Sony Xperia 10 II 128 GB / wit

• Best Reviewed 2 keer jul 2020
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 57 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 10 II 128 GB / wit op Kieskeurig.be.

Dré 14-07-2020

Ideaal formaat

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb dit toestel gekocht om mijn Xperia XA2 te vervangen na ruim twee jaar goede dienst. Vanwege deze en eerdere goede ervaring wilde ik bij het merk Sony blijven. Ik vind het leuk dat het merk nog wel een eigen karakter heeft in tegenstelling tot de andere grote merken.

Bij het uit de doosje halen van het toestel valt het formaat als eerste op, gevolgd door het lage gewicht. De afwerking van de telefoon doet niet vermoeden dat we hier te maken hebben met een mid range toestel. Het ziet er gewoon strak en goed afgewerkt uit. Dat het randje van kunststof is niet storend.

De telefoon zelf is meer dan snel genoeg voor mijn dagelijkse gebruik. Berichtjes sturen, nieuws lezen, activiteiten tracken, muziekje luisteren gaan vloeiend. Zeker voor het lezen van langere artikelen is de extra verticale ruimte op het scherm een groot pluspunt. Daarbij het scherm scherp en voldoende helder. Toestel draait op Android 10, met een weinig veranderingen door Sony, wat prima is, want deze versie is van zichtzelf al heel compleet. Zo zit er niks dubbel op. Alleen de Sony Album app mis ik wel. De Facebook app had achterwegen kunnen blijven, de laatste gebruiker kan die zelf wel downloaden.

Voor mijn werk heb ik een scherm met de 'traditionele' lengte/breedte verhouding. Al na de eerste dag kwam dat ouderwets en onhandig over. Het heeft wat jaren geduurd, maar dit is de ideale verhouding voor een scherm. Ik wil niet meer anders. Compact toestel, maar toch veel effectieve schermruimte.

Eerste foto's in de buitenlucht zien er goed uit. Hier moet ik nog wat meer tijd in steken voor een goed oordeel. Nu was ik tevreden over de foto kwaliteit van de XA2, en neem wel aan dat het niet minder is geworden.

Kortom gewoon prima toestel voor deze prijs

Pluspunten

• Scherm
  • Formaat (heel goed hanteerbaar
  • Notificatie LED
  • Accu bescherming
  • Koptelefoon aansluiting

Minpunten

• Bijgeleverde headset heel basic
  • Bijgeleverde lader is langzaam

SK 30-06-2020

Groot en helderscherm met voldoende accuduur en geheugen

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Dit toestel kwam als beste uit de vergelijking met de wensen die ik had. Lang smal en h er lder scherm, lange accuduur, dual sim en groot intern geheugen met uitbreidbaar door sd kaart.

Pluspunten

• Groot en helder scherm
  • Voldoende geheugen en uitbreidbaar

Minpunten

• Bij gebruik dual sim, dan kun je geen sd plaatsen

Anouukk 26-06-2020

Lichte, snelle telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Na jaren Sony te hebben gehad, heb ik 2 jaar geleden toch een overstap gemaakt naar het goedkopere Xiaomi. Nu mocht ik deze telefoon testen en ik merk al meteen
het kwaliteits verschil in positieve zin voor de Sony!
Hij is ten eerste al super licht, en ondanks het lange scherm toch wel handzaam. Ook dankzij de Split scherm functie.
Wel is de telefoon erg glad dus een hoesje eromheen vind ik wel een must.
De installatie is zoals altijd bij Android lekker makkelijk, hoewel er nog wel een tijd lang geüpdate moest worden, als je dit tegelijk doet met het opladen word de telefoon warm, normaal gesproken met opladen niet.
De camera is super, ook bij bewegend beeld en het heeft tal aan instellingen om de perfect foto te maken.
Ook het beeldscherm zelf heeft een mooi helder beeld voor zowel gamen als tv kijken. De meerwaarde van de o-led heb ik na een week testen nog niet gemerkt.
Het geluid met de oortjes is goed, het geluid uit de luidsprekers zelf is slecht, het klinkt erg schel, hier zit nog wel wat verbetering in voor Sony, waar je juist van verwacht goed geluid te hebben.
De telefoon werk verder mooi snel en de batterij gaat bij normaal gebruik een dag of 2 mee.

Pluspunten

• Smal
  • Licht
  • Helder scherm
  • Snel

Minpunten

• Geluid
  • Gladde behuizing

Ruben 23-06-2020

Fijn toestel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Toestel ligt lekker in de hand. Voor mij is waterdichtheid erg belangrijk. Ik vind het super fijn dat je bijna helemaal stock android heb draaien.
En voor dit model een hele goeie prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Waterdicht
  • Groot scherm
  • Bijna stock android
  • Geen Punch Hole
  • Geen Notch

Minpunten

• Maar 4gb ram
  • Geen camera knop

Esther 14-03-2021

Mooi model maar duidelijk slechter dan vorige modellen

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

na lang wachten super blij de Xperia 10 II eindelijk in mijn handen te hebben. Tot ik al snel merkte dat het beeld echt minder helder kon dan mijn vorige Xperia, het geluid was minder mooi en hij trok bewegende beelden slecht want dan ging die flikkeren/trillen en kreeg ik groene vlakken/strepen in beeld. Na hem door de winkel omgeruild te hebben gekregen, voor een nieuwe maar zelfde model, had deze hetzelfde. Ik heb de bestelling terug gestuurd en geannuleerd. Ik raad zeker aan deze niet te nemen en nog even verder te kijken! Jammer want ik ben al jaren echt tevreden over de Xperia modellen

Pluspunten

• Mooi smal model

Minpunten

• Afspelende beelden trekt hij slecht
  • Beeld niet goed helder
  • Geluid slecht voor een nieuw Sony model
  • Kan slecht met meerdere apps werken

Jeanalex69 09-11-2020

Aanrader

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb hem nu aantal weken en vind het een fijn toestel, ondanks zijn afmeting ligt het lekker in de hand. Foto's maken is genot om te doen super goede camera en geeft mooie kleuren. Ook het geluid voor muziek is goed. Gamen doe ik er niet mee, dus wat dat betreft geen mening. De Google assistent knop aan de buitenzijde had niet nodig geweest. Ook de vingerscan werkt goed

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • mooie foto,s
  • vingerscan werkt prima
  • mooi geluid

Minpunten

• google assistent knop zijkan

Steefjuh86 09-11-2020

Prima telefoon voor foto, films en games

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb deze telefoon getest voor de reviewclub. De telefoon is mooi slank en oogt compact terwijl het beeldscherm toch echt groot genoeg is om goed films en series op te kijken mede doordat het scherm langwerpig is. De kleur van het scherm is aanpasbaar waardoor je bijvoorbeeld standaard blauw licht uit kan zetten. Het scherm is mooi helder en erg scherp. Het geluid uit de telefoon is ook prima.
De camera app vind ik ingewikkeld maar als je het een beetje uitgevonden hebt kan je prachtige foto en filmpjes maken.
De batterij van de telefoon gaat lang mee, ook bij intensief gebruik zoals films afspelen of gebruik maken van je navigatie. De telefoon schakelt snel tussen de verschillende apps.
Nadeel vind ik dat de telefoon niet lekker in de hand ligt en mede daardoor gebruik ik vaak de vingerafdruk scanner niet goed waardoor ik moet inloggen met mijn pincode.

Pluspunten

• Snel
  • Lange batterijduur
  • Helder en scherp scherm
  • Goede camera
  • Goed geluid

Minpunten

• Ligt niet lekker in de hand
  • Vingerafdruk scanner is erg gevoelig
  • Ingewikkelde camera app

Soliman Nasr 01-11-2020

Sony xperia 10 || 128 GB zwart

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Gsm kost veel te veel en een gewoon Android goedkoper doet zelfde ik heb 355 euro betaald sociaal voor de draad loos oor telefoon dat moet je naar u aankoop bij Sony aanvraag doen achter af heb ik dat gedaan met aankoop factuur en kom niet in aanmerking dat is geld klopperij voor deze slecht smartphone wie koopt nu Sony smartphone zij moet allen voor PlayStation blijven concentreren mijn smartphone staat nu aan de kant omdat hij wordt na 30 minuten heel warm ik heb een nieuwe Samsung gekocht veel beter een mijn geld is kwijt dus ik laat jullie zelf dit oordelen

Pluspunten

• Ziet er goed uit

Minpunten

• Wordt warm
  • Open een pagina dan komt 10 pagina bij
  • Bij het bellen valt gesprek uit
  • Ik denk dat deze smartphone gemaakt op maandag

hanneke 01-08-2020

mooi scherm toeten bord minder camera niet zo uitgebreid

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

De vorige sony was fijner. deze blijft meldingen geven van handige dingen. Al wil je die niet gebruiken. het toetsen bord is daardoor en mede door hoe smal de telefoon is niet handig.
De camera valt mij echt tegen. Dat is juist waarvoor ik al jaren een sony heb. Minder makkelijk in gebruik en beperkt. mis de functies.

Pluspunten

• helder scherm
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• gemak van de camera
  • het scherm gaat niet uit tijdens bellen

Victor 27-07-2020

fijn formaat

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Fijne telefoon, het formaat ligt lekker in de hand.
Foto's mogen net iets scherper zijn (kortere sluitingtijd). ook mag er iets meer HDR mogelijkheden worden geboden.
Het Sony besturings systeem is lekker schoon.

Pluspunten

• Formaat
  • Sony Android skin

Minpunten

• bewogen foto's

Linda 23-07-2020

Groot en lang scherm, snel toestel

Plus:
+ Supersnel toestel
+ Mooi, groot scherm
+ Ligt lekker in de hand
+ Lange schermtijd
+ Goed geluid voor standaard speaker

Min:
- (Nog) niet kunnen vinden!

Lonelywithoutsony 18-07-2020

Strakke look

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Mooie telefoon, wel bang om te laten vallen met zo'n gladde voor en achterkant. Opgelost met beschermhoesje.al jaren tevreden met verschillende type xperia telefoons

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur

Minpunten

• Glad oppervlak, glijd uit je hand

Theodorus 16-07-2020

goede auccduur lekker snel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Sony is de beste telefoon licht lekker in je hand super snel ik ben super blij mee Sony jullie zijn top ik hou van Sony

Pluspunten

• Lekker snel
  • lekker in je hand

Minpunten

• Nvt
  • Nvt

Lobsien 15-07-2020

Groot scherm

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Super tevreden van deze gsm ,groot scherm en de batterij gaat lang mee . Alleen de resultaat van de camera mag iets beter zijn dat wel.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Batterij

SOLIMAN NASR 14-07-2020

OLD LICHT SCHERM

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Heel mooi scherm en de licht scherm old fantastisch voor deze prijs ,heel gemakkelijk in gebruik. Sony Experia echt heel goed technologie, voor mij persoonlijk beter dan Samsung. Sony Experia kan heel goed concurreren met andere merken, met veel vertrouwen ik geloof daar in en ik denk u ook 😍😘

Pluspunten

• Camera
  • OLD LICHT

Minpunten

• Te klein

Manuel 14-07-2020

Groot scherm mooi beeld

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb altijd al Sony gehad en dus nu ook weer de levensduur is perfect bij vorige modellen die ik nog heb gaat ook de accu lang mee kortom voor mij altijd Sony

Davey 14-07-2020

Prima foontje

Prima telefoontje
Snel en ligt prima in de hand.
Alleen ff wennen aan het smalle scherm ,maar beeld kwaliteit perfect

Lars 13-07-2020

Klein maar fijn

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb de Sony Xperia 10 II getest en wat mij vooral aanspreekt aan deze telefoon is het gemak van de vingerafdruk scanner, deze is snel en wordt niet gehinderd door een scherm beveiliger. Daarnaast is het een relatief lichte telefoon wat ervoor zorgt dat je hem gemakkelijk een langere tijd vast kunt houden zij het om te bellen, appen of online artikelen te lezen of te scrollen.
De cameradoet zijn werk maar is niet een hoogvlieger en daar had ik wel meer van verwacht gezien de reputatie van het grotere broertje de Sony Xperia 1 II (waar overigens wel een flink prijsverschil tussen zit).
Al met al een goede en fijne mid-range telefoon, ik zou hem zeker aanbevelen tenzij je veel waarde hecht aan foto's

Pluspunten

• Smal
  • licht gewicht

Minpunten

• camera

P. Noevers 12-07-2020

Super snelle mobiel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Mooi en slank toestel. Ruime opslag. Goede camera's. Snel. Mooie foto's. Super toestel. Goede batterij.

Jan123 12-07-2020

Super Budget telefoon!

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Na een poosje te hebben getwijfeld ben ik overgestapt naar de Sony Xperia 10 II, De reden voor mij was dat ik graag een serie of een film mag kijken op mijn telefoon en bijna alle “standaard” telefoons een 16:9 schermverhouding hebben. Maar deze Sony niet! Met de 21:9 beeldscherm verhouding is hij ideaal voor het kijken van series en films en word de serie of film die je kijkt niet aangepast in de schermverhouding waardoor je alles ziet zoals het bedoeld was door de filmmaker. Het Oled scherm in deze telefoon is erg mooi van kleur en laat films en series tot even komen! De zo goed als standaard versie van android werkt erg fijn en is snel aan te wennen als je de overstap maakt van een ander merk. En naar mijn gevoel werkt het daardoor allemaal ook soepeler. Al met al is dit een super telefoon voor de prijs en zal ik hem 100% aanbevelen!

Pluspunten

• Super Oled scherm
  • 21:9 beeldscherm verhouding
  • Super licht
  • Headphone jack!!