LG NEXUS 5 D821 zwart / 16 GB

Samsung Galaxy A5 (2016) zwart / 16 GB
8,8 (3)

henkiee 30-08-2016 Product half jaar of langer in bezit

super telefoon

ik vind dit echt de beste smartphone die ik heb gehad!
hij is super snel, doet wat hij moet doen, loopt nooit vast (heel soms loopt een app vast maar dat komt door de app en absoluut niet door de nexus), door google altijd voordelen zoals eerder software updates en beter besturings systeem.
ik vind het geheugen net te weinig maar dat kan je makkelijk oplossen door de 32GB versie te kopen.
de accu gaat ook gewoon een hele dag mee dus dat is prima.
ook zit er een geweldige camera in met een flits van hier tot overmorgen.
kortom top telefoon voor bijna alle gebruik zowel oudere als jongeren.

Pluspunten

• accu duur
  • grootte van scherm
  • mooie camera
  • krachtige flits
  • goede plaatsing knoppen

Minpunten

• iets te weinig geheugen

ilonadb 07-07-2015 Product half jaar in bezit

7,4
hoe langer ik hem heb hoe krakkemikkiger het apparaat wordt. Hij raakt oververhit en valt dan uit. Dan duurt het weer even voor hij weer aan gat en dan moet hij compleet opnieuw opstarten. Vaak blijft de telefoon ook hangen. Op zich een fijne telefoon hoor maar als ik hem nog geen jaar heb en dit soort issues doen zich voor, twijfel ik heel erg of hij de investering toch waard was.

S.Pamhier 07-04-2015 Product jaar of meer in bezit

Na ruim een jaar ben ik nog steeds bijzonder tevreden over de Nexus 5.
Behalve de bekende pluspunten wil ik vermelden dat de navigatie mogelijkheden van dit toestel bijzonder goed zijn.
Ook zonder netwerk verbinding komt de GPS fix snel tot stand. In een passagiersvliegtuig kun je precies de route volgen, mits je bij het raam zit (en je maps van tevoren geladen hebt).
Verder is de luchtdruk meter zo nauwkeurig dat de hoogtemeter al accuraat reageert als je de trap op loopt.

Bram_W 03-07-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Bij het beoordelen van de telefoon heb ik de prijs buiten beschouwing gelaten, en alle punten afgezet tegen het best denkbare. Dit is een gemiddeld toestel voor een gemiddelde prijs. Bijna alle telefoons hebben 1 of 2 punten waarop zij echt uitblinken, en bij deze telefoon zijn dit de processor (lekker snel hoewel sommige duurdere telefoons aanzienlijk hoger scoren in benchmarks) en het gebruiksgemak.
Omdat het een Nexus toestel is krijg je als eerste alle nieuwe Google features, zonder dat fabrikanten hier hun eigen functies aan toevoegen. Je krijgt dus de pure Android ervaring, geholpen door de nieuwste processor die je kan krijgen. De rest doet gewoon wat het moet doen, beeldscherm, camera en geluid zijn niet uitmuntend maar ook niet slecht (hoewel ze verbleken bij sommige andere telefoons). Het is een doorsnee toestel dat je moet kopen om de lage prijs, het gebruiksgemak en de processor die voorlopig absoluut niet traag te noemen valt.
Verwacht geen bioscoopervaring of foto's die je tot posterformaat op kan blazen, maar een zeer goed toestel voor dagelijks gebruik. Voor mij is dit de beste telefoon die je voor dit bedrag kan krijgen.

meezevic 27-03-2014 Product maand in bezit

9,4
Echt een topper, de Nexus 5. Mijn neef raadde mij deze smartphone aan. Ik vind hem zeer snel en het gebruiksgemak is top. Het uiterlijk vind ik zelf prachtig en inwendig heeft hij een 2.3 GhZ quad core processor, dit wil zeggen dat hij in het multitasken zeer snel is. Maar ook in het op internet surfen is hij fenomenaal snel. Het beeld is zeer scherp en zeker voor een 5 inch. Met zijn 4G is hij ook super snel op mobiel internet wat zeer gemakkelijk is. De auto correctie van het toetsenbord is zeer gemakkelijk. Android 4.4 KitKat is geweldig. En gebruiksvriendelijk. Ik heb hem nu bijna 2 maanden en ben er nog steeds tevreden van... Wat een topper.

EML 01-02-2014 Product paar dagen in bezit

Twijfelde tussen de Nexus 5 en deze LG G2. Beide zeer interessant geprijsd tijdens de "btw actie van MM, jan-14). Nexus was 330,- euro, de LG G2 388,- euro. Ik had eerst de Nexus5 online besteld en ontvangen, Prachtig toestel hoor, maar ik miste het "Wauw" gevoel bij de Nexus 5. Ja het Full HD scherm is best mooi, maar iets te licht (washed out). Ja de Snapdragon 800 is snel, maar ik miste de ultieme snelheidsbeleving, ook Chrome hapert soms op de Nexus 5. De camera is verbeterd met 4.4.2, maar kan zich niet meten met andere high-end telefoons zoals de LG G2 en de accu is toch net even te zwak. Als laatste zag ik een klein beetje backlight bloeden op de Nexus 5. Met zijn stock Android had ik een perfect functionerende supersnelle smartphone willen zien, dat was de Nexus niet in alle opzichten.

Dus hop in de auto naar Mediamark, gelukkig kon ik hem nog omruilen voor de LG G2, 60 euro bijbetalen was voor mij de moeite waard. Ze deden niet moeilijk gelukkig.

De LG G2 heeft een meer premium uitstraling vind ik, ligt lekker in de hand en heeft een prachtig scherm met juiste kleuren. Amoled is vaak wat overdreven en de Nexus een beetje "washed out", deze LG G2 precies goed. De LG G2 is snel, zeer snel! Gek genoeg nog sneller dan de Nexus 5, dat zie je niet alleen terug in de benchmark tests, maar ook in de praktijk. De camera behoort tot één van de beste smartphone camera's van dit moment, echt fantastisch, ook bij weinig licht. En tot 60 fps video's maken met OIS is gewoon super.

En wat een mogelijkheden zitten er op het toestel, stiekem toch wel leuk om lekker al die functies te ontdekken en gelukkig vertraagd het de LG G2 niet teveel. Sterker nog, hij behoort tot de snelste toestellen van dit moment! Last but not least, de 3000 mAh accu houdt het mooi lang vol.

De LG G2 is een echte aanrader en biedt wat ik zocht in een high-end smartphone voor (momenteel) een mid-range prijsje!

albertams 10-01-2014 Product paar dagen in bezit

9,4
In een woord, top toestel !
Super snel zonder alle bloatware en schil van andere fabrikant.
Dit is hoe Android bedoelt is, het toestel zelf heeft een heel helder beeld,
en voor de de rest doet ie alles heel soepel en snelll ;)

JadwigaS 09-01-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb dit toestel gekocht omdat ik ook weleens een puur Android-toestel wilde hebben zonder een skin van een fabrikant er overheen. Het toestel is heerlijk snel. Spraakbediening (zeg "ok Google" tegen het apparaat) werkt alleen als je de taal op English US zet, maar dan werkt het ook wel echt goed. Beter dan bijv. S-Voice van Samsung.
Ik ben ook zeker niet ontevreden over de batterijduur, doe er bijna 2 dagen mee. En dan gebruik ik wel degelijk zaken als Google Now.

KimvanGaalen 06-01-2014 Product kwartaal in bezit

Mooi toestel voor verhoudingsgewijs weinig geld. Scherm haarscherp, batterijduur wat magertjes. Na update android is het fototoestel enorm verbeterd.

In de nieuwere lichting toestellen is ook het wiebelige aan/uit knopje verstevigd. Zeker een vooruitgang!

Mijn toestel had veel last van backlight bleeding bij de volume en aan/uit knop. Na een ritje naar saturn al snel een nieuw toestel gekregen zonder bleeding.

Heleen van de Ven 11-12-2013 Product paar dagen in bezit

7,4
Mooi licht toestel, licht super lekker in de hand! Mooi groot scherm!
Makkelijk te bedienen, moet alleen wennen aan het sms-en via "Hangouts". Ik ben alleen Android tablet gewend dus moet even wennen aan bellen en sms-en met android.

Geluid van het toestel is minder goed - scherp geluid, maar ook te zacht. navigatie wilde ik graag harder zetten, maar dat lukt niet. Ook probleem met headset met draadje, werkt niet altijd (bug?). Bluetooth headset werkte goed - aansluiten van bluetooth werkt super.

Toestel was moeilijk te verkrijgen, omdat hij snel uitverkocht was of slecht geleverd. Belsimpel heeft super goede service: veel informatie over de levering of uitstel van de levering. snelle reactie op vragen! Wit model makkelijk om te ruilen voor een zwarte omdat deze nog niet geleverd wordt (aan jou de keuze om te wachten of voor zwart model te gaan). Als ze hem zelf binnenkrijgen ligt hij de volgende dag bij jou op de stoep - met track&trace gemakkelijk te volgen!

Flaker91 24-11-2013 Product paar dagen in bezit

Eerste indrukken na 2 dagen (aankoop op 22-11-2013):
- Rare vormgeving vergeleken met de Galaxy Nexus, de Nexus 5 is veel hoekiger.
- Scherpe, deels rammelende power-knop en volume-knop.

- Accuduur "on idle" is redelijk, verbruikt 1%/uur.
- 10 minuten AutoScout24 app draaien = -20% accu (HOE?!)
- Schermverlichting is heel vreemd verdeeld. De eerste 20% geeft een groter verschil dan de laatste 80%. Mogelijk trekt dit ook veel accu.

- Enkele handige features van de "oude" Nexus/Android zijn er zo te zien niet meer (zoals swipe-on-lock screen naar bvb. mail of andere tabs.
- Android 4.4 op de Nexus 5 is flink wennen, op de Nexus 7 is er relatief weinig verschil te merken.

- Het beeld is prachtig, fel, scherp. Duidelijk pluspunt!
- Het geluid is... anders. Ik heb de geluiden van mijn oude en nieuwe telefoon vergeleken. Je hoort duidelijk een verschil, maar wat het nou is.... ik weet het niet.

Eerste conclusie
Aan het uiterlijk van de telefoon kunnen ze weinig meer doen. Het is hoekig (misschien meer de stijl van LG, dat weet ik niet), maar ligt op zich wel aardig in de hand.
Het is over het algemeen vooral heel erg wennen. Misschien dat wat bugfixing wonderen gaat doen voor (hopelijk) de accuduur.
Ik zou anderen aanraden nog even te wachten met een aankoop.

marcodehaas1987 08-11-2013 Product paar dagen in bezit

Sinds maandag 4 november in bezet van de LG Nexus 5 Black. Grote twijfel welke kleur ik wou, aangezien ik de witte variant erg mooi vond! Nadat ik ze beide in handen heb gehad was de keuze makkelijk.. Ook al vond ik wit mooier, ik ben voor zwart gegaan. De degelijkheid van de zwarte voelt namelijk echt aan als een Premium toestel!

De zijkanten en achterkant zijn van een plastic achtig materiaal gemaakt dat erg rubberachtig aanvoelt. Bij de witte variant is de zijkant glanzend gemaakt, en de witte achterkant is gewoon een normale plastic achterkant.

De zwarte variant heeft dus een betere grip dan de witte variant.

Het design van het toestel is erg mooi, en goed afgewerkt in de details op 2 punten na:
- De plaats waar de MicroSIM inzit steekt een milimeter uit, terwijl deze er gewoon verzonken in zou kunnen.
- De powerknop voelt losjes omdat er teveel speling in zit. Dit is op te lossen door een hulpvideo van Youtube. Echter stoor ik me er niet aan, hij werkt gewoon goed.

De eerste dagen vrij veel ermee aan het spelen geweest en hierdoor was de accuduur erg matig, en was ik bang voor tegenvallende kwaliteit. Na 8 a 9 uur was mijn toestel namelijk schoonleeg! Sinds vandaag gebruik ik het toestel zoals ik al mijn telefoons gebruikt heb en merk nu echt dat de accu toch iets beter is in werkelijkheid. Als ik zo doorga haal ik de 10 tot 12 uur, en dit is bij iedere Smartphone tegenwoordig zo.

Het geluid heb ik een lagere score gegeven dan ik graag zou willen. Via Youtube is het geluid gewoon netjes, maar hij kan niet zo hard. De meldingsgeluiden (Ringtone, SMS, enz) komen wat krakerig over. Dit probleem las ik op internet vaker, en Google zou werken aan een update aangezien het volgens Google softwarematig zou zijn.

De camera is ook iets minder in werking dan bij de Nexus 4. Bij het ideale licht en juiste stilte maakt de Nexus 5 perfecte foto's! Maar de sluiter doet er nogal lang over om te focussen.. Hierdoor is een kleine beweging of lichtverandering slechtvoor het resultaat. Ook dit zou een software probleem zijn.. Dus even afwachten.

Qua snelheid, en werkgeheugen is het toestel echt een topper, en kan hij makkelijk meekomen met de vlaggenschip van HTC, LG & Samsung. Hier doet hij totaal niet onder namelijk.

Android 4.4 KitKat met hun nieuwe Stock Schil is echt een vooruitgang geworden. Dit is ervaring van de vorige Nexus varianten die ik heb gehad, en de groei van Android goed heb mee gemaakt.

Al met al is de LG Nexus 5 dus echt een topper in zijn klasse!!!

Hij snel, kan goed multitasken, geen problemen met zware games en overschakeling naar Facebookmeldingen of WhatsApp berichten.. En het voordeel van de Nexus is "Zodra Google een software update uitbrengt ben je altijd de eerste die hem heeft, aangezien fabrikanten altijd enkele maanden nodig hebben om hun eigen schil eroverheen te plaatsen"

Als Google het geluidsprobleem en camera fix uitgebracht heeft zal ik op deze review terugkomen met mijn nieuwe mening over het geluid en gebruiksgemak.. Want deze scoren door de paar kleine bugs lager dan ik graag zou willen voor dit top toestel.