Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil FTW4061 zwart op Kieskeurig.be.

paulusverhoeven 24-11-2021

Mooi comfortabel horloge met een beperkte accu

Geschreven voor: Fossil FTW4061 zwart

De uitstraling van de Fossil Gen 6 bevalt mij wel met de uitgesproken knoppen die makkelijker in te drukken zijn. De draaikroon wordt goed beschermd in is makkelijk te bedienen. Een fijne feature om door de menu's te navigeren op de smartwatch. Met de 1GB RAM-geheugen aanwezig, alsook 8GB aan opslag, werkt de telefoon soepel en is er voldoende ruimte op muziek op te slaan. Moet deze watch nog wel testen samen met een bluetooth headset. Het 1,28 inch AMOLED-display lijkt ziet er netjes uit en heeft een mooi contrast. Wat ik wel jammer vind is de rand om de scherm, had deze graag kleiner gezien en is nu wat storend bij sommige watch-faces. Ik gebruik meestal een digitale layout en dan is dit niet zo storend maar bij een analoge layout vindt ik deze te aanwezig. Vindt de aanwezigheid van de SpO2-sensor om de zuurstofsaturatie van je bloed te meten wel een grappige feature. De hartslagsensor werkt verder goed. Er is weinig software van Fossil zelf aanwezig, maar je kunt vertrouwen op de Google Fit-apps om je conditie bij te houden, al mis ik hier wel een stress meet app. Het batterij verbruik is wel een kritiekpunt. Bij 'normaal' gebruik houd deze nu bij mij ongeveer 1,5 dag vol (dag en nacht gebruik), wat toch wel een verschil is met mijn oude smartwatch en die van mijn vrouw, die makkelijk meerdere dagen meegaat. Misschien dat dit nog verbeterd met de update naar wearos 3 volgend jaar. Er is wel een positieve kant: de Fossil Gen 6 wordt geleverd met een nieuwe, snellere oplader die je smartwatch in minder dan een uur van nul naar honderd kan opladen. Nu ligt hij s'ochtends vaak even aan de lader wat dan weer voldoende is om deze vol te laden. Over het algemeen heeft de Fossil Gen 6 verschillende voordelen ten opzichte mijn andere horloge zoals de pasvorm en uiterlijk, maar door de beperkte levensduur van de batterij kan een min punt zijn voor sommige gebruikers. Als je de horloge s'avonds tijdens het slapen niet gebruikt en dan aan de lader legt is dit echter geen probleem. Voor mij had het scherm groter gemogen en de horloge ook iets en de rand om de scherm kleiner, maar tot nu toe erg tevreden met de horloge. Komende tijd meer apps ontdekken en watchfaces.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Comfort
  • Scherm

Minpunten

• Accu

J8091 23-11-2021

Fossil Gen 6

Geschreven voor: Fossil FTW4061 zwart

Een heel fijne smartwatch, met een sportfunctie. Apps lopen soepel en snel en zijn ook makkelijk te installeren. De effectieve accuduur bij veel gebruik is ongeveer een dag. Maar met een half uurtje zit je batterij weer redelijk vol. Het horloge meet ook je zuurstofgehalte in je bloed net zoals je hartslag. Alleen bij hoge hartslagen ( vanaf 120 bpm) vind ik het onnauwkeurig worden in vergelijking met een borst hartslagmeter. GPS tracking doet het wel erg goed en is nauwkeurig.
Je kunt bellen met je horloge en die gesprekken zijn van hoge kwaliteit. Ook je muziekspelers zijn erg makkelijk te bedienen. Daarnaast zit het horloge prettig om de pols en is zeker niet te zwaar. Ook is het redelijk makkelijk om er andere polsbandjes bij te kopen en te installeren.
K ben erg tevreden met dit horloge, maar zoek je eigenlijk een sporthorloge dan zou ik het niet aanraden.

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Snelle processor
  • Veel apps
  • Draagcomfort
  • Bediening is logisch

Minpunten

• Hartslagmeter
  • accuduur 1 dag

Ptr 22-11-2021

Super gaaf 'klokje'. Maar!

Geschreven voor: Fossil FTW4061 zwart

Ik heb deze Fossil Gen 6 mogen testen en enige tijd geleden heb ik deze thuisgesturud gekregen.
Was echt ontzettend nieuwsgierig en kon niet wachten om de smartwatch te gaan bewonderen.
De verpakking:
Het eerste wat mij opviel was de verpakking. Ik vond dit, gezien dat wat je krijgt aan watch en wat de prijs is, dat deze erg karig was. Een simpel doosje, doorzichtig dekseltje wat met plakband vastzat.
Dat viel tegen want dat maakt het geheel dat het er een stuk goedkoper uit ziet.
Maar ja, lekker belangrijk, dat is alleen de verpakking.
Eenmaal uitgepakt overtrof de smartwatch mijn verwachtingen wat betreft de 'looks'.
Ziet er strak en gelikt uit. Ik heb de zwarte Gen 6 met zwart bandje mogen uitproberen.
De inhoud van de verpakking is een oplader (zo 1 waar je je horloge oplegt) en een tweetal boekjes. Een soort snelstartgids en een uitgebreid boekje met gebruiksaanwijzingen.
En die heb ik echt wel nodig want ik ben een leek op het geboed van smartwatches.
Echter, geen nederlands in het boekje, dus terug in d edoos want daar kan ik niets mee. Wel gezocht op gebruiksaanwijzing via google maar helaas geen passend ekunnen vinden.
De test:
Oke, zoals eerder gezegd, gelikt klokje, zit lekker en staat, vind ik persoonlijk, wel erg gaaf.
Eerst eens volledig opgeladen en maar eens op ontdekkingstocht gegaan.
Wat ontzettend veel mogelijkheden, meer dan ik had verwacht en ik weet zeker dat ik niet alles ga gebruiken.
Enkele dingen, met mijn 'non kennis' van een smartwatch kunnen installeren en d eapp geinstalleerd op de telefoon.
Koppelen app en watch is kinderlijk eenvoudig. Gaaf dat je allemaal verschillende smoeltjes kan instellen. Dus heb je zin in analoog je tijd zien of digitaal dan kan dat in verschillende kleuren en verschillende interfaces. Ook zijn er mogelijkheden dat je vooral ziet wat je gaat doen (wandelen, hardlopen etc)
Er zijn met de app nog veel meer mogelijkheden om in te stellen maar ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Berichtjes van outlook, whatsapp en bv weer komen binne op je telefoon. Je kan hier op attent gemaakt worden door een geluid of trillen. Gekozen voor trillen. Leek me toch wat fijner als steeds dat gebliep aan je pols.
Al met al; Veel mogelijkheden, mooi, en snel reagerend via de touchscreen.

Maar!!Ja daar is de 'maar' uit de titel:
Het horloge heeft ook nadelen.
Ik persoonlijk vind het aflezen erg moeilijk en zelfs met een leesbril vind ik het bijna niet te lezen wat er op je horloge staat. De tijd trouwens wel. Trillen is erg vervelend.
Ik vind de accuduur beperkt 1 keer per 1 a 2 dagen opladen

Ik heb hem nu enige tijd in gebruik en het horloge heeft voor mij geen meerwaarde.
Ik wil/hoef niet alles bij te houden in mail, berichten en wat al nog meer. Ondanks dat alles supergoed werkt heb ik persoonlijk ook niet zoveel aan bv stappentellers, hartslagmetingen en dat je slaap inzichtelijk wordt gemaakt.

Als je helemaal 'into' smartwatches bent dan heb je hier wel een gaaf horloge aan met ontzettend veel mogelijkheden.