Huawei P9 wit, zilver / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag

Smvankampen 13-07-2016 Product paar weken in bezit

Positief verrast

Heb voor 14 dagen een huawei p9 mogen testen. In eerste instantie ben ik wat sceptisch geweest tegenover huawei producten. Wellicht ten onrechte. Ik moet zeggen dat de P9 degelijk aanvoelt. Wellicht deels goed gekeken naar een IPhone 6s. Hij oogt veelal hetzelfde. Zelf heb ik de laatste tijd een Samsung in bezit gehad (s5/s6 edge). Op de p9 ontbreken de 3 vaste knoppen onder aan het scherm. Deze komen als overlay te voorschijn wanneer je het scherm 'veegt'. Ik heb geen bench mark losgelaten. Maar bij normaal gebruik heb ik geen hinder ondervonden ten opzichte van mijn huidige Samsung s6 edge. Huawei zet vooral in op de fotokwaliteit. De p9 bezit over 2 lensen. Ik durf geen oordeel te geven over de daadwerkelijke foto kwaliteit. Als gewone gebruiker ervaar verder geen problemen bij het maken van foto's en filmpjes. De bijgeleverde camera software geeft je de mogelijkheid om diverse effecten toe te passen.
Ik was zeer verbaasd over de accuduur. Deze gaat echt lang mee ten opzichte van mijn S6 edge.

Enige punt van kritiek is de koppeling met de pc. Na verbinden met usb moest ik eerst de hisuite installeren. Deze kon echter na installatie de telefoon niet vinden. Na wat zoeken bleek dat ik onder instellingen een optie voor hisuite moest aanvinken, wat blijkbaar standaard uitstoot. Daarna geen enkel probleem met de software.

Kortom een prima telefoon. Mijn zoon van 10 zou hem meteen willen kopen als het kon.

bakkker1973 18-05-2016 Product paar dagen in bezit

Huawei P9 32GB killerphone met matige accu

even een korte geschiedenis qua smartphones,
samsung note, lg G2 en nu een huawei P9.

Ik kom dus van de koning van de batterij duur de LG G2 naar de Huawei P9.
Ik ben een verbuiker gem 6-8 gb per maand en regelmatig streamen in de auto van video en muziek.
Huawei P9, design schitterend, afwerking ook prima, hoofdtelefoon categorie plastic maar fantastic geluid, overtrof me verwachtingen.

Scherm ook super, prachtig mooie harde kleuren ik hou ervan. Bediening even wennen maar inmiddels wel gewend loopt wel minder soepel als ik gewend was van de G2 maar dat komt wel goed.

luidspreker aan telefoon gewoon weg hard, kan niet anders zeggen. geluid dmv blauwetand op me denon thuis-set en in auto ook prima op orde.

Functies zoals je mag verwachten zit alles erop, misschien wel te veel voor geinstalleerd. Ik heb er een hoop verwijderd ben niet zo`n APP gebruiker.

ik kan niet anders zeggen deze telefoon bevalt me prima, beetje te glad aan de buitenkant dus een rubberen hoes absoluut een aanrader alleen nog beperkt aanbod.
Alles is positief en dik op orde.

Camera, ik fotografeer hobbymatig en vind deze camera in een woord geweldig, wat een speelgoed. Tuurlijk het is niet mijn Fullframe maar geweldig speelgoed echt mooie foto`s en leuke software om mee te spelen.

Accu: dat is mijn zorgen kindje. ik kom natuurlijk van de oer note en lg G2, dat waren echt batterij kings, dan is dit even wennen op de terugweg van me werk is ie al bijna op en dat is vanaf 06:30(opstaan)-17:45(thuis). Dat ben ik niet gewend en vind ik ook een beetje eng.
ik heb een contract voor 2 jaar en dan denk ik nou de batterij wordt nog wel 30% minder aan het einde dan zit ik op 15:00 a 16:00.
Nu moet ik erbij zeggen ik ben dus absoluut een verbruiker en dat dan weer wel heb me scherm laag staan en dan nog zoveel verbruik.
ik kan hem nog inwisselen bij me provider en daar zit ik dan ook serieus over na te denken.

pro: tegen:
-design -batterijduur
-camera
-besturing
-prijs met abonnement
-leuke gimmicks in software
-scherm

Annemarie 13-07-2016 Product paar weken in bezit

Huawei P9, een onwijs mooi toestel

De Huawei P9 is een onwijs mooi toestel, zowel qua uiterlijk als qua kunnen.

Het toestel heeft een onwijs mooi en helder beeldscherm, dat niet snel krast. De Huwaei P9 maakt onwijs jaloersmakend mooie foto's. Ook over het bereik ben ik erg tevreden. Ik woon vrij hoog (16e verdieping) en kon met mijn vorige telefoon maar op 1 plek bellen, anders viel het gesprek weg. Met de Huawei P9 hoorde ik de ander perfect en kon ik gaan en staan waar ik wilde tijdens het bellen.

De batterij gaat lang mee, zelfs als ik de hele dag actief was geweest op de telefoon. Ik kreeg vaak pas aan het eind van de dag de melding dat ik hem moest opladen, en dan nog had ik 17% over. Ook de USB-c is erg handig, je hoeft niet meer te zoeken naar de boven of onderkant van je telefoon. Wel wennen dat je oplader overal mee naar toe moet nemen, omdat nog weinig mensen de nieuwe standaard oplader hebben, maar dat went vanzelf.

Wat ik minder vond aan de Huawei P9 is dat bij de eerste opstart er vrij veel apps al geïnstalleerd gestaan, gelukkig kon je hier de meeste van uitzetten. Toch kreeg ik van een app elke keer een melding ook al had ik deze app uitgeschakeld, dit vond ik vrij hinderlijk (Hivoice). Ook het toestenbord is vrij gevoelig. De ene keer swype ik, de andere keer typ ik. De telefoon kan dit soms moeilijk bijhouden waardoor ik soms een zin wel drie keer opnieuw moest schrijven voor ik had staan wat ik wilde typen.
Het toestel wordt vrij snel warm tijdens gebruik, dit kan verder geen kwaad voor de telefoon zelf, maar je merkt het wel.

Overal ben ik echt wel tevreden over het toestel. Ik was bang dat zo'n grote telefoon niet in mijn broekzak zal passen, maar dit bleek niet waar. Het went vanzelf. De kwaliteit van de foto's is echt bizar mooi en het toestel is onwijs snel in downloaden en openen van diverse apps.

Michiel van Dongen 23-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prachtding!

Na jaren met een Samsung te hebben gelopen en na wederom een paar maanden intensief vergelijken uitgekomen bij de Huawei P9. Het is werkelijk waar voor je geld. Fijn, zacht scherm en de vingerscanner viel me echt hartstikke mee.

Iedereen loopt al met Apple of Samsung, dus zo'n verfrissing van de markt was zeer wenselijk.

Oh ja, hij draait op Android, maar de menu's lijken op die van iOs. Prachtig!

Een aanrader.

Pluspunten

• Scherm
  • Lay-out
  • Vingerscanner
  • Camera
  • Prachtig design

Minpunten

• Batterijduur kan beter, is ook niet heel slecht

Ronald 20-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Geweldige camera en uitstekende telefoon

Deze Huawei P9 overtreft mijn verwachtingen in alle opzichten. De door Leica ontwikkelde camera werkt feilloos, ook bij weinig licht. Met de gevoelige vingerscanner kan de telefoon met één hand worden geopend en bediend. Prachtig scherp beeldscherm en razendsnel. En dan ook nog eens prettig geprijsd! Een aanrader!

Pluspunten

• camera
  • Beeldscherm
  • Vingerscanner
  • Snelle processor

Anouska Verdult 08-12-2016 Product paar maanden in bezit

Top, perfect toestel, echt een aanrader!

Ik ben altijd een enorme Samsung fan geweest en deed altijd met de nieuwe toestellen weer mee. Maar de prijs begon toch boven mijn budget te stijgen. Ik nam een gok en stapte over. Echt super tevreden. Betaalbaar en een top toestel die zeker niet onder doet voor Samsung. Enkele vrienden zijn zelfs inmiddels op aanraden overgestapt. Super tevreden klant! Ik blijf op de Huawei!

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • snelle processor
  • veel apps tegelijk mogelijk
  • Prachtige en degelijke vormgeving
  • voldoende geheugen en uit te breiden

Rineke 02-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Een geweldige krachtpatser!

Altijd al fan geweest van Huawei, maar deze is werkelijk fantastisch! Het toestel is snel, heeft een super helder groot scherm, prachtig geluid, maakt geweldige foto's, ook binnenshuis! Strakke vormgeving, de batterij is zuinig in gebruik, en het toestel is gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Razendsnel
  • Prachtig geluid
  • Eenvoudige bediening
  • Prachtige foto's en video's
  • Uitgebreide software voor foto's

DVS 21-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Altijd een Samsung gehad en nu een Huawei P9

Ik twijfelde sterk om over te stappen van Samsung naar Huawei. Je denkt al snel goedkoop zal wel duurkoop zijn. Tot op heden, en dat is al zeker een half jaar, ben ik blij met de overstap. Alles wat de samsung kon of deed, doet de P9 ook. Ook de kwaliteit is gelijk. Dus dan is het heel simpel, het verschil is de prijs. Maar er is meer.... want de camera met de software is verbluffend. Veschillende mensen vragen mij om foto's te sturen en beoordelen deze met een zeer hoog cijfer. Mijn volgende zal dan ook weer een Huawei zijn.

Pluspunten

• Alles wat Samsung heeft heeft deze ook.
  • Camera, met software

Minpunten

• Je hebt geen Samsung zeggen omstaanders... boeie!!

Peter 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Peter

Een mooi produkt wat vormgeving betreft. Het is een toestel die makkelijk te bedienen is. Goede prijs wat je er voor krijgt en net zo goed als Samsung die toch wat duurder is.

Wica 21-06-2016 Product paar dagen in bezit

Smartphone

Prima beeld, de smarphone is ook buiten in zonlicht! goed te lezen. Er zijn twee lensen in verband met het maken van een perfecte foto. Speciaal scherm dat niet krast! dus je hoeft niet speciaal een hoesje te kopen. Ik heb wel een doorzichtig hoesje erbij gekocht. Er zijn geen extra knoppen, alleen een aan en uit knop en een functie knop. De functie knop kun je door opties te activeren ook voor andere doelen gebruiken bv. voor inzoomen bij het maken van een foto.

samy ahmed 23-01-2017 Product paar weken in bezit

becomes hot

I'm a client of Huawei since 3 years i never get trouble with temperature but i got it with the P9 and the warranty agent would not recover this problem

Pluspunten

• camera
  • battary

Minpunten

• temperature

Gerald 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Stijlvol en snel

Na lang overwegen, uiteindelijk niet voor een Samsung maar een Huawei gekozen. Geen moment spijt van gehad. De P9 is mooi, snel en betrouwbaar. Accuduur is ver boven verwachting en de camera schiet mooie plaatjes. Scherm is erg mooi, goed afleesbaar en met de laatste Android 7.0 update ben ik helemaal bij de tijd. Eerste Huawei voor mij, ik kijk uit naar de P10.

Pluspunten

• Accuduur
  • Uitstraling
  • Bouwkwaliteit
  • Snelheid
  • Camera

Minpunten

• Mis een Geluidsequalizer

Janet 13-01-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie telefoon. Snel en gebruiksvriendelijk.

Na jarenlang Samsung toe aan iets anders. De reviews van de P9 waren prima. Erg blij met mijn aankoop. Zeer fijn toestel. Met hoog gebruikersgemak. Ik heb de zilver kleur en die ziet er erg mooi uit.

Pluspunten

• Snel, gebruiksvriendelijk,mooi scherm.
  • Update Android 7.
  • Maakt mooie foto's.

Rob 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

super camera

Maakt super mooie foto´s, zeer goede prijs kwaliteitverhouding . Erg mooi design en zeer gebruiksvriendelijk

Pluspunten

• camera
  • design

Marc 07-01-2017 Product paar maanden in bezit

Beste

Sinds kort eigenaar van de P9. In prijs kwaliteit een geweldig toestel. Zeer duidelijk in gebruik. Erg blij met de hicare app voor instrukties. Min punt is dat bij het maken van fotos er een blauwe stip op de fotos zichtbaar is. Hiervoor stuur ik mijn toestel op voor reparatie. Buiten dit probleem raad ik hem toch iedereen aan. Via de Huawei vipservice komen ze je toestel gratis ophalen en weer bezorgen voor reparatie. Top.

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Lange batterei duur.
  • Erg handzaam
  • Licht perfect in de hand.

Desiree 05-01-2017 Product paar dagen in bezit

Super smart

Dit toestel is erg smart. Denkt overal over na. Is supersnel, slimme handelingen, foto's zijn mooi. Wordt kaal geleverd en daardoor volledig naar eigen smaak in te richten. De Emui stoort totaal niet. Er is geen app drawer, maar je kunt wel gewoon apps zoeken. Tip: lees de handleiding door en je komt achter heel veel andere extra smart zaken, waar je blij van wordt.

Pluspunten

• Snel
  • Mooie foto's
  • Slim

Minpunten

• Standaard mail app is kaal

Darius 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig uitgevoerde telefoon met een lange autonomie

Een GSM die goed in de hand ligt, prachtige afwerking en een autonomie die meer dan bevredigend is. Foto's worden heel goed weergegeven. Een aanrader en een heel goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• autonomie

barry 24-12-2016 Product paar weken in bezit

goede kwaliteit

Goede smartphone met veel mogelijkheden en super service door onder andere de vip service, (extra schermreparatie of vervanging van je je telefoon de eerste 3 maanden mocht je deze laten vallen of een defect ontdekken) en nog een 3 jaar garantie op het gehele toestel waar ook de accu ondervalt.
hierdoor heb ik de Sony xz laten liggen en voor de Huawei p9 gekozen.

Pluspunten

• camera
  • kwaliteit
  • metalen body
  • makkelijke omschakeling van ander merk

Minpunten

• gladde achterkant
  • speaker aan onderzijde

Marjon 22-12-2016 Product half jaar of langer in bezit

Groot Scherm, Perfecte fotocamera, Makkelijke bediening

Tot nu toe de beste telefoon ooit, Groot scherm met makkelijke bediening, fotocamera die superscherpe foto´s maakt. Accu gaat lang mee. In een woord een AANRADER

Carolien 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Mooi toestel ligt lekker in de hand

Een toestel wat gewoon lekker in de ligt. Scherm is heel mooi en huawei heeft leuke eigen aps. Dat maakt het scherm huawei eigen.dat tezamen met huawei hoes. Daar kan je jaloers op zijn.

Pluspunten

• Scherm
  • Batterij
  • Camera
  • Apps