Nokia 6.2 blauw

Android 9.0
Type simkaart
MiniSIM
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 14 reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6.2 blauw op Kieskeurig.be.

8,1

Roely16mol 07-12-2019

Mooie telefoon met goede camera en scherm.

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Ik heb hem nu een paar weken, en vind het een super mooie telefoon. Een super helder scherm met software dat alles conferteerd naar HDR voor extra scherpe beelden. Echt super. NFC is natuurlijk onmisbaar tegenwoordig gelukkig heeft deze telefoon dat ook. De lange accuduur van minstens 1 dag is echt top. De 3 camera's achterop maken het mogelijk om mooie foto's te maken. De vingerafdrukscanner is handig, maar op het moment dat je een beetje bezwete handen hebt herkent hij je vinger niet meer. Dat is een beetje stom maar over all een goede telefoon voor deze prijscategorie.

Pluspunten

• Camera
  • Scherm
  • Accuduur
  • NFC

Minpunten

• Vingerafdrukscanner bij bezwete handen

Wim 28-11-2019

gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

deze Nokia 6.2 is een mooi groot toestel met vele mogelijkheden, goede kwaltijd van de camera.
telefoon zit fijn in de hand en heeft onwijs mooi helder scherm
De goede kwaliteit van de batterij is ook een pluspunt. Bij normaal gebruik gaat deze zeker 2 dagen mee.
Mijn vorige gsm's waren van een ander merk, dus in het begin stond ik wat sceptisch tegenover Nokia. Maar na enkele dagen was ik volledig overtuigd. Erg gebruiksvriendelijk, overzichtelijk door het grote scherm. Kortom, qua prijs/kwaliteit een ideaal toestel.

Pluspunten

• mooi design
  • gebruiksvriendelijk
  • groot scherm

Liesbeth 19-11-2019

The black beauty

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Wat is de Nokia 6.2 een prachtige telefoon. De foto's en video's zijn heel duidelijk, het geluid is super.
De functies zijn duidelijk en mijn persoonlijke assistente is Gewéldig.
Als mijn kinderen de telefoon willen aangeven roep ik AFBLIJVEN, IS MIJN BLACK BEAUTY
Het is dus duidelijk dat ik in mijn nopjes ben met de Nokia 6.2

Pluspunten

• Mooie foto's/ video's goed geluid
  • Makkelijk te hanteren

Simbiot 17-11-2019

Nokia is back in ceramic black

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Nokia de merk waar elke beller wel eens mee begonnen is,
Maar nu zijn ze terug om de smartphone wereld te veroveren via de nieuwste android en de beste camera's voor een budget prijs .
Nokia was altijd een beetje wispelturig met besturingssystemen .
Het begon met hun eigen software en toen met hun microsoft lumia lijn en hopelijk blijven ze nu trouw aan android one

Pluspunten

• Android one
  • Camara A.I focus

Minpunten

• Batterij haalt net een volle dag

Steve A 17-11-2019

Fijn snel toestel met goede fotokwaliteit

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Ligt goed in de hand met een groot scherm dat ideaal is voor films of foto's te bekijken. Handige Google assistent knop om snel iets op te zoeken of je domotica te bedienen of een grapje te vragen. Min puntje zijn de uitstekende camera's die misschien snel beschadigd zouden geraken zonder een hoesje rond de telefoon. Je kan mooie foto's maken zowel bij fel zonlicht als s'avonds bij minder licht. De opslagcapaciteit is al groot 64 gb en uitbreidbaar via sdkaart. Android 9 versie is zonder teveel poespas en gemakkelijk in gebruik. Zowel vingerafdrukbescherming als gezichtsherkenning beschikbaar voor het ontgrendelen van het toestel.

Pluspunten

• Opslagcapaciteit
  • Camerakwaliteit
  • Batterijcapaciteit

Britt004k 15-11-2019

zeer goede batterijduur

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

De Nokia heeft een mooi uiterlijk. De batterijduur is echt top! Deze gaat met gemak en bij intensief gebruik anderhalve dag mee. Indien de batterij plat is, is deze ook zeer snel weer opgeladen. Dus lang zit je niet zonder gsm. Qua grotte is hij wat mij betrefd ideaal. Compact maar toch kan je comfortabel je berichten lezen, of netflixen. Want ook de beeldkwaliteit is erg goed. De Nokia heeft maar liefst een triple camera, waanzinnige mooie kwaliteit en mogelijkheden voor foto’s te maken. Enig minpuntje was dat het menu niet onmiddellijk te vinden was. Deze moet je omhoog scrollen, en als je swipen gewoon bent was dat even zoeken. Nu dit is een klein euvel, want zodra je weet waar het staat is dit opgelost iteraard. De google assistent is voor mij persoonlijk wel wennen, deze is erg gevoelig, dus in het begin kreeg ik vaak de vraag “ waarmee kan ik u helpen?” MAAR het werkt wel super, iemand opbellen, iets opzoeken, voorlezen,.. hij doet het allemaal. Al bij al een echte aanrader.

Pluspunten

• batterijduur
  • camera

Minpunten

• menu moeilijk te vinden

Haplo 14-11-2019

Groot scherm, prachtig toestel

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Het toestel valt meteen op door een mooi design: stevig glasachtig materiaal, zwart, daardoor voelt hij luxe. Op de achterkant zit er een verhoogd stukje met drie camera's en een flitslicht. Heel mooi uitgevoerd en zoals zal blijken ook erg scherp en duidelijk voor foto's.
De vingerscanner aan de zijkant is een extra handige tool: indrukken en aan Google Assistent doorgeven wat je wilt.
Apps worden snel gedownload en het apparaat werkt prima: snel, vlot en duidelijk zoals ik gewend ben. Als er meer dan 5 tabladden / spellen open zijn, wordt de telefoon aanzienlijk trager. Het scherm geeft genoeg licht en is heel zuiver. Het is groter dan mijn HTC U11 en daardoor meer informatie tegelijk te zien. Het scherm heeft heldere kleuren, waardoor foto's er heel duidelijk op te zien zijn. Mooi afgewerkt met een zwarte rand. Lettertype en beeldkwaliteit zijn prima.
Met schemer heeft deze telefoon nog erg veel moeite maar de goed belichte foto's zijn prima kwaliteit. Ik ben erg tevreden over dit netjes geprijsde toestel. Het levert wel goed kwaliteit voor zijn prijs en het merk is natuurlijk ook heel betrouwbaar.

Pluspunten

• scherm
  • kleuren

-TM- 14-11-2019

Solide smartphone voor het grote publiek

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Hoe langer ik de Nokia 6.2 in mijn bezit heb, hoe beter het toestel aanvoelt. Dit is echt een zeer degelijke smartphone die quasi alle snufjes heeft om de komende jaren mee te kunnen in de digitale wereld.

Het 1080p scherm voelt zeer goed aan en heeft ook de nodige helderheid om op alle momenten goed te functioneren. Het 4 GB RAM geheugen zorgt er ook voor dat dit relatief vlot verloopt. Haperingen zijn er alleen maar als je supersnel tussen verschillende apps switcht maar bij normaal gebruik verloopt alles aangenaam vlot.

Ook de camera is relatief goed. Dit model heeft een iets mindere camera dan de 7.2 maar deze neemt nog steeds goede foto’s bij normale belichting. Wanneer het iets donkerder is, zijn de foto’s wel van mindere kwaliteit (wat ruis) maar nog steeds doenbaar. De breedhoeklens is van relatief goede kwaliteit en handig om te hebben op het toestel.

Android-One is ook een zeer groot voordeel van dit toestel. Je krijgt 3 jaar lang beveiligingsupdates en 2 jaar updates naar de nieuwe Android-versies. Hierdoor zal het toestel voor een lange tijd up-to-date zijn.

-Toestel 1 maand gratis in bruikleen door Reviewclub-

Pluspunten

• Android One
  • Goed scherm

Minpunten

• geluid niet ideaal

Kellydb 13-11-2019

Nokia 6.2 testen

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

De afgelopen 2 weken heb ik de Nokia 6.2 mogen testen voor reviewclub.
Aangezien mijn eigen telefoon het bijna begeven heeft ben ik ook wel opzoek naar een nieuwe telefoon dus dit kwam precies op het goede moment.
Voor mijn werk als visual merchandiser gebruik ik mijn telefoon bijna de hele dag ik maak super veel foto's van de etalages die ik neerzet of de wanden en presentaties in de winkel die ik maak. En ook in mijn privé leven maak ik super veel foto's van ons eten voor op ons Instagram account . Ook hebben we 2 jongens ( onze trots ) waar we veel foto's van maken . Dus een goede camera is echt een must en hier ben ik ook echt super tevreden over. Op mijn werk is het bereik heel slecht en bij mijn oude telefoon is daardoor de batterij steeds heel snel leeg. Met deze gaat het zeker de hele dag mee . Dus dat is ook erg fijn. Ik vind het een fijn toestel dat goed in de hand licht dus niet te groot maar ook niet te klein.
Een super fijn en helder scherm en is makkelijk te besturen. Normaal heb ik nog wel eens moeite met andere telefoons als die anders zijn als die van mij.
Met deze had ik daar geen probleem mee.
En te prijs is zeker ook heel fijn bij deze telefoon!! Dus een dikke aanrader !

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Makkelijk te besturen
  • Goede camera
  • Batterij die lang mee gaat

Moos010 13-11-2019

Zeer mooi toestel, makkelijk instelbaar

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Wat een mooi toestel is de Nokia 6.2 zeg! Het toestel heeft een mooi helder ips scherm, wit is ook echt wit en zwart is mooi donker van kleur. Het voordeel van een ips scherm, voor mij is, dat het nog goed af te lezen is met een polaroid zonnebril. Dat is bij andere schermen wel s anders. De Nokia 6.2 is een mooi groot toestel met een 6.3 inch scherm. aan de rechterkant van het toestel zit de aan/uit knop en de knop om het volume te regelen. In de power-button zit een notificatie-led, wat ik erg prettig vind. Zo kun je snel zien of je bv een oproep hebt gemist. Aan de linkerkant zit de sleuf voor de sd kaart en evt een sd-kaart om het geheugen uit te breiden. Daaronder zit een knop waarmee je ' google-assistent' gebruikt. Deze knop raak je vaak ongemerkt aan en dat ervaar ik als minder prettig. Aan de achterkant zit de camera module, deze steekt enkele mm's uit. Dus hierom zou ik zeker een hoesje aanraden. Mede omdat het toestel niet recht op de tafel ligt, en er dus vanaf zou kunnen glijden. De camera maakt erg mooie foto's. Er zit ook een 'pro' functie op, maar dat is een hoop uitzoekwerk om erachter te omen, hoe dat werkt. zover ben ik nog niet Onder de cameramodule zit de vingerafdrukscanner. Dit vind ik erg prettig werken. Het toestel is binnen no-time ontgrendeld. Het scherm is mooi helder, waardoor bv het doen van spelletjes of het kijken of YouTube of Netflix een mooie scherpe ervaring is! De batterij gaat twee dagen mee. Ik ben niet iemand die heel veel spelletjes doet of erg veel met het toestel in de handen zit, dan is twee volle dagen misschien wel een uitdaging. Het toestel is wel erg glad, waardoor ik zeker een case zou aanraden, waardoor ongelukjes zoals vallen verminderd word. Al met al vind ik het een prima toestel, en vind het heel leuk dat ik dit mag testen

Pluspunten

• Mooi groot toestel
  • zeer mooi helder (ips) scherm
  • Goede batterijduur

Minpunten

• Glad toestel; case gebruiken raad ik erg aan

Twinkel65 12-11-2019

Nokia 6.2

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Een fijne en snelle mobiel. Makkelijk in gebruik. Goede batterij duur. Vragen aan Google is een goede hulp op deze mobiel, zo ook de grapjes die erop staan. Mooie foto,s kun je er mee maken. Wat ik ook erg fijn vind is dat je de apps op stil kunt zetten, zodat je niet steeds geluiden hoort bij binnenkomende berichten Ed. De achterkant van de mobiel is vrij glad en dat is soms lastig, omdat je daar door de mobiel kunt laten vallen. Ook bij intensief gebruik kan de batterij 2 dagen mee. Een mobiel die een echte aanrader is.

sarah 12-11-2019

Groot scherm met top camera!

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Het is een ligt toestel in de hand, redelijk gladde achterkant, dus opletten voor vallen.
Het toestel is makkelijk te bedienen en maakt mooie foto's!

Pluspunten

• disign
  • battterijduur

biancahey 12-11-2019

Fantastische accu

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

Ik heb dit product nu een paar weken in gebruik en ik moet zeggen dat ie heerlijk werkt. Het toestel ligt op zich lekker in de hand maar als je gladde handen hebt dan glijdt ie zo tussen je vingers door. Het toestel wordt er misschien niet mooier door maar een hoesje is zeker aan te bevelen. Bij mij is ie helaas daardoor al een keer van de bank gegleden. Maar gelukkig heeft ie de val prima overleefd.
Ik heb het scherm moeten afstellen op niet automatisch naar het licht instellen, daardoor kreeg ik het gevoel dat ie vaak van licht naar donker ging. Nu dat ik dat ' vast' gezet heb werkt het een stuk prettiger.
Die batterij is heerlijk. Hij gaat ruim 2 dagen mee, dan laad ik 'm op, maar ik heb dan vaak nog wel 40% over.
Het formaat ben ik heel tevreden over. Hij past dan weliswaar niet in elke broekzak maar daar heb je dan een mooi groot scherm voor terug. Het scherm is goed leesbaar en alles is prima af te stellen in de instellingen.
Het geluid is prima, voor een beter geluid moeten er toch echt externe speakers aangesloten worden maar de ingebouwde speaker is van prima kwaliteit.
Kortom: Een toestel zoals we eigenlijk al van Nokia gewend zijn.

Pluspunten

• batterijduur
  • formaat

Minpunten

• display lijkt wat ongedurig
  • gladde behuizing

ReviewMarcella01 11-11-2019

Goede telefoon voor een mooi prijsje

Geschreven voor: Nokia 6.2 ceramic black

De nokia 6.2 mocht ik deze keer testen van de reviewclub.
Om te beginnen met het positieve, de batterij is erg goed. Hij gaat erg lang mee en dat is altijd handig als je veel op pad bent en je telefoon veel gebruikt. Ik heb hem 1x opgeladen en zonder hem veel te gebruiken ging hij 3 dagen mee. De tripel lens camera is ook erg goed in gebruik, je kunt er erg mooie foto's en video's mee maken. Ook zitten er leuke opties tussen om nog apartere foto's mee te maken.
Dan het minder leuke, ik vind de telefoon vrij zwaar. Ook ligt hij niet erg fijn in de hand.
Het toetsenbord zal iets zijn waar je aan moet wennen ook die vind ik zelf niet fijn werken.
Al bij al is het voor het bedrag geen slechte telefoon, een betaalbare smart phone met een goed uiterlijk.
Ik zou hem zeker aanraden aan iemand die niet zoveel te besteden heeft maar toch een uitstekende smartphone wilt met een goed uiterlijk.

Pluspunten

• Mooi groot en scherp beeldscherm
  • Batterijduur

Minpunten

• Beetje zware telefoon
  • Toetsenbord