Sony Xperia XZ blauw / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag

8,9

Lex 26-12-2016 Product paar weken in bezit

Heel erg blij met deze keuze!

Was voor mij als techneut een lastige keus. Ik ging voor waterdichtheid en een topperformance en goede camera. Voor mij werd dit de keus tussen de Xperia XZ of de Galaxy S7. De Xperia had op basis van de voor mij beschikbare info een paar streepjes voor. Toestel oogt mooier. Betere recensies over waterdichtheid. Hier heeft Sony ook al langer ervaring mee en.... Last but not least... De koppeling met de Playstation 4! Op de Xperia kun je gewoon ps4 games spelen vanaf je PS4 met een controller! De Edge zou beter zijn volgens benchmarks. De Xperia zou falen qua camera. Doorslag gaf voor mij de teleurstellende werking van mijn Samsung's tot op heden. De overstap naar Xperia gemaakt en ik ben hier zeer tevreden over. Toestel voldoet geheel aan mijn verwachtingen. Alles werkt soepel inclusief de camera. Prettig vond ik ook een aantal introductie-apps van X-peria. Je wordt begeleid in het kennismaken met je toestel op een heel prettige manier. Dit varieert van info over waar het NFC gebied zit voor contactloos betalen tot integratie van een eventueelbedrijfsnetwerk. Als je hier klaar mee bent kun je deze widget's gewoon verwijderen.

De door Sony meegeleverde apps geven je het gevoel dat je bij de Xperia community behoort. Ik ervaar het als heel prettig! Extra software aangeboden gekregen welke foto's van grappige elementen kunnen voorzien. Ook een app welke het belangrijkste nieuws samenvat van verschillende sites als nu.nl en de telegraaf.

Lang verhaal kort: op zoek naar een mooi en uitstekend werkende smartphone? Ga af op je gevoel en niet op benchmarks van displayresoluties, cachegeheugen, etc.
De Xperia XZ werkt vlekkeloos en gaat je niet teleurstellen!

Tip: op de XZ ontbreekt een app voor bestandsbeheer en om pdf te openen. Deze kun je gratis downloaden in de PlayStore. Bestandsbeheer gaat prima met Solid Explorer. Voor pdf's heb ik gekozen voor voor Xodo.

Pluspunten

• Waterdichtheid
  • Gebruiksgemak
  • Stijlvol
  • Te gebruiken als PS4 beeldscherm!
  • Communiceert in vragende vorm

Minpunten

• Accu niet zelf te vervangen
  • Bij echte Tweakers moet je je keuze verantwoorden
  • Toetsenbordklik aan of uit. Niet regelbaar.

Nicole 07-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima toestel, voldoet zeker aan mijn verwachtingen

De Xperia S was mijn eerste Xperia toestel, deze beviel mijn zo goed dat er nog een aantal Xperia's volgden. Na vorig jaar een uitstapje gemaakt te hebben naar een Nexus, viel ik al bij de aankondiging voor de Xperia XZ. Die moest ik hebben en zo gezegd zo gedaan. Ik heb het toestel nu sinds begin oktober in gebruik en ik ben erg tevreden. De voornaamste redenen dat ik weer voor een Xperia heb gekozen zijn het design, de camera en de waterdichtheid. De camera schiet mooie plaatjes, al kan deze wat wisselvallig zijn met de fotokwaliteit. Hopelijk wordt dit opgelost door een software update, maar over het algemeen stelt de camera mij niet teleur. Wat betreft de behuizing is de XZ wat anders dan de toestellen in de Z-serie die ik heb gehad. De XZ heeft geen glazen achterkant meer, maar van zogenoemd ALKALEIDO-metaal. De behuizing voelt stevig en solide aan. Het display heeft aan de linker- en rechterzijde afgeronde zijkanten. Ook aan de achterkant zijn de zijkanten afgerond, waardoor het toestel lekker in de hand ligt. Een heel groot pluspunt van deze behuizingvind ik de waterdichtheid, ik spoel regelmatig mijn telefoon even schoon onder de kraan. Wat betreft het display klaagt men in verschillende reviews over dat het "slechts" een Full HD display is. Ikzelf vind dit geen probleem en vind de resolutie voldoende voor het formaat. De kleurweergave is goed en tekst wordt scherp weergegeven. Het geluid en met name het maximale volume uit de frontspeakers vind ik wat tegenvallen, had wat beter en harder gemogen. Ook tijdens het bellen zou het soms wel fijn zijn als het volume iets harder kon. Accuduur is wat mij betreft met dan prima. Ik als gemiddeld gebruiker kan de beloofde 2 dagen op een acculading halen. Afgezien van deze positieve punten, heb ik ook 2 minpuntjes. Namelijk dat het toestel in deze prijsklasse "slechts" 3gb werkgeheugen bevat en dat er geen snellader is meegeleverd. Al met al voor mij gewoon een prima toestel wat aan mijn verwachtingen voldoet.

Pluspunten

• Camera
  • Waterdichtheid
  • Accuduur

Minpunten

• Geen snellader meegeleverd
  • 3gb ipv 4gb werkgeheugen zoals de concurrentie

Sony XZ 05-11-2016 Product paar weken in bezit

Sony XZ

Top telefoon, via WiFi en 4g lekker snel. Appartement binnen notie binnen.
Foto zeer snel gemaakt en top resolutie. Aan beide zijn voor kant speakers, eindelijk stereo.
Nadeel de speakers kunnen niet te hard aanstaan maar dat mag de pret niet drukken gewoon lekker muziek luisteren via bleutooth Hearset of speaker

Pluspunten

• Goede foto's
  • Lekkers el door je website heen met 4g verbinding
  • Stereo. Speakers

Minpunten

• Kan niet te hard die stereo. Speakers
  • Thema's moet je voor betalen

Techy 05-11-2016 Product paar dagen in bezit

Xperia XZ

Toestel ziet er piek fijn uit. Werkt allemaal naar behoren. Snel, duidelijk en een goede camera.

Achterkant en zijkanten voelen wat glad aan in de hand. (misschien verstandig om een hoesje te halen)

Muziek is ook exceptioneel goed voor een telefoon speakertje. (verwacht er niet teveel van, want het is nog steeds geen x-mini)

Pluspunten

• Full HD
  • Vingerafdruk beveiliging.
  • Batterij duur.
  • Foto kwaliteit

Minpunten

• Behuizing voelt te glad in de hand.
  • Nieuwe USB aansluiting

Roya 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijk toestel.

Beauty and the brains zou ik het noemen. Niet alleen een old school simpele en elegante uiterlijk, maar ook een zeer soepele gebruiksgemak en erg fijne en vlekkeloze overgang van apps en software. Heerlijk om het toestel in de hand te hebben en heerlijk om het te gebruiken. De meegeverde Xperia apps zijn erg handig en daardoor totaal niet storend. Dankjewel voor dit fijne toestel Sony, graag meer hiervan in de toekomst!

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Soepele overgangseffecten
  • Uiterlijk
  • Xperia apps zijn goed

Minpunten

• Meer AR-camera effecten
  • Beeldscherm/toestel verhouding

Aynur 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Xperia XZ

Ik vind het een fijne telefoon. Heeft een grote scherm. Ligt lekker in je hand. Maakt mooie foto's en je kan zelf instellen voor maken van foto's. Deze telefoon heeft heel veel functies.

Long 29-12-2016 Product paar weken in bezit

Iets gedurfd tussen het bekende

Vanwege mijn voorliefde voor Sony toch weer gekozen voor een Xperia toestel. De Xperia XZ is toch een beetje opvallend tussen de andere flagships Smartphones. Neem nu de vingerafdruksensor aan de zijkant, de stereotoren van het toestel.
Ondanks het gebrek aan RAM geheugen voelt het toestel toch waanzinnig snel. Bij diverse vergelijkingen start het toestel sneller apps op of verwerkt het toestel snel alle opdrachten. Vergeet niet het aparte design en gebruikte materialen in het toestel.

Pluspunten

• Stereoboxen
  • Snelle vingersensor
  • Sony menu
  • Beeldkwaliteit

Minpunten

• Gebrek aan RAM
  • Volume van boxen mocht iets harder zijn

Eugene 29-12-2016 Product paar weken in bezit

In het geheel heerlijk toestel

Simpel weg super toestel vertrouwde omgang goed om te zetten, eigenlijk doorgaan maar dan op een nog sneller mobiele telefoon

Pluspunten

• Simpel in omgang
  • Plat

Minpunten

• .....
  • .........

Andrei 24-12-2016 Product paar weken in bezit

One of best phones on the market

I am a Sony fan I own a z2 but because of EE which has a great rate plan I also bought the XZ. The phone is excellent at making photos and videos and for music as well. Plus the identity sensor makes it neat as well. I don't like the fact that you can't draw as on the z2 which is a phone that I simply can't give away because it's just too awesome. But other than that it's a great phone with good battery and a quick charging as well

Asmara 23-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima telefoon ??

Deze telefoon doet aan alle verwachtingen. Prima batterij! Prachtige camera, en er komt prachtig geluid uit!

Pluspunten

• Camera
  • Grootte
  • Scherm scherp
  • Geluid

Thierryverm 23-12-2016 Product paar weken in bezit

Alles wat je van een Sony mag verwachten!!

Een grote verbetering op zijn voorganger, zeker de moeite waard op te upgraden naar de xz. Jammer is dat tempered glass niet kan worden toegepast door het schuin aflopende zijkantje, echter maakt dit het toestel wel af. Ligt goed in de hand, camera is haarscherp en de processor is razend snel. Vingerscan zit in de aan knop, terwijl je de knop bediend word je vinger meteen gescand. Werkt direct, je merkt er niks van.

Pluspunten

• Super snel
  • Mooie camerabeelden
  • Mooie afwerkingen van het toestel
  • Vingerscan in de aan knop

Minpunten

• Tempered glass kan niet worden gebruikt

M 23-12-2016 Product paar weken in bezit

Top toestel

Toestel ligt goed in de hand. Voelt degelijk aan. Batterij zou nog iets beter kunnen. Deze houd het een dag vol. Had hiervoor een Samsung Note 4, maar deze telefoon is veel fijner in gebruik.

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snel

Minpunten

• Batterij toch snel leeg

Bas De winter 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design, met een top camera

Ik heb sinds een paar dagen de xperia xz.
Hiervoor al de xperia z3 gehad,en dit is weer een top model van Sony, top design ligt heerlijk in de hand.
Ik ben zoiezo voor de xperia xz gegaan voor de geweldige camera die Sony in hun smartphone plaatsen.
En de xz is hier weer een kei in,met de nieuwe functies die erbij zijn gekomen.
De batterij prestaties zijn weer top net zoals mijn vorige telefoon.
Chapo voor weer een top toestel.

Pluspunten

• Zeer uitgebreide camera
  • Krachtige batterij
  • design die zich onderscheid van andere modellen

Minpunten

• Vinger afdrukken snel zichtbaar

Mafzwaantje 23-12-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige camera beter als andere top modellen

Ik ben een mega xperia fan heb alle top modellen gehad nu dan van een z5 premium Naar xz eerste indruk klein van mij mag hij iets groter zijn maar dat is smaak wel ligt hij super fijn in de hand de vingerscanner doet het geweldig ik heb van twee handen twee vingers gebruikt dus altijd goed. Verder het scherm is gewoon zoals het moet zijn en de camera de foto's zijn minder geel realistisch verder mag dit model. Wel iets sneller met laden en tussen app schollen ik heb het gevoel dat de z5 premium sneller was dus volgend model zeker 3 geheugen ik maak wel meer fouten met typen ik hoef het scherm gewoon haast niet aan te raken en dus kleiner maar ondanks dat ik het oude model op een paar vlakken beter vind blijf ik deze gebruiken. Het gebogen glas is fijn en camera is geweldig en dat vind ik het belangrijks en dit model is zeker een stuk fijner als de laatste Samsung of ik Phone die gebruiken vrienden van me dus zeker Sony heeft het weer voor elkaar dit is kwa nieuwste top modellen zeker weten het beste wat er is maar dat is mijn mening. . succes met het kopen van jou nieuwe mobiel en gelukkig 2017 ik ben wel heel erg benieuwd naar hun nieuwe Model die ga ik zeker weten weer kopen

Pluspunten

• Camera
  • Scherm
  • Gebogen glas
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Scherm te klein mag weer 5.5 zijn
  • Minimaal trager
  • Scherm te gevoelig om typen maar gewoon wennen

Thierryverm 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Alles wat je van een Sony mag verwachten!!

Pluspunten

• Super snel
  • Mooie camerabeelden
  • Mooie afwerkingen van het toestel
  • Vingerscan in de aan knop

Minpunten

• Tempered glass kan niet worden gebruikt

M 21-12-2016 Product paar weken in bezit

Top toestel

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Snel

Minpunten

• Batterij toch snel leeg

Thierryverm 19-12-2016 Product paar weken in bezit

Alles wat je van een Sony mag verwachten!!

Pluspunten

• Super snel
  • Mooie camerabeelden
  • Mooie afwerkingen van het toestel
  • Vingerscan in de aan knop

Minpunten

• Tempered glass kan niet worden gebruikt

Scrappie7 18-12-2016 Product paar weken in bezit

Goede camera, groot scherm

Geweldig toestel, makkelijk in gebruik, mooie styling, strak! Goed met handschoenen te bedienen. Blij met de geweldige camera. Dat was een van de redenen om het toestel aan te schaffen. SUPER!!!

Pluspunten

• Groot scherm
  • Handschoen gebruik
  • Snel lader

Hennie 18-12-2016 Product paar weken in bezit

Vertrouwde kwaliteit

Ik heb gekozen voor de xz omdat ik zeker niet met de massa meedoet maar voor kwaliteit ga en dat is zeker bij Sony. Ook de foto's zijn haar scherp. Gewoon een goede keuze.

Pluspunten

• Accuduur
  • Scherpe foto's

Minpunten

• Weer een ander soort usb kabel

Djamil 18-12-2016 Product paar dagen in bezit

Het perfecte mobiel

Ik heb altijd een sony xperia mobiel vanaf de z1. Sony toestel is gewoon het perfecte toestel. Ik heb tegen alle toestellen getest maar de sony blijft 1stap beter dan de andere. Best quality for less price is just a sony....

Pluspunten

• Waterdicht
  • Beste camera ooit
  • Scherpe scherm
  • Toppie secret account
  • Geluid is beeldschoon

Minpunten

• Jammer dat er geen goude xperia xz