Polar Vantage M zwart / M|L

(Meet)-functies
actieve minuten, verbrande calorieën, afgelegde afstand, aantal stappen, geslapen uren, persoonlijke doelen
Verbindingstechnologie
draadloos
Actieve minuten

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Polar Vantage M zwart / M|L op Kieskeurig.be.

5,3

Mir 04-01-2019

prima sporthorloge

Geschreven voor: Polar Vantage M wit / M|L

Sinds een paar dagen heb ik de polar Vantage M in mijn bezit, een zwarte in maat s/m. Ik ben er erg blij mee, het horloge en ook de app zijn erg makkelijk in gebruik en geven veel informatie, die volgens mij redelijk nauekeurig is. Ik heb het horloge oa gebruikt tijdens het zwemmen en dat werkt perfect; zwemslag, snelheid, hartslag, alles wordt bijgehouden.
Een aantal functionaliteiten is er nu nog niet, zoals notificaties, maar die staan wel gepland. De volgende update is in februari en als het goed is krijg ik dan berichten te zien op het scherm.

De schrijver van de vorige review is negatief over de scherpte van het scherm. Ik vind het juist wel prettig dat er niet continu zo'n lichtbak aan mijn pols hangt. Een ander voordeel is dat mede hierdoor de batterij langer mee gaat dan bij andere sporthorloges. Indien gewenst kan het scherm worden verlicht. De duur van die extra verlichting had wat mij betreft wel wat langer mogen zijn.

Op internet zag ik dat het horloge werd aangeprezen als zijnde een sporthorloge dat oogt als een elegant dameshorloge. Als de diameter van de kast een centimeter minder was geweest dan was dat het geval, nu niet. Het horloge is niet elegant, wel erg mooi.

Al met al een fijn sporthorloge dat mooi oogt en bovendien zijn werk goed doet.

Pluspunten

• mooi design
  • veel mogelijkheden
  • polar flow app
  • lange batterijduur

Minpunten

• groot
  • nog niet alles doet het (wachten op updates)

Roy 29-12-2018

Zwak scherm

Geschreven voor: Polar Vantage M zwart / M|L

Omdat ik vier keer per week sport en meer inzicht wil in mijn sportgedrag om dot te verbeteren, kwam ik uiteindelijk uit bij de Polar Vantage M. Momenteel het beste wat te verkrijgen is van polar (na de vantage v). Helaas valt hij mij alleen direct enorm tegen. Het beeldscherm is erg zwak verlicht en je moet hem echt in een bepaalde hoek houden om af te lezen. De helderheid zoals deze op de verpakkingen en site staan zijn geem realiteit... kleuren zijn niet helder en diep. Omdat het horloge voor het sporten is moer ik wel makkelijk en snel kunnen aflezen wat ik doe... ook meet hij andere waardes dan mijn oude polsr met hartband meting, waardoor ik twijfel over de nauwkeurigheid.
Er is een lampje dat kan oplichten, maar dan zie je dat het geen hoge resolutie scherm is... Jammer...
Voor het bedrag van 279 euro vind ik hem kwalitatief dus enorm tegenvallen. Heb hem dus retour gestuurd..
Design is mooi, overige functies weet ik niet, maar software voelt oud aan en de leesbaarheid is voor mij wel bepalend. Een no-go voor mij helaas..

Pluspunten

• Zit prettig om de pols

Minpunten

• Helderheid scherm zwak en nier instelbaar
  • Hartmeting minder nauwkeurig
  • Software voelt ouderwets

Ed 30-03-2019

Miskoop.

Geschreven voor: Polar Vantage M zwart / M|L

Absoluut prut apparaat. Miskoop.
Het display zou aan moeten gaan als je met je pols draait, maar negen van de tien keer gebeurt dat niet. Bovendien, als het dan aan gaat is het te zwak en niet goed afleesbaar. En als het dan leesbaar zou zijn is het te kort aan zodat je simpelweg niet de tijd hebt je gegevens tijdens het sporten in te zien.
Ik heb het ter reparatie teruggestuurd naar Polar. Ik kreeg het terug met de mededeling dat dat zo hoorde. Het horloge zat onder de vingerafdrukken en bevatte gegevens die niet van mij waren, trainingen die ik helemaal niet gedaan had. Het kostte me een uur om die te verwijderen.
Het ding ligt nu 2 maanden op mijn bureau niets te doen, maar vanochtend zette ik 't weer eens aan. Blijk ik afgelopen maand te hebben getraind en calorieën te hebben verbruikt!

Kortom een onbruikbaar horloge met rare gegevens in de flow app.
Miskoop. Ik stap over naar Garmin.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden

Minpunten

• Onleesbaar display.