Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

Display
5.9 inch scherm
Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android 7.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim) op Kieskeurig.be.

Andreab 13-01-2018

Fijn toestel. Makkelijk te hanteren

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

Ik heb dit toestel nu een paar dagen. Dus dit word een revieuw vanuit de kern.

Netjes verpakt. Standaard accessoires. Zat zelfs een bumpercase bij.

Installeren ging makkelijk. Googleaccount invoeren. Phoneclone op de oude installeren en hoppa. In een paar minuten alles overgezet.

De camera maakt bijzonder goede fotos. Ik sta er versteld van. Niet normaal wat voor schitterende kwaliteit er uit voort komt. Fantastisch!

Vele opties zijn aanwezig en je kunt alles helemaal naar je eigen hand zetten. Hij is hierdoor ook xeer gebruiksvriendelijk.

Wat ik minder vind is dat alle apps op je bureaublad staan ipv in de map apps zoals bij samsung. Maar die zet je dan op een ander blad en je bent er zo aan gewend. Dus ook nooit dubbele iconen.

Ik ben erg tevreden. Ik gebruik mijn telefoon veel en intensief. En toch gaat de batterij nu al anderhalve dag mee. En geloof me. Ik ben constant aan het appen of op facebook aan het schrijven. Zelfs mijn website ben ik er mee aan het bouwen.

Wat ik minder vindt is de kwaliteit van geluid. Ik denk dat er voor deze telefoon en zijn kwaliteiten toch wel een iets betere speaker er in kon. Mn beltoon lijkt wat vlakjes

Dat de fotos van goeie kwaliteit zijn is fantastisch. je kunt nu alles zelf. Ik beveel hem aan.

Pluspunten

• Super kwaliteit
  • Groot beeld

Minpunten

• Mapjes zoals omschreven
  • Geluid kan wat beter.

Catootje33 28-01-2018

Wauwie, super toestel en wat een techniek, onvoorstelbaar!

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

Ben een kritische consument die eerst moet zien voordat ze gelooft. Altijd een Samsung gehad en nu voor het eerst een Huawei, maar is betaalbaarder en het geld echt waard. Vooral het grote scherm is een stuk prettiger lezen als je wat ouder wordt haha..

In eerste instantie las ik dat er geen NFC op zat. Maar dit is totaal geen probleem, het is ook zonder gelukt om mijn contacten en apps over te zetten. En zo handig ben ik niet met een smartphone.

De vingerafdruk-ID is echt een super functie. Vond het lastig om telkens weer de pincode in te moeten voeren om het scherm te ontgrendelen.

Ook het uiterlijk van deze telefoon, een chic uitstraling. En zoveel camera functies, nog lang niet allemaal geprobeerd. Dit jaar gaat dit toestel onze vakantiefoto's maken.

Mijn conclusie is dus dat dit een aanrader is, voor een gemiddelde gebruiker. Echt een super toestel. En wat een techniek tegenwoordig, onvoorstelbaar!

Pluspunten

• vingerafdruk-ID
  • makkelijk over te zetten van apps en contacten
  • bijzonder goede camera functie

Watermark 28-01-2018

Grote telefoon, stabiel voor een leuke prijs

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

De telefoon oogt robuust. Groot, maar hij ligt prettig in de hand. De helderheid van het scherm is goed, scherp beeld.
De camera maakt heldere foto's en je hebt best veel opties om de instellingen te veranderen voor nog mooiere foto's. Met de pro stand doet hij dat vooral zelf en ook zeer goed.
De video kwaliteit is goed en het geluid is helder.

De optie om alle apps onder elkaar te zetten werkt prettig, hierdoor kan je via het alfabet snel navigeren naar de app die je zoekt.

Een leuke gadget is de optie van wisselende foto's in het vergrendelscherm. Je kan hier eigen foto's toevoegen of kiezen voor de schitterende standaard foto's.

De agenda werkt simpel, het is jammer dat je afspraken geen kleur mee kan geven, zodat er in een drukke agenda orde ontstaat.

De telefoon geeft helaas niet alle meldingen weer zoals bv die van outlook en owa.

De batterij is goed, bij normaal gebruik (emails lezen, facebook en whatsapp) gaat deze met gemak twee dagen mee.
De optie optimaliseren is fijn, de telefoon wordt er sneller door en de batterij gaat er idd op vooruit.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Snel
  • Goeie batterij

Minpunten

• Geen snel lader
  • Oude micro usb

Sylvia 24-05-2018

Digibeet? Geen probleem!

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / blauw

Voor een dyslecticus en digibeet als ik, is de werking van deze telefoon duidelijk en overzichtelijk.

Naatje 18-02-2018

Huawei Mate 10 mooi design

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

Ik heb de telefoon nu al enige tijd en ben erg tevreden. Het is een mooie telefoon en makkelijk is gebruik. De batterij gaat ook lang mee. Wat ik ook erg fijn vindt is dat de telefoon niet warm wordt. Ik zou de telefoon zeker aanrijden. Het is een goede keuze kwa prijs-/ kwaliteitsverhouding

• geluid
  • kleur

Minpunten

• Fotokwaliteit in de avond

lemb.disseldorp 27-01-2018

goede fotofunctie

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

Sinds ca. 2 weken test ik nu deze telefoon. Een verademing tov mijn vorige telefoon een Samsung S5 van ca, 3 jaar oud. De batterij gaat lang mee bij normaal gebruik en het laden gaat ook snel. De fotofunctie is geweldig. Alleen de avond en nachtelijke foto's zijn nog niet super, maar dit kan aan mij liggen dat ik de juiste functie nog niet heb gevonden. Het maken van selfies is ook super. De telefoon maakt er zeer mooie foto's van. Minpunt is wel dat er geen handleidingsboekje bij zit. Tevens is de geluidskwaliteit bij muziek luisteren niet super

Pluspunten

• fotofunctie

Minpunten

• geluidskwaliteit
  • ontbreken handleidingsboekje

grummel 27-01-2018

HUAWEI Mate10 Lite

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

de HUAWEI Mate10 Lite is een fijne telefoon, tijdens het uitpakken zag ik dat er een beschermhoesje bij zat en een beschermlaag op het glas, dit is zeker een pluspunt is je telefoon meteen beschermd tegen vallen

de telefoon zit fijn in je hand en een groot scherm, ideaal dat je met pincode en vingerscan .
hij is makkelijk in gebruik, alleen met de fotos ben ik nog aan het experimenteren, ik heb nog niet alles ontdekt.
de fotos wat je hebt gemaakt worden geselecteerd in de mappen dat iss ook fijn weet je ook waar je moet zoeken .

de telefoon is handig in gebruik, is ongeveer het zelfde als een samsung.goed geluid en beeld

Pluspunten

• groot scherm
  • vingerscherm
  • mooie fotos

Minpunten

• melding berichtjes irritant
  • puzzelen met maken van fotos

Captain Beefheart 25-01-2018

Super goed presterende budget telefoon.

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

Het overzetten van de data en apps van mijn oude telefoon naar deze ging erg soepel met de Huawei Phone Clone app. Toestel ligt heerlijk in de hand voor een 5.9 inch scherm en maakt prima foto's. Vingerafdruk werkt snel en nauwkeurig. Wel jammer dat erg niet gekozen is voor een USB C aansluiting en er geen gebruik gemaakt kan worden van 5ghz Wifi.

Pluspunten

• vingerafdruk werkt prima
  • snel
  • heeft een premium uitstraling
  • goede camera
  • makkelijk data overzetten met de Phone Clone app

Minpunten

• geen USB C
  • geen 5GHz wifi

PM64 23-01-2018

Mooi, helder, gebruiksvriendelijk toestel

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / blauw

Via Insiders heb ik dit toestel nu ruim een week in gebruik. Het toestel was bij levering voorzien van screenprotector en een bijgeleverd hardcase backcover.
Het toestel is voorzien van vingerafdrukscan, wat hem heel snel opent. De knop aan de zijkant werkt ook snel. Een mooi groot en helder scherm.
Alle apps staan op je bureaublad, maar je kunt ze ook bij elkaar in 1 map zetten, wat jij wilt.
Kwaliteit van de foto's is heel goed, zowel binnen als buiten heb ik al mooie scherpe beelden. Alleen binnen bij minder licht, is het toestel gevoelig voor het tegenlicht. De kleur van de foto verschilt dan teveel met de werkelijkheid.
Er staan heel veel mogelijkheden op om je foto's te bewerken. Ben ze op dit moment nog aan het uitvogelen.
Dual Sim en 64 gb interne opslag.
Gebruik hem best veel, maar de batterij gaat op dit moment bijna 2 dagen mee.

Pluspunten

• groot, helder scherm
  • vingerafdruk
  • snel
  • scherpe foto's

Minpunten

• kleurverschil met kunstlicht
  • Simkaartlade fragiel

Bvh66 19-01-2018

Hip toestel

Geschreven voor: Huawei Mate 10 Lite 64 GB / goud / (dualsim)

Ik heb de goudkleurige Huawei Mate 10 Lite een kleine week in bezit en hieronder staan mijn bevindingen.

Het toestel ligt lekker 'zwaar' in de hand - 191 gram schoon aan de haak.

Het scherm is groot en helder.

Er zit standaard 64 gb aan geheugen in.

Het geluid vind ik prima maar ik stel dan ook geen hoge eisen aan het geluid.
Je kan verschillende tonen/muziek kiezen maar dat kan je bij de meeste toestellen.

Menustructuur van de Huawei Mate 10 Lite werkt intuatief. Kwestie van klikken en scrollen.

Al je apps staan op je bureaublad in tegenstelling tot wat ik gewend ben (op 1 knop drukken en er verschijnt apart menu met je apps) maar je kan op je bureaublad wel aparte mappen maken en daar je apps in ordenen.
Kwestie van wennen.

Het fotogedeelte werkt ook prettig.
Door middel van swipen kom je in een ander menu waar je diverse opties hebt om wat creatiefs met fotos te doen.
Je kan bijvoorbeeld snapchat-achtige fotos maken of selfies waarbij je je gezicht kan veranderen (o.a. huid egaler, gezicht smaller of breder maken).
In het scherm waar je een foto maakt heb je een knop 'groot diafragma uit/aan' .. Dat is handig als je een foto wilt maken met een wazige achtergrond, het zogenoemde Bokeh-effect.

Er zijn in ieder geval veel creatieve mogelijkheden die je kan doen dmv een druk op de knop (je kiest de button die je wilt gebruiken).

Je kan zelf je diafragma, sluitertijd etc instellen of gewoon automatisch foto's maken.

De Huawei Mate 10 Lite is wel gevoelig voor licht. Of eigenlijk, bij gebrek aan licht zit er best veel ruis in de foto.

Wat ik makkelijk vind is dat je de Huawei Mate 10 Lite met een vingerafdruk kan beveiligen.

Je kan er 2 simkaarten in doen of 1 simkaart en een extra geheugenkaartje. De plek waar de tweede sim geplaatst moet worden deel je namelijk met een geheugenkaartje.
De 'lade' /het schuifje waar de simkaarten in gaan moet je openen met een meegeleverde pim. Het lijkt op naald en raakt makkelijk kwijt.

Conclusie: de Huawei Mate 10 Lite zou een goede vervanger kunnen zijn voor mijn huidige LGG4.

Pluspunten

• Vingerafdruk
  • Groot scherm
  • Dualsim
  • Standaard 64gb

Minpunten

• Kwaliteit foto's
  • Het openen van de simkaartlade dmv pin