Nokia 8.1 64 GB / grijs / (dualsim)

Nokia 7 plus 64 GB / koper, zwart / (dualsim)

Nokia 7 plus 64 GB / koper, zwart / (dualsim)
8,1 (17)

Motorola one 128 GB / grijs / (dualsim)

Motorola one 128 GB / grijs / (dualsim)
7,0 (2)
Bekijk alle Smartphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Nokia 8.1 64 GB / grijs / (dualsim) op Kieskeurig.be.

Brabomom 13-06-2019

Fijne smartphone

Geschreven voor: Nokia 8.1 64 GB / grijs / (dualsim)

Fijne smartphone met minpunten

Het design ziet er fraai uit en het besturingsssysteem is gemakkelijk te gebruiken. Ook heeft de Nokia 8.1 Android 1, dus geen bloatware. Het software updatebeleid van Nokia is goed en dat was ook voor mij een reden om dit apparaat te kopen.
De processor is lekker snel met 4 GB geheugen en er is ruimte voor een SD microkaart.
Omdat ik een AC wifi verbinding wilde, heb ik bij de aanschaf daar naar gekeken en het bereik is uitstekend
Minpuntje vind ik de oplaadkabel, die niet universeel is, dus geen micro, maar een USB C. Ook is de batterij, die overigens een prima lange duur heeft niet vervangbaar.
Het grootste minpunt is dat er veel tekens ontbreken op het toetsenbord. Hierdoor heb ik veel van mijn wachtwoorden moeten aanpassen, omdat heet gewenste teken (bijvoorbeeld: $,{ of % niet te gebruiken zijn of te ver zitten weggestopt. Dus geen 10 voor deze smartphone, maar wel een dikke 8! Kortom een goede kwaliteit/prijs.

Pluspunten

• Ruimte
  • Snelheid
  • Softwarebeleid fabrikant

Minpunten

• USB-C kabel nodig
  • Er ontbreken tekens op het toetsenbord
  • Goede smartphonehoes nodig, want kwetsbaar
  • Batterij niet vervangbaar