Sonos playbar Met 2 play 3’s gehad en geluid is minimaal gelijk zo niet beter door de toevoeging van een subwoofer, Absoluut top.

Negative punten.
Connectiviteit:
Spotify op Bluetooth werkt prima alleen zit je met de afstand.
Als je spotify via de WiFi optie aansluit werkt het regelmatig goed. MAAR mocht je je geluid hard hebben staan dan knalt het soms op geluidsniveau 50 door je kamer. Waar ik regelmatig een hartverzakking door krijg. Daarnaast kan het zo zijn dat ineens de muziek stopt zonder aanleiding of dergelijke abnormaal frustrerend.

Als je vanaf je mobiel het geluid harder wil zetten. Dan gaat dat prima als je in de spotify app zelf zit. Dan gaat het geluid gewoon bij elke druk op geluid harder +1. Wanneer je de app niet open hebt staan gaat het +5, dus net te hard of te zacht. Waardeloos dus.

SmartThings app:
Regelmatig ben ik de set kwijt en moet ik deze helemaal opnieuw connecten waar ik minimaal 10 min mee bezig ben. Waarom moet je het dan doen? Omdat je dit nodig hebt om spotify via WiFi af te spelen.

Conclusie:
Indien je de set alleen gebruikt vanaf je TV koop deze set meteen. Dan werkt het prima en geluid is top.

Ben je gewend aan het gemak van Sonos en wil je de set gebruiken vanaf je mobiel. NIET DOEN. Het weegt niet op tegen de mindere prijs die je betaald ivm Sonos.

Pluspunten

• Geluid
  • Vormgeving

Minpunten

• SmartThings
  • WiFi
  • Connectivteit met andere devices

Anoniem 03-03-2020

Niet tevreden

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

De Rear speakers werkt wel maar het geluid is alleen hoorbaar als je met oor tegen de speaker gaat horen dus te stil dus achter speakers alleen Voor niets!!!!!!!!!

Jacksent 18-01-2020

Geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Het een goede aankoop zowel gebuik gemak al geluids kwaliteit, instaleren ging prima.
Het is voor ons een goede aanwinst

Alex 02-01-2020

onverslaanbare prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Ik was eerst aan het kijken voor een sonos set en dan de beam sub en 2 keer one maar dan kwam ik rond een prijs van dik 1500 euro.
En ik ben eens wat testen gaan kijken op youtube en tot mijn verbazing kwam de samsung dus ook heel goed uit de test dus heb naar een review gezocht waar deze 2 sets naast elkaar stonden en dat ging gewoon gelijk op en als ik dan naar prijs kwaliteit kijk wint de samsung met vlag en wimpel, ik heb hem nu bijna een half jaar in mijn bezit en wat een geluid, bij sonos ontbreekt bleutooth en dolby atmos wat de samsung dus weer wel heeft en ik las over het geluid dat de achter speakers te zacht waren....deze doen gewoon mee en zijn vooral voor de effecten en eehh dat werkt....ik zou toch zweren dat ik de bel hoorde dus naar de deur gelopen en eehhh niemand....vreemd.....en daarna hoorde ik het nog een keer en toen begon me wat te dagen even iets terug en weer kijken en verdomd het leek echt of de bel ging want het kwam daar ook vandaan.....zo leek het dus hahaha tja dolby atmos werkt dus echt en ook via de achterspeakers.
Het geluid is subliem en de bas die voel je ook wel als je hem wat harder zet.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik hem voor de oude aktie prijs bij de media markt....waren de aktie prijs vergeten weg te halen en nog een cashback ook van 250 euro dus ik had de set voor nog geen 1000 euro en ik kan hem iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• high end geluid
  • voelbare bas
  • bluetooth
  • dolby atmos
  • meerdere hdmi aansluitingen en een optical

Hallo 02-01-2020

Wat een geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Ik heb de soundbar nu 2 weken in huis en wat een geluid, ongelooflijk!
Wat mij wel opvalt is dat de achter speakers erg weinig geluid leveren, vind ik wel heel jammer. Als je bijvoorbeeld muziek aan het beluisteren bent mis je het geluid uit de achter speakers. Zou wel iets harder mogen.
Misschien een idee bij de volgende software update.

Anoniem 16-12-2019

Wat een SOUND

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Ik heb deze sound bar nu een paar maanden in gebruik. In het begin had ik een probleem met Tunein, de bar verloor steeds de verbinding. De bar op het 2,4Ghz gezet, mijn 5Ghz bleek niet altijd even stabiel. Nu geen problemen meer. Het geluid is Super. wat van mij wel zou mogen is een wat hoger vermogen (geluidsinstelling ) naar de satelliet speakers.
Verder zeker het geld waard! Wat ik Samsung zou willen aanbevelen is, als je de sound bar opnieuw inschakeld naar de wifi deze automatishc naar de laatste "Radio" instelling zou moeten gaan.

Patjoew 03-12-2019

Achterspeakers en woofer erg zacht

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Toen ik hem net aandeed dacht ik wow prachtig. Nu na zowel games als meerdere UHD atmos films te proberen is mijn mening volledig verandert of ik heb een defect product. Maar via de xbox one x krijg ik bijna geen geluid uit mijn woofer of achter speakers tenzij ik mijn geluid op max zet dan pas is het op het normale niveau wat de bar geeft op standje 8 (bijna uit).. Ik heb mijn woofer als mijn achterspiekers op +6 staan en alles op mn bar op het laagste wat ik kan hebben.Dus zowel via mijn xbox one x als mijn BR speler en AppleTV allemaal zelfde probleem. Geupdate zelfs naar de laatste variant op de amerikaanse site omdat die dus een latere editie is. Helaas als ik de forums lees ben ik niet de enige met dit probleem. nog gechecked of ik echt de laatste updates heb en die kloppen allemaal. alle lampjes branden mooi blauw.

Steeef 08-11-2019

Super mooi, en super geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Nu een tijdje in bezit maar wat een verrijking van geluid. Kan niet beter eigenlijk....Nooit meer anders. Als of je in een bioscoop zit.. Geweldig !!!

Ryuu 05-11-2019

Beste Atmos ervaring tot nu toe

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

De Q90R gekocht bij platteTV in Breda zelf heb ik al eerder wat soundbars/5.1 systemen beluisterd zoals de Sony HT-ST5000 en de LG SL10YG deze geeft daadwerkelijk in mijn mening de beste Cinema ervaring! Mensen die eventueel last hebben van subwoofer of achterspeakers disconnects kunnen het beste vanaf de Samsung site de nieuwste firmware downloaden dit lost het grotendeels op! Onthoud wel de speakers en subwoofer zijn draadloos en mocht je last krijgen van een slechte verbinding kan het ook bijvoorbeeld te maken hebben met en router "of ander draadloos apparaat wat "te" dicht in de buurt staat.

Het geluid klinkt erg goed! De bass is diep en aanwezig maar absoluut niet overweldigend of te aanwezig. De mid tonen / range is prima helder en duidelijk. En natuurlijk ook genoeg hoge tonen het geluid vind ik zelf perfect in Balans en zou mensen aanraden die interesse hebben in deze set em toch zelf gaan beluisteren.

De Atmos ervaring is zeer aangenaam je word omhuld in het geluid maar ik had zelf niet het idee dat het geluid van boven kwam. Of in ieder geval van het plafond hoorde afketsen.

Natuurliijk komt er met een spoedige firmware update deze maand als het goed is ondersteuning voor eARC!

Pluspunten

• Beste Atmos ervaring
  • Helder geluid
  • Volume kan erg luid!!
  • Ondersteuning voor eARC

Minpunten

• Soundbar redelijk hoog voor TV op tafel

Miroslav 04-11-2019

Great Product

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

I was surprised with the great sound, big advantage of this product is that it has real rear speakers - no virtual sound and of course support of Dolby ATMOS and DTS-X.

Pluspunten

• real rear speakers
  • Dolby Atmos
  • Nice design
  • Samsung product friendly

Minpunten

• small display

Freak 31-10-2019

Eenvoud en subliem geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

In combinatie met mijn Samsung Qled TV de perfecte combinatie. Installatie is echt heel eenvoudig, alles gaat bijna vanzelf... erg tevreden

Pluspunten

• eenvoud
  • straalt klasse uit
  • mooi geluid

RobAst 16-10-2019

Zeer goede soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Geluidservaring komt dicht in de buurt van veel duurdere losse componenten Dolby Atmos installaties!
Bouwkwaliteit is uitstekend en eenvoudig te installeren.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Kwaliteit materiaal

Fabian 15-10-2019

Geweldig apparaat!

Geschreven voor: Samsung HW-Q90R grijs

Ondersteuning voor Dolby Atmos en DTS:X! Hij is niet goedkoop, maar voor alle mogelijkheden die dit apparaat biedt, kun je geen betere krijgen.