Nokia Lumia 930 32 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia Lumia 930 32 GB / zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

Chris 17-08-2019

Lumia 950

Microsoft ondersteunt Windows Phone niet meer vanaf eind december 2019. Heeft het dan nog zin om deze Smarth Phone aan te prijzen of aan te kopen?

Pluspunten

• Mooi charme veld, zelf in te richten
  • Zéér goede camera's
  • Gebruiksvriendelijk
  • Snel

Minpunten

• Batterij gaat niet lang mee bij intensief gebruik.
  • Geen Whatsapp meer vanaf 2020
  • Weing apps beschikbaar
  • Microsoft store werkt niet meer voor Windows phone
  • Microsoft stopt met WindowsPhone in 2020

ivan1 07-08-2015

De windows store app en de helft van de andere apps zijn er plotseling mee opgehouden, vermoedelijk na een update. Back-ups worden niet opgeslagen wegens een foutmelding.

ivan1 30-08-2015

De slechtste batterij ooit in een smartphone. Alhoewel ik de laadcycli gerespecteerd heb (nauwgezet opgevolgd) heeft de batterij al na enkele maanden de helft van haar capaciteit verloren en gaat ZE nog een halve dag mee als ik de telefoon niet gebruik. De telefoon werkt uitstekend als handverwarmer zo warm wordt hij...

ivan1 03-04-2015

Mijn eerste indrukken over het toestel zijn zéér zéér goed, onder voorbehoud van volgende punten :

- De app store mist een aantal interessante apps en/of de apps functionneren niet zo goed als bij Android : Neem bijvoorbeeld TuneIn : Android laat toe om radioprogramma's op te nemen op de betalende TuneIn Pro, maar bij Windows 8.1 kan je deze app niet krijgen, enkel TuneIn, maar hierbij zit géén opnamefunctie. OpenSeas, een online en ontime timetable voor de Griekse ferries - een héél handige toepassing om te weten wanneer je een ferry kan nemen naar eender welke haven in Griekenland, bestaat wel op Android, maar niet op Windows. Hierdoor moet ik dus mijn Windows phone thuislaten wanneer ik naar Griekenland reis of twee telefoons meenemen. Ik heb een Wifi printer van Canon, maar er is géén canon printer app te vinden in de windows app store.

Het meest van al mis ik een sd-kaartslot. Dat had eventueel ook een plug-in slot aan de onderkant mogen zijn. Een hoofdtelefoonslot aan de onderkant had het toestel iets beter beschermd tegen regenwater. Verder mis ik een tweede simkaartslot en had ik liever een waterbestendige body gezien zoals bij Samsung. Zeker omdat dit toestel ook draadloos oplaadbaar is. Erg interessant voor een dagje snorkelen of een dagje naar het strand. (ik heb ook een waterdichte pentax compactcamera die meer onder als boven water zit en prachtige snorkelfoto's en films maakt)

Voor de rest voorlopig niets dan goeds over deze telefoon :

De camera is zéér goed, alleen bij heel weinig licht is het beeld niet om over naar huis te schrijven, zelfs iets minder als bij sommige ander toptelefoons. Maar eens de sensor voldoende licht krijgt, varieert de beeldkwaliteit (voor een telefoon) tussen uitstekend en subliem.

De gesprekskwaliteit, het beeldscherm en de gps zijn beter dan ik gewoon ben : niet zozeer qua interface, wél qua prestaties en nauwkeurigheid. Hier kan Tomtom nog een dikke punt aan zuigen.

De opzet van Nokia was duidelijk : een toestel bouwen dat op alle gebied de concurrentie achter zich laat. Ze zijn daar ook gedeeltelijk in geslaagd.

Wel is er nog wat werk aan de (windows app) winkel.