Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

• Test panel 7,2 nov 2021
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G op Kieskeurig.be.

Thomas 19-11-2021

Mooie en fijne smartphone in gebruik maar te smal voorscherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 256 GB / phantom black / 5G

Ik heb deze smartphone 2 weken mogen testen. Van te voren was ik al erg benieuwd naar de Fold3, omdat deze naast het grote scherm aan de binnenkant (als je de Fold3 dichtklapt zit het grote scherm aan de binnenkant) ook een kleiner scherm aan de voorkant heeft. Ik vroeg mij af of dit fijn in gebruik zou zijn en dat heb ik dus mogen ervaren.

Wanneer de Fold3 is uitgeklapt (7.6'') en je dus het grote scherm gebruikt, vond ik het erg fijn in gebruik bij het kijken van video's. Je kunt ook drie apps openen en tegelijk gebruiken. Dat kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld een vakantie wilt gaan boeken en ondertussen met een vriend hierover wilt chatten.
De vouwlijn is wanneer je de Fold3 gebruikt bijna niet te zien. Alleen wanneer het scherm uit staat kun je deze wel wat beter zien. Het was in ieder geval niet iets waar ik mij aan stoorde. Als je hem inklapt en dus alleen de voorzijde van de smartphone gebruikt, vond ik het scherm wel te smal. Ik ben zelf grotere smartphones gewend en wanneer de Fold3 is ingeklapt dan kon ik er moeilijker mee typen, omdat de toetsen dan erg klein zijn. Hij voelt wel stevig aan en is mooi afgewerkt met een sterk scharnier.

De 3 camera's aan de achterzijde maken mooie scherpe foto's. Je kan het formaat van de camerastand aanpassen waardoor je bij een verhouding van 4:5 (wanneer het scherm is uitgeklapt) het hele scherm in gebruik hebt. Wil je toch liever de verhouding van 9:16 die vaak bij andere smartphones wordt gebruikt, dan kan dat ook. Daarnaast heb je ook nog een selfiecamera op zowel de buiten- als binnenkant (klein en groot scherm). De kwaliteit van de selfiecamera's zijn niet heel erg bijzonder, maar gewoon prima.

De Fold3 is iets zwaarder dan andere smartphones, maar voelt desondanks toch redelijk licht in de handen. Wanneer hij is ingeklapt, is hij iets dikker maar wel smaller dan andere smartphone waardoor hij alsnog makkelijk in mijn broekzak past. Als je hem uitklapt is hij erg dun, wat ik er echt mooi en premium uit vindt zien.

Normaal gesproken gebruik ik bij een smartphone nooit de gezichtsherkenning, maar dat heb ik bij de Fold3 wel uitgeprobeerd. Deze reageerde erg goed en snel wat fijn was, want dan zit je al snel in je telefoon wanneer je deze nodig hebt. De vingerafdrukscanner zit in de aan-/uitknop verwerkt die aan de rechterkant van de Fold3 zit. Ook deze was fijn in gebruik, maar een nadeel hieraan vond ik dat je eerst het scherm aan moet zetten en dat hij dan pas je vinger scant. De batterij ging ontzettend lang mee, waardoor ik de Fold3 soms wel 2 dagen lang kon gebruiken zonden op te hoeven laden.

Het geluid vind ik van goede kwaliteit en deze kun je ook erg hoog zetten. Bij mijn andere smartphone gebruik ik al snel een box om mijn muziek mee af te spelen, maar dat is bij de Fold3 niet altijd nodig.

Mijn uiteindelijke score voor de Samsung Galaxy Z Fold3 is een 7.0. Het is een erg mooie, stevige en luxe smartphone, maar in sommige aspecten is hij voor mij niet fijn in gebruik. Dit heeft voornamelijk te maken met het kleinere scherm aan de voorzijde, deze is voor mij gewoon te smal. En om de Fold3 alleen maar in uitgeklapte vorm te gebruiken is ook niet altijd praktisch wanneer je maar 1 hand wilt of kan gebruiken (hierbij heb je wel echt 2 handen nodig).

Als het smallere scherm aan de voorzijde voor jou geen probleem is, en wanneer je het grotere scherm bijvoorbeeld handig kan gebruiken voor je werk, dan is deze Samsung Galaxy Z Fold 3 misschien wel iets voor jou!

Pluspunten

• Camera's aan de achterkant
  • Batterij gaat erg lang mee
  • Tablet formaat is erg handig
  • Voelt stevig en premium aan
  • Mooie en heldere beeldkwaliteit

Minpunten

• Scherm aan de voorzijde is te smal
  • Vingerafdruk
  • Prijzig

Rjcm Robben 29-11-2021

Top toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Het is eigenlijk een kleine tablet als je het uitklapt dus erg fijn als je een film gaat kijken. Schermen zijn super helder en schep. Ben erg tevreden met de folt z 3 en aanrader dus

Piet2121 29-11-2021

Fenomenaal

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Ik heb inmiddels de fold 3! En hij is fantastisch!! Een paar galaxy buds erbij zou natuurlijk fantastisch zijn!

PletCFD 28-11-2021

De grote scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

De grote scherm, alles is geweldig aan deze mobiel. De camera, het beeld haar scherp en de functie knoppen zijn ook ideaal.

QuirijnOosterhout 27-11-2021

Supertof toestel!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Echt heel erg tevreden met dit paradepaardje. Erg tevreden ook met de vouw, waarbij ik bij eerdere modellen heb overgeslagen ivm slechte berichtgeving omtrent de folie op het scherm. Dit lijkt volledig opgelost te zijn door Samsung en dit voel en merk je ook. Tevens de nieuwe graad waterdichtheid geeft een fijn en veilig gevoel! Ik kom van een oneplus af en ben voorlopig weer een Samsung klant. Nu al benieuwd naar de Fold Z4!

Wande 27-11-2021

One of the best phones yet

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

I am fan of Samsung phone. Z fold 3 did not fail to amaze me. I love the big screen. Keyboard letters are small though. Still exploring other features.

Rayman37 27-11-2021

Top telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

De Samsung fold 3 ik vind het geweldig mooi groot scherm je ken er heel veel mee veel dingen tegelijk gewoon een top telefoon hij is lekker snel niet te zwaar je heb of beeld op 2 schermen of op je voor scherm ik vind hem hellemaal geweldig

Anoniem 27-11-2021

Super phone!!

Zo blij met de z fold 3!
Het grote scherm is top geen last van de vouw lekker netflix kijken op het grote scherm en het geluid is echt fantastisch.

En dan nog maar niet te spreken over gamen op deze telefoon.

Its insane

wouter74 27-11-2021

Nuttig en fraai apparaat

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

De telefoon wordt steeds meer gebruikt, maar kent beperkingen in de grootte van het scherm. Dat is mooi opgelost met de Fold. Werken op afstand zonder laptop is een stuk gemakkelijker geworden. Bedankt!

Anoniem 26-11-2021

Fantastisch apparaat!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Geweldig design, alleen na verloop van tijd kraakt de fold regelmatig bij het openvouwen. Verder niks op aan te merken simpelweg fantastisch!

BasB1973 26-11-2021

Wat een scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Overgestapt van een s20 plus naar de Fold 3. Echt geen moment spijt en zeker een aanrader. Dubbel en dwars zijn geld waard.

Anoniem 26-11-2021

Een super mega telefoon/tablet.

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Het is een super telefoon/tablet in 1.
Het is een mooie toestel, ligt lekker in de hand. Makkelijk te bedienen. Vouwbare scherm is ook super. Hij is overal voor te gebruiken zoals zakelijk, school en privé, ik kijk er naar uit voor de volgende serie z fold 4 toestel. Laat maar komen.

Jessabel 26-11-2021

Fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Ik vind het opzich een fijne telefoon.
Absolute pluspunt vind ik wanneer ik hem open en een lekker groot scherm heb.
Ik maak er zelfs mijn blog op. Doordat het toetsenbord splits kan ik met 2 duimen erg snel en blind typen.

Wat ik minder vind is dat het een zwaar toestel is en dichtgeklapt heb ik echt een klein scherm in verhouding met mijn oude note 10 plus ultra.

Goulashlo 25-11-2021

Super productief!!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Meer scherm, meer doen op 1 scherm. Wat een uitvindingen! Zelfs mensen in bekende telefoon shops vragen me of ze eens mogen kijken.

Anoniem 25-11-2021

top desing

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

tot nu toe de beste vouw telefoon op de markt, ligt lekker in de hand en alle apps werken perfect samen met het grote scherm, zeker voor iemand die notitie neemt en leest is dit echt een uitkomst, heb hem nog maar net binnen maar ben nu al om, deze telefoons zijn de toekomst, ook al zitten er nog wat imperfectie aan over 3 jaar zie je niet anders.

Reits194 25-11-2021

Fold 3 5G nieuw en heel bijzonder

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Een nieuwe smartphone in gebruik nemen is altijd leuk. Maar zo'n spiksplinternieuwe Fold 3 maakt het helemaal tot een speciale gebeurtenis! Wat een super-apparaat en wat een gemak om deze in gebruik te nemen. Je wilt meteen niks anders.

Anoniem 25-11-2021

Wat een top telefoon!

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Ik heb heb nu een uurtje in gebruik en ben er al helemaal weg van. Geweldig mooi groot scherm wanneer opengeklapt, en voor de snelle check het mooie schermpje aan de voorzijde. Nu al ontzettend blij mee!!!

Hster 25-11-2021

Weer iets nieuws van Samsung, mooi groot scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Op dit gebied is Samsung weer een stap verder gegaan. Wie houdt van een groot scherm, dan is de Galaxy Z Fold 3 een goede keuze. Snelle processor draagt ook een steentje bij. Communiceren met andere Samsung apparaten verloopt prima.

Faat89 23-11-2021

Strak toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Het was even wennen, maar het is een prachtige telefoon met fijne functionaliteiten. Het toestel ziet er erg strak uit!

Israa 23-11-2021

Prima apparaat heel mooi

Geschreven voor: Samsung Galaxy Z Fold3 5G 512 GB / phantom silver / 5G

Ik hou van samsung apparaten. Ze zijn altijd de eerste in alles. Het is heel snel .. mooie grote scherm. Multitask alles ♡