Sony Xperia 10 II 128 GB / wit

128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 10.0
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia 10 II 128 GB / wit op Kieskeurig.be.

Dré 14-07-2020

Ideaal formaat

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb dit toestel gekocht om mijn Xperia XA2 te vervangen na ruim twee jaar goede dienst. Vanwege deze en eerdere goede ervaring wilde ik bij het merk Sony blijven. Ik vind het leuk dat het merk nog wel een eigen karakter heeft in tegenstelling tot de andere grote merken.

Bij het uit de doosje halen van het toestel valt het formaat als eerste op, gevolgd door het lage gewicht. De afwerking van de telefoon doet niet vermoeden dat we hier te maken hebben met een mid range toestel. Het ziet er gewoon strak en goed afgewerkt uit. Dat het randje van kunststof is niet storend.

De telefoon zelf is meer dan snel genoeg voor mijn dagelijkse gebruik. Berichtjes sturen, nieuws lezen, activiteiten tracken, muziekje luisteren gaan vloeiend. Zeker voor het lezen van langere artikelen is de extra verticale ruimte op het scherm een groot pluspunt. Daarbij het scherm scherp en voldoende helder. Toestel draait op Android 10, met een weinig veranderingen door Sony, wat prima is, want deze versie is van zichtzelf al heel compleet. Zo zit er niks dubbel op. Alleen de Sony Album app mis ik wel. De Facebook app had achterwegen kunnen blijven, de laatste gebruiker kan die zelf wel downloaden.

Voor mijn werk heb ik een scherm met de 'traditionele' lengte/breedte verhouding. Al na de eerste dag kwam dat ouderwets en onhandig over. Het heeft wat jaren geduurd, maar dit is de ideale verhouding voor een scherm. Ik wil niet meer anders. Compact toestel, maar toch veel effectieve schermruimte.

Eerste foto's in de buitenlucht zien er goed uit. Hier moet ik nog wat meer tijd in steken voor een goed oordeel. Nu was ik tevreden over de foto kwaliteit van de XA2, en neem wel aan dat het niet minder is geworden.

Kortom gewoon prima toestel voor deze prijs

Pluspunten

• Scherm
  • Formaat (heel goed hanteerbaar
  • Notificatie LED
  • Accu bescherming
  • Koptelefoon aansluiting

Minpunten

• Bijgeleverde headset heel basic
  • Bijgeleverde lader is langzaam

SK 30-06-2020

Groot en helderscherm met voldoende accuduur en geheugen

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Dit toestel kwam als beste uit de vergelijking met de wensen die ik had. Lang smal en h er lder scherm, lange accuduur, dual sim en groot intern geheugen met uitbreidbaar door sd kaart.

Pluspunten

• Groot en helder scherm
  • Voldoende geheugen en uitbreidbaar

Minpunten

• Bij gebruik dual sim, dan kun je geen sd plaatsen

Anouukk 26-06-2020

Lichte, snelle telefoon

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Na jaren Sony te hebben gehad, heb ik 2 jaar geleden toch een overstap gemaakt naar het goedkopere Xiaomi. Nu mocht ik deze telefoon testen en ik merk al meteen
het kwaliteits verschil in positieve zin voor de Sony!
Hij is ten eerste al super licht, en ondanks het lange scherm toch wel handzaam. Ook dankzij de Split scherm functie.
Wel is de telefoon erg glad dus een hoesje eromheen vind ik wel een must.
De installatie is zoals altijd bij Android lekker makkelijk, hoewel er nog wel een tijd lang geüpdate moest worden, als je dit tegelijk doet met het opladen word de telefoon warm, normaal gesproken met opladen niet.
De camera is super, ook bij bewegend beeld en het heeft tal aan instellingen om de perfect foto te maken.
Ook het beeldscherm zelf heeft een mooi helder beeld voor zowel gamen als tv kijken. De meerwaarde van de o-led heb ik na een week testen nog niet gemerkt.
Het geluid met de oortjes is goed, het geluid uit de luidsprekers zelf is slecht, het klinkt erg schel, hier zit nog wel wat verbetering in voor Sony, waar je juist van verwacht goed geluid te hebben.
De telefoon werk verder mooi snel en de batterij gaat bij normaal gebruik een dag of 2 mee.

Pluspunten

• Smal
  • Licht
  • Helder scherm
  • Snel

Minpunten

• Geluid
  • Gladde behuizing

Ruben 23-06-2020

Fijn toestel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Toestel ligt lekker in de hand. Voor mij is waterdichtheid erg belangrijk. Ik vind het super fijn dat je bijna helemaal stock android heb draaien.
En voor dit model een hele goeie prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Waterdicht
  • Groot scherm
  • Bijna stock android
  • Geen Punch Hole
  • Geen Notch

Minpunten

• Maar 4gb ram
  • Geen camera knop

hanneke 01-08-2020

mooi scherm toeten bord minder camera niet zo uitgebreid

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

De vorige sony was fijner. deze blijft meldingen geven van handige dingen. Al wil je die niet gebruiken. het toetsen bord is daardoor en mede door hoe smal de telefoon is niet handig.
De camera valt mij echt tegen. Dat is juist waarvoor ik al jaren een sony heb. Minder makkelijk in gebruik en beperkt. mis de functies.

Pluspunten

• helder scherm
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• gemak van de camera
  • het scherm gaat niet uit tijdens bellen

Victor 27-07-2020

fijn formaat

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Fijne telefoon, het formaat ligt lekker in de hand.
Foto's mogen net iets scherper zijn (kortere sluitingtijd). ook mag er iets meer HDR mogelijkheden worden geboden.
Het Sony besturings systeem is lekker schoon.

Pluspunten

• Formaat
  • Sony Android skin

Minpunten

• bewogen foto's

Linda 23-07-2020

Groot en lang scherm, snel toestel

Plus:
+ Supersnel toestel
+ Mooi, groot scherm
+ Ligt lekker in de hand
+ Lange schermtijd
+ Goed geluid voor standaard speaker

Min:
- (Nog) niet kunnen vinden!

Lonelywithoutsony 18-07-2020

Strakke look

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Mooie telefoon, wel bang om te laten vallen met zo'n gladde voor en achterkant. Opgelost met beschermhoesje.al jaren tevreden met verschillende type xperia telefoons

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur

Minpunten

• Glad oppervlak, glijd uit je hand

Theodorus 16-07-2020

goede auccduur lekker snel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Sony is de beste telefoon licht lekker in je hand super snel ik ben super blij mee Sony jullie zijn top ik hou van Sony

Pluspunten

• Lekker snel
  • lekker in je hand

Minpunten

• Nvt
  • Nvt

Lobsien 15-07-2020

Groot scherm

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Super tevreden van deze gsm ,groot scherm en de batterij gaat lang mee . Alleen de resultaat van de camera mag iets beter zijn dat wel.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Batterij

SOLIMAN NASR 14-07-2020

OLD LICHT SCHERM

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Heel mooi scherm en de licht scherm old fantastisch voor deze prijs ,heel gemakkelijk in gebruik. Sony Experia echt heel goed technologie, voor mij persoonlijk beter dan Samsung. Sony Experia kan heel goed concurreren met andere merken, met veel vertrouwen ik geloof daar in en ik denk u ook 😍😘

Pluspunten

• Camera
  • OLD LICHT

Minpunten

• Te klein

Manuel 14-07-2020

Groot scherm mooi beeld

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb altijd al Sony gehad en dus nu ook weer de levensduur is perfect bij vorige modellen die ik nog heb gaat ook de accu lang mee kortom voor mij altijd Sony

Davey 14-07-2020

Prima foontje

Prima telefoontje
Snel en ligt prima in de hand.
Alleen ff wennen aan het smalle scherm ,maar beeld kwaliteit perfect

Lars 13-07-2020

Klein maar fijn

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb de Sony Xperia 10 II getest en wat mij vooral aanspreekt aan deze telefoon is het gemak van de vingerafdruk scanner, deze is snel en wordt niet gehinderd door een scherm beveiliger. Daarnaast is het een relatief lichte telefoon wat ervoor zorgt dat je hem gemakkelijk een langere tijd vast kunt houden zij het om te bellen, appen of online artikelen te lezen of te scrollen.
De cameradoet zijn werk maar is niet een hoogvlieger en daar had ik wel meer van verwacht gezien de reputatie van het grotere broertje de Sony Xperia 1 II (waar overigens wel een flink prijsverschil tussen zit).
Al met al een goede en fijne mid-range telefoon, ik zou hem zeker aanbevelen tenzij je veel waarde hecht aan foto's

Pluspunten

• Smal
  • licht gewicht

Minpunten

• camera

P. Noevers 12-07-2020

Super snelle mobiel

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Mooi en slank toestel. Ruime opslag. Goede camera's. Snel. Mooie foto's. Super toestel. Goede batterij.

Jan123 12-07-2020

Super Budget telefoon!

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Na een poosje te hebben getwijfeld ben ik overgestapt naar de Sony Xperia 10 II, De reden voor mij was dat ik graag een serie of een film mag kijken op mijn telefoon en bijna alle “standaard” telefoons een 16:9 schermverhouding hebben. Maar deze Sony niet! Met de 21:9 beeldscherm verhouding is hij ideaal voor het kijken van series en films en word de serie of film die je kijkt niet aangepast in de schermverhouding waardoor je alles ziet zoals het bedoeld was door de filmmaker. Het Oled scherm in deze telefoon is erg mooi van kleur en laat films en series tot even komen! De zo goed als standaard versie van android werkt erg fijn en is snel aan te wennen als je de overstap maakt van een ander merk. En naar mijn gevoel werkt het daardoor allemaal ook soepeler. Al met al is dit een super telefoon voor de prijs en zal ik hem 100% aanbevelen!

Pluspunten

• Super Oled scherm
  • 21:9 beeldscherm verhouding
  • Super licht
  • Headphone jack!!

Dirk Koning 12-07-2020

Dirk Koning

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Het is een geweldig toestel.
Makkelijk in gebruik. Maakt mooie foto's en het personeel bij T-Mobile is
erg behulpzaam met het uitleggen van het toestel.

Pluspunten

• alles oke
  • zoals boven

Sabine 11-07-2020

Mooi maatje, licht en past goed in je hand

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik heb al jaren een Sony, ik ben niet zo technisch en heb niet veel nodig, voor mij is dit merk en dit type echt iets voor mij. Het is super makkelijk in de bediening en je kunt genoeg mee om "bij" te blijven, het scherm geeft een heel scherp beeld en foto's zijn prachtig.
Ik ben er echt heel erg blij mee, dit model ( de 10 11) is nu al mijn favoriet.

Pluspunten

• licht gewicht
  • smal dus goed vast te houden

Igriscos 11-07-2020

Sony Xperia 10 ii

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Sony experia is always sinomim if quality. Great design...just two data with ir bit happy with my purchase

• 2 app at the same time

Minpunten

• Lintern only on camera menu

Aarom 10-07-2020

Haarscherp beeldscherm met zeer mooie velle kleuren

Geschreven voor: Sony Xperia 10 II 128 GB / zwart

Ik ben nu al twee jaar in bezit van een Sony experia xz1 maar het werd toch tijd voor een upgrade. Heb de telefoon vandaag binnen en het eerste wat me opviel was het scherm. Het is een mooi langwerpig scherm waar je wel even aan moet wennen... Daar in tegen kun je er perfect films op kijken en multitasken met 1 hand. Super goede mobiel voor de midrange

Pluspunten

• Prachtig helder scherm met zeer goede kleuren
  • Zeer snelle vingerafdruk scanner
  • Geen problemen met de zeer snelle bluetooth