Samsung Galaxy S6 128 GB / blauw

Beoordeling op basis van 1685 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

mijnnaamisalingebruik 22-01-2016 Product half jaar in bezit

ik heb de Samsung Galaxy S6 128Gb, daarmee is opslag nooit een probleem. En anders: met de dropbox app en 1Tb cloudopslag worden foto's en filmopnames direct gebackupt naar Dropbox, handig! De accu gaat bij mij lang mee, ook bij regelmatig gebruik van diverse apps.

Een tijdje terug kreeg ik even flink de balen omdat mijn touchscreen steeds minder goed ging werken (reageerde slechter op aanraken). Schijnt vaker voor te komen en bij de Samsung helpdesk kreeg ik geen werkende oplossing. Inmiddels heb ik de oplossing gevonden, namelijk de firmware van het touchscreen updaten door het intoetsen van de volgende code in je telefoonnummer kiezer (alsof je iemand wilt gaan bellen): *#2663# (en dan TSP FW update (General)).

mbloe 28-04-2016 Product half jaar in bezit

Samsung Galaxy S6

Bijna niets op het toestel aan te merken. Ik ging van de S2 naar de S6 en hoop er net zo lang mee te doen.....
Alles werkt top en supersnel, mooie foto's.
Echter, na niet al te lange tijd zat er een rare vlek op het scherm. uiteindelijk is dit onder garantie gerepareerd (wel moet je zelf voor een leentoestel zorgen!!).
Het nieuwe scherm werkte echter maar 2 weken en toen reageerde het niet meer!!!! Je moest heel lang een app indrukken voor deze opende en als je wilde typen de letter ook lang vasthouden anders kwam die niet op je scherm. Erg vervelend!! Weer mijn toestel weg! Ik hoop dat het nu wel werkt. als ik koude handen heb werkt het in ieder geval niet optimaal, de helft van de letters die ik typ worden dan gewoon niet weergegeven. Iemand ook deze ervaring??
In bezit vanaf begin juli.

ArmandH 23-04-2016 Product kwartaal in bezit

Top smartphone

De Samsung Galaxy S6 is een toestel waar je alle kanten mee opkan. Voor degene die er niet veel verstand van heeft en het toestel maar met beperkte functies gebruikt of voor degenen die er meer mee wil doen. De camera is van uitstekende kwaliteit en reageert super snel. Het design maakt het geheel compleet , denk dat dit een hele goede tegenhanger van de iphone is en menig zich zal bedenken welke van deze 2 hij zal aanschaffen, ik had voorheen een iPhone maar nu zal dit zeer zeker Samsung blijven.

Marktdag 08-06-2016

Beste, hoelang gaat de accu mee voordat je hem weer moet opladen ?

A. 07-07-2016

mag ik vragen waarom geen iphone ik zit idd te twijfelen welke ik moet nemen welke beter is voor mijn

KoemarP 05-01-2016 Product kwartaal in bezit

Ik heb dit toestel nu ruim 3 maanden in bezit en ben er zeer tevreden over.

Het ligt goed in de hand en voelt stevig aan. Je voelt dat het van een premium kwaliteit is. Is ook comfortabel met één hand te bedienen wat ik heel belangrijk vindt. Ik heb het al ongeveer 7 of 8 keer laten vallen (zonder hoesje en schermfolie), waarbij het één keer zelfs een schuiver maakte over het vinyl tapijt door een onbedoelde dropkick. Ik heb slechts één minuscuul en onopvallend krasje overgehouden aan al dit geweld.

Deze Galaxy S6 is werkelijk supersnel, zowel met Wifi als met 4G. Het internetten, laden van youtube video's, switchen tussen apps en navigeren door het hele Android systeem gaan allemaal moeiteloos en zonder haperingen.

Het scherm vind ik prachtig, het is scherp met een mooie kleurenweergave en het kan erg fel ingesteld worden waardoor het buiten zelfs in zonlicht nog goed te lezen is.

Verder is de geluidskwaliteit uitstekend, zowel voor muziek luisteren als het bekijken van filmpjes. Ook de ringtones zijn ook altijd luid en duidelijk te horen.

De camera maakt werkelijk prachtige foto's (al veel complimenten over gehad). Ik heb hiervoor een iPhone 6 gehad en die maakte beduidend minder goede foto's, met name in situaties waarbij er weinig licht is. Dat doet de S6 echt veel beter. Gewoon top.

De accuduur ben ik ook tevreden over. Ik gebruik het toestel voor internetten, youtube, e-mail, agenda, spotify, whatsapp, en af en toe een spelletje. In standby modus gaat er bijna niks van de batterij af. Ik haal hierdoor makkelijk de twee volle dagen met bovenstaand gebruik.

Al met al is dit werkelijk een super smartphone die ik iedereen van harte kan aanbevelen!

noefel2 06-01-2016

Waarschijnlijk bent u niet zo kritisch als ik, want het geluid vergeleken met een twee jaar oude HTC one is miserabel.
Ook jammer (maat misschien juist niet) dat ik in geen enkel bericht op kieskeurig iets lees over vingerafdrukscannerproblemen, terwijl dat toch op diverse fora een terugkerend item is.
Tevreden over de accu, dat zijn niet veel mensen, mooi dat er uitzonderingen zijn.
Maar OK. Het is een mooie telefoon .
(Als hij het doet)
...

KoemarP 06-01-2016

Hallo noefel2, ik ben inderdaad wellicht niet zo kritisch als u bent, maar toch wel tot op bepaalde hoogte. Ik heb zojuist het geluid van mijn S6 op max gezet en een nummer via Spotify beluisterd, en het kan gewoonweg niet miserabel genoemd worden. Ik heb de geluidskwaliteit voor muziek eerder vergeleken met de HTC One M9 van een collega en het viel me op dat de M9 een voller maar wel zachter geluid produceerde. Ik ga toch liever voor geluid dat wat harder gaat, dat is mijn mening. In een test van GSM Arena is gebleken dat het geluid inderdaad harder kan van die ene speaker van de S6, vergeleken met de dubbele speakers (die het toestel onnodig groot maakt) van de One. Zie link, de vergelijking staat onderaan de pagina in een schema.

Verder heb ik bijna nooit problemen gehad met de vingerafdrukscanner. Het werkt altijd met de 4 vingers die ik heb ingesteld, behalve als mijn vingertoppen een beetje nat zijn. Maar normaal gesproken werkt het gewoon perfect.

Tenslotte de accuduur, die is te verbeteren door wat aanpassingen te doen in de instellingen (locatie uit wanneer niet in gebruik, wifi uit en 4g aan wanneer je buitenshuis bent, geen push e-mail etc.) en verder geen energie vretende apps gebruiken die altijd op de achtergrond draaien zoals Facebook en Weather apps (ik gebruik daar de websites voor).

Natuurlijk begrijp ik dat op het internet op diverse forums bijna alleen maar negatieve berichten te lezen zijn van mensen met klachten. Mensen die tevreden zijn en/of niet extreem veeleisend, die komen meestal niet op forums om te vertellen hoe ontzettend blij ze zijn met hun toestel. Dit geeft een vertekend beeld want de overgrote meerderheid is wel gewoon tevreden met dit toestel. Niet voor niets heeft de S6 een 9,0 als gemiddelde cijfer op Kieskeurig na 1593 reviews.

Mellaney 06-10-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie telefoon!

Voordat ik het product kocht heb ik een aantal reviews gelezen. Mijn verwachting over het product klopte dus ook. Het is een hele mooie telefoon, met een goede camera en mooi beeldscherm. Opslag is prima. Ook heeft de telefoon erg leuke functies en apps (Hartslagmeter, nieuwsapp). Batterij zoals verwacht erg matig, maar de snellader maakt dit enigzins goed. Gaat ongeveer een dag mee bij normaal gebruik. Jammer dat je de batterij niet kunt vervangen en dat het geheugen niet uitbreidbaar is, al kun je hier op internet wel mogelijkheden voor vinden. Goede prestaties, snel. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik vind de telefoon een aanrader.

Pluspunten

• Beeldscherm
  • Prestaties
  • Camera zowel voor als achterkant
  • Snelladen
  • Leuke functies/apps

Minpunten

• Batterijduur
  • Batterij niet vervangbaar
  • Geheugen niet uitbreidbaar

Peledro 27-07-2016 Product half jaar in bezit

Opgehangen

3,6
Deze S6 is een continue vorm van ellende. Zeer veel storingen + hang ups en was dientengevolge de afgelopen week slechts gedurende een uur of twaalf bruikbaar. Ben weer terug op het oude toestel en deze S6 staat klaar voor de prullenbak, omdat noch Vodafone en of Samsung iets kunnen of willen doen..... Bizar!

LJS 26-05-2016 Product paar dagen in bezit

Super smartphone

Vanuit de oude Samsung galaxy S4 alle data, foto's enz. Via een app eenvoudig overgezet naar de nieuwe S6. Binnen 30 minuten alles weer bruikbaar.
Gebruiksgemak komt grotendeels overeen en dat is super handig.

Hennie Pijper 07-06-2016

Jij bent erg tevreden maar welke app heb je gebruikt om je gegevens zo snel over te zetten?

Nicole 06-07-2016

Ik heb ook via "de app" alles overgezet van mijn S4 naar de S6 met Samsung Smart Switch.
Alleen om de Whatsapp geschiedenis mee te nemen is een aparte handeling nodig, alle andere dingen gingen vlekkeloos over en in iets meer dan 30 minuten kon ik gewoon verder op mijn nieuwe toestel.
(truuk Whatsapp: op oude toestel eerst backup maken naar Google Drive via de opties van Whatsapp, dan sim eruit en in nieuwe toestel en daar activeren en de eenmalige optie "backup uit drive installeren" kiezen.)

CDEEN 15-03-2016 Product kwartaal in bezit

Perfecte telefoon

Deze telefoon voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Schitterend scherm, goed geluid en het touchscreen werkt echt geweldig. Eerder had ik een Iphone in het bezit maar deze doet alles net iets sneller. Ook de kwaliteit van de foto's zijn beter.

fransje 22-01-2016 Product half jaar in bezit

Zoals alle Samsung apparaten is de accu het struikelblok. Bij aanschaf lijkt hij eindeloos mee te gaan en al gauw zit het ding bijna permanent in de oplader.

Michavandendool 19-01-2016 Product half jaar in bezit

7,4
Ik heb deze foon enkele maanden. In het begin erg wennen aan het design en de gladde randen mn het oppakken vanaf een tafel.
Prestatie bevalt ook erg goed. Lekker vlot kan meerdere apps tegelijk draaien. Oppassen dat je regelmatig de apps op de achtergrond draaiend, wel uitschakeld, puur uit besparen van stroom en onnodig laden.
Telefoon blijft zelden hangen na een aantal opdrachten te hebben gekregen.

De mogelijkheden zijn eindeloos en het gaat als vanzelf.

Schakel de bijgeleverde apps zoveel mogelijk uit. Mijn ervaring is dat je die nooit gebruikt en het vertraagd alleen maar plus besparing van de batterij

Sten Cok 13-04-2015 Product paar dagen in bezit

De Samsung Galaxy s6 vrijdag 10 april op de releasedag gehaald. Voorkeur ging in eerste instantie uit naar S6 Edge, maar deze was uitverkocht. Dan maar de normale. Na 7,5 uur in de rij te hebben gestaan wilde ik iets tastbaars in mijn handen hebben.

Dan de telefoon. Ter vergelijking: Hiervoor heb ik een Sony Xperia Z2 gehad, ook heb ik een Iphone 5 gehad en een LG G2.

De telefoon heeft een verbluffend mooi scherm. Het super Amoled display geeft de kleuren erg correct weer, ook de kijkhoeken zijn erg goed. De helderheid kan ook erg hoog, wat met direct zonlicht op het scherm als voordeel geeft dat alles prima leesbaar blijft. De vingerafdrukscanner werkt ook erg goed, hij doet het altijd. De camera is super, de beste camera in een smartphone op dit moment.

Dan het gebruiksgemak, iets waar Samsung in het verleden niet heel erg goed om bekend stond. Wat een verandering. Samsung heeft veel uit de interface gesloopt, waardoor de skin tot 40 procent lichter is voor de processor dan het voormalige Touchwiz. Dit merk je in samenwerking met de octacore processor: Wat een snelheid.

De batterij doet ook goed zijn werk, ik kan met gemak een hele dag op een accu doen. En moet je toch even snel bijladen. Dit kan op de S6. De accu laad razendsnel op en binnen de kortste keren heb je weer genoeg om lang vooruit te kunnen.

Het design is geweldig. Hiervoor was ik geen fan van de toestellen van Samsung, vanwege de plastic behuizing, dit voelde altijd erg goedkoop aan. Dit toestel is uitsluitend met premium materialen in elkaar gezet, hij voelt beter aan dan de Sony Z2, het toestel dat ook bekend staat om zijn premium feel. Van vingerafdrukken op de glazen achterkant heb ik geen last.

Het geluid kan aardig hard, al neemt de kwaliteit dan uiteraard af, dit is bij elke telefoon. Het is een telefoon, geen speaker zeg ik altijd maar.

Degelijkheid kan ik nog weinig over zeggen, maar het voelt alsof deze telefoon makkelijk weer twee jaar meegaat.

Mogelijkheden dan als laatste. Samsung heeft veel softwarematige 'gimmicks' gesloopt, er zaten op de vorige Samsungs te veel opties, veel gebruikte je er niet. Ik heb zelf geen Samsung gehad nogmaals, maar ben altijd goed op de hoogte van deze branch, ook veel kennissen hadden Samsung, en dit was toch wel iets wat steeds naar voren kwam.

Kortom: Een geweldige telefoon, die door verschillende technologie-websites als beste telefoon van dit moment wordt bestempeld. Een miskoop zit er bij deze telefoon dus niet in.

washi san 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Prima telefoon, net zo goed als de S7

Ik heb een S7 en een S6. De S6 heeft iets andere vormgeving (de positie van de frontcamera en daarnaast de camera aan de achterkant steekt iets uit t.o.v. de S7) maar werkt verder hetzelfde. bij de S7 miste ik de IR functionaliteit. deze S6 is gewoon dezelfde telefoon maar nu kan ik de S6 als afstandbediening gebruiken voor mijn smart TV's (LG en Samsung). verder is het gewoon een goede telefoon. lekker snel ook en genoeg geheugen. ook nog gratis cloudopslag via Skydrive 128GB dacht ik 2 jaar gratis. maar dat gebruik ik toch niet. Verder lees ik dat ie kan wireless opladen, doe er dan zo een oplader bij maar ga er niet mee tekoop lopen als je het niet standard kan gebruiken. bij dealdumpert is die 15 euro dus die koop ik zelf wel. dat gorilla glas is altijd maar overdreven, ook mijn iPhone sapphire scherm bleef maar krassen vangen. tippie: gewoon een glass screenprotector eroverheen, always. nou doei.

Pluspunten

• groot en helder scherm
  • laad snel op

Minpunten

• batterij gaat een dag mee
  • geen wireless charger erbij

MichelH 14-10-2016 Product paar dagen in bezit

Onder de indruk van de kwaliteit van de fotocamera.

Eigenlijk wilde ik de Note 7, maar helaas ging dat niet door. Daarom nu deze gekocht als vervanger van m'n S3. Onder de indruk van de fotocamera bij weinig licht. Verder lekker veel opslag en schermhandelingen gaan enorm soepel.
Wist niet dat de telefoon ook als remote controle gebruikt kon worden in combinatie met KPN IPTV en surround systeem. Alles nu via 1 afstandsbediening. Geweldig!

Pluspunten

• Veel geheugen
  • Camera
  • Ook als remote controle te gebruiken

Minpunten

• kan alleen nano simkaart hebben.

Jasper Verbeek 13-10-2016 Product paar dagen in bezit

Super telefoon

Een telefoon die mooi is vormgegeven en in vergelijking tot oudere modellen die ik had ook een stukje minder dik.
De processor die in de S6 zit is erg snel, dus apps laden goed. Verder ben ik ook blij met de 3GB RAM die in de S6 zit, waardoor je veel tegelijk kan doen op je telefoon. Camera en beeldscherm zijn beide van hoge kwaliteit waardoor je een erg mooi beeld krijgt op je AMOLED scherm.
Wel is het jammer dat als je de telefoon op super snel opladen hebt staan, en je de telefoon gebruikt, deze een beetje warm word. Gelukkig kun je de super snel opladen optie ook uitzetten.

Pluspunten

• Snelle processor
  • Super snelle oplaadstand
  • Accu gaat redelijk lang mee
  • Camera van hoge kwaliteit
  • Scherm met veel pixels voor UltaHD

Minpunten

• Camera steekt stukje uit
  • Als telefoon vastloopt kan je accu er niet uit
  • Word warm bij super snel opladen

shirley 08-10-2016 Product paar dagen in bezit

Galaxy S6 Black Sapphire

Mooie telefoon, makkelijk in gebruik, zeer goede camera aan beide kanten. En een groot geheugen. Na jarenlang samsung gehad te hebben een uitstapje gehad naar iPhone. Ben blij dat ik weer terug ben naar samsung. wil niks anders meer. heb nog geen enkel minpunt ontdekt.

Joop120 29-05-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi toestel

7,6
Ik heb het gevonden. Android 6 heeft submappen in de App list. In de map Social zit de app van WhatsApp en die heb ik nu op de plaats van berichten gezet.
Ook contacten is gelukt.
Mooi toestel, ik hoop er veel plezier van te hebben.

Sofie 22-01-2016 Product maand in bezit

9,4
Een hele fijne telefoon die makkelijk is in het gebruik. De telefoon ziet er erg mooi uit (vind ik). De telefoon heeft een heel groot aanbod aan mogelijkheden.

aknoetg 22-01-2016 Product maand in bezit

Prachtig om te zien, handig in bediening, haarscherpe foto's. Wat ik lastiger vindt is het het verwijderen van berichten op een relatief eenvoudige manier. Ik ben niet van het lezen van gebruiksaanwijzingen en bij het vorige Samsung toestel (S3) was snel te ontdekken hoe zaken aangepakt, opgepakt en verwijderd moesten worden. Nu moet ik er nog even aan wennen. De snelheid van het toestel is super.

theo verschuur 22-01-2016 Product paar weken in bezit

Camera fantastisch.Accuduur 1a 2 dagen.Accu niet verwisselbaar.Prachtige kleuren.Beste GSM tot nu toe.

Mk 07-01-2016 Product paar weken in bezit

2,2
Het is een lelijke telefoon, kwalitatief slecht gebouwd, ben snel weer terug gegaan naar mijn iPhone 6s. Daar kan Samsung niet tegenop boxen

Ayngaran 11-01-2016

Nou... lelijk?

Ayngaran 11-01-2016

Ik vind het design heel goed

prutser64 14-01-2016

De bouwkwaliteit is subliem van een Samsung S6, "slecht gebouwd" is een mening die niet gestaafd is met feiten. Het "lelijk" zijn, daar snap ik dus niks van, waarom koop je hem dan? Dat is niet iets wat pas na een week opvalt ... Apple heeft zijn schare gebruikers, net als Samsung. Als gebruiker is Apple prima, wil je wat meer, dan kom je toch in het Android kamp terecht. En beide zijn prima, iedere doelgroep zijn ding. Maar in het algemeen, als je iets van een toestel vind, helpen feitelijkheden bij het onderbouwen van een mening. Dit is wat we "trollen" noemen. Als ik moderator was geweest had jouw mening (zonder feiten) er niet doorgekomen!