Nokia 7.2 128 GB / charcoal

Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 7.2 128 GB / charcoal op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

ThomasL 24-10-2019

Schitterend telefoon met fantastisch scherm en camera

Geschreven voor: Nokia 7.2 128 GB / charcoal

Dit is een heel goed en krachtig toestel (zeker voor deze prijs). Ik heb het toestel nu een drietal weken en blijf mezelf verbazen over de kwaliteit van het scherm en de manier waarop kleuren weergegeven worden. Het toestel reageert heel snel. Ik heb het ook even gebruikt om mijn drone aan te sturen en ook daar geen enkel probleem door de snelle ac wifi. De enige dingen die ik persoonlijk minder goed vindt zijn het feit dat na een telefoongesprek het scherm zwart blijft. Je moet dan enkele keren op power duwen en dan komt het scherm terug op. Ander minpuntje is dat de bediening van de camera voor mij vlotter kan. Zeker als je wat grotere handen hebt is het lastig om te schakelen tussen foto, video, portret, ...

Pluspunten

• Snel toestel
  • Helder en mooi scherm
  • Schitterende foto's met de 3 zeiss lenzen

Minpunten

• Scherm komt niet terug op na gesprek
  • Zelf vind ik een duimsensor onderaan handiger

Dimitri 20-10-2019

Goede afwerking, geweldige camera's

Geschreven voor: Nokia 7.2 128 GB / charcoal

Ik heb het geluk gehad dat ik dit toestel mocht testen. Ik was benieuwd naar de kwaliteit van de nieuwe nokia smartphones, en mag zeggen dat ik aangenaam verrast was. Het eerste wat opviel, was dat het toestel een zeer mooi design heeft, en eigenlijk wel een high end afwerking heeft. Het toestel start vlot op, en draait ook vlot, zelfs als je er verschillende dingen mee aan het doen bent. Wat ook een voordeel is, is de android one, dit wil zeggen dat het een pure android installatie is. Je zal dan ook steeds als eerste de nieuwe updates binnen krijgen. De camera's zijn ook geweldig, ze zijn dan ook van het bekende merk Zeiss. Je kan hier prachtige foto's mee nemen, zowel bij veel als bij weinig licht. Waar ik minder over te spreken ben is de batterij duur. Deze is niet super. Als je veel met je gsm bezig bent, dan gaat de batterij snel leeglopen. Gelukkig is het een snellader, dus dit maakt het enigszins goed. Ook de achterkant, die gemaakt is van een composiet, zorgt ervoor dat je niet te veel vingerafdrukken, of plekken ziet. Ook de geluidskwaliteit bij bellen met oortjes is niet denderend, echter wel voldoende. Ikzelf heb ondervonden dat wanneer je met iemand belt met de oortjes, dan lijkt het wel of je in een tunnel zit. Alleszins, zo kom je over bij de andere persoon. Dit kan natuurlijk liggen aan één of andere instelling. Ik heb hier niet verder achter gezocht. De geluidskwaliteit naar muziek afspelen, is wel ok te noemen. Al bij al ben ik wel tevreden over dit toestel, en ik raad het dan ook aan indien je een toestel zoekt dat vlot draait, mooi afgewerkt is,geweldige camera's heeft en in het midden segment ligt.

Pluspunten

• Camera's (Zeiss)
  • Afwerking
  • Vlotte processor
  • snellader
  • Android One

Minpunten

• geluidskwaliteit met oortjes
  • batterijduur

D.P. 19-10-2019

smartphone die met zijn tijd mee is

Geschreven voor: Nokia 7.2 128 GB / charcoal

Hij is eentje die met zijn tijd mee is, kortom een uitstekende gsm die voldoet aan de eisen van nu.
De google assistent button, ideaal voor als je een beetje lui bent, iemand bellen, een sms sturen, iets opzoeken gebeurt allemaal via uw gesproken opdrachten!
De camera is uitstekend met zijn 48mp.
batterijduur is ook goed, vrij intensief gebruik kom ik toch wel 1,5 dag toe met een volledige oplaadtijd. (snelladen)
Met zijn 128gig aan opslagruimte kom je ook wel even toe.

Pluspunten

• ultra 4k hd beeld
  • lichtgewicht
  • snel

Minpunten

• geen uitleg voor pro-mode camera

Jans Steven 18-10-2019

mooi scherm met goede accu

Geschreven voor: Nokia 7.2 128 GB / charcoal

De nokia 7.2 is een zeer goede allrounder.
Zijn batterij houd het vlotjes een dag uit met toch wel veel gebruik van het toestel.
De camera en het scherm zijn de beste troeven, het scherm is zeer duidelijk en helder en ook vingerprints blijven amper op het scherm staan.
De 48 Mp Camera van ZEISS is een toppertje voor deze prijsklasse.
Zijn foto's zijn ongelooflijk mooi en door middel van de verschillende modussen kan je alles naar wens afstellen. Dit gaat heel vlotjes want deze Nokia bevat een processor die makkelijk verschillende dingen op de achtergrond kan uitvoeren en toch nog snel kan wisselen tussen verschillende app’s.
Een minder punt is mss ook plus punt. Zijn design is supper mooi maar hierdoor ook glad en schuift dus redelijk hard door uw handen. Een cover is zeker aangeraden hieromtrent.
De google assistent button vindt ik dan weer overbodig. Men had hier beter de vergrendel knop van gemaakt. Ontgrendelen kan je door middel van vingerprint, gezicht erkenning of patroon. Dit gaat allemaal zeer vlotjes en makkelijk.

Zeker de moeite dus om de aankoop van deze te overwegen als je geen 500€ wilt uitgeven.

Pluspunten

• accu
  • scherm
  • camera

Minpunten

• ligging in de hand
  • google button

Antoon 18-10-2019

Super snelle telefoon in een mooi design

Geschreven voor: Nokia 7.2 128 GB / charcoal

De Nokia 7.2 is dankzij 6GB aan ram geheugen een zeer snelle telefoon, je schakelt makkelijk over tussen apps en geen enkele app is te zwaar voor deze smartphone. De Nokia 7.2 beschikt ook over een deftige 48 mp-camera waarmee je haarscherpe beelden kan vastleggen. Daarnaast zit er ook een breedhoeklens op de smartphone waar je leuke foto’s van je vrienden mee kunt maken. Een nadeel is dat de camera’s ver naar buiten komen waardoor een hoesje wel aan te raden is. Op de achterkant van de telefoon zit ook een vingerafdruksensor. Heel handig, maar het gevaar bestaat dat je de smartphone per ongeluk terug ontgrendeld als je die in je broekzak steekt. Het scherm loopt ook door tot tegen de rand waardoor je handpalm vaak op het scherm duwt als je de telefoon met 1 hand vasthoudt. Voor de rest zit de Nokia 7.2 in een mooi design. Zowel de voor als achterkant zijn proper afgewerkt.

Pluspunten

• mooi design
  • snel
  • goede batterij

Minpunten

• uitstekende lenzen
  • laad traag op

Drdl 18-10-2019

Geweldige Smartphone voor zijn prijs

Geschreven voor: Nokia 7.2 128 GB / charcoal

De Nokia 7.2 is een geweldige smartphone voor het middenklasse segment, de batterij gaat dik een volle dag mee met intensief gebruik (netflix, games, camera).
De camera's maken kwalitatief mooie foto's, ze even kort bewerken en ze zijn perfect. De verschillende opties die je kan gebruiken zijn gemakkelijk en zorgen ervoor dat je erna minder moet bewerken.
De Nokia ligt ook goed in de hand zelfs met z'n groot gestalte er zit een soort van matte structuur op waardoor die ook niet uit je hand glijdt.
De notch waar de frontcamera zit in het scherm raak je zo gewent en kijk je binnen de kortste keren over alsof die er niet is, dankzij het feit dat de informatie (klok, batterij, verbinding) op de zelfde lijn staat.
De vingerafdruksensor werkt zeer goed en snel, die zit op een goede plek achteraan waar de wijsvinger normaal rust, ideaal om de 7.2 onmiddellijk en snel te gebruiken na ontgrendeling.
De nokia 7.2 is echt een goede smartphone voor mensen die toch een goeie smartphone willen zonder de bank te breken.

Pluspunten

• batterij
  • scherm
  • estetisch praktische smartphone
  • Zeiss camera

Minpunten

• camera steekt uit
  • google assistent knop