Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Samsung Galaxy A5 (2017) 32 GB / black sky

Samsung Galaxy S8 64 GB / midnight black

Samsung Galaxy S8 64 GB / midnight black
7,1 (2235)
Bekijk alle Smartphones

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim) op Kieskeurig.be.

Zico14 20-01-2018

Samsung Galaxy A8 (2018)

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Goed bekeken van Samsung om een toestel op de markt te zetten dat zich qua mogelijkheden en design/hardware kan meten met de high end toestellen. Het scheelt ook in de aankoopprijs en dus ook bij het sluiten van een abonnement is het wat goedkoper allemaal. Er zullen veel mensen min of meer gedwongen worden een wat goedkoper toestel te moeten aanschaffen. Denk hierbij aan de BKR-toetsing. Dan is de Galaxy A8 (2018) een meer dan prima alternatief!

We hebben hier te maken met een telefoon die alle nieuwigheden in/op/aan zich heeft die je zou mogen verwachten. Het prachtige 5,6 inch Amoled scherm is "bijna" scherm vullend. Hierdoor blijft het een handelbaar toestel. De schermverhouding is ook up to date en is niet meer 16:9 maar zoals je steeds vaker gaat tegenkomen 18,5:9. Verder is het toestel ook (spat)waterdicht en als zodanig gecertificeerd (IP68 gecertificeerd). Persoonlijk denk ik dat je het noodlot nooit moet tarten en ik zal het zeker niet uitproberen of dat wel zo is... :). Meegenomen is ook dat je nog steeds je oortjes kunt gebruiken. Bij veel toestellen bestaat deze aansluiting niet meer en moet je met een verloopstukje werken om bijvoorbeeld je koptelefoon te kunnen gebruiken. Voor selfies is er een dubbele camera aan de voorzijde gemaakt en is er geen fysieke homeknop meer. Ook is de vingerscanner (indien je wenst je telefoon zo te ontgrendelen) naar de achterzijde verhuisd. Ik vind het persoonlijk een echte verbetering en het werkt erg snel en makkelijk. Ik heb wat grote handen en kan het toestel met een hand bedienen. Je hebt de mogelijkheid om op je beeldscherm ten alle tijden informatie te zien. Klok, datum, batterij, berichten, etc. Dan komen we gelijk bij de batterijduur. Ik heb het gewoon aan staan en ben een meer dan gemiddelde gebruiker. De batterij gaat bij gemiddeld gebruik aan doorlooptijd zeker een dag mee. Dit zal komen door de processor door Samsung zelf ontwikkeld. Tja om het simpel te zeggen... wat is snelheid. Uiteindelijk is dat voor ons als gebruiker het verschil nauwelijks nog op te merken. Of een App nou 1/10e seconde sneller opstart met een snellere processor? Swah.. zeg ik dan. Ben je sterk afhankelijk van de rekencapaciteit (geavanceerde videobewerking bijvoorbeeld) van je telefoon... dan zou je er aan kunnen denken een telefoon te nemen met de allernieuwste processor van de "High Ends". Van de andere kant denk ik dan.. dat soort geavanceerde software gebruik ik niet op een telefoon maar eerder op de PC of grotere Tablet. Deze telefoon werkt gewoon snel. Voor social media, appen, browsen, email, games en natuurlijk ook bellen doet deze telefoon zijn werk perfect. Connecteren met de auto ging ook vlot, zoals eigenlijk alles.

Mijn vorige telefoon was mijn eerste erg goede ervaring met Samsung (Note 4), nadat ik in de periode daarvoor al allerlei andere merken heb gehad. Over de Galaxy A8 (2018) ben ik zeer tevreden en heb nog niet eens alle mogelijkheden onderzocht. Maar nu al een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooi en snel
  • Frontvullend mooi Amoled scherm
  • Dubbele camera front
  • Waterdicht
  • 3.5 J Aansluiting audio

Martijn vlieg 19-01-2018
  • Product gekregen

Fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / orchid gray

Ik ben van de s5 overgestapt naar de a8 "abonnement"
Ik heb me goed ingelezen en vele YouTube filmpjes bekeken en qua prijs kwaliteit verhouding bij hollandsnieuwe leek mij dit de beste optie voor mij.
2 dagen in het bezit en een super fijn toestel.
Samsung had er van mij alleen wel een siliconen hoesje bij mogen doen.

Pluspunten

• Veel opties
  • Fijn in gebruik
  • Goed alternatief voor s8

Minpunten

• Weer een nieuw soort lader. USB c
  • Nog niet kunnen ontdekken

Oscar 20-07-2018

Samsung A8, mooi scherm, waterdicht en supersnel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Na veel wikken en wegen gekozen voor de Samsung A8. Keuze gemaakt tussen S8, S8+ en A8. Het werd uiteindelijk de A8 omdat deze waterdicht is. Ik wilde eerste gaan voor de S8 door de dubbele camera maar omdat ik veel op de fiets zit met mogelijk veel regen leek de waterdichtheid erg handig. De telefoon is snel, heeft een prachtig scherm, heeft een handige vingerafdruksensor aan de achterzijde welke supergoed werkt in vergelijking met mijn oude S6 edge. Jammer dat hij erg verslavend werkt waardoor ik nu nog meer social media gebruik....

Pluspunten

• Makkelijke vingerafdruksensor aan de achterzijde
  • Waterdicht
  • Mooi scherm, superscherp
  • Supersnel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Cok L 16-04-2020

Makkelijk in bediening

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Toestel heb ik nu bijna 2 jaar en vergeleken met mijn Huawei een top machine die snel en makkelijk in de bediening is en voor wat betreft prijs en kwaliteit een prima toestel.

J Kroese 11-04-2020

Geweldig in prijs en prestatie.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik heb hem twee jaar geleden gekocht en tot nu toe nog geen ellende mee gehad zoals vollopen van het geheugen door te veel apps

SBSA 09-04-2020

Mooi kan ook goedkoop zijn

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik gebruik de Galaxy A8 als werk telefoon ter vervanging van de A5. Batterij gaat langer mee en de functionalteit van het toestel is net zo goed als de duurdere klasses. Hij doet wat hij moet doen en is handig in gebruik.

Jack28 31-03-2020

Gweldige kenmerken

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Je review moet maximaal 50 karakters bevatten. Ik snap niet dat jullie dit zo maar rondsturen. Flauwekul vind ik het allemaal

Atreyu1999 24-03-2020

goede prodcuten

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

ik vind dat samsung heele goede produkten maalt en er kwaliteit mee levert ik zelf gebruik een A8 en thuis een Samsung Led tv

Patrick0543 18-03-2020

Gewéldige telefoon.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

De Samsung Galaxy a8 (2018) is een super fijne en snelle telefoon. Hij doet zeker aan mijn eisen. Display is super helder en mooi. Ik zou deze Samsung zeker aanraden. Batterij is ook super goed gaat 2 dagen mee. Goede kwaliteit kan zeker tegen een stootje.

MSmit 09-03-2020

Fijn en goed toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Toestel als werktelefoon, dus wordt veel gebruikt. Werkt goed, ondanks dat hij nog wel eens valt of stoot door het werk, en is netjes geprijsd. Nu al 1,5 jaar in bezit zonder problemen en kan zeker nog even mee.

Anoniem 02-03-2020

Heel goed!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Het werkt heel echt goed! Bijna nooit een probleem mee gehad alleen een keer dat ik geen update kon downloaden maar Samsung hebt gehelpt en nu is alles perfect!

Anoniem 01-03-2020

Verbeterpunten

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik vind mijn telefoon (samsung Galaxy a8 2018) een super fijne telefoon alleen er zijn wel nog een paar verbeterpunten.

-vingerscan, deze werkt vaak niet bij mij en anders duurt het best lang voordat hij het doet.

-gezichtsherkenning, de gezichtsherkenning werkt njet in het donker, en als mijn broertje mijn telefoon pakt kan hij er ook in met mijn gezichtsherkenning terwijl wij bijna niet op elkaar lijken

Anoniem 29-02-2020

Goeie camera en werkt snel!!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij werkt heel goed. Al vaak gevallen maar nog geen scheurtje of krasje heel fijn!

Anoniem 27-02-2020

Hij is erg snel en ligt goed in de hand.

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik heb de Telefoon nu al bijna 2 jaar en hij is nog net zo snel als in het begin.
Het formaat van de telefoon is top.
Ook de camera is prima voor een telefoon hierdoor kan je mooie momenten goed op camera krijgen.

Leen_hms 23-02-2020

Prachtig en geweldig

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik ging v an een s6 naar een A8 2018. De telefoon is geweldig, snel, mooi en werkt heel goed. Het is een groot verschil tussen beide. Dus absoluut is de A8 2018 heel goed en het verschil tussen elk telefoon is echt goed en mooi samsung is echt goed bezig met beter worden

Anoniem 22-02-2020

Ideale telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik heb deze telefoon nu anderhalf jaar en ben nog steeds onwijs tevreden. Goede updates en elke dag een genot om te gebruiken

Stef1981 21-02-2020

Veel waarde voor je geld

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

1,5 jaar geleden de Galaxy A8 (2018) gekocht en nog steeds heel tevreden mee.
Het is een degelijk toestel, met een goede snelheid, veel opslagruimte en een verrassend lange batterij-duur. Ik hoef hem met gematigd intensief gebruik niet eens elke dag aan de lader te leggen.
In het begin vond ik de vingerafdrukscanner aan de achterkant niet fijn. Hij leek mijn vingerafdruk niet goed te kunnen herkennen, maar inmiddels ben ik eraan gewend (of heeft de scanner mijn vinger beter leren kennen), en gaat het unlocken heel fijn.
De metale behuizing is wat glad, waardoor de telefoon soms uit mijn broekzak is gegleden als ik ondiepe zakken had en met mijn benen gekruisd zat. Telkens schrok ik, maar tot mijn verbazing ging de telefoon hier niet van kapot; er zit geen kras/ster in het scherm ondanks de 10+ keer dat hij gevallen is.
Sinds ik er een rubber hoesje omheen heb gedaan is hij niet meer zo glad, en valt hij dus ook niet meer uit mijn zakken.
Kijkend naar de kosten, en wat je er voor terugkrijgt, is het zeker een aanrader om deze telefoon te nemen.

Carlos74 20-02-2020

Snel, goed formaat, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Zeer tevreden sinds 4 weken nu de a8. Ondanks verplichte extra beveiliging voor de apps van de werkgever toch nog snel. Batterij is prima anders rond de middag al weer opladen nu gehele dag geen probleem..

Doody 19-02-2020

Super telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik deze telefoon 2 jaar geleden gekocht camera is goed batterij is goed helderheid is goed en opslag is goed kortom een super telefoon

lindsey48 11-02-2020

Top telefoon!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs / (dualsim)

Ik heb de Galaxy A8 (2018) nu bijna twee jaar en ik ben er nog steeds heel erg tevreden mee! De telefoon kan zeker tegen een paar stoten, wat zeker niet elke telefoon kan. De snelheid is nog hetzelfde gebleven. Enige nadeel vind ik dat er twee voor camera's zijn, verschil is dat de een veel dichterbij lijkt. En en kan die camera's niet wisselen voor apps..
verder heel tevreden!!