Huawei P8 grijs / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 942 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

marina van den Bogaard 20-04-2016 Product half jaar in bezit

super toestel

ik vond en vind het nog steeds een fantastisch toestel, zelfs zo goed dat ik er via marktplaats nog een bij gekocht heb als reserve. Ik vind het een heel simpel werkend toestel wat eigenlijk voor mij alles heeft wat je nodig hebt. Een heleboel apps kun je er op zetten zodat je eigenlijk niets anders meer nodig hebt. Ik heb nu een super fototoestel en videocamera een voicerecorder, mp 3 speler. Mijn betalingen, vakanties de reserveringbevestigingen alles wat je maar kunt bedenken kan er op. Zonder deze telefoon vind ik het maar niets meer. Het enige nadeel vind ik dat terwijl ik niet veel google ik hem iedere avond aan de lader moet doen. Want ,s nachts verbruikt hij ook best wat stroom. Maar je kunt dus echt bellen op spraak gegevens wat ook ideaal is in de auto. Ik snap niet dat er niet meer mensen deze telefoon hebben. Je kunt er trouwens ook de letters enorm mee vergroten wat makkelijk is als je net als ik een leesbril nodig hebt.Een echte aanrader.

Peter 11-09-2016 Product paar weken in bezit

Veel voor weinig

Na 10 jaar verschillende iPhones te hebben gehad maar eens een P8 geprobeerd vanwege de goede reviews hier en de vergeleken bij Apple ridicuul lage prijs. In het slechtste geval weggeven en een iPhone7 kopen, dacht ik.

Inmiddels heb ik het ding 3 weken en ik denk niet dat die 7 er gaat komen, ondanks een paar onvolkomenheden die eerder met Android te maken hebben dan met de telefoon zelf.

Wat die onvolkomenheden zijn? Ten eerste de wat onduidelijke menu-structuur bij Instellingen, dat gaat toch wat minder intuîtief en makkelijk. Het in één swipe instellen van de kantel- of vliegtuigmodus kan niet (ik heb dat tenminste nog niet gevonden) en ook andere instellingen kan ik enkel vinden met gebruik making van internetfora. Dat brengt me meteen op het tweede nadeel: streaming audio wordt na ongeveer een minuut onderbroken, ongeacht of de telefoon in slaapmodus staat of niet. Schijnt een Android-probleem te zijn volgens diezelfde fora, appjes als AdvancedWifiLockFree lossen het probleem niet op. Tenslotte is het oppassen met het plaatsen in de klem-houder in m'n auto; het aan-uit knopje zit aan de zijkant en kan dan onbedoeld ingedrukt worden. Even oppassen dus. En: de batterij gaat nét een dag mee als ik 3G/4G internet gebruik voor navigatie.

Dan de voordelen. Het is een uiterst degelijk aanvoelende telefoon die er ook nog eens goed uit ziet; lekker dun en licht en met snob-appeal; mijn vrienden met hun veel duurdere Galaxy's waren er stil van. Na twee weken heb ik er nog geen goed zicht op, maar het lijkt dat de uiterlijke slijtage na veel gebruik vergelijkbaar is met die van een iPhone: nul. Zó goed lijkt het materiaal.

Ik ben geen gamer, maar het ding is voor mij erg snel - routes plannen, filmpjes afspelen, het gaat allemaal prima. En omdat ik veel in de auto telefoneer: de (Nederlandse) spraakherkenning is echt veel beter dan ik gewend was van Apple's Siri. Datzelfde geldt overigens voor de slimme tekstherkenning bij het typen, waarbij ik wel Huawei's eigen Swipe toetsenbord heb vervangen door dat van Google (was ook even zoeken in zo'n menu); Engels en Indonesisch gebruik ik veel en dat gaat fenomenaal goed.

Synchroniseren met iTunes en iCloud trouwens ook. Appjes als AirSync, iSync Contacts en iSync Calendar zorgen voor dezelfde functionaliteit die ik had met m'n iPhone, dus na een paar uurtjes fröbelen was ook dat probleem opgelost: afspraken die ik op de computer in m'n iCloud-agenda zet komen automatisch terug op de telefoon en vice versa.

Kortom: ik hou 'm. Prima telefoon voor relatief heel erg weinig geld.

Pluspunten

• degelijkheid
  • spraakherkenning
  • camera

Minpunten

• menustructuur
  • onderbreken streams

Rabba 17-03-2016 Product maand in bezit

Fenomenaal

Een ontzettend goede telefoon, vooral gezien de prijs. Het was op het beginnen even wennen, aangezien dit mijn eerste Android-toestel is, maar de Huawei P8 heeft de instellingen en functies heel overzichtelijk gemaakt. Mooi geluid, ontzettend mooi beeld en een bovengemiddelde camera. Alles werkt snel en naar behoren en ziet er ook nog eens heel smooth uit. Alleen de Knuckle Touch-functie werkt niet altijd optimaal, maar afgezien daarvan ben ik zeer tevreden er mee.

Soraya Brekelmans 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

Goeie telefoon ! ik raad hem aan al mn vrienden aan.... het geluid is super en hij is ook erg snel. dankjewel Huawei

Roseamaretto 22-01-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben dik tevreden met de P8. Maakt ook mooie fotos en is zeker gebruiksvriendelijk.Bij gewoon gebruik, appen, bellen en internetten gaat de batterij lang mee.

SirriestSir 21-01-2016 Product paar dagen in bezit

Het geluid: Prima, vergeleken met mijn vorige telefoon (samsung galaxy s3) is het echt een enorme verbetering, maar het is natuurlijk niet op het niveau van echte geluidsboxen :p.
De mogelijkheden zijn ook prima, alles is mogelijk, de reden dat ik geen tien gaf is omdat ik die irritante google apps er niet af kan gooien.
Gebruiksgemak is ook prima maar af en toe als ik probeer met mijn vinger over het scherm te bewegen om naar beneden te scrollen krijg ik een blauw lijntje, ik ben er nog niet achter wat dat is. Ook is de layout van het toetsenboord redelijk irritant, maar dat kan even wennen zijn (asterisk twee menu's verder, geen emoticons en kleine spatiebalk (ik druk steeds per ongeluk op de punt ("."))) maar toch niet perfect. De vormgeving is mooi, lekker groot (wat ik fijn vind) maar hij lijkt erg op een iPhone. Ook is het een beetje vervelend dat de uitknop op de zijkant zit, vlak onder de geluidsknopjes, die zou beter bovenop kunnen of aan de linker kant, maar in ieder geval niet aan de kant van het geluid. De degelijkheid is ook prima, ik heb hem 1 keertje laten vallen (het spijt me) maar hij had geen krasje, en de batterij is geweldig, hij kan makkelijk twee dagen zonder opladen, wat een grote verbetering is ten opzichte van mijn oude telefoon (zeven of acht uur maximaal).

Marion1966 31-05-2016

Even de app SwiftKey downloaden en je hebt keuze uit diverse toetsenborden.

Eddy T 01-03-2016 Product paar dagen in bezit

Super toestel, ben er erg blij mee. Geweldige camera, snelheid, scherpte, geluid. Werkt prima, ook zakelijk.

Karin 29-02-2016 Product maand in bezit

Tot nu toe een erg fijne telefoon, ligt goed in de hand (zelfs met kleinere handen) met prettige functies, is snel en maakt goede foto's.

jaap kees 09-02-2016 Product maand in bezit

9,6
Zeergoed toestel ..mooi beeld en goed geluid ..nadelen.zijn geen 5 ghz wifi en de avond foto.s zijn gewoon slecht te noemen. Me oude samsung s3 is nog beter. De camera instelling (alles scherp ) maakt het wel beter.

its me the edster 04-02-2016 Product paar dagen in bezit

prima opvolger voor mijn i phone instellen was wat lastig maar dat heb ik met elke nieuwe telefoon maar voor de rest kom ik er wel perfecte camera mooi design en vooral het hoesje openklappen en zien dat je telefoon meteen aanstaat vindik ook een verrademig.

Quenten 28-01-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi toestel, Makkelijk en snel in gebruik.
het overzetten van de accounts ging ook makkelijk.
camera geeft hele mooi foto's

M@rleen 27-01-2016 Product paar weken in bezit

Hele mooie, maar vooral gebruiksvriendelijke telefoon voor een schappelijke(lees lage) prijs! Overzetten van gegevens op mijn oude telefoon ging soepel. Maakt mooie foto's en is snel met internet. O ja je kunt er ook nog eens mee bellen 😉

Liliane Pel 20-01-2016 Product paar dagen in bezit

top toestel, fijn in het gebruik en ligt prettig in de hand. reageert snel. ook de accessoires zijn goed afgestemd. Hoesje dicht en klok toont zich meteen.

unknown 15-01-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie telefoon. Lekker groot scherm. Voldoet aan.de verwachtingen. Maakt mooie foto's. Verder geen bijzonderheden te melden over dit toestel.

Stefan Hogers 14-01-2016 Product paar dagen in bezit

Super telefoon, met genoeg optie,s. Design ook zeer mooi, ik ben er erg tevreden over.voorheen altijd andere merken gehad,prijstechnisch is huawei een perfecte keuze.

Marco 10-01-2016 Product maand in bezit

De Huawei P8 Is een zeer fijn toestel.Zeker aan te raden voor mensen die niet veel eisen aan een telfoon stellen en dan onverwacht worden door de veelzijdigheid van de telefoon.Pluspunt zijn zeker de camera en de snelheid van het toestel. Minpunt vindt ik dat er geen fatsoenlijke nederlandse handleiding te verkrijgen is. Hierdoor zou je meer uit je telefoon kunnen met de mogelijkheden die hij bied

JB 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Superphone!!! In het kort; licht, slank, strakke vormgeving, top scherm, en niet te vergeten lekker snel.

Daniël 19-07-2017 Product half jaar of langer in bezit

Goede prijs/kwaliteit, voor even

Ik heb de P8 nu sinds februari 2016. Ik heb eigenlijk nooit echt last gehad van negatieve punten, de camera is prima, het scherm is mooi, de telefoon is stevig (in meer dan een jaar laat ik hem wel eens vallen) en het bijhorende mapje is praktisch. Het enige grote nadeel aan deze telefoon is de batterij. Al vanaf dag 1 ging die veel te snel naar beneden. Een nieuwe telefoon heeft toch vaak als voordeel dat je hem in het begin niet vaak hoeft op te laden, m'n P8 ging echter de eerste avond al nodig aan de lader. Meer dan een jaar later is er helemaal niet veel van over...

Pluspunten

• Mooie, goede telefoon
  • Goedkoop

Minpunten

• Teleurstellende batterij

Aylin 21-03-2017 Product paar dagen in bezit

Huawei P8

Na enkele reviews te lezen, heb ik besloten om deze smartphone te kopen. Ik heb het nog maar enkele dagen, maar heb er geen spijt van.
De kleur is grijs maar als je het in je handen hebt, lijkt het champagne rosé-achtig, wat ik mooi vind. De batterij gaat bij mij 1,5/2 dag(en) mee, wat normaal is. Natuurlijk de camera (voor- en achterkant) zijn ook goed!
Enige minpuntje misschien is dat, als er te veel apps openstaan, het een beetje hangt.
Algemeen vind ik dit een top smartphone!

Pluspunten

• Kleur smartphone
  • Batterij
  • Camera

Minpunten

• Hangt (als er te veel apps openstaan)

M@rleen 16-05-2016 Product kwartaal in bezit

Mijn huawei

9,4
Ik ben nog steeds zeer tevreden. Prijs kwaliteit verhouding is prima. Maakt mooie foto's en geluid is ook goed. Nog geen minpunten ontdekt.