Cogito Classic wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Cogito Classic wit op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

bm1972 13-10-2014
Geschreven voor: Cogito Classic wit

In eerste instantie was ik matig tevreden over dit toestel en kon ik met de beperkingen leven. Dit sloeg na een paar maanden echter om naar zeer ontevreden.

Beperkingen:

- Het bereik van het horloge was zeer klein (< 5 meter). Daarna was de connectie weg
- Het toestel verloor geregeld connectie, zelfs als het toestel net naast de gsm lag.
- Iedere ochtend was de connectie weg, zelfs als het toestel de hele nacht naast de smartphone had gelegen.
- opnieuw connecteren lukte af en toe niet meer automatisch, en het kon wel even duren vooraleer je de connectie manueel terug werkende kreeg.
- Je moet je standaard mail/sms/agenda-app gebruiken, anders werken de notificaties niet
- de trilfunctie van het toestel was zeer zwak.
- Bij het luisteren naar muziek was naar een volgend nummer springen niet mogelijk
- minstens 1 reset per week omdat het toestel weeral eens vreemd begon te reageren

Na drie maanden begon het toestel op een ochtend plots 1 minuut lang onophoudelijk vrij hard te tikken. Daarna gaf het toestel de geest. Via de online shop werd de watch teruggestuurd naar de fabrikant en na een maand wachten kreeg ik een nieuw toestel.
Het nieuwe toestel leek me eerder een refurbished toestel, en na enkele uren bleek al dat er een hele reeks functionaliteiten niet bleken te werken. Connecteren lukte pas na 45 minuten proberen en verschillende resets van zowel horloge als smartphone. De connectie bleef een half uurtje OK, maar daarna lukte het niet meer en kreeg meldingen van incorrecte codes en andere problemen.
Notificaties (zowel trillen als geluid) werkten niet bij inkomende berichten.