Samsung Galaxy S II Plus blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 176 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy S II Plus blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

pachin 29-04-2013

Zeer goede gsm.
Ik heb hem gekocht gezien hij aan een gunstige prijs werd verkocht via ibood maar heb erg veel meer gekregen dan ik verwacht had. Zeker de moeite: veel opties, netjes en overzichtelijk uitgewerkt, super amoled scherm.

Een aanrader indien je geen 800 euro over hebt voor de laatste iphone.

lucien44 27-04-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy S II Plus wit

De Samsung Galaxy S2 Plus is een Android Jelly Bean-smartphone .Spreekduur is 540 minuten en in standby haalt die 549 uren.Mobiel internetten lukt vrij snel via hsdpa en deze zorgt ook voor snelle laadtijden.Je kan sms -en mms -en.Trilalarm en polyfone of mp3 beltonen behoren uiteraard tot de standaarduitrusting. Er is in totaal 1 slot voor extern MicroSD geheugen beschikbaar. Je kan data door middel van USB overzetten van en naar je PC. Dit toestel heeft verder nog Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken). De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (touchscreen). De Samsung Galaxy S2 Plus is uitgerust met een Super AMOLED Plus kleurenscherm. Super AMOLED Plus is een doorontwikkeling van Super AMOLED. Een Super AMOLED Plus scherm is nog energiezuiniger en nog helderder dan een Super AMOLED scherm. Super AMOLED Plus schermen zijn bovendien goed zichtbaar in de zon.Dit scherm heeft een resolutie van 480 x 800 pixels.De Samsung Galaxy S2 Plus ondersteunt dankzij Android standaard een breed scala aan multimedia-bestandsformaten. Op muziekgebied speel je AAC, AAC+ (vanaf Android 4.1), WAV en natuurlijk MP3 zonder converteren af. Op het gebied van afbeeldingen geldt dat voor JPEG, GIF, PNG of BMP. De standaard videospeler ondersteunt ten slotte H.263, H.264 AVC en MPEG4. Uiteraard is het aantal ondersteunde bestandsformaten altijd uit te breiden door een andere muziek- of videospeler te installeren.Leuk toestelletje voor een leuk prijsje.

Floris C 25-04-2013
Geschreven voor: Samsung Galaxy S II Plus wit

Bijna twee weken in het bezit van deze smartphone, tijd voor een review!
Ik stapte over van de galaxy apollo (I5801) omdat dit instapmodel me niet meer kon bekoren. De S2 plus is dus een serieuze sprong voor me, maar het is niet de meest uit de kluiten gewassen smartphone vandaag. Wel voldoet hij zeker aan mijn verwachtingen.

Hier volgt een overzicht van de opmerkingen die ik in deze tijd kon maken:

+ 48GB op dropbox gekregen
+ felle flits voor foto's
+ Zeker snel genoeg, ook met een hoop apps die op de achtergrond draaien
+ Net niet te groot
+ Beperkte verpakking en handleiding (weinig afval dus)
+ Dimmen bij het wegkijken (afgeleid uit de S3 veronderstel ik)
+ Voorzien om er een charm aan te hangen, iets wat ik steeds minder zie bij nieuwe smartphones in mijn omgeving

Negatief:
- De aanraaktoetsen onderaan zijn iets te gevoelig, als je de gsm zijdelings houdt activeer je deze erg gemakkelijk aan de randen.
- Voor-geïnstalleerde apps / Samsung apps, ik vind deze overbodig en sommige zelfs vervelend
- Van de vermelde 8GB is er slechts 4GB beschikbaar
- USB poort is onderaan, is minder handig naar mijn mening
- Downgrade S2 (Geheugen en Gorilla glass)

De kwaliteit van deze smartphone is dus zeker naar behoren, al zijn er een paar puntjes die het van de perfectie weg halen.
Om beter duidelijk te maken wat me dan al stoorde aan die voor-geïnstalleerde apps is bijvoorbeeld de pdf reader. Deze liep vast omdat ik een pdf opende, maar daarna het scherm verliet. Ik kon niet terug keren, maar de pdf openen kon ook niet daar deze al geopend was. Een eigen pdf reader installeren is dan natuurlijk de oplossing, maar dan zit je nog met de ingebedde versie.
Ook kijk ik uit naar de update van Android 4.2.2, welke ook de laatste versie zou zijn die Samsung zal uitbrengen voor deze reeks smartphones.

Om nogmaals samen te vatten: een stevige smartphone, maar niet de perfectie.