Sony Xperia XZ zwart / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag

Ruud 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Uitstekende telefoon

Uitstekende telefoon. Mooi design, strak en anders dan bijvoorbeeld Samsung. Goed scherm, helder en scherp en prima camera. Lange batterijduur, het slim opladen is ook zeer handig. Hierbij laadt de batterij niet te lang door 's nachts, maar zorgt de telefoon dat de batterij volledig opgeladen is als je wakker wordt. Alleen raar dat de tijd dat je opstaat automatisch bepaald wordt en niet handmatig ingesteld kan worden. Sony heeft altijd leuke extra apps en een mooie interface. Al met al een uitstekende telefoon die ik absoluut zou aanraden.

• Batterij

Minpunten

• Accessoires

Jeroen 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Schitterend design en scherm, goede accu en camera

Telefoon voldoet aan verwachtingen met schitterend scherm en super stylish design. Accuduur is meer dan 1 dag zonder stamina mode, camera is snel en van goede kwaliteit.

Pluspunten

• Scherm helderheid
  • Vingerafdruk scan snelheid
  • Accuduur
  • Snelle camera focus/shutter

Minpunten

• Gekromde scherm vervelend voor screen protectors
  • Bezels aan grote kant
  • Performance merkbaar lager in stamina mode

MvB 08-12-2016 Product paar weken in bezit

Top telefoon!

Snel, zeer gebruiksvriendelijk, mooie lay-out een hele fijne telefoon. Een echte verbetering met mijn Z2. Geweldige foto kwaliteit.

Pluspunten

• Camera
  • Uiterlijk
  • Lange batterij activiteit

Robin 08-12-2016 Product paar dagen in bezit

Camera, pixels, sd-kaartlezer vallen tegen.

Ik ging voor de camera, maar die is niet scherp genoeg. Ook met inzoomen wordt hij snel pixelig. Normale afbeeldingen bekijken is ook niet bepaald high class en apps liepen vast na het importeren van de sd-kaartlezer. Jammer dat hij daarvoor ook opnieuw moet opstarten. Wel is de telefoon erg snel en staat veel makkelijk met elkaar verbonden. De betrokkenheid van Sony is ook erg gebruikersvriendelijk. Ik denk dat veel nog met systeemupdates te verhelpen valt en normaliter heb ik positieve ervaringen met Sony toestellen gehad. Vingerscanner werkt ook erg goed en het slimme toetsenbord is ook top.

Pluspunten

• Snel
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Camera
  • Pixels

Alex 08-12-2016 Product paar maanden in bezit

Groot scherm, valbestendig, krasbestendig, groot scherm!

Ik geniet elke dag met volle teugen van deze telefoon. De accu gaat lang mee, hij is snel en altijd als ik hem nodig heb doet hij gewoon wat hij moet doen.

In combinatie met mijn style touch cover hoef ik ook niet meer bang te zijn dat mijn telefoon beschadigd.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Groot scherm

Minpunten

• Veel apps die ik niet kan verwijderen
  • Ik kan ze wel uitschakelen, maar kost geheugen

Nicole 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima toestel, voldoet zeker aan mijn verwachtingen

De Xperia S was mijn eerste Xperia toestel, deze beviel mijn zo goed dat er nog een aantal Xperia's volgden. Na vorig jaar een uitstapje gemaakt te hebben naar een Nexus, viel ik al bij de aankondiging voor de Xperia XZ. Die moest ik hebben en zo gezegd zo gedaan. Ik heb het toestel nu sinds begin oktober in gebruik en ik ben erg tevreden. De voornaamste redenen dat ik weer voor een Xperia heb gekozen zijn het design, de camera en de waterdichtheid. De camera schiet mooie plaatjes, al kan deze wat wisselvallig zijn met de fotokwaliteit. Hopelijk wordt dit opgelost door een software update, maar over het algemeen stelt de camera mij niet teleur. Wat betreft de behuizing is de XZ wat anders dan de toestellen in de Z-serie die ik heb gehad. De XZ heeft geen glazen achterkant meer, maar van zogenoemd ALKALEIDO-metaal. De behuizing voelt stevig en solide aan. Het display heeft aan de linker- en rechterzijde afgeronde zijkanten. Ook aan de achterkant zijn de zijkanten afgerond, waardoor het toestel lekker in de hand ligt. Een heel groot pluspunt van deze behuizingvind ik de waterdichtheid, ik spoel regelmatig mijn telefoon even schoon onder de kraan. Wat betreft het display klaagt men in verschillende reviews over dat het "slechts" een Full HD display is. Ikzelf vind dit geen probleem en vind de resolutie voldoende voor het formaat. De kleurweergave is goed en tekst wordt scherp weergegeven. Het geluid en met name het maximale volume uit de frontspeakers vind ik wat tegenvallen, had wat beter en harder gemogen. Ook tijdens het bellen zou het soms wel fijn zijn als het volume iets harder kon. Accuduur is wat mij betreft met dan prima. Ik als gemiddeld gebruiker kan de beloofde 2 dagen op een acculading halen. Afgezien van deze positieve punten, heb ik ook 2 minpuntjes. Namelijk dat het toestel in deze prijsklasse "slechts" 3gb werkgeheugen bevat en dat er geen snellader is meegeleverd. Al met al voor mij gewoon een prima toestel wat aan mijn verwachtingen voldoet.

Pluspunten

• Camera
  • Waterdichtheid
  • Accuduur

Minpunten

• Geen snellader meegeleverd
  • 3gb ipv 4gb werkgeheugen zoals de concurrentie

Robin 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Camera, pixels, sd-kaartlezer vallen tegen.

Pluspunten

• Snel
  • Gebruikersvriendelijk

Minpunten

• Camera
  • Pixels

George 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Mooi uitstraling

Goede camera snel mooie uitstraling goed af gewerkt slim in gebruik ligt voeding de hand goede software makelijk in omgang het is een SUPER telefoon zelfs waterdicht. Ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Camera

Minpunten

• Accu maar ik dag mee in. Gebruik

Hans 06-12-2016 Product paar maanden in bezit

Kwalitatief goed en mooi toestel

Mooi design met aparte blauwe kleur. Door de afgeronde zijkanten ligt het prima in de hand. Beeld en geluid is uitstekend. Ook makkelijk om te streamen naar je Sony cinema home system.

Pluspunten

• Elegant design
  • Goed beeld en geluid
  • Connectie met andere Sony apparatuur

Hans 05-12-2016 Product paar maanden in bezit

Kwalitatief goed en mooi toestel

Pluspunten

• Elegant design
  • Goed beeld en geluid
  • Connectie met andere Sony apparatuur

Leo Roovers 05-12-2016 Product paar dagen in bezit

Alles compleet

Deze Xperia XZ is nog beter dan de vorige. De snelheid en veelzijdigheid van de functies is zeer uitgebreid.Sommige moet je wel even uitzoeken en instellen maar dan gaat er weer een nieuwe wereld voor je open.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Overzichtelijkheid
  • Toegankelijkheid

Minpunten

• Applicaties eerst naar eigen inzicht instellen

Berrie van Gestel 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Lekker groot scherm

Ben er zeer blij mee maakt super foto's en video's hij is groot genoeg voor mij en snel ook het is gewoon een top telefoon

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Mooie video

Minpunten

• Nog niks

Tom 04-12-2016 Product paar dagen in bezit

Alles geweldig

Goede accuduur, mooi groot scherm, geweldige prestaties en mooi ontwerp, ook de software met Android 7 erg goed en simpel. De camera is scherp en geeft mooie kleuren.

• Goede camera
  • Erg goede presentaties
  • Mooi scherm

Minpunten

• Redelijk aan de prijs

Jasper Geertsma 04-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prachtige telefoon, erg snelle processor, mooi beeld!

Erg mooi scherm en een strakke layout van de telefoon. Tot nu toe de snelste telefoon in mijn bezit. Uitstekende accu die lang mee gaat. Vingerprintscanner werkt niet altijd IVM met zweethanden.

Pluspunten

• Snelheid
  • Scherm
  • Layout
  • Accu

Minpunten

• Vingerafdruk scannen

William Heijnneman 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Strakke model en groot scherm.

Super mooi toestel, mooie foto's en extra drukknop voor camera (super handig).
de beste uit de test... waterdicht.

Wesley 04-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne smartphone

Ik heb nu een tijdje de Sony Xperia XZ. Ik vindt het een hele fijne smartphone. Een mooi scherm. De accuduur met de nieuwe techniek is perfect. Gaat makkelijk een dag mee. De 13 mp front camera is perfect, en de 23 mp camera achter maakt prachtige foto's. Sinds vandaag Android nougat 7.0 update erop. Werkt goed. Snelle update van Sony weer perfect. Ik ben helemaal blij met deze smartphone.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera voor
  • Camera achter.
  • Snel

Minpunten

• Eigenlijk niet

Frank 03-12-2016 Product paar maanden in bezit

fantastische foto's en filmpjes

Deze telefoon heeft denk ik alles wat je je kunt bedenken, is niet moeilijk te bedienen, en verrast je telkens weer met nieuwe mogelijkheden. De foto's zijn beter dan die van mijn redelijk professionele camera en de batterij heeft een prima oplaadtijd voor langdurig gebruik. Deze telefoon is een echte aanrader!

Pluspunten

• Camera
  • Mogelijkheden
  • Je kunt er ook nog mee bellen!

Harvey Orlando Steinbach 03-12-2016 Product paar maanden in bezit

Mooie foto's en een snel toestel wauw

Ik vindt het een top toestel en heb voor dit toestel gekozen omdat ik Sony een goed merk vindt. Top!
En er ook veel mogelijkheden opzetten.
Kortom ik ga met Sony de toekomst in ben helemaal happy

Pluspunten

• Snel toestel
  • Nfc is top
  • Muziek kwaliteit fantastisch
  • Kan hem als joystick voor me playstation gebruike

Minpunten

• Volume knop op verkeerde plek

JohanVerhage 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede accuduur

Gaat lang mee op de ingebouwde batterij, grote capaciteit. Snelle schakeling tussen programma's door de zware processor.

Pluspunten

• Batterij
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Nieuwe oplaadstandaard (aansluiting)

JohanVerhage 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede accuduur

Pluspunten

• Batterij
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Nieuwe oplaadstandaard (aansluiting)