Samsung Galaxy A3 (2016) zwart / 16 GB - Reviews

Android OS
Opslag
16 GB opslag

Jan 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

klein (is fijn) helder, redelijk snel, voldoet

Fijn toestel, is niet heel groot, helder snel genoeg, veel mogelijkheden, is eenvoudig te bedienen en mooi plat

Jette 28-11-2016

Moest even wennen maar vind m'n A3 2016 nu super!

Ik had een Samsung S3 neo. Die was nu 2.5 jaar intensief gebruik wel aan vervanging toe.
De camera van de s3 vond ik waardeloos. Ik las dat de A3 een veel betere camera had. Dat klopt ook!
Ik moest best even wennen aan deze telefoon. De knoppen werken iets anders, en sommige widgets die ik handig vond staan er niet meer op. Maar ik heb 'm nu een paar weken en ga m weer steeds meer waarderen.
De accuduur is echt geweldig!
Het formaat van de telefoon vind ik fijn, niet te groot en niet te klein.
Het uiterlijk vind ik echt heel mooi. De gouden versie is vrij classiek, niet schreeuwerig.
Ik heb alleen wel echt een hoesje nodig omdat door de metalen behuizing mijn vingers "dood" gaan, ik heb raynaud. Daarbij is de doorbloeding niet goed naar de kleine vaatjes waneer ze koud worden, en de telefoon was steenkoud!
Met een hoesje is dit probleem nu gelukkig opgelost.

Ik zou deze telefoon zeker aanbevelen!

Pluspunten

• Goede camera
  • Fijn formaat telefoon
  • Lange levensduur batterij

Minpunten

• Metalen behuizing blijft koud

Diederik 15-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed product, voldoet aan verwachtingen

Precies goede afmetingen: past in je hand en in je broekzak, en je kunt toch makkelijk met het scherm werken. Af en toe melding dat de sim-kaart niet is geplaatst, maar na restart is alles weer OK. Heb het kaartje er een keer uit en weer in gedaan, tot nu toe afdoende. Wel vreselijk veel updates van apps, maar dat heeft niet met het product te maken. Inmiddels ook automatische upgrade naar Android 6 gehad. Prachtig scherm.

Pluspunten

• Ideale afmetingen
  • Mooi helder scherm
  • Wat ik wil, kan; waar voor je geld

Minpunten

• Af en toe sim-kaart disfunctie

Karen van Boxtel 19-09-2016 Product paar weken in bezit

Hele fijne telefoon, accu gaat lang mee!

Telefoon is heel gebruiksvriendelijk. Als je samsung gewend bent, is dit een aanrader. Accu gaat 2 tot 3 dagen mee! Niet te groot, niet te zwaar. Helemaal naar mijn zin.

Matthijs 18-09-2016 Product paar dagen in bezit

goede kwaliteit, prijs verhouding

Gebruiksvriendelijk en mooi toestel in stalen behuizing. Hoge kwaliteit foto's. Ruimvoldoende werksnelheid. Helder scherm wat weinig capaciteit van de accu vraagt. Krachtige accu.

Pluspunten

• zuinig verbruik, accu
  • gebruiksvriendelijk

Ewa 20-08-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi toestel

Mooie vormgeving, lekker dun. Laad snel op. Het instellen is even een klusje en zal voor echte digibeten op tovenarij lijken.

Quirijn 28-07-2016 Product paar weken in bezit

Mooie middenklasser

De Samsung Galaxy A3 (2016) gekocht als vervanger van mijn Samsung Galaxy S4 mini. Heb getwijfeld tussen dit model, de Samsung Galaxy S5 mini en de Sony Xperia Z3 compact, maar het nieuwere besturingssysteem ten opzichte van de S5 mini en de vaak gehoorde klacht dat de Xperia Z3 compact soms spontaan barst heb ik uiteindelijk gekozen voor de A3.
Heb de 2016 variant gekozen voornamelijk voor de betere batterij, aangezien deze niet meer zelf te vervangen is.

Zeer tevreden met mijn keuze! De A3 2016 is een snelle smartphone met een mooi elegant en slank uiterlijk. En dat voor een hele nette prijs.
Batterij gaat bij intensief gebruik nog steeds een hele dag mee en normaal gesproken gaat hij savonds aan de oplader als er nog ongeveer 50% in zit. Apps werken vloeiend en snel, nog geen enkele keer is iets vastgelopen. Ik gebruik geen zware gaming apps.

Verder ligt hij makkelijk in een hand en zijn de kleuren bijzonder helder en echt. Heb direct bij aanschaf een siliconen hoesje en glasprotector gekocht, de vorm en het uiterlijk van de telefoon blijven hierdoor bijna hetzelfde.
Zijn er dan geen minpunten? Eigenlijk niet, maar bij de overstap vanaf de S4 mini was het even wennen dat het scherm van de A3 net wat groter (voornamelijk hoger) was. Daardoor kun je wat minder makkelijk met een hand in de linkerbovenhoek komen. Ook is de menu knop linksonder bij de S4 mini om naar de instellingen van de huidige app te gaan (handig). Bij de A3 is deze knop om een overzicht van alle apps te geven (niet handig). Maar goed, dit zijn uiteraard geen noemenswaardige ergenissen.

Al met al zeer tevreden met deze prijsvriendelijke en toch snelle en mooie smartphone. Zou hem voor de gewone gebruiker zeker aanraden!

Freddy 23-07-2016 Product paar dagen in bezit

Prima toestel!

Helder, duidelijk en overzichtelijk. Compact toestel. Ik hou ervan. Wel meteen een flipcase bij gekocht om het te beschermen en niet dezelfde weg gaat bewandelen als mijn vorige toestel

Peter 20-07-2016 Product paar dagen in bezit

As aan t ebevelen

7,6
Goede prijs-prestatie-verhouding. Iets te groot qua afmeting verder prima toestel. Voldoet geheel aan de eisen.

Janneke 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

mooi toestel

ik had een Samsung mini s4, vind dit een mooie vervanger.
Vooral degelijk en stevig ziet toestel eruit en voelt het ook aan.
De batterij gaat ook veel langer mee, na een paar dagen merk ik dat al.
Dus blij met dit nieuwe toestel.
Vooral voor basis gebruik, een heel goed toestel

Patrick van den Boogaard 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

mooi degelijk toestel, met redelijke camera

toestel ziet er mooi en degelijk uit, ligt fijn in de hand en is niet al te groot.
het toestel is snel, maar je moet niet te veel dingen tegelijk doen, dan gaat het wat trager. de 13 megapixels camera is prima voor overdag buiten, maar binnen kun je er weinig mee , foto's zijn korrelig/onscherp. Ook zit er geen beeldstabilisator op, wat foto's maken soms lastig maakt.

het is een echte middenklasser, maar daar is de prijs ook naar.

het is een mooi degelijk toestel met een redelijke camera

Zaandijk 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

Tevreden over aankoop

Mijn dochter is na haar Samsung galaxy Core heel erg blij met haar Samsung galaxy A3. Mooie vormgeving, veel sneller, veel nieuwe mogelijkheden.

prima toestel 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

prima toestel

Kwalitatief een heel goed toestel voor een prima prijs! Door de behuizing volt het toestel prettig aan, ook niet te breed waardoor hij goed met een hand te gebruiken is. Overige zaken zijn dik in orde!

JanM 16-07-2016 Product paar dagen in bezit

Mijn mobiel

Het toestel heeft een goede display makkelijk in gebruik. Menu's zijn overzichtelijk. Eerder met een Samsung gewerkt zijn de toetsen makkelijk te vinden. Kamera en radio doen aan de verwachtingen.

Zonnetje 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie mobiele telefoon!

Veel mogelijkheden, genoeg opslag met sd card (128 GB)
Ziet er mooi en strak uit.
Zeer goede camera (13 MP)
Is zeer snel met alles.
Alles wat je nodig hebt staat erop.
Groot genoeg na een S4 mini.
Ik adviseer om er wel een achterkantje of hoesje omheen te doen ivm gladde achterkant (vh vallen)
Een aanrader!

zesterke 30-05-2016 Product paar weken in bezit

Mooie samsung

Mooie telefoon die hele mooie scherpe foto's maakt. Echt zeker wel een pluspunt! Is zeker groot genoeg en heeft een duidelijk en scherp beeld. Niks mis mee met deze Samsung.

Leo 28-05-2016 Product paar dagen in bezit

Compleet en niet te groot

Deze telefoon heeft alles wat je nodig hebt voor een optimaal gebruik. Beetje glad door de glazen achterkant maar dat maakt het ontwerp juist mooi. Prettig is dat de telefoon niet te groot is. Je kunt hem gewoon met 1 hand bedienen.

Henrik999 28-05-2016 Product paar weken in bezit

Handzaam apparaat

Ik heb de Samsung A3 2016 als vervanger van de Samsung Ace 3. Het toestel is snel, geeft geen haperingen en de camera is gewoon goed. De camera is veel beter als de camera van de Ace 3.
Bovendien is Samsung A3, evenals de Ace 3 was, handzaam.
Ik heb hem inmiddels drie weken en tot op dit moment doet hij het prima.

Alleen bij aanschaf van een protection glass moet je rekening houden dat het scherm van de Samsung A3 2016 is niet geheel vlak is. Het loopt aan de randen wat bol af. Daardoor blijft er lucht onder de randen zitten. Het is niet fraai en er kan stof onder komen. Daarom heb ik uiteindelijk een plastic beschermfolie als screenprotector genomen. Ik heb daarom voor de vormgeving een 7 gegeven.

De degelijkheid is door de metalen behuizing goed.

pandabeer 22-05-2016 Product paar dagen in bezit

Samsung Galaxy A3 2016

Snelle telefoon, heeft een groot geheugen en ziet er mooi uit. Valt te vergelijken met de S5 mini, heeft alleen geen vinger afdruk scanner, en is niet waterdicht, wat de S5 mini dan wel weer heeft.

ro.es 30-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze Gold versie voor mijn vrouw gekocht na zelf goede ervaring met de Galaxy 6 Edge. Zij geeft niks om een nieuwe telefoon, maar hier is zij toch wel blij mee. Een mooi stukje kwaliteit voor een schappelijk prijs.

Spreek geluid is zeer goed, batterij lijkt het lang vol te houden in de spaarstand. Er staat ook niet veel extra software op, Viber, Skype en Whatsapp en dat is het. Google Android biedt zelf genoeg standaard applicaties zoals YouTube, calender, Play books enz.

Het Amoled scherm is super en navigeert de telefoon ook nog eens zeer snel. Ligt lekker in de hand en heb voor extra bescherming de originele transparante hoes Samsung Clear Cover EF-QA310 bij Amazon besteld.

Handig ook dat er een micro sd card kan worden ingeschoven. Kortom, de eerste indruk is dat dit een mooi stukje kwaliteit is wat Samsung op de markt heeft gebracht.