LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Test panel 7,8 jul 2019 LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)
7,8Testpanel score - juli 2019
Display
6.2 inch scherm
Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 9.0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 78 reviews die zijn achtergelaten voor de LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim) op Kieskeurig.be.

WebAnts 30-08-2019

Prachtig scherm, supersnel, Topper, een echte Lg Gx!

De LG G8s zit in een mooie elegante zwarte doos en komt compleet met:
LG G8s
Hoesje
Oplader en USB-C kabel
Sim pennetje
Koptelefoon(ja de LG G8s heeft een normale koptelefoon aansluiting)

De LG G8s ziet er high-end uit en voelt stevig aan en doet op het oog zeker niet onder voor een Samsung S10 of een Huawei P30 pro.

De achterkant heeft een spiegelende coating met een grijs/blauwe gloed en een rechthoekig vlak waar 3 duidelijke camera’s in zitten, de flitser zit hiernaast, onder de camera’s zit de vingerafdruk scanner..

De voorkant is prachtig en de ‘notch’ bovenaan waar de selfie camera en sensoren in zitten is wel iets groter dan huidige smartphones maar ziet er netjes uit.

De zijkant heeft links de volume buttons en een speciale Google assistent button, rechts zit de power button(helaas niet meer achterop) en de sim tray. Onderop vinden wij de USB-C ingang en de standaard koptelefoon ingang, het geluid klinkt voor mij als fanatieke muziek luisteraar klasse met of zonder koptelefoon.

Na een zeer snelle installatie ging het updaten en opnieuw installeren van mijn apps ook razendsnel en wat een heerlijke 3D animatie heeft het standaard thema.

Voor een midrange toestel is de LG G8s een stuk goedkoper dan de bekende high-end toestellen maar doet die na uitgebreid testen zeker niet onder voor deze toestellen!

De snelheid, het scherm, de software en de prachtige camera’s waren voor mij altijd al het belangrijkste en door de kracht van deze 4 in de LG G8s en ga ik zeker weer de LG G8s kiezen!

De achterkant is wel krasgevoelig en er is wel een hoesje nodig maar dit is ook zo bij de andere high end toestellen dus dit beïnvloedde mijn conclusie niet.

Pluspunten

• Super camera
  • High End look and feel
  • Zeer snel
  • Goede accu

Minpunten

• Korte usb-c kabel
  • De Sim tray voelt niet erg stevig aan
  • Helaas geen aan en uit button op de achterkant

Kevin92 27-08-2019

Krachtig toestel voor een scherpe prijs

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Ik heb de telefoon nu ruim 2 weken en wil niet meer zonder, wat een fijn toestel!

Het begint bij het uitpakken, LG levert standaard een beschermhoesje bij dit toestel wat weer een hoop gedoe bespaard en na een paar simpele stappen kun je deze telefoon al gebruiken.

Zelf heb ik hiervoor een iPhone gehad en kon ik zonder gedoe zo mijn gegevens overzetten via de app van LG. Dit wordt al gevraagd tijdens het instellen van de telefoon. Wanneer je dit allemaal gedaan hebt kun je gaan genieten van dit toestel...

..want hiermee lijkt LG een grote stap naar de toekomst gemaakt te hebben. Je kan hem bedienen met je hand! Of najah, nadat je dit nog wel even apart hebt ingesteld (staat niet automatisch aan). Na wat oefenen werkt dit vrij vloeiend maar blijkt het soms wat onpraktisch om dit toe te passen. Je moet eerst je hand voor het scherm houden, en wanneer de indicator brand maak je een soort “haak” met je hand. Ziet er een beetje akward uit, maar is wel grappig!

De camera’s op deze telefoon zijn zoals we van LG gewend zijn, super scherp, snel en met veel functies. 360 foto’s, bold-eye lens, portret stand en veel meer functies zitten standaard op dit toestel. Het enige wat ik zelf minder vond waren de nachtfoto’s, ondanks dat LG hier een speciale optie voor heeft gemaakt kreeg ik ze niet altijd even scherp.

Accu gaat bij intensief gebruik een volledige dag mee, wat goed is voor een smartphone van deze tijd en het geluid is voor zo’n klein apparaatje echt geweldig. Ik heb dit toestel nu 3 weken getest en overweeg hem ook aan te schaffen.

Pluspunten

• Camera
  • Accu
  • Prachtig Design

Minpunten

• Airmotion niet handig in praktijk

Punjab98 17-09-2019

Groot scherm gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Ben heel tevreden met de LG G8S. Mocht deze 4 weken testen. Vind het een hele gebruiksvriendelijke en goeie telefoon. Hij maak mooie en scherpe foto's. Prijs is met verhouding wat de telefoon allemaal kan ook goed. Het beeldscherm is heel duidelijk. Ga de telefoon ook zeker missen als ik terug moet sturen.

Pluspunten

• goeie camera
  • mooi beeldscherm

chikio54 17-09-2019

goede smartphone met aparte opties

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Ik heb deze de LG G8s gekregen om te testen, ik heb zelf een ruime verzameling van smartphones, en eerlijk gezegt zat daar geen lg smartphone tussen, ondanks dat in de afgelopen jaren ze toch wel aparte smartphones hebben uitgebracht,.
De LG G8s is met zijn heldere scherm mooi om mee te werken, de skin van LG die over Android zit vraagt enige gewenning, maar moet ook zeggen het went snel,
Batterij duur is ruim voldoende dus geen stress van me telefoon is snel leeg.
Voor mij persoonlijk is de notch te groot een storende factor die full screen display ervaring minder maakt.
De camera's op de LG maken mooie foto's, en er zijn diverse opties aanwezig om de foto's te maken op de manier die jij wilt, van slow motion tot triple shot 1x drukken en de LG maakt 3 fotos op verschillende câmera standen.
Het geluid van de LG is ruim voldoende via de ingebouwde speakers en met je headphones, geeft LG een mooi geluid.
De vergrendel opties zijn ruim aanwezig vingerafdruk, tikken code op het scherm om. te ontgrendelen face unlock , werkt allemaal prima,
Is het een gimick of een handige toevoeging, het bedienen van je smartphone door hand gebaren, na het diverse keren het te hebben gebruikt, is het soms handig om het volume zachter of harder te zetten met een hand gebaar als het direct zou werken, en in de meeste gevallen moet je met je hand zoeken naar juiste positie , en dat duurt te lang zodat je al snel het geluid zachter of harder zet met de fysieke knoppen op de LG, de vraag is of dat je het vaak in dagelijks gebruik zal gebruiken, het idee is goed van LG en misschien in de toekomst gaat het een ding worden je telefoon op deze manier bedienen, maar er zal nog veel moeten gebeuren zodat sneller werkt .

Voor de meeste smartphones gebruikers is de LG een goede smartphone, met zoals ik al schreef met aparte opties

Pluspunten

• mooi scherm
  • goed geluid

Minpunten

• grote notch
  • bediening met hand gebaren meer een gimmick
  • vinger afdruk magneet

Lano 17-09-2019

Mooi toestel

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Ik vind het een prachtig toestel, maar de functies die het verschil moeten maken, werken niet allemaal naar behoren. Zoals de gezichtsherkenning waarbij mijn kind okk word herkend en de air motion die niet goed werkt. Verder ben ik erg te spreken over de meerdere camera's en kan je daar ook heel makkelijk tussen schakelen. De kwaliteit en de kleur van de foto's is uitstekend.
De Google knop is voor mij overbodig, want ik gebruik het niet en dan is een speciaal knopje ervan wel jammer.
De Bluetooth is niet up to date en daar heb ik last van bij het gebruik van de cd-speler.
De telefoon laadt snelen de accuduur hangt natuurlijk af van het gebruik. In mijn geval is hij soms wel aardig snel leeg.

Pluspunten

• Strak design
  • Goede camera en geluid

Minpunten

• Functies werken niet goed genoeg

Selim70 16-09-2019

Verrassend toestel, kan goed mee

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Inmiddels een maand in het bezit van deze LG.

Prijs van de telefoon is lager dan de andere toptoestellen, maar is zeker niet minder dan de bekend Samsung/oneplus. Hij biedt veel voor zijn prijs. De software is gewoon zeer goed.

De originele hoes zit er nog steeds op, voorlopig tevreden mee. Slimme markteting. Scherm is lekker 6,2 inch met mooi oled scherm.
Wennen aan de hoge powerknop houdt me bezig.
De google assitentknop had ook niet gemogen.

De gezichtsherkenning heb ik inmiddels uitgezet. Reden? Zodra ik bijvoorbeeld naar de batterijpercentage wil kijken (adapt on display), gaat de vergrendeling uit. Dus ik zie dan de percentage niet meer. Ik heb nu vingerafdrukscanner aangezet. Dit werkt naar mijn mening beter. Op mijn vorige LG G6 was ik ook de vingerafdrukscanner aan de achterkant gewend.

Wat betreft updates, over LG lees je veel. Ik heb volste vertrouwen in LG. Ik geef meer om beveiligingsupdates dan android zelf. Op de G6 heb ik al 2jr updates ontvangen.

Camera’s; 3 camera’s met flitser. Doet zeer goed zijn werk, veel opties. Fotos zijn scherp en helder. Met de AI ondersteuning zoekt hij ook wat ik gefotografeerd heb. Je kan verschillende filters toepassen.

Snapdragon 855 is zeer snel, start snel op en doet zijn ding. 6gb werkgeheugen en 128gb is anno 2019 perfect.

Grootte van de telefoon is goed, powerknop met 1 vinger is lastig…Dus ik houd hem vaak met 2 handen vast, wanneer ik informatie ga opzoeken.

Het is geen regenseizoen 😊 maar een water en stofdicht zijn, maakt het ook goed.

De notch had kleiner gemogen, dat is jammer. Wel kan je de schermweergave en de plek van de notch naar wens aanpassen.

LG is geslaagd met deze toestel, paar verbeterpunten en dan geef ik ze een 10. Maar prijs kwaliteit is nog steeds een 8.

Pluspunten

• Scherm
  • Hoes
  • Gezichtsherkenning
  • Cameras
  • 3.5

Minpunten

• Powerknop
  • Assitentknop
  • Notch te groot

Niels 16-09-2019

Prima prijs/kwaliteit

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Na enkele weken gebruik kan ik concluderen dat je met deze telefoon een zeer goed toestel hebt voor de prijs die je betaalt. Ik heb het toestel goed kunnen vergelijken met de Galaxy S10+ en moet eerlijk zijn dat het daarin geen competitie is, maar je praat dan ook over een totaal andere prijs range, dus een 1 op 1 vergelijking is daarin niet eerlijk.
Maar uitgaande van die aanzienlijk lagere prijs, krijg je absoluut waar voor je geld.

Het scherm is erg mooi en helder en met erg mooie kleuren vanwege het OLED display. Wat dat betreft high-end!
De camera's presteren ook erg goed, maar de foto's zijn wel minder van kwaliteit dan bij mij S10+. Met name de groothoeklens vind ik niet zo goed presteren en de kwaliteit bij kunstlicht vind ik niet toereikend.
De batterij presteert goed, maar ik had er meer van verwacht. Bij intensief gebruik haal je het einde van de dag niet en dat is erg jammer.
Het toestel is wel snel genoeg, weinig last gehad van vertragingen of storingen.

Al met al dus waar voor je geld!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Scherm
  • Snelheid

Minpunten

• Accu
  • Foto's bij kunstlicht

cjb1983 13-09-2019

Fijne telefoon voor een goede prijs

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Pluspunten:
- De telefoon heeft een fijn groot scherm met mooie scherpe en heldere kleuren.
- Apps starten allemaal snel op en het navigeren gaat ook prima. De LG schil had van mij niet zo gehoeven, maar het is ook niet erg storend.
- Er zitten 3 camera's op de telefoon. De foto's die ik gemaakt heb zijn allemaal erg scherp. Er zijn een hoop verschillende standen, die ik allemaal wel even bekeken heb, maar in de praktijk gebruik ik ze erg weinig. De studio modus was grappig, hier kan je een achtergrond kleur uitkiezen en hij knipt vervolgens je gezicht uit en vervangt de rest van de foto met deze achtergrondkleur. Werkt aardig goed, maar ook hiervoor geld weer dat ik het in de praktijk verder niet echt gebruik.
- de batterijduur is erg goed. met intensief gebruik kom ik de dag goed door.
- Fijn dat er een hoesje bijgeleverd wordt.
- De vingerafdruk scanner en gezichtsherkenning doen het beide erg goed, mijn vingerafdruk wordt bijna altijd direct goed herkend (1 keer had k een tweede poging nodig). Er zitten nog meer beveiligingsopties op de telefoon, die ik eerder nog nooit gezien heb (bijvoorbeeld een klop code), maar die heb ik verder niet echt gebruikt.

Minpunten:
- Er zit een redelijk grote notch aan de voorkant die best wel in de weg zit als je een filmpje wil kijken oid.
- Als je de telefoon zonder hoesje gebruikt, zit de achterkant in no-time onder de vlekken.
- Vingerafdruk scanner zit aan de achterkant. Ik heb hem liever aan de voorkant, omdat ik dan makkelijker de sensor kan vinden.
- Air motion zie ik als een nutteloze toevoeging. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar het werkte niet lekker, en ik zie de toegevoegde waarde verder ook niet echt als het wel goed zou werken.

Pluspunten

• kleuren
  • accu
  • camera

Minpunten

• notch
  • LG schil
  • air motion

MelissaSchut 12-09-2019

Fijne smartphone

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Verrast. De telefoon is goedkoper dan de highend telefoons maar doet zeker niet onder aan de echte toppers want deze telefoon biedt enorm viel - voor deze prijs.

Ik kom van een ander android systeem dus zoveel verschil zit er niet in. Ik moest niet wennen aan de software en het overzetten van al mijn instellingen en apps was zo gedaan. LG heeft wel een paar aanpassingen gedaan op het android schilletje, maar daar wen ik wel aan.

Het design van deze LG is glad. Persoonlijk vindt ik het mooi maar dat is natuurlijk smaak. Ik heb er wel een simpel hoesje omheen moeten doen want anders glijd de telefoon zo uit je handen. Jammer genoeg zie je dan erg weinig terug van het mooie en strakke design.

Op de achterkant zit een vingerafdrukscanner. Ik moest er even aan wennen omdat mijn vorige telefoon deze aan de voorkant had zitten. Eigenlijk geen probleem en hij werkt hartstikke prima. Tot op heden heb ik daar geen problemen mee gehad. Verder zie je 3 camera's en een flitsers achterop zitten met. De hoofdcamera is 12MP, de groothoekcamera 13MP en tot slot een 12MP camera met 2x optische zoom. Deze 3 camera's zorgen voor prachtige foto's: iets wat ik niet had op mijn vorige toestel. De foto's zijn scherp en helder. Ook zit er een AI ondersteuning bij die je kan helpen ontdekken wat je fotografeert, handig i.c.m. Google's Lens. De AI past ook filters toe welke je foto's nog beter tot zijn recht brengt.

Voorop de telefoon zit een 8MP camera die wordt bijgestaan door een aantal sensoren. De sensoren helpen o.a. de biometrische ontgrendeling en 3D handherkenning. Dit laatste biedt nog meer functionaliteiten zoals Air Motion. Zelf niet echt mee gespeeld.

Naast de vingerafdrukscanner heb je ook de gezichtsherkenning en zelfs een biometrische ontgrendeling door je hand voor de camera te houden. Klinkt allemaal hartstikke leuk maar dat gebruik ik niet. Je hand voor de telefoon houden klinkt niet praktisch en dat is het ook niet. De gezichtsherkenning werkt ook prima, maar ook die gebruik ik niet. De vingerafdrukscanner is eigenlijk zo goed dat de rest niet nodig is.

Je hebt een aantal knoppen aan de zijkanten van de telefoon voor het aan/uit-zetten van de telefoon en het bedienen van het geluid. Ook heb je een aparte knop voor de Google assistent. Dit laatste gebruik ik nog wel eens, is leuk maar geen noodzaak. Ik had liever een switch gehad om snel naar een stil profiel te schakelen.

De 6GB geheugen maakt de telefoon snel en dat maakt de telefoon natuurlijk direct leuker. 128GB is voor mij voldoende, je hebt tenslotte zoveel cloud oplossingen om eventuele geheugenproblemen te ondervangen. Op de CPU heb ik ook niets aan te merken, de telefoon is snel.

Pluspunten

• Goede camera
  • Snel
  • Leuke features

Ruud2468 31-08-2019

Fijn toestel met mooi scherm

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Het toestel wordt geleverd met; hoesje, usb-c kabel en oortjes.
Het scherm van de LG is erg mooi en scherp van beeld. Evenals de camera. Met de 3 camera's aan de achterkant maakt dit toestel overdag en snachts mooie foto's. Door de bijgeleverde features kun je deze direct bewerken.

Bij het muziek beluisteren kun je gebruik maken van de oortjes of de speakers van de telefoon. In vergelijking met andere toestellen heeft deze geen "blikkig" geluid uit de speakers. Erg prettig om naar te luisteren.

Het unlocken van het toestel kan op verschillende manieren. De vingerafdrukscanner aan de achterkant werkt erg prettig en heb geen moment gehad dat hij mijn vinger niet direct herkent. De gezichtsherkenning werkt ook prima, alleen ontgrendeld deze af en toe te snel (ook bij het verplaatsen van het toestel). De handpalm scan werkte wat mij betreft ondermaats.

De apps die ik gebruik werken soepel, starten snel op. dat geeft wel een prettig gevoel.
De batterij gaat bij mij +/- 1 dag mee.

De hand motion features kreeg ik niet werkend, wat mij betreft dus ook een gimmick die echt nog wel ontwikkeling vereist.
De knop van Google assistent zit aan de zijkant, wat bij mij af en toe voor "problemen" zorgde. Deze drukte ik vaker perongeluk in.

Kortom, ik ben wel onder de indruk van dit toestel. Zeker als je bedenkt dat dit een mid-range toestel is.

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Batterij

Minpunten

• Google knop
  • hand motion

DD 28-08-2019

13 in een dozijn

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

toestel via reviewclub gekregen om een maand te testen.

Nu 4 weken aan het testen en ik moet zeggen dat ik wel kreeg wat ik verwacht had.

Het uitpakken ging redelijk vlot. Zitten standaard dingen in, oplaadsnoer, oortjes, een doekje om je vette vingerafdrukken af te vegen en tot grote vreugde ook een rubber transparant hoesje! (Goedzo LG!) Ik ben nogal onhandig en ruw soms met de telefoon dus screenprotector erbij zou welkom zijn geweest.

Uitgepakt ziet het er keurig uit. Mooie kleur glas op de achterkant ook (maar dat boeit niet echt, want er gaat beschermrubbertje overheen).

Voordat ik het toestel aandeed was het een gepruts met de sim en de SD card (die allebei in 1 slot gaan) Het moment dat je het scherm aandoet... WOW.. een tropische kleurexplosie. Nu hou ik erg van kleurtjes maar op dit OLED scherm spat het er bijna 3D van af.

Terug naar de 1e opstart ervaring. Gaat allemaal probleemloos en wijst zich vanzelf. Overdracht van gegeven op oude toestel naar nieuw toestel idem dito. Erg handig van LG. Na de opstart, installatie en wat heb je nog meer, werd het tijd om het wat beter te bekijken.

Het meegeleverde hoesje past perfect, de camera lens zakt er als het ware in (steekt dus niet uit als bij sommige andere telefoons..vermits de telefoon dus in hoesje zit). Foto's maken prima maar ik zie geen verschil met mijn oude G6 (ook een thinQ)

Opladen via wireless is goed (heb een huawei draadloze snellader) maar met bedraad gaat het sneller.

Fantastisch geluid (zowel speaker en ook via oortjes) Is ook een snelle telefoon met browsen en laden van pagina's.

Waar ik ook over te spreken ben is het Face unlocken. Super snel en gemakkelijk. Ik was ook benieuwd naar de hand gesture optie (de Air motion ).. nou ..kwam ik even van een koude kermis thuis. Ik kreeg het maar niet ingesteld dus heb ik het opgegeven.

Wat me ook irriteerde was het uit knopje. Bij de G6 zat deze bij de vingersensor. Je kon de sensor even indrukken en hup het scherm ging uit. Heel intuitief.. Bij de G8 moet je een knopje indrukken rechtsboven .. Ach ja .. misschien gewenning.

Dat gezegd hebbende, de sensor is ook niet wat het geweest is. Misschien is het exemplarisch maar op deze LGG8 krijg ik vaker de melding dat ze mijn vingers niet herkennen. Heel vreemd allemaal. Bij de G6 ging het probleemloos.

Al met al plezierig verrast door de kwaliteit van toestel (Had ook niet anders verwacht met IP68 water and stof rating alsook militaire Shock resistance: MIL-STD 810G) .

Als ik in de markt zou zijn voor een nieuw toestel zou ik het wel weten.

Pluspunten

• scherm
  • snelheid
  • stof en water dicht
  • stootvast

Minpunten

• vingersensor
  • air gesture (handbeweging herkenning)

M.Mazereeuw 23-07-2019

Goede ideeën, mindere uitvoering...

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Ik heb de LG G8s ThinQ mogen testen voor een paar weken en ik heb deze dan ook flink aan de tand kunnen voelen om te zien of LG haar nieuwste flagship goed genoeg is om de concurrentie aan te kunnen.

Eerste indruk:
Bij het uitpakken van de telefoon viel mij meteen op er wel erg weinig moeite is gedaan om de doos visueel aantrekkelijk te maken om uit te pakken. Het uitpakken van een toestel van pakweg 600 euro zou toch een bepaald WOW gevoel moeten geven, dit is helaas niet het geval. In het doosje vindt je naast je het toestel ook een setje oordopjes en een Quickcharger + oplaadkabel.

Design:
Glas voor en achter geeft het toestel een luxe uitstraling maakt ook draadloos laden mogelijk. 2 of meer camera's aan de achterkant en de voorkant hoofdzakelijk scherm met een notch. Naar mijn mening is deze notch wel onnodig groot waarbij de oorspeaker niet gecentreerd is. Dit vind ik zelf echt een gemiste kans qua design. De aan/uitknop is daarnaast ook zeer onlogisch geplaatst bijna helemaal bovenin aan de rechterzijde. Met een normale manier van vasthouden is het onmogelijk bij deze knop te komen.

Beveiliging:
Terugkomend op de geavanceerde gezichtsherkenning, deze werkt prima en ook in het donker zal de telefoon unlocken. Tevens is het mogelijk om via een vingerafdruk, code of handbeweging de telefoon te beveiligen. Code is altijd handig, vingerafdruk is nog steeds het snelst echter ben ik zelf totaal niet overtuigd van de handbeweging.. Werkte vaker niet dan wel en het ziet er heel apart uit voor de buitenwereld.

Camera:
Laten we beginnen met de camera setup aan de achterkant. Hier valt weinig op af te dingen en de hoofdcamera biedt een erg hoge lichtgevoeligheid! Enige kanttekening bij deze hoge lichtgevoeligheid is wel dat de camera in schemerlicht de neiging kan hebben kleuren oververzadigd te verwerken. Verder is het leuk om in te kunnen zoomen en een groothoek camera te hebben. De Time of Flight (ToF) camera is leuk als idee, maar merkte in de praktijk geen zichtbare verbetering.

Performance:
Het toestel bevat een Snapdragon 855 en dat is de snelste variant tot nu toe. Dat i.c.m. 6GB werkgeheugen en een Full HD+ OLED scherm (dus geen onnodige hoge resolutie) biedt dat een soepele werkervaring. Apps starten snel op, geen enkele game hapert en je kunt snel schakelen tussen de apps die open staan.

Bediening:
Naast de standaard bediening met het aanraken van het beeldscherm is het ook mogelijk het toestel te bedienen via Airmotion. Je kunt hiermee via gebaren het toestel bedienen zonder deze daadwerkelijk aan te raken. Dit is door verschillende fabrikanten al eens geprobeerd en ook deze keer was ik niet onder de indruk. Het is een gimmick die gewoon niet goed genoeg werkt.

Software:
Nu komen we bij het punt aan waar ik mij tijdens het gebruik flink aan heb gestoord..de software. Het toestel draait op Android 9.0 wat prima is! Echter kon ik mijn draai totaal niet vinden in software skin van LG.. Erg kinderlijk uiterlijk en de iconen zijn ook erg groot op het scherm (zelfs in de kleinste stand). Het neemt jammer genoeg zo veel ruimte in beslag op het scherm waardoor ik al snel ben gaan kijken naar andere 'Android Launchers'.
De menustructuur is erg rommelig en ongelofelijk druk mede door alle verschillende kleuren die gebruikt zijn. Andere telefoons kiezen vandaag de dag voor een 'schonere' & 'plattere' aanpak waardoor het gebruiksgemak omhoog gaat. Hier moet LG naar mijn mening nog erg grote stappen maken, want hierdoor kan ik het toestel zelf gewoon niet aanraden aan anderen.

Pluspunten

• Scherm
  • 855 processor - snel!
  • Hoofdcamera
  • Stereospeakers
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Plaatsing oorspeaker
  • Grootte notch
  • Software skin (erg groot en kinderlijk..)
  • Menustructuur
  • Frontcamera

Moskieto 17-09-2019

Degelijke telefoon voor een redelijke prijs

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Heb het toestel nu een week in huis.
Mooi groot toestel met OLED scherm. Hierdoor komen de kleuren geweldig uit. Uiterlijk heeft hij weg van een IPhone X echter groter. Bijgeleverd wordt een duurzaam doorzichtig hoesje. Het toestel zelf is zeer gevoelig voor vingerafdrukken.

Toestel is snel met opstarten en ook snel in gebruik.
Levensduur van de batterij is prima.

Pluspunten

• Groot scherm
  • Heldere kleuren

Minpunten

• Geen gebruiksaanwijzing
  • Foto kwaliteit mag.
  • Geluid is blikkerig

Shaaydeey 10-09-2019

Heel tevreden

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Als altijd maar hetzelfde merkpersoon was ik blij verrast door dit product. Iets negatiefs kan ik er niet echt aan vinden. Het standaard vervelende wat ik bij iedere telefoon vind.

Wat mij betreft mag soms de camera toch wel wat beter. Vooral in wat slechter licht laat de camera snel afweten terwijl genoeg toestellen zelfs dan nog goed zijn.

Pluspunten

• Geluid
  • Batterij

Minpunten

• Camera

Rienn80 09-09-2019

Mooie telefoon met premium uitstraling en top specs!

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

LG heeft een nieuwe smartphone gelanceerd, de G8s. Dit toestel is als je het uit de doos haalt een ware lust voor het oog. De telefoon oogt zeer premium en ook de achterkant is van glas (voor zover je dat persoonlijk mooi vind). Het glas trekt wel je vingers aan door middel van je vingerafdrukken op het toestel, persoonlijk vind ik dat geen probleem en dit probleem is daarbij ook makkelijk te verhelpen met een bijgeleverd hoesje (ook een pluspunt dat deze erbij zit). De telefoon heeft een mooi groot scherm, wat goed helder kan en ook een goede resolutie en kleurweergave heeft. Minpuntje is de grote notch in het scherm, iets wat met de huidige technieken ook kleiner had gekund.

De telefoon heeft een snelle processor die in combinatie met 6GB aan werkgeheugen en 128 GB aan opslaggeheugen erg goed is.
Ook de camera's zijn perfect. Op de achterkant zijn 3 camera's aanwezig, welke uitstekende foto's maken. Ook de selfiecam maakt geweldige foto's!

Tevens ondersteund de telefoon draadloos opladen, wat ik persoonlijk erg handig vind. Het opladen van de telefoon gaat dan wel wat langzamer, echter kun je met een volle acculading zeker een dag doen!

Deze telefoon is gezien zijn specificaties, goed scherm en ook goede accuduur een aanrader als telefoon in een goed prijssegment. Ookal heeft de telefoon een grote notch (die in mijn ogen nogal stoort) is de telefoon verder zeer goed.

Pluspunten

• Camera
  • Opslag
  • Werkgeheugen
  • Accuduur
  • Draadloos laden

Minpunten

• Grote notch
  • Vingerafdrukken goed zichtbaar achterkant

Stefan1994 09-09-2019

Goede telefoon

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Na deze telefoon een aantal weken in mijn bezit te hebben kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben! een mooie grote telefoon die goed in de hand ligt, mooie camera erop en een prachtig design!
enige minpunt dat ik op kan merken aan de telefoon is dat de achterkant van glas is, welke dus snel kapot zal gaan.

Pluspunten

• Accu
  • Camera

Minpunten

• Achterkant, glas

Rtje080 09-09-2019

LG Top!!!

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

De telefoon is super goed. Goeie camera en beveilig. Het scherm is wel een beetje groot maar daar wen je wel aan. Er zitten hele leuken snufjes bij bijvoorbeeld dat je je telefoon op afstand kunt bedienen. En nog veel meer. De resolutie van het scherm is heel scherp.

Pluspunten

• Camera
  • Beveilig

Minpunten

• Grote

rmar 08-09-2019

Scherp beeld

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Nu een paar weken deze LG aan het testen via de reviewclub.
Een leuke, handige telefoon met speciale snufjes.
Ik heb nog nooit een LG-telefoon in mijn bezit gehad en het is een aangename kennismaking.
De telefoon ligt lekker in de hand, is licht en dun.
Aanzetten van de telefoon verloopt makkelijk en snel. Er zijn diverse mogelijkheden om de telefoon te ontgrendelen. Via gezichtsherkenning of via vingerafdruk. Beide werken soepel. Vooral de vingerafdruksensor is ideaal aangezien deze aan de achterkant bevindt en daardoor makkelijk bereikbaar is.
De LG heeft een prachtig en helder geluid. Er is een mogelijkheid om 3D surround aan te zetten, wat het beluisteren naar muziek en bekijken van films aangenaam maakt.
Via de mogelijkheid tot uitbreiding met een SD kaart kun je een legio aan films en muziek met je meenemen.
De camera is ook een pluspunt van deze LG. 3 camera’s achter en 1 camera voor. Allemaal werken ze prima en zorgen voor helder en scherp beeld. Foto’s maken is kinderspel en zorgt voor mooie herinneringen

Pluspunten

• batterij
  • gebruiksgemak
  • camera
  • opslagruimte
  • ontgrendelingsmogelijkheden

pasiee 08-09-2019

LG G8S ThinQ 128 GB

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Het heeft een mooie glanzende achterkant met 3 cameras.
Het eerste wat me opviel is dat de telefoon heel licht aanvoelt, maar goed in de hand. . In de doos zit ook nog een doorzichtige hoesje en een schoonmaakdoekje (beetje vergelijkbaar met brillendoekjes) voor je scherm. Superhandig, ik had dat zelf nog niet gezien bij andere smartphones! . Je hebt ook de keus om je schermweergave aan te passen naar breed of een meer beperkte weergave. Hij maakt hij mooie foto's, je hebt met de drie camera's verschillende opties. Je kunt ook de zo ge hete studio foto's maken. Zelf vind ik deze optie wat minder, maar het is zeker leuk om mee te experimenteren. De batterij duur vind ik wel wat minder. Hij gaat naar mijn mening namelijk heel snel leeg, ook als je hem niet gebruikt

• Camera

Minpunten

• Batterij duur

VdvRich 06-09-2019

Fijne telefoon

Geschreven voor: LG G8S ThinQ 128 GB / mirror black / (dualsim)

Het design van de telefoon is mooi en voelt stevig aan. De telefoon ligt makkelijk in je hand en doordat die niet te groot is kan ik de telefoon prima met 1 hand bedienen. Een mooi helder beeldscherm waarin de kleuren prachtig uitkomen.
De kwaliteit van de telefoon is goed. De batterij gaat zelfs met veel gebruik makkelijk de hele dag mee. Ook reageert de telefoon snel op al je verzoeken.
De telefoon is makkelijk in gebruik. Er staan al veel apps automatisch op de telefoon. Dat is naar mijn idee overbodig en je kunt de apps niet verwijderen. Voor mij is dat wel een groot nadeel.
De telefoon heeft verschillende camera's maar ook veel verschillende opties. Je kunt dan ook prachtige foto's maken. Er gaat wel veel tijd zitten om dit allemaal te ontdekken want er zit geen handleiding bij waarop staat hoe je alles het beste in kunt zetten.
Je hebt verschillende manier om je telefoon te ontgrendelen. De gezichtsherkenning en de vingerafdruksensor werken goed (de vingerafdruksensor zit ook op een handige plek achterop de telefoon). De handaderherkenning werkt helaas niet.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Je kunt er mooie foto's mee maken

Minpunten

• Handaderherkenning werkt niet