Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Display
5.6 inch scherm
Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim) op Kieskeurig.be.

Bert2004 16-09-2018

Top budget mobieltje voor dochter

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

Top telefoontje en nu tot 23 sept met 50 Euro cashback zeer aantrekkelijk geprijsd.
Wat kan ik erover zeggen. Heeft veel opties die de duurdere vlaggenschepen ook hebben, zoals vingerprint en gezichtsherkening. Foto’s in vergelijking met mijn Samsung S8 gewoon goed te noemen voor deze prijsklasse.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Snelheid
  • Redelijke accuduur
  • Vingerprint
  • Gezichtsherkening

Minpunten

• Kort laadsnoertje
  • Geen draadloos laden
  • Laad niet snel

J.E. 19-02-2018

Drama met Sonos en spotify

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

De telefoon leek een goede koop op basis van reviews en uitstraling. In de praktijk echter wel wat op af te dingen. In vergelijking met apple is de software minder stabiel. De 1e telefoon had last van wegvallend gps signaal en werkte soms niet met maps, parkline mobile en wifi, met name ook vastlopers en verbindingsproblemen met sonos. Na een paar dagen een nieuwe gekregen en ook deze heeft last met verbindingen met sonos. Alle apples in huis hebben hier geen last van.
Overweeg weer terug te gaan naar apple. Duurder maar betrouwbaarder.

Pluspunten

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Wifi

Weetjehoe 28-12-2018

Absolute winnaar prijs-kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

Met zijn huidige prijs (+/- €300,-) laat dit toestel weinig te wensen over.
Mooi ontwerp en over een hoop zaken is goed nagedacht (nog steeds mini-jack, plaatsing vingerscanner, optimalisatie enz). Ook compatible met Gear VR dat heel soepel loopt.
Zeer mooi en helder, scherp AMOLED scherm en hele redelijke specs voor deze prijsklasse.
De 4 GB RAM mag ruim genoemd worden en ook al niet de allersnelste processor, toch vlot genoeg en veel efficiënter/zuiniger naar de accu toe. De huidige S-series zijn wellicht wat sneller, maar halen bij lange na niet deze accuduur.
Telefoon voelt degelijk en high end aan. Toestel werkt snel, soepel met nergens vertraging.
Met DUAL SIM en nog eens uitbreidbaar geheugen kwam ik al snel bij dit toestel uit waarbij de S-series dan gekozen moet worden tussen een tweede SIM of extra geheugen.
Geluid van speaker is redelijk en over mini-jack heel zuiver. Komt er in diverse tests zelfs als uniek goed uit.
Ben zelf geen intensieve gebruiker en met 30% per dag zou ik er 3 dagen mee moeten kunnen doen (verbruik nachts op vliegtuigstand slechts 2% !)
Het is aan te raden om de accu niet onder de 20% te laten komen en niet boven de 80% te laden om de levensduur te bevorderen. Ook zonder fast charger laadt het toestel nog behoorlijk snel op.
Komende van een S4 mini DUOS (4 jaar) is dit toestel een stuk zwaarder en groter, maar in de huidige markt gaat dit nog door als "redelijk compact". Men krijgt er wel meer scherm en accu voor terug natuurlijk.
De camera's zijn heel goed, ook onder omstandigheden met minder licht, te danken aan de f1,7 aperture, die je vaker bij de duurdere telefoons tegenkomt. Het ontbreken van (fysieke) optische beeldstabilisatie is het enige minpunt hier. Electronische/softwarematige stabilisatie is er wel maar deze is stukken minder effectief. Wel is er sinds de Oreo update HDR dat eerst enkel op de S-modellen beschikbaar was.
Uiteindelijk is dit een zeer complete, (spat)waterdichte, degelijke en betaalbare telefoon met goede componenten, veel opties, goede accuduur en een mooi uiterlijk.
Aanrader!

Pluspunten

• Mooi en degelijk design
  • Goede optimalisatie hardware/software
  • Camera's en mooi helder scherp scherm
  • Accu,opties en instellingen, Gear VR
  • Goed geplaatste vingerscanner

Minpunten

• Geen optische beeldstabilisatie

107mb 05-12-2018

Een gemiddelde telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Ik gebruik de A6 zakelijk. Het formaat is fijn, alsmede de accuduur. Ook is de afleesbaarheid van het scherm dik in order. Ik heb echter wel een aantal bezwaren:
- het scherm heeft een matige resolutie. Ik had liever een LCD met full HD gezien ipv dit AMOLED scherm.
- Er is geen always on display. Mail of SMS krijg ik een ping te horen, verder geen enkele notificatie op het scherm. Een super misser!
- geen notificatieled.
- google assistant is alleen te starten op een ontgrendeld toestel, en dan ook alleen op het startscherm.

Volgens mij zijn er voor dit bedrag veel betere alternatieven.

Jeremy S. 20-11-2018

Topaankoop

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

De Samsung A8 (2018) overtreft mijn verwachtingen. Ik had een tweetal weken geleden nog een Samsung S5 mini en ik kon die niet altijd even vlot bedienen met 1 hand. Daarom twijfelde ik om een grotere smartphone te nemen. Tegen alle verwachtingen in is de A8 (2018) zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. Prijs/kwaliteit is dit een absolute aanrader!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ligt goed in de hand
  • Zachte prijs t.o.v. gelijkaardige modellen

Minpunten

• Nog te ontdekken.

Jacob 13-09-2018

goede accu en mooi scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / zwart / (dualsim)

na twijffel toch maar weer samsung dual sim en mn oude J1 van 2016 doet het ook nog steeds maar deze weer snel veeeel meer geheugen en veeeel scherper beeld

Pluspunten

• beeld
  • accu
  • snel

Minpunten

• overzetten heb ik verkeerd gedaan geen uitleg

bert2004 01-10-2018

Geachte,

Overzetten zeer makkelijk van Samsung naar Samsung door middel van Samsung smart switch.
Makkelijker kan niet en het wijst zich vanzelf door de vriendelijke interface van het programma.
Werklijk alles wordt overgezet en ook kan je dingen weglaten die je niet overgezet wilt hebben.

Anoniem 05-06-2018

Geweldig!!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Deze telefoon ziet er mooi uit en kan wel tegen een stootje.
Het heeft een zeer goeie camera en beeld kwaliteit.
Hoewel ik veel op mijn telefoon zit, kan de telefoon wel 1/2 dagen mee.
32 GB opslag vind ik niet zo weinig, maar je kan ook altijd extra bijkopen.
De telefoon is redelijk snel voor deze prijs, kortom, dit is de perfecte telefoon voor deze prijs!! Ben er zeer tevreden mee en ik raad je deze telefoon zeker aan als je niet een te dure telefoon wilt. Ga zo door Samsung!!

Stijn123456 07-11-2019

Galaxy a60

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

het product werkt zoals het moet werken en ik heb er veel plezier van de camera daar ben ik het meest tevreden over en wat ik er mooi aan vind is de selfie camera die links boven in het scherm zit

Jeffry1988 07-11-2019

Wow

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Wow. Na jaren ios eigenaar( wel 9 jaar te verstaan) te zijn geweest nu een maandje android gebruiker... wat een wereld van verschil, in het begin is het echt even wennen maar als je het eenmaal door hebt is het gewoonweg top! Zelfs zo erg dat ik niet meer terug wil.

JJPV 05-11-2019

In één woord goed.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Makkelijk te bedienen en in te stellen. Duidelijk scherm, groot genoeg ook voor mijn "wat oudere" ogen. Toestel is sinds begin 2017 op de markt maar voldoet na twee jaar nog steeds goed aan mijn eisen voor een smartphone. Heb eerste toestel na bijna twee jaar verloren maar de opvolger was weer een Samsung A8. Heb 4 sterren gewaardeerd om het niet te hoog zetten maar mag voor mij persoonlijk 5 sterren zijn.

Anoniem 02-11-2019

Fijne telefoon en makkelijk te gebruiken.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Het is makkelijk te gebruiken, de vingerafdruk scanner is snel en goed en de gezichts herkenning is ook snel en wekt helemaal top. Wat wel jammer is is dat de uit/aan en de volume omlaag tegenover elkaar zit en dus dan maak ik veel onnodige screenshots voor de rest is deze samsung Galaxy a8 2018 f8jn voor gebruik.

Anoniem 02-11-2019

Perfecte grote en is lekker snel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Ik vind deze telefoon perfect, want hij is snel is nog up to date en is perfecte grote voor de rest is de telefoon perfect. Maar 1 ding is minder dat is de vingerscan die is wat minder want soms gaat hij vingerscannen zonder dat ik een vinger er op heb.

Nicole H 31-10-2019

super telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Ik gebruik de telefoon als werktelefoon en ben zeer tevreden over de besturing en snelheid in het algemeen

Dmitri2000 26-10-2019

Een echte aanrader!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Ik heb nu bijna deze telefoon. En ik kan eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo'n fijne telefoon heb gehad. Een echte aanrader dus!!

Mlf081161 26-10-2019

Snel/stabiel met een geweldige accu duur.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Heb de A 8 voor zakelijk gebruik en moet zeggen dat hij veel beter is dan de iPhone welke ik hiervoor had ( 7 plus).
Toestel heeft een geweldige accuduur ( makkelijk een volle dag van 16 uur ) en is ook heel stabiel, werkt eigenlijk altijd zonder storingen.
Kan eigenlijk niet beter.

Jansje61 25-10-2019

Top smartwach en echt een aanrader

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Ik ben sinds eind sept in bezit van galaxy smartwach active 2 en ben zo blij met deze aankoop. In 1 woord geweldig

Roland111 22-10-2019

Goed toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Sterk toestel door de stalen rand van de telefoon. Zeker voor de personen die in de metaal of bouw zitten voor hun werk aanrader

Pat8 19-10-2019

Super

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

De grote, afmetingen precies goed, voldoende groot scherm, moet niet grote, het past nu nog achter in de broekzak. Functies / gebruik / mogelijkheden, gewoon goed.

Anoniem 17-10-2019

Topper

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

De prijs bevalt heel goed voor wat u krijgt.
Mooi design, goeie camera en werkt snel.
Er is alleen een prombleempje, want deze telefoon kan niet wireless opladen.

Sonja butterfly 16-10-2019

Fijne, mooie, gebruiksvriendelijke telefoon!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A6 32 GB / goud / (dualsim)

Ik vind het een kwalitatief goede telefoon, en bovendien
een fijn formaat, en mooi scherm!
Hij is makkelijk, ook natuurlijk met div Samsung backups.
Tot nu toe nog geen minpunt kunnen ontdekken.
Op dit moment heel erg bezig met personaliseren, super leuk, veel mooie thema’s .