Samsung Galaxy S II Plus GT-I9105 wit - Reviews

Android OS
Os versie
4.1

Dinkys 04-04-2015 Product jaar of meer in bezit

De S2 Plus inmiddels niet meer in bezit.

Omdat ik StreetView regelmatig gebruik en de S2 Plus juist hierop vaak vast loopt heb ik besloten een vergelijkbare telefoon te kopen met een betere processor.

De S2 Plus heeft plaats gemaakt voor de S3 Neo.
De S3 Neo heb ik inmiddels ook alweer een tijdje, maar de vast lopers lijken voor alsnog verleden tijd.

Dinkys 15-12-2014 Product half jaar in bezit

Update review

Nog steeds erg tevreden met de S2 Plus

+ Camera maakt geweldige foto's
+ GPS i.v.m. offline navigatie app werkt perfect
+ Display is helder
+ Accuduur bij regelmatig/veel internet circa 4 dagen.
Bij af en toe internet 5-7 dagen.
- Laadtijd is circa 3 uur
- Bij sites met veel afbeeldingen (vb Kijkshop.nl) en StreetView loopt het toestel vast en kun je niets
anders dan wachten totdat het toestel uit en weer aan gaat.
Het vreemde vind ik dat ik dat bij een Single Core processor niet heb.

Dinkys 22-08-2014 Product kwartaal in bezit

Na een aantal maanden nog steeds erg tevreden over de S2 Plus.

Er zijn wel een aantal kanttekeningen;
Een single core processor sluit internet af als het toestel dreigt vast te lopen.
Een dual core processor zoals bij de S2 Plus sluit internet niet af en gaat gewoon door met laden met als gevolg een vast loper.

De camera maakt geweldige foto's en doet niets onder voor een compact camera.

Internet is snel en werkt goed m.u.v. zwaardere sites met afbeeldingen zoals bijvoorbeeld kijkshop.nl.

Navigatie met een offline navigatie app werkt prima.

De accu gaat bij een aantal keer per dag mail checken en een paar minuten per dag internet ongeveer 5 à 6 dagen mee.

Het enige nadeel dat ik verder kan bedenken is de laadtijd.
De S2 Plus heeft 3 uur nodig om op te laden.
Ter vergelijking: Mijn LG met vergelijkbare accu is binnen 2 uur opgeladen.

AJ31 15-06-2014 Product kwartaal in bezit

Mijn oude telefoon was een htc. Maar ik ben over..... Ik ben erg tevreden over deze telefoon. Mensen klagen erover dat de telefoon zo snel leeg is maar...... er is een goede oplossing hiervoor: 2 batterij. Mijn telefoon gaat echt twee keer zo lang mee. Twee dagen zelfs. Je kunt het zelf zo instellen. Programma is te vinden via playstore. Het enige nadeel is wel dat je bij afsluiten iedere keer een reclame te zien krijgt. Maar dat onderdrukt het gebruiksgemak niet. In het begin lijkt het alsof de app niet werkt maar na meerdere updates zie je het effect.

Dinkys 04-05-2014 Product paar weken in bezit

Review Samsung Galaxy S2 Plus I9105

Na bijna een jaar een Samsung Galaxy Fame gebruikt te hebben gekozen voor de S2 Plus.
Ik wilde graag een groter display en de mogelijkheid voor een flipcover.

Al snel bleven er 3 toestellen over;
Samsung Galaxy Core; Nadeel vind ik de micro sim en de prijs (circa €180).
Samsung Galaxy S3 Mini; Nadeel vind ik de Vodafone simlock, Vodafone tarieven en de prijs (circa €170).
Samsung Galaxy Trend Plus; Nadeel vind ik de Vodafone simlock en de Vodafone tarieven

Omdat ik €150 voor een telefoon voldoende vind en ik perse Samsung wil bleven er uiteindelijk geen toestellen over en besloot ik mijn Fame nog een tijdje te houden.

In de kijkshop folder (week 12 2014) stond een Samsung Galaxy S2 Plus voor €160.
Ten opzichte van de Fame zou ik er behoorlijk op vooruit gaan:
Processor
Camera
Schermformaat
Mogelijkheid voor een flipcover

Op vrijdag besteld en zaterdag geleverd door SelektVracht.

Beeldscherm: Erg scherp en helder. Om de accu te sparen heb ik de helderheid naar beneden bijgesteld.

Belkwaliteit: Prima

Sms-en: Makkelijk en snel op het 4,3 inch scherm

Radio: Erg goed geluid

Internet: Werkt snel icm de Dual Core processor

Besturingssysteem: Het grote voordeel van Android vind ik de beschikbaarheid van de vele APPS.

User Interface: De UI van Samsung spreekt mij zeer aan en ziet er veel mooier en beter uit dan bijvoorbeeld de UI van LG.

Camera: De camera maakt goede foto`s. Binnen is de kwaliteit iets minder maar dat is bij vrijwel iedere camera het geval.

Accu: De accu gaat bij continue stand-by en een paar keer per dag mail bekijken ongeveer 10 dagen mee. Zonder internet gebruik is 14 dagen haalbaar.

Na 6 weken nog steeds erg tevreden met de Samsung Galaxy S2 Plus.

jeekaa 11-12-2013 Product half jaar in bezit

Ik vind het gewoon een prima telefoon. Het grote nadeel vond ik dat je de apps niet op de SD-kaart kon zetten. Daardoor hield je maar ongeveer 4gb vrij geheugen over. Maar nu de nieuwe Android-versie (4.2.2.) er op zit, kan dat wel.
Wat zal ik verder zeggen: mooi vormgegeven, lekker formaat, veel handige functies, behoorlijke camera (wel grote afdrukvertraging), goede muziekkwaliteit.
Het probleem van spontaan uitgaan heb ik twee keer gehad.
Zeker nu de prijzen zakken, is de prijs-kwaliteitverhouding volgens mij prima.

MJ1977 23-11-2013 Product half jaar in bezit

In eerste periode voor de update draaide deze s2 plus standaard op Android 4.1.2 .....dat was 1 groot drama, regelmatig starte hij opnieuw op, ging soms niet meer aan, waarna de accu er moest, opnieuw er in.....nieuwe simkaart (tele2) mocht nauwelijks baten hij bleef zichzelf opnieuw opstarten...soms ging het een paar dagen goed dan was het weer een paar dagen mis.....ik was er van overtuigd dat het een software probleem was....Android icm Samsung schil was een en al conflict....maar dan eindelijk door Samsung beschikbaar gesteld de langverwachte update naar Android 4.2.2....Het resultaat: weg problemen, sneller, vloeiender en stabieler...zelfs het beeld lijkt beter.....de gehele problematiek als sneeuw voor de zo'n gesmolten.....wel jammer dat het een half jaar heeft moeten duren

Koekiemonstaa 03-06-2013 Product jaar of meer in bezit

4,4
Ik wordt helemaal gek van deze telefoon! Ik heb hem nu 2 ½ jaar. Dat ding is zo sloom als wat. Als ik bijvoorbeeld Whatsapp wil aanklikken doet die er paar minuten over om Whatsapp op te starten. En als ik bijvoorbeeld mijn camera wil opstarten moet die opnieuw opstarten; 5 min! En nu is mij batterij binnen 3 uur helemaal op. Terwijl die gewoon in mijn zak zit en ik niks doe.
Nu wil ik een Samsung Galaxy S3 Mini kopen. Veel beter (hoop ik).

daviddev1990 02-05-2013 Product maand in bezit

INLEIDING
Toen mijn contract bijna afliep ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe telefoon. Mijn keuze is hierbij gevallen op de SII Plus. Dit komt vooral door zijn prijs en de mogelijkheden die deze smartphone biedt. Bovendien is de smartphone erg gebruiksvriendelijk omdat hij op Android 4.1.2 draait en hierdoor geheel naar eigen wens is aan te passen. Hiervoor had ik een Samsung Galaxy Ace. Een prima telefoon, maar het geheugen was te klein en na verloop van tijd ging de accu steeds minder lang mee. Omdat Samsung mij wel erg goed beviel ben ik weer voor een Samsung gegaan.

VERSCHIL TUSSEN SII EN SII PLUS
De SII Plus is niet heel veel beter dan de SII. De telefoons zijn grotendeels hetzelfde. Beide beschikken over een 4,3” scherm, een 1,2 GHz dual-core processor en 1 GB RAM werkgeheugen. Ook de camera is bij beide telefoons hetzelfde. De verschillen zitten vooral in upgrades op het gebied van software en cameramogelijkheden. De SII Plus beschikt bijvoorbeeld over voice-control en over direct call, waarbij de telefoon gelijk begint te bellen zodra je deze naar je oor brengt. Daardoor werkt de SII Plus net wat fijner dan de SII.

VORMGEVING
Smaken verschillen natuurlijk, maar de telefoon is goed afgewerkt. Ondanks het relatief grote 4,3” scherm ligt de telefoon toch goed in je hand. Ik heb er niet echt last van, maar voor sommige mensen is de telefoon misschien te groot om in je broekzak kwijt te kunnen. Toch is de telefoon ondanks zijn grootte wel erg licht (121 gram). Dit komt met name door het vele gebruik van plastic. De smartphone voelt daardoor iets minder degelijk aan, maar het is niet zo dat de smartphone hierdoor erg goedkoop lijkt.

SCHERM
Eén van mijn eisen bij aankoop was dat de smartphone beschikt over een groot, helder en scherp scherm en dat het beschikt over een goed werkend touchscreen. De Samsung Galaxy SII Plus voldoet hieraan. Apps worden geopend bij de lichtste aanraking en het laden van de apps gaat erg snel. Ook in de zon heb ik bovendien weinig last van reflecties.

GELUID
Het geluid van de Samsung Galaxy SII Plus is verbazingwekkend goed. Zowel het geluid uit de telefoon zelf als via de meegeleverde oortjes. Voor de echte audiofiel is het natuurlijk nog altijd beter om er een eigen koptelefoon op aan te sluiten om wel een goede bass te krijgen. Voor gewoon telefoongesprekken is het geluid echter uitstekend.

CAMERA
De Samsung Galaxy SII Plus beschikt over een 8 MP camera aan de achterkant en een 2 MP camera aan de voorkant. De camera aan de voorkant is vooral bedoeld voor videobellen. Met de camera aan de achterkant kun je verbazingwekkend goede foto’s en video’s maken. Ook de tijd tussen het indrukken van de knop en het maken van de foto is erg kort.

GEHEUGEN
De smartphone beschikt standaard al over 8 GB geheugen. Helaas wordt bijna de helft van dit geheugen ingenomen door het besturingssysteem, waardoor er nog maar 4 GB overblijft. Gelukkig is het geheugen via microSD-kaartjes nog wel uit te breiden.

APPS
Op de telefoon zijn al een paar apps voorgeïnstalleerd door Samsung. Aan sommige apps heb je naar mijn mening niet veel en deze apps zijn helaas niet eenvoudig te verwijderen terwijl ze toch ruimte in beslag nemen.

Verder kun je natuurlijk onbeperkt apps downloaden uit de Google Play Store (die inmiddels groter is dan de App Store van Apple).

ACCUDUUR
De accu’s van smartphones gaan redelijk snel leeg. Deze smartphone is daar (helaas) geen uitzondering op. Als je veel gebruik maakt van internet of als je veel spelletjes speelt, dan moet je de telefoon elke dag opladen.

CONCLUSIE
Met de Samsung Galaxy SII Plus heb je zeker geen miskoop. De telefoon is niet het beste van het beste. Het is immers al een wat ouder toestel. Maar het is wel een hele goede mid-end smartphone. Het scherm ziet er uitstekend uit en werkt ook uitstekend. Door de vele andere mogelijkheden die geboden worden is het een smartphone die veel meer kan dan alleen bellen. De accuduur is helaas weer een groot minpunt, dus daar verschilt deze smartphone niet van andere smartphones. Door zijn relatief lage prijs heeft de Samsung Galaxy SII Plus een uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding.

PLUSPUNTEN:
+ Mooie foto’s (met 8 megapixel camera)
+ Goed geluid
+ Helder en scherp scherm (Super AMOLED)
+ Beschikt over Bluetooth en NFC (helaas nog weinig toepassingen voor NFC)

MINPUNTEN:
- Aantal apps al voorgeïnstalleerd door Samsung
- Klepje voor accu ziet er breekbaar uit
- Accuduur... Maar dat is bij elke smartphone
- (Te) groot voor sommige mensen
- Van 8 GB wordt 4 GB geheugen gebruikt voor het besturingssysteem (wel uit te breiden met micro-SD)

marcoinsight 02-05-2013 Product paar weken in bezit

ik gebruik al meerdere jaren telefoons van Samsung icm Android en het bevalt mij erg goed door de eenvoud van het systeem en de kwaliteit van samsung. De S2 plus is weliswaar geen high end toestel meer in deze tijd maar zolang je hem niet gebruikt voor zeer grafische games beleef je veel plezier aan dit toestel. Filmen in HD, photos zien er netjes uit. Browsen gaat snel. Enige minpunt dat ik kon ontdekken is het omhulsel van het toestel. Is plastic en volgens mij gebruiken de meeste concurrenten betere materialen.

Stef43 30-04-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb deze Samsung Galaxy S2 plus voor mijn vrouw gekocht omdat ze toe was aan een nieuwe telefoon en haar oude Sony Xperia X10 niet meer vooruit te branden was.
Zelf heb de "oude" Samsung Galaxy S2 en heb daar goede ervaringen mee, dat is ook de reden dat ik deze voor mijn vrouw heb gekocht en omdat ze graag een witte telefoon wilt :-)
Als ik de 2 toestellen met elkaar vergelijk dan vind ik de S2 plus toch net iets beter dan mijn gewone S2. Hij is qua beeld kwaliteit mooier en helder van beeld en qua prestaties is hij ook net iets sneller.
Verder is hij zoals ik van de S2 gewend ben een ideale smartphone.

Lara_S 30-04-2013 Product paar weken in bezit

De Samsung Galaxy S2 plus is mijn tweede smartphone en overstijgt al mijn verwachtingen. In vergelijking met dit toestel is mijn vorige HTC een speelgoedgsm. Het scherm is groot, met mooie kleuren, er is veel geheugen beschikbaar, de gsm beschikt over diverse smartfuncties,... Het enige nadeel is dat hij soms niet heel erg alert reageert (wat waarschijnlijk ook wel te wijten is aan de vele apps en foto's die ik hierop heb staan). Desalniettemin een aanrader die ook de visuele prestaties van een iPhone overstijgt!

haveneers 30-04-2013 Product paar weken in bezit

mooi toestel met heel veel mogelijkheden.
top!

bourg040 30-04-2013 Product paar dagen in bezit

Had m een paar dagen, en is al weer retour gestuurd met goedkeuring van Ibood (via Samsung) naar gsmrepareren. Touch deed het niet meer, en zat dus helemaal vast.
Ben benieuwd wanneer ik m weer krijg. Laat het maar een nieuwe worden, want dit is volgens mij een maandagmorgenproduct.

robbyachten2013 29-04-2013 Product paar weken in bezit

Dit is mijn eerste smartfoon en ik ben er zeer content van.
De geluidskwaliteid vind ik super goed niks op aan te merken zowel zonder oorjes als met oortjes zeer fijn om mee te bellen.
Zeer veel mogelijkheden makkelijk apps te downloaden die effectief goed werken.
Zeer makkelijk in gebruik makkelijke menu's gemakkelijk in te stellen goede uitleg.
zeer degelijk toestel mooie grote en niet zwaar makkelijk in uw zakken te steken.

Anoniem 29-04-2013 Product paar weken in bezit

Na het aanschaffen van een samsung galaxy tab 2 wou ik ook een samsung smartphone om gemakkelijk foto's , contact personen , muziek , mijn agenda etc; te kunnen synchroniseren met elkaar. Vaak heb ik mijn tablet niet mee maar wel altijd mijn gsm. Daar ik enorm geniet van android 4 en de mogelijkheden wou en moest dat ook op mijn nieuwe smartphone zijn . Een 8 mega pixel camera was ook een minimum en op basis van die criteria kwam ik uit op de geweldige mooie en degelijke samsung galaxy 2 plus .
Een samsung S 3 kon ook maar die was een beetje boven mijn budget. Aangezien de s 2 plus zowat alles heeft van de s3 en bovendien compacter , maar toch met een enorm mooie 4'3 " scherm , wist ik het onmiddellijk, het zou een s 2 plus worden. NFC , S beam , wat moet een mens nog meer hebben. Wat mij opvalt is de kwaliteitsvolle afwerking van de samsung producten. Intussen hebben we een samsung combi koelkast gekocht , zonder touchscreen . Aan allen die zouden twijfelen over een s 2 plus , niet doen , het is een fantastische smartphone.

Een hele grote fan . Eddy

Gurdis 29-04-2013 Product maand in bezit

Voordien had ik een lumia 800, is simpel in gebruik, handig, mooi, sterk, al bij al content van deze gsm. Toch had ik iets te kort ik wist niet wat en ben dan maar terug eens rond gaan kijken op internet naar een alternatief. Op Ibood vond ik de samsung galaxy s2 plus terug en heb - na vergelijking met de lumia - deze gsm besteld. Ondertussen heb ik deze gsm bijna een maand. Tot op heden heb ik deze bestelling niet beklaagd. Het gemis dat ik had met de lumia 800 is weg!
Deze samsung heeft
* een mooi design
* aanpasbare lay-out
* handiger data van gsm naar pc te plaatsen en omgekeerd
* veel apps
* heeft 200 MHz tragere processor maar merk je niet.

Het heeft ook enkel nadelen maar is eerder persoonlijke mening
* batterij gaat minder lang mee of lumia
* Zeer licht, maar door aankoop hoesje is dit opgelost ^^
* foto's nemen is iets minder of de lumia (persoonlijke mening)

De aankoop van de samsung galaxy s2 plus vind ik en goede aankoop en prijs/kwaliteit zijn geld waard.

lucien44 27-04-2013 Product paar weken in bezit

De Samsung Galaxy S2 Plus is een Android Jelly Bean-smartphone .Spreekduur is 540 minuten en in standby haalt die 549 uren.Mobiel internetten lukt vrij snel via hsdpa en deze zorgt ook voor snelle laadtijden.Je kan sms -en mms -en.Trilalarm en polyfone of mp3 beltonen behoren uiteraard tot de standaarduitrusting. Er is in totaal 1 slot voor extern MicroSD geheugen beschikbaar. Je kan data door middel van USB overzetten van en naar je PC. Dit toestel heeft verder nog Bluetooth (voor draadloze communicatie met andere Bluetooth apparaten, zoals headsets) en WiFi (voor draadloze communicatie met thuis- of bedrijfsnetwerken). De bediening van de smartphone vindt plaats op het apparaat zelf (touchscreen). De Samsung Galaxy S2 Plus is uitgerust met een Super AMOLED Plus kleurenscherm. Super AMOLED Plus is een doorontwikkeling van Super AMOLED. Een Super AMOLED Plus scherm is nog energiezuiniger en nog helderder dan een Super AMOLED scherm. Super AMOLED Plus schermen zijn bovendien goed zichtbaar in de zon.Dit scherm heeft een resolutie van 480 x 800 pixels.De Samsung Galaxy S2 Plus ondersteunt dankzij Android standaard een breed scala aan multimedia-bestandsformaten. Op muziekgebied speel je AAC, AAC+ (vanaf Android 4.1), WAV en natuurlijk MP3 zonder converteren af. Op het gebied van afbeeldingen geldt dat voor JPEG, GIF, PNG of BMP. De standaard videospeler ondersteunt ten slotte H.263, H.264 AVC en MPEG4. Uiteraard is het aantal ondersteunde bestandsformaten altijd uit te breiden door een andere muziek- of videospeler te installeren.Leuk toestelletje voor een leuk prijsje.

Floris C 25-04-2013 Product paar weken in bezit

Bijna twee weken in het bezit van deze smartphone, tijd voor een review!
Ik stapte over van de galaxy apollo (I5801) omdat dit instapmodel me niet meer kon bekoren. De S2 plus is dus een serieuze sprong voor me, maar het is niet de meest uit de kluiten gewassen smartphone vandaag. Wel voldoet hij zeker aan mijn verwachtingen.

Hier volgt een overzicht van de opmerkingen die ik in deze tijd kon maken:

+ 48GB op dropbox gekregen
+ felle flits voor foto's
+ Zeker snel genoeg, ook met een hoop apps die op de achtergrond draaien
+ Net niet te groot
+ Beperkte verpakking en handleiding (weinig afval dus)
+ Dimmen bij het wegkijken (afgeleid uit de S3 veronderstel ik)
+ Voorzien om er een charm aan te hangen, iets wat ik steeds minder zie bij nieuwe smartphones in mijn omgeving

Negatief:
- De aanraaktoetsen onderaan zijn iets te gevoelig, als je de gsm zijdelings houdt activeer je deze erg gemakkelijk aan de randen.
- Voor-geïnstalleerde apps / Samsung apps, ik vind deze overbodig en sommige zelfs vervelend
- Van de vermelde 8GB is er slechts 4GB beschikbaar
- USB poort is onderaan, is minder handig naar mijn mening
- Downgrade S2 (Geheugen en Gorilla glass)

De kwaliteit van deze smartphone is dus zeker naar behoren, al zijn er een paar puntjes die het van de perfectie weg halen.
Om beter duidelijk te maken wat me dan al stoorde aan die voor-geïnstalleerde apps is bijvoorbeeld de pdf reader. Deze liep vast omdat ik een pdf opende, maar daarna het scherm verliet. Ik kon niet terug keren, maar de pdf openen kon ook niet daar deze al geopend was. Een eigen pdf reader installeren is dan natuurlijk de oplossing, maar dan zit je nog met de ingebedde versie.
Ook kijk ik uit naar de update van Android 4.2.2, welke ook de laatste versie zou zijn die Samsung zal uitbrengen voor deze reeks smartphones.

Om nogmaals samen te vatten: een stevige smartphone, maar niet de perfectie.

jamesdaniel 22-04-2013 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze telefoon gekocht voor mijn vrouw (Ibood.nl), die echt aan vernieuwing toe was (Acer Liquid Metal). Gecharmeerd door de kwaliteit en succes van de Samsung Galaxy S II trok de S II Plus al snel mijn aandacht. Met zijn 1200 MHz kloksnelheid, 1024 MB werkgeheugen en Super AMOLED Plus scherm een significante verbetering. De aanduiding Plus behoeft echter enige nuance. De specificaties ten opzichte van de originele S II verschillen namelijk niet veel. Beiden hebben ze een 1,2 GHz dual-core processor en beiden hebben ze 1 GB RAM werkgeheugen. Ook hebben ze dezelfde schermresolutie: 480x800 pixels.
Niet echt hoog maar door de Amoled techniek haarscherp, was daar aangenaam verrast over. Door de Super AMOLED Plus techniek ( PenTile Matrix ) resulteert dit in een haarscherp beeld. Dit heeft te maken met subpixels. Ter vergelijking: een Super AMOLED-scherm heeft 768.000 subpixels en een Super AMOLED Plus-scherm 1.152.000 subpixels. Dit laatste zit in de Galaxy S II Plus.
De Camera is wel weer hetzelfde: 8 MP voor en 2 MP aan de voorkant.

Hoewel het geen high-end telefoon is, doet hij prima mee met de hedendaagse techniek.
De prijs is er echter ook naar.
Mijn vrouw gebruikt de meest gangbare apps (whatsapp, af en toe navigatie, Chrome, Facebook, email, agenda, af en toe een spelletje etc) en schiet af en toe een foto van de kids. Voor een gemiddelde gebruiker dus ruim voldoende. Daarmee komt de S II Plus softwarematig iets tegemoet ten opzichte van de S II: hij wordt geleverd met Android versie 4.1 en heeft daarmee een aantal handige functies erbij gekregen, zoals:
- bediening van de telefoon met de stem
- pop up video
- direct call
- smart alert
- smart stay
- all share play

Het scherm is groot genoeg om ‘s avonds op de bank wat op het web te surfen en om je social media bij te werken. De telefoon reageert lekker snel, totaal geen haperingen te bemerken.

Conclusie: de prijs ten opzichte van de specificaties in combinatie met gemiddeld gebruik een prima keuze.