Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Display
5.6 inch scherm
Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android 7.1.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim) op Kieskeurig.be.

Zico14 20-01-2018

Samsung Galaxy A8 (2018)

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Goed bekeken van Samsung om een toestel op de markt te zetten dat zich qua mogelijkheden en design/hardware kan meten met de high end toestellen. Het scheelt ook in de aankoopprijs en dus ook bij het sluiten van een abonnement is het wat goedkoper allemaal. Er zullen veel mensen min of meer gedwongen worden een wat goedkoper toestel te moeten aanschaffen. Denk hierbij aan de BKR-toetsing. Dan is de Galaxy A8 (2018) een meer dan prima alternatief!

We hebben hier te maken met een telefoon die alle nieuwigheden in/op/aan zich heeft die je zou mogen verwachten. Het prachtige 5,6 inch Amoled scherm is "bijna" scherm vullend. Hierdoor blijft het een handelbaar toestel. De schermverhouding is ook up to date en is niet meer 16:9 maar zoals je steeds vaker gaat tegenkomen 18,5:9. Verder is het toestel ook (spat)waterdicht en als zodanig gecertificeerd (IP68 gecertificeerd). Persoonlijk denk ik dat je het noodlot nooit moet tarten en ik zal het zeker niet uitproberen of dat wel zo is... :). Meegenomen is ook dat je nog steeds je oortjes kunt gebruiken. Bij veel toestellen bestaat deze aansluiting niet meer en moet je met een verloopstukje werken om bijvoorbeeld je koptelefoon te kunnen gebruiken. Voor selfies is er een dubbele camera aan de voorzijde gemaakt en is er geen fysieke homeknop meer. Ook is de vingerscanner (indien je wenst je telefoon zo te ontgrendelen) naar de achterzijde verhuisd. Ik vind het persoonlijk een echte verbetering en het werkt erg snel en makkelijk. Ik heb wat grote handen en kan het toestel met een hand bedienen. Je hebt de mogelijkheid om op je beeldscherm ten alle tijden informatie te zien. Klok, datum, batterij, berichten, etc. Dan komen we gelijk bij de batterijduur. Ik heb het gewoon aan staan en ben een meer dan gemiddelde gebruiker. De batterij gaat bij gemiddeld gebruik aan doorlooptijd zeker een dag mee. Dit zal komen door de processor door Samsung zelf ontwikkeld. Tja om het simpel te zeggen... wat is snelheid. Uiteindelijk is dat voor ons als gebruiker het verschil nauwelijks nog op te merken. Of een App nou 1/10e seconde sneller opstart met een snellere processor? Swah.. zeg ik dan. Ben je sterk afhankelijk van de rekencapaciteit (geavanceerde videobewerking bijvoorbeeld) van je telefoon... dan zou je er aan kunnen denken een telefoon te nemen met de allernieuwste processor van de "High Ends". Van de andere kant denk ik dan.. dat soort geavanceerde software gebruik ik niet op een telefoon maar eerder op de PC of grotere Tablet. Deze telefoon werkt gewoon snel. Voor social media, appen, browsen, email, games en natuurlijk ook bellen doet deze telefoon zijn werk perfect. Connecteren met de auto ging ook vlot, zoals eigenlijk alles.

Mijn vorige telefoon was mijn eerste erg goede ervaring met Samsung (Note 4), nadat ik in de periode daarvoor al allerlei andere merken heb gehad. Over de Galaxy A8 (2018) ben ik zeer tevreden en heb nog niet eens alle mogelijkheden onderzocht. Maar nu al een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooi en snel
  • Frontvullend mooi Amoled scherm
  • Dubbele camera front
  • Waterdicht
  • 3.5 J Aansluiting audio

Martijn vlieg 19-01-2018
  • Product gekregen

Fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / orchid gray

Ik ben van de s5 overgestapt naar de a8 "abonnement"
Ik heb me goed ingelezen en vele YouTube filmpjes bekeken en qua prijs kwaliteit verhouding bij hollandsnieuwe leek mij dit de beste optie voor mij.
2 dagen in het bezit en een super fijn toestel.
Samsung had er van mij alleen wel een siliconen hoesje bij mogen doen.

Pluspunten

• Veel opties
  • Fijn in gebruik
  • Goed alternatief voor s8

Minpunten

• Weer een nieuw soort lader. USB c
  • Nog niet kunnen ontdekken

Oscar 20-07-2018

Samsung A8, mooi scherm, waterdicht en supersnel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Na veel wikken en wegen gekozen voor de Samsung A8. Keuze gemaakt tussen S8, S8+ en A8. Het werd uiteindelijk de A8 omdat deze waterdicht is. Ik wilde eerste gaan voor de S8 door de dubbele camera maar omdat ik veel op de fiets zit met mogelijk veel regen leek de waterdichtheid erg handig. De telefoon is snel, heeft een prachtig scherm, heeft een handige vingerafdruksensor aan de achterzijde welke supergoed werkt in vergelijking met mijn oude S6 edge. Jammer dat hij erg verslavend werkt waardoor ik nu nog meer social media gebruik....

Pluspunten

• Makkelijke vingerafdruksensor aan de achterzijde
  • Waterdicht
  • Mooi scherm, superscherp
  • Supersnel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Leoni 20-11-2019

A8 Toppertje!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Ik heb mijn A8 nu anderhalf jaar en gebruik hem dagelijks met erg veel plezier, hij is snel, gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en de batterij gaat nog steeds lang mee! over een half jaar mag ik eigenlijk een nieuwe GSM uitzoeken maar twijfel er stevig aan om deze gewoon nog te blijven gebruiken!!

MaVo 20-11-2019

Mooi en goed

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Ik heb een Samsung A8 en ben er behoorlijk lyrisch van. Echt een aanrader van een mobiel. Duidelijk en zeer handig en begrijpelijk in het gebruik. Een Galaxy A8 heeft mijn leven verrijkt.
Dank je Samsung !!!!!

Kaylee02 18-11-2019

Goed gebruik!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Ik vind mijn samsung A8 heel fijn werken. Ik vind het super jammer dat hij soms niet reageerd als ik op het scherm druk dan doet hij op dat moment ook wat anders dan waar ik op drukte.

Roar 16-11-2019

Zeer goeie telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Me vader heeft de Samsung galaxy a8 in 2018 gekocht hij heeft nu da s10+ dus mocht ik deze hebben ik ben er erg blij mee vooral omdat de telefoon water dicht is en snel en de gezicht herkenning werkt ook goed maar hij zou voor mij wel wat meer geheugen mogen hebben

Marte92 15-11-2019

Prima Samsung telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Ik heb sinds kort de Samsung galaxy A8 en deze telefoon valt mij niks tegen, goed werkende telefoon, verschillende functies en een scherpe camera. ligt lekker in de hand en werkt zoals die moet werken.

Rayree 14-11-2019

Precies goed

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Zakelijk heb ik de A8 maar deze doet in dagelijks gebruik niet onder voor de S-serie welke ik privé gebruik.

Anoniem 12-11-2019

Geweldige Telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Telefoon is gewoon perfect in dagelijks gebruik. Grafische Game Beelden zijn goed, social media werkt goed. Snelheid is helemaal top.

Lars2019 12-11-2019

Geweldige telefoon voor een scherpe prijs.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

De telefoon heb ik nu 5 weken in mijn bezit en is echt een topper voor zeer scherpe prijs. De functionaliteit doet niet onder voor de vlaggenschepen van Samsung en Huawei en ligt lekker in de hand. Reageert vlot met openen, wisselen en gebruiken van de apps.

Joeltan05 11-11-2019

Samsung A8 review

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Ik heb deze telefoon gekregen van mijn vader en ik was er super blij mee! Het is de beste telefoon die ik heb gehad tot nu toe!

Robert07 11-11-2019

Geweldige telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

De Samsung A8 is een geweldig toestel. Je kan makkelijk alles vinden en de verbinding als je belt is geweldig. Vormgeving fijn dun en makkelijk te gebruiken.

Mieke22 10-11-2019

Voldoet volledig aan mijn verwachtingen!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Het toestel maakt mooie foto's, is snel en makkelijk in gebruik. Een uitstekend toestel voor de dingen die ik er mee doe.

Anoniem 08-11-2019

Onwijs fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Een hele fijne telefoon in gebruik.
2 aparte profielen zodat je werk en privé dezelfde telefoon kan gebruiken. Onwijs gebruiksvriendelijk en alle nodige is aanwezig voor een fijne werktelefoon

Jeffry1988 07-11-2019

Wow

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Wow. Na jaren ios eigenaar( wel 9 jaar te verstaan) te zijn geweest nu een maandje android gebruiker... wat een wereld van verschil, in het begin is het echt even wennen maar als je het eenmaal door hebt is het gewoonweg top! Zelfs zo erg dat ik niet meer terug wil.

JJPV 05-11-2019

In één woord goed.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Makkelijk te bedienen en in te stellen. Duidelijk scherm, groot genoeg ook voor mijn "wat oudere" ogen. Toestel is sinds begin 2017 op de markt maar voldoet na twee jaar nog steeds goed aan mijn eisen voor een smartphone. Heb eerste toestel na bijna twee jaar verloren maar de opvolger was weer een Samsung A8. Heb 4 sterren gewaardeerd om het niet te hoog zetten maar mag voor mij persoonlijk 5 sterren zijn.

Anoniem 02-11-2019

Fijne telefoon en makkelijk te gebruiken.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Het is makkelijk te gebruiken, de vingerafdruk scanner is snel en goed en de gezichts herkenning is ook snel en wekt helemaal top. Wat wel jammer is is dat de uit/aan en de volume omlaag tegenover elkaar zit en dus dan maak ik veel onnodige screenshots voor de rest is deze samsung Galaxy a8 2018 f8jn voor gebruik.

Anoniem 02-11-2019

Perfecte grote en is lekker snel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Ik vind deze telefoon perfect, want hij is snel is nog up to date en is perfecte grote voor de rest is de telefoon perfect. Maar 1 ding is minder dat is de vingerscan die is wat minder want soms gaat hij vingerscannen zonder dat ik een vinger er op heb.

Nicole H 31-10-2019

super telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / goud / (dualsim)

Ik gebruik de telefoon als werktelefoon en ben zeer tevreden over de besturing en snelheid in het algemeen