Alcatel POP C3 4033D zwart / 4 GB

Alcatel PIXI 5045D wit / 8 GB

7,6

Wessel 02-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goede telefoon

Zelf heb in de Pop C3 twee jaar gebruikt. En mijn evering is dat het een fijne en makkelijk in gebruik budget phone is. Het toestel is licht en de touchtscreen werkt heel soepel. Ook was hij fijn om games mee te spelen. De telefoon had weinig last van happeringen.

Pluspunten

• Goede camera
  • Soepele display
  • Goedkoop
  • Vrij lange accuduur
  • Uitbrijdbare opslag

Minpunten

• Na 2 tot 2,5 jaar zal ik het toestel wel vervangen

WOteB2 24-07-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb deze telefoon (zwarte versie) goed geprobeerd en deze zaken vallen mij op:
- Voor het geld wat je ervoor betaalt heeft het veel mogelijkheden.
- De dual sim mogelijkheid is zeer uitgebreid. Je kunt precies opgeven wat sim 1 en 2 moeten en kunnen doen. Ook (al dan niet tijdelijk) uitschakelen is mogelijk.
- Geluid is zeer goed. Ik bel veel en het is allemaal goed te verstaan.
Het toestel voelt degelijk aan en ligt goed in de hand. De toetsen reageren goed en gen problemen.
- Het toestel is zeer snel en vlot in de bediening. Ik heb geen enkel probleem kunnen constateren.
- De telefoonverbinding is op mijn exemplaar goed. Ik heb een Hi, Telfort en een Vodafone abbonement en alle simkaarten werken prima.
- Het toestel heeft standaard veel programma's, ook die je niet gebruikt. Die zijn er heel makkelijk te verwijderen. ALLEEN!!!!! Let op!!! Als je Viber verwijdert of uitschakelt dan krijg je problemen. Die moet je dan maar voor lief nemen.
- Standaard staat het Android toetsenbord aan. Dat is op zich wel goed te gebruiken. Maar ook Swiftkey is aanwezig. Jammer dat die niet standaard staat ingesteld.
- Voor fotoliefhebbers heeft de camera wel behoorlijk wat in huis, maar het is beslist geen camera mobiel. Leuke foto's als je niet veel eisen stelt, maar ben je iemand die veel foto's maakt, dan is dit toestel niet geschikt voor u en jij.
- Het scherm leest goed af. Wel af en toe schoonvegen. Niet alleen voor de leesbaarheid maar vooral voor de bediening van het onderste deel van het scherm.

Al met al een goed toestel, zeker voor de prijs zeer uitgebreid ook qua aanwezige programma's en mogelijkheden. Die zijn heel ruimschoots aanwezig, zefs een goed back-up programma (SpriteBackup). Wel moet je wat handwerk verrichten.

Voor mensen die voor niet te veel geld een goed Android toestel willen hebben is deze Alcatel Pop C3 een goede keus. Het is verrassend veelzijdig en compleet.

brianpostma 24-03-2014 Product paar dagen in bezit

6,2
Ik heb deze telefoon als verjaardag cadeau gekocht, maar is ondertussen al weer terug gestuurd.

Het toestel verliest regelmatig zijn verbinding met het (telefonie) netwerk en hersteld daarvan niet automatisch. Alleen opnieuw opstarten levert dan weer een (tijdelijke) verbinding op. Hierdoor ben je dus een groot deel van de tijd onbereikbaar, want alleen als je op het toestel kijkt kun je zien dat de verbinding weg is. Let wel, andere telefoons hebben op dezelfde locatie, en van dezelfde provider, geen probleem met verbroken verbindingen. Het ligt dus wel degelijk aan de Alcatel C3.

De afwerking van de telefoon is ook niet top, maar is acceptabel voor deze prijsklasse. Het scherm en de prestaties zijn voor deze prijs prima. Op zich zou het een redelijke telefoon (voor de prijs) zijn, ware het niet dat de telefoon vanwege de verbindingsproblemen onbruikbaar is.